امتیاز شما به این مطلب

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام به کلیه راه ها و استراتژی هایی گفته می شود که منجر به رونق کسب و کار اینترنتی شما می شوند. شما می توانید با استفاده از این ترفند ها فروش بالایی در اینستاگرام داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم مهمترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم.

به نظر می رسد برخی از افراد با وجود تلاش هایی که برای دیده شدن پیجشان می کنند همچنان در این امر ناکام می مانند و نمی توانند آنگونه که باید، فالوور داشته باشند.

اگر شما نیز جزء کسب و کارهای اینستاگرامی هستید و می خواهید بدانید با چه ترفندهایی می توان در افزایش فروش در اینستاگرام داشت و از رقبای خود پیشی بگیرید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ترفند های فروش در اینستا

راهکار های افزایش فروش در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از کاربردی ترین شبکه های اجتماعی، در ابتدا فقط به عنوان یک شبکه سرگرم کننده شناخته می شد، اما امروزه با افزایش روز افزون تعداد مخاطبان این برنامه، بستری عالی برای کسب و کارها فراهم شد؛ اما باید بدانید تنها نصب اپلیکیشن و داشتن پیج کاری منجر به جلب نظر دیگر افراد و افزایش فروش شما در اینستاگرام نمی شود و شما باید به خوبی با الگوریتم اینستاگرام آشنا باشید.

پس از بررسی پیج های مختلف کاری در اینستاگرام و آزمون و خطاهای مختلف روی این پیج ها، به لیستی از کاربردی ترین روش های افزایش فروش در اینستاگرام رسیده ایم که در ادامه به آن ها می پردازیم:

۱.فالوور واقعی و فعال باشید

هنگامی که تصمیم به فروش محصولات در اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری می گیرید در وهله اول باید بتوانید اعتماد دیگران را به خود جلب کنید. سعی کنید خودتان یک فالوور واقعی و فعال باشید. در حقیقت این نکته به معنای این است که زیر پست دیگران کامنت بگذارید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

فعالیت در اینستاگرام

به عنوان مثال می توانید این اقدامات را به کار ببرید:

  • برای پست های مربوط به حوزه کاری تان کامنت تخصصی بگذارید و نظر خود را ابراز کنید.
  • فالوور های پیجی که در حوزه شما فعالیت می کند را فالو کنید تا آن ها با پیج شما آشنا شوند.
  • زیر پست سلبریتی ها یا افراد مشهور کامنت های شوخ طبعانه بگذارید تا نظر مخاطبان جلب شود.
  • پست های مربوط به کسب و کارتان را لایک کنید.
  • پیج های معروف در حوزه کاری خود را در پست هایتان تگ کنید.
  • و…

با خرید فالوور واقعی اعتبار پیج خود و افزایش فروش اینستاگرامی تان را تضمین کنید

۲. قدرت استفاده از هشتگ ها را دست کم نگیرید

هشتگ های اینستاگرامی، قدرت عجیبی برای جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات دارند. اگر استفاده شما از هشتگ ها هوشمندانه و هدفمند باشد، پیدا کردن شما توسط سایر افراد راحت تر خواهد بود. در حقیقت استفاده از هشتگ گذاری در اینستاگرام باعث آگاهی دیگران از پیج شما می شود.

توجه داشته باشید استفاده از هشتگ ها آن چنان که به نظر می رسد هم ساده نیست. باید زمان کافی برای نوشتن هشتگ ها صرف کنید و از ترکیب های متعادلی برای نوشتن آن ها استفاده کنید.

هشتگ افزایش فروش در اینستاگرام

اگر به دنبال ابزاری هستید که به شما در تشخیص بهترین هشتگ ها و افزایش دسترسی شما در اینستاگرام کمک کند ، Hashtagsforlikes را بررسی کنید.

شما می توانید با خرید کامنت سفارشی برای پست هایتان، دیگران را ترغیب به تعامل با پیج تان کنید.

