امتیاز شما به این مطلب

بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال اینستاگرام در سراسر جهان وجود دارند که به صورت مستمر به انتشار اطلاعات و روزمرگی های خود به اشکال مختلف می پردازند. لایک ها و فالوورها اساسا از بزرگترین دلایلی است که افراد به واسطه آن در اینستاگرام به شهرت و کسب درآمد می پردازند. در حقیقت داشتن لایک بالا تاثیر زیادی در رفتن پست به اکسپلور و در نتیجه افزایش فالوور و فروش یا شهرت شما خواهد داشت. اما چگونه می توانید بیشترین لایک را از انتشار پست های خود بدست آورید؟ در ادامه ما نکات و ترفندهای افزایش لایک در اینستاگرام را برای شما بازگو می کنیم.

آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش
3 ۶. دعوت از چهره های محبوب و شناخته شده

لایک اینستاگرام چیست؟

زمانی که روی یک پست دو بار ضربه بزنید یا روی آیکون قلب زیر هر پست ضربه بزنید به اصطلاح آن پست را لایک کرده اید و آن پست مورد قبول و پسند شما واقع شده است.

اما علت این که لایک مهم است این است که یک سیگنال به اینستاگرام می فرستد که پست شما محبوب و جذاب است. همچنین لایک راهی برای نشان دادن قدردانی یا موافق نظر بودن است.

اینجاست که کمیت اهمیت پیدا می کند چرا که در این شبکه اجتماعی تعداد لایک و فالوور نشانه محبوبیت و مورد قبول بودن شماست.

بیشتر بخوانید: چگونه هشتگ هوشمندانه و ویژه برند خود را بسازیم؟

پس بیایید با هم راه های افزایش لایک در اینستاگرام را بررسی کنیم تا بتوانیم پست هایی محبوب با قابلیت دریافت لایک بالا منتشر کنیم.

افزایش لایک

۲۵ ترفند افزایش لایک اینستاگرام

۱. استفاده از عکس های واقعی و طبیعی

تجربه نشان داده انتشار عکس های با کیفیت و یونیک تاثیر زیادی در دریافت لایک بیشتر دارد. همچنین انتشار عکس هایی واقعی از خودتان یا طبیعت مخاطب را بیشتر درگیر می کند و در نتیجه منجر به افزایش لایک، بازنشر و کامنت خواهد شد.

۲. نوشتن کپشن های جذاب با نقل تجربه یا داستانی از سوی شما

حتما می دانید برخلاف برخی شبکه های اجتماعی همچون توییتر و … اینستاگرام محدودیت کاراکتر ندارد بنابر این با خیال راحت کپشنی زیبا بنویسید.

کپشن ها باید جذاب باشد نه طولانی بنابر این از نبودن محدودیت کاراکتر سوء استفاده نکنید و تنها آن را برای نوشتن محتوایی جذاب و بدون محدودیت در نظر داشته باشید.

معمولا کپشن های آموزشی، بیان تجربه و یا نقل داستان بیشترین تاثیر را در افزایش لایک در اینستاگرام دارد.

کپشن جذاب و افزایش لایک

۳. رنگ ها می توانند بر افزایش لایک در اینستاگرام تاثیر بگذارند

نتیجه یک تحقیق از ۳۰ میلیون عکس اینستاگرامی نشان داده استفاده از عکس ها با تم رنگی متنوع و تند تعداد لایک ها ۲۴ درصد افزایش می دهد.

۴. منحصر به فرد باشید!

بله کپی بودن و نداشتن خلاقیت سبب کاهش لایک و فالوور شما خواهد بود. قطعا ایده گرفتن از پست های موفق تاثیر مثبتی خواهد داشت اما کپی بودن نتیجه ای جز شکست با خود به همراه نخواهد داشت.

در حوزه کاری و فعالیت خود خلاقیت داشته باشید و پست ها را به گونه ای که برای کابران جذاب و سرگرم کننده باشد منتشر کنید به عنوان مثال پیج های اینستاگرامی زیادی هستند در زمینه آشپزی یا فتوشاپ ولی آن هایی که در آموزش خود سرگرمی، طنز و … را ترکیب کردند موفق تر از سایر پیج ها در همین حیطه کاری بودند.

افزایش لایک اینستاگرامی

۵. انتشار محتوا با موضوعات متنوع و عوام پسندتر

هر چه محتوای شما دامنه مخاطب کمتری را در بر بگیرد قطعا لایک و تعامل کمتری هم نصیب شما خواهد شد.

همچنین در انتشار موضوع محتوا خلاقیت داشته باشید همیشه روی یک وجه و یک زاویه از فعالیت یا خدمات خود تمرکز نکنید این امر موجب یکنواختی و کسل کننده بودن پیج شما می شود.

۶. دعوت از چهره های محبوب و شناخته شده

یک راه عالی برای جذب مخاطب دعوت از اینفلوئنسرها و چهره های محبوب است این موضوع سبب می شود طرفداران آن ها به سوی پیج شما هجوم بیاورند و سیلی از لایک را از سوی طرفداران فرد دعوت شده دریافت خواهید کرد.

تاثیر چهره های محبوب و افزایش لایک

۷. استفاده از هشتگ ها برای لایک بیشتر

هشتگ ها یک راه عالی برای نمایش محتوای شما به مخاطبانی است که پیج شما را دنبال نمی کنند. با این وجود در استفاده از هشتگ ها افراط نکنید و هشتگ های مرتبط با موضوع خود و در محل مناسب به کار ببرید به عنوان مثال به متن زیر توجه کنید:

یک راه عالی برای #هشتگ گذاری در اینستاگرام این است که پس از ارسال تصاویر خود در بخش نظرات هشتگ های دلخواه خود را قرار دهید.