اما چگونه از هشتگ ها استفاده کنیم و چه نکاتی را باید در این خصوص به کار ببرید؟

  • از ترندهای محبوب برای هشتگ گذاری استفاده کنید.
  • یک یا دو هشتگ را به عنوان هشتگ اختصاصی در نظر بگیرید و در همه پست ها از آن ها استفاده کنید. (این هشتگ های اختصاصی می توانند نام برند تان و یا نام یکی از محصولات پرطرفدارتان باشد)
  • زیاد از حد هشتگ استفاده نکنید؛ نهایتا ده هشتگ کافی است.
  • هشتگ ها را در انتهای کپشن و با فاصله از متن اصلی استفاده کنید که زیبایی بصری پست تان از بین نرود.

بیشتر بخوانید: ترفند های هشتگ گذاری در اینستاگرام

۳. اصول عکاسی از محصول را یاد بگیرید

اگر خودتان به اندازی کافی اطلاعات درباره عکاسی و تصویر برداری از محصولات را ندارید، می توانید از یک عکاس کمک بگیرید.

البته اگر در ابتدای راه هستید بهتر است خودتان اطلاعات زمینه ای درباره عکاسی را کسب کنید تا مجبور نباشید هزینه عکاس را متقبل شوید. اما زمانی که پیج تان رشد کرد می توانید یک عکاس استخدام کنید.

عکاسی از محصولات در اینستاگرام

برای عکاسی به برخی نکات باید توجه کنید:

  • سبک خاص خود را در عکاسی داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است شما یک تم شلوغ را برای عکس هایتان انتخاب کنید. بهتر است به این تم پایبند باشید و در همه پست ها آن را به کار ببرید.
  • برای فیلم برداری، از دوتا موبایل استفاده کنید. یکی برای تصویر برداری و دیگری برای ضبط کردن صدا. سپس با استفاده از نرم افزار های ادیت، صدا و تصویر را با هم هماهنگ کنید.
  • سبک عکاسی خود را مطابق با کاراکتر برند تان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر برند شما محصولات لوکس ارائه می دهد، استفاده از رنگ های خنثی در تصویر مناسب تر است.

۴. به پیج هایی تبلیغ دهید که مخاطب هدف شما را دارند(تبلیغات هدفمند)

اگر می خواهید هزینه ای را به تبلیغات اختصاص دهید، این هزینه را هرجایی صرف نکنید. باید به پیج هایی تبلیغ دهید که می دانید مخاطب هدف شما در این پیج ها یافت می شوند.

اما از کجا بفهمیم جامعه هدف ما در چه پیجی فعال است؟ یکی از راه ها این است که شما به پیجی تبلیغ دهید که دقیقا در حوزه کاری شما فعالیت می کند و معروف است.

تبلیغات در اینستاگرام

به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید یک فودبلاگر شوید، می توانید به فودبلاگر های مطرح و محبوبی که در اینستاگرام هستند، سفارش تبلیغ دهید.

اما گاهی اوقات ممکن است کسب و کار شما به گونه ای باشد که پیجی در اینستاگرام نباشد که دقیقا کار شما را انجام دهد. به عنوان مثال ممکن است شما نرم افزاری را برای ساخت عادت طراحی کرده باشید و اکنون به دنبال مخاطب برای نرم افزار تان باشید.

یا ممکن است شما مقالاتی را در یک زمینه خاص جمع آوری کرده باشید و بخواهید آن ها را بفروشید. اکنون چه پیج هایی برای تبلیغات شما مناسب اند؟

برای یافتن پیج مناسب، اولین کاری که انجام می دهید این است که مخاطب خود را دقیقا مشخص می کنید. مثلا مقالات جمع آوری شده توسط شما، ممکن است فقط مناسب دانشجویان مهندسی پزشکی باشد.

در این صورت پیج های مناسب برای تبلیغات شما، پیج های رسمی دانشگاه ها خواهند بود. مثلا پیج اینستاگرام دانشگاه شهید بهشتی

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: آشنایی و آموزش تبلیغات در اینستاگرام

۵. معرفی محصولات با فیلم (از اهمیت فیلم برای جذب مخاطب غافل نشوید)

برای اینکه مخاطبان بتوانند کارایی یا جنس محصول شما را بهتر ببینند، از محتوای ویدیویی در کنار عکس استفاده کنید. ویدیو ها دو مزیت دارند:

  • اعتبار بیشتری به محصول شما می دهند چرا که مخاطبان با دیدن ویدیو مطمئن می شوند که محصولات متعلق به خودتان است و شما عکس های موجود در وب را بارگذاری نکرده اید.
  • بهتر می توانند محصول شما را ببینند و از زوایای مختلف برانداز کنند.
  • می توانید داخل ویدیو نحوه استفاده از محصول تان را به مخاطبان آموزش دهید.

۶. برای فالوورهایتان مسابقه بگذارید

یکی دیگر از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از خود فالوورهایتان برای جذب فالوورهای بیشتر است. برای این کار می توانید روش های مختلفی را برای برگزاری مسابقه انجام دهید و از فالوورهای خود بخواهید دوستان خود را زیر پست مسابقه تک کنند.

مسابقه اینستاگرامی

نکات زیر را در خصوص برگزاری مسابقه در اینستاگرام به کار ببرید:

  • از فالوورها بخواهید پست مسابقه را لایک کنند، کامنت گذاشته و با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • انتخاب برنده را حتما با حضور خود فالوورها انجام دهید تا دچار شک نشوند که تقلبی صورت گرفته است. می توانید برنده را از طریق لایو انتخاب کنید.
  • سعی کنید چند برنده انتخاب کنید و جوایز مختلفی را برای آن ها در نظر بگیرید.

۸. از دیگران در خصوص نحوه کار خود در اینستاگرام نظرسنجی کنید

این ترفند یکی از جالب ترین ترفندهای به کار گیری برای افزایش فروش در اینستاگرام است که از دو جهت به نفع شما است. یکی اینکه با نظر سنجی از دیگران خواهید فهمید مردم دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و چه محصولات و روش هایی می تواند منجر به افزایش خرید آن ها شود. از طرفی تعاملات شما با مردم افزایش یافت و اینستاگرام به رشد پیج شما کمک می کند.

افزایش فروش با نظرسنجی اینستاگرام

نکات زیر را در خصوص نظرسنجی در اینستاگرام به کار گیرید:

  • نظر افرادی که در نظر سنجی شرکت می کنند را با سایر افراد نیز به اشتراک بگذارید.
  • از این نظر سنجی ها در خصوص رشد کاری پیج خود استفاده کنید.
  • انتقاد پذیر باشید و به نظرات کاربران خود احترام بگذارید.

۹. روحیه شوخ طبع داشته باشید

با وجود اینکه هدف شما از راه اندازی پیج در اینستاگرام، صرفا حیطه کاری و کسب و کار است، حس شوخ طبعی و خوش اخلاق بودن نیز می تواند به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کند.

در بسیاری از موارد دیده شده است پیج یک کسب و کار از نظر چیدمان صفحه و کلیه عوامل لازم برای دیده شدن پیج حرفه ای بوده است اما مشتریان به دلیل برخورد نادرست ادمین یا ادمین ها، ترجیح می دهند از آن پیج خرید نکنند.

به مشتریان خود احترام بگذارید، در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و ثبت سفارشات‌ آن ها باشید و در نهایت روحیه طنز و شوخ طبعی خود را حفظ کنید. می توانید گاهی از استوری های متفرقه خنده دار مخصوصا در حیطه کاری خود استفاده کنید تا حس صمیمت میان خودتان و فالوورها را افزایش دهید.

صمیمیت با مخاطبان پیج اینستاگرام

نکات زیر را در خصوص روحیه شوخ طبعی به عنوان یکی از ترفندهای فروش در اینستاگرام به کار ببرید:

  • هرگز برای شوخی کردن با فالووهایتان از اشتباهات تایپی آن ها اسکرین شات نگیرید و آن ها را با دیگران به اشتراک نگذارید. باید متوجه باشید که حس شوخ طبعی با مسخره کردن دو نتیجه کاملا معکوس دارند.
  • از موضوعات روز دنیا که مطرح هستند برای استوری های طنز استفاده کنید.
  • شوخی های پیج نباید از حیطه کاری خارج شود و به نوعی نباید بیش از حد باشد.

۱۰. حراج آخر فصل بگذارید

ارائه تخفیف به مشتریان، هدیه دادن یا گذاشتن حراج آخر فصل یکی از فوق العاده ترین ترفندهای پیشنهادی ما برای افزایش فروش در اینستاگرام به شمار می رود. این روش در حقیقت به نوعی یک روش تبلیغ محصول به طور مقرون به صرفه هم به شمار می رود.

از طریق این روش، همچنین می توانید آگاهی از محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید زیرا مشتریان اخبار مربوط به پیشنهاد شما در خصوص تخفیف یا حراج آخر فصل را با دوستان خود به اشتراک می گذارند سپس فالوورهای شما از این طریق افزایش می یابند.

حراج اینستاگرام

نکات زیر را در خصوص حراج آخر فصل یا ارائه تخفیف به کار گیرید:

  • به یاد داشته باشید که هرگز نباید مشتریان دائمی خود را از دست بدهید. همیشه حساب ویژه ای روی آن ها باز کنید مثلا بگویید به دلیل خرید شما از ما، دفعه بعد شامل طرح تخفیفات ما می شوید.
  • ارسال رایگان را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

۱۱. استفاده از ابزارهای حرفه ای برای تولید محتوا

در ابتدای شروع کار خود در اینستاگرام ممکن است مجبور باشید برای خرید تجهیزات لازم برای تولید محتوا هزینه کنید اما جای نگرانی نیست چرا که شما با استفاده از یک تولید محتوای عالی می توانید این پول را در مدت زمان کوتاهی دوباره به دست آورید.

توجه داشته باشید تولید محتوای متنی، ویدئویی و صوتی که بی کیفیت باشد می تواند حتی تاثیر منفی بر روی مخاطبان شما داشته باشد.

رینگ لایت، سه پایه، دوربین یا گوشی با کیفیت و وسایل تزئینی برخی از تجهیزاتی است که شما برای افزایش فروش در اینستاگرام به آن ها نیاز دارید.

تجهیزات تولید محتوا اینستاگرام

موارد زیر را در خصوص به کارگیری تجهیزات برای پست های اینستاگرام به کار ببرید:

  • حتی المقدور از عکس ها و فیلم های خودتان برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید تا مردم با ادمین آشنا باشند اگر امکان به اشتراک گذاری تصاویر خودتان در اینستاگرام را ندارید حتما از صدای خودتان استفاده کنید.
  • نور محیطی که می خواهید تولید محتوا انجام دهید باید عالی باشد بنابراین از رینگ لایت کمک بگیرید. یا می توانید از نور طبیعی آفتاب استفاده کنید.

۱۲. کل محتویات پیج خود را بر پایه خرید و فروش نگذارید

به یاد داشته باشید که اینستاگرام هدف ساخت اپلیکیشن خود را بر پایه خرید و فروش نگذاشته است بلکه این برنامه بیشتر برای سرگرمی شناخته می شود با این حال شما به عنوان کسب و کار اینستاگرامی به یاد داشته باشید که گاهی از مطالبی خارج از حیطه کاری استفاده کنید.

پست های متفرقه یا می تواند پست آموزشی باشد یا جنبه فان و تفریحی داشته باشد. سعی کنید این روش را به گونه ای خلاقانه به کار ببرید و به گونه ای باشد که برای کاربران جذاب باشد.

تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام

نکات زیر را در این خصوص به کار ببرید:

  • پست های متفرقه می تواند پست های آموزشی جالب و البته کاربردی باشد. یعنی اگر محصولات شما فروش لباس است، یک پست را به نحوه اندازه گیری افراد برای خرید مطمئن از سایز لباسشان اختصاص دهید.
  • خود این پست های متفرقه به اندازه بقیه محتویات پیج اهمیت دارد بنابراین دقت کافی را برای تولید محتوای این پست ها به کار گیرید.

۱۳. توضیحات کاملی را در بیوگرافی پیج خود بنویسید

هنگامی که فردی وارد صفحه کسب و کار اینترنتی شما می شود، اول با بیو اینستا شما و چیدمان پیج مواجه می شود. باید بتوانید توضبحات کاملی را در بیو اینستاگرام خود بنویسید به گونه ای که مخاطبان ترغیب شوند پیج شما را فالو کنند.

بیو برای افزایش فروش اینستاگرام

نکات زیر را در خصوص توضیحات بیوگرافی در اینستاگرام به کار ببرید:

  • یک شعار مناسب برای کسب و کار خود پیدا کنید که خلاقانه باشد و از دیگران کپی نشده باشد.
  • اگر سایت خرید دارید، لینک آن را حتما در بیوگرافی بینویسید تا مخاطبان با کلیک روی آن بتوانند به پیج وارد شوند.
  • می توانید از هشتگ های اختصاصی تان نیز در بیو اینستا خود استفاده کنید.
  • اگر پیج کاری شما در اینستاگرام شعبه دیگری دارد، آن را در بیو خود تگ کنید.
  • راه های ارتباطی خود را در بایو ذکر کنید.

یکی از راه هایی که بدون شک می تواند منجر به افزایش فروش شما در اینستاگرام شود، خرید فالوور است. این کار به شما کمک می کند بیشتر دیده شوید و در نتیجه بازار گسترده تری برای تبلیغ محصولات تان در اختیار داشته باشید.

فروش بیشتر در اینستا

کلام آخر

در دنیای کسب و کار آنلاین امروزی، برد با افرادی است که اولا بتوانند الگوریتم های اینستاگرام را به خوبی به کار گیرند ثانیا از ترفندها و روش هایی که منجر به افزایش فروش در اینستاگرام می شوند آگاه باشند.

ترفندهای ارائه شده در بالا حاصل ماه ها تلاش و ارزیابی پیج های مختلف اینستاگرامی هستند که برای شما عزیزان آورده شد.

اگر شما نیز راهکاری می شناسید که می تواند منجر به افزایش فروش در اینستاگرام شود حتما با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • آیا می توان برای افزایش فالوورهای خود فالوور فیک بخریم؟
    خرید فالوور فیک اگر منطبق با الگوریتم های اینستاگرام باشد و همراه با تولید محتوای جذاب قطعا منجر به افزایش بازدید و فروش پیج شما خواهد شد.
  • اهمیت دانستن ترفندهای افزایش فروش فالوور در اینستاگرام چیست؟
    در دنیای رقابت تکنولوژي امروزی، همه کسب و کارهای باید اطلاعات خود را به صورت آپدیت شده به کار گیرند به گونه ای که همواره را به روزترین روش های دنیا برای افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا باشند تا بتوانند همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشند.
  • از میان ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام کدام روش بهترین روش است؟
    در حقیقت چیزی تحت عنوان بهترین روش برای افزایش فروش وجود ندارد. بلکه افراد با توجه به نوع محصولات خود و آزمون و خطاهای بسیار عواملی که به رشد پیج آن ها کمک می کند را پیدا می کند.