از #هشتگ های محبوب یا پرطرفدار استفاده کنید

استفاده از این هشتگ ها به دیده شدن بیشتر پیج شما کمک می کند همچنین اگر پست های شما جذاب باشد افرادی که این هشتگ را دنبال می کنند ممکن است پست شما را لایک و حتی پیج شما را فالوو کنند. به طور کلی همین امر کمک به افزایش فالوور پیج شما خواهد کرد.

تاثیر هشتگ و لایک

۸. استفاده از هشتگ های برندهای معروف

اگر اقدام به فروش لوازم آرایشی می کنید استفاده از هشتگ برندهای معروف لوازم آرایشی کمک به جذب طرفداران آن برند آرایشی و افزایش لایک در اینستاگرام می کند.

۹. استفاده از برچسب مکان GEO-Location

استفاده از برچسب مکان به خریداران یک محصول کمک می کند تا نزدیکترین فروشگاه به خود را بیابند.

این مورد هم همانند هشتگ ها شانس شما را در دیده شدن و لایک افزایش می دهد. در حقیقت به افرادی که آن موقعیت مکانی را سرچ می کنند پست شما را هم نمایش می دهد. اگر پست شما جذاب باشد می تواند شانس گرفتن لایک از سوی افرادی که شما را فالو نکرده اند نیز داشته باشید.

تاثیر برچسب مکان و لایک

۱۰. تگ کردن چهره های مشهور در حیطه کاری یا فعالیت خود

با برچسب زدن چهره های مشهور یا اینفلوئنسرهای مرتبط با پست و حیطه فعالیت خود شانس افزایش لایک در اینستاگرام خود را به دلیل افزایش دید توسط سایرین افزایش می دهید.

نکته: توجه داشته باشید که از این تکنیک (منشن کردن) برای یک پست زیاد استفاده نکنید تا از اسپم شدن منشن خود جلوگیری کنید.

۱۱. عکس های پشت صحنه را به اشتراک بگذارید

انتشار پست با تصویر خود یا عکس و فیلم پشت صحنه احساسات مخاطبانتان را بیشتر درگیر می کند. مخاطبان با این گونه پست ها بیشتر ارتباط برقرار می کنند و در نتیجه میزان لایک شما در اینستاگرام افزایش پیدا می کند.

۱۲. برگزاری مسابقات اینستاگرامی و ترغیب به لایک

یک راه برای جذب لایک برگزاری مسابقات اینستاگرامی است. مثلا فردی برنده خواهد بود که تعداد پست بیشتری را لایک کرده باشد یا در تعداد پست بیشتری اولین لایک را کرده باشد و …

  • مسابقه عکس از محصول یا غیره
    در این نوع مسابقات هم فردی برنده خواهد بود که عکس او بیشترین میزان لایک را دریافت کرده باشد.
  • با روش های خلاقانه از مخاطبانتان بخواهید لایک کنند Cta
    انتشار نقل قول و درخواست این که موافق ها لایک بکنند. همچنین بهترین راه برای دستیابی به هر چیز درخواست آن است پس در انتهای هر پست از آن ها بخواهید اگر پست را دوست داشتند و برای آن ها مفید بود آن را لایک کنند.
  • مسابقه تگ کردن دوستان
    برگزاری مسابقه تگ کردن نیز یکی دیگر از راه های افزایش لایک در اینستاگرام است. توجه داشته باشید تگ شدن یک پست توسط دوستان هر فردی کمک زیادی به جذب لایک و فالوور می کند چرا که پست شما توسط افرادی که شما را فالوو نمی کنند نیز دیده می شود در نتیجه تعامل پست شما بالا می رود و در نهایت پست شما وارد اکسپلور خواهد شد.

۱۳. از اهمیت ویدئو و لایو غافل نشوید

معمولا پست های ویدئویی بازدید بیشتری به سوی خود جذب می کنند که چرا که برای مخاطبان راحت تر هست دیدن و ارتباط برقرار کردن با پست های ویدئویی. هر چند به طور کلی توصیه می کنیم از انتشار پست های متنوع غافل نشوید گاهی لایو و استوری و گاهی پست اسلایدی و … می تواند برای مخاطبانتان تنوع ایجاد کند.

بهترین راهکار انتشار هر پست با فرمت متناسب با آن است. به عنوان مثال برای معرفی یک محصول پست های اسلایدی بهتر است و برای محتوای آموزشی پست های ویدئویی بیشترین بازخورد را دریافت خواهند کرد.

۱۴. انتشار پست در بهترین زمان

پست های خود را در زمان مناسب منتشر کنید برای اینکه متوجه شوید چه زمانی برای انتشار پست مفید است بهترین راهکار مراجعه به insights‌ در پیج های بیزینسی است. همچنین انتشار پست در ساعت پربازدید روز نیز می تواند راهکاری خوب برای افزایش لایک در اینستاگرام باشد. (مثلا ساعت ۶ عصر و ۹ شب)

بررسی سایت Track Maven نشان می دهد پست‌هایی که بین ساعت 10 شب تا 3 صبح منتشر می‌شوند بیشترین تعامل را دارند.

لایک و زمان انتشار پست

۱۵. پست دیگران را لایک کنید

نیل پاتل (کارشناس بازاریابی دیجیتال در جهان) به طور تصادفی پست افرادی را که در اینستاگرام فالو نمی کرد لایک می کرد و متوجه شد که به ازاء هر 100 لایک که می کند، حدود 21.7 لایک و 6.1 فالو دارد. 

۱۶. از زیر نویس استفاده کنید

مطالعه کپشن کمی دشوار است و مخاطبان اولین اولویتشان دیدن فیلم بعد تصویر بعد صداست و کمتر به کپشن علاقه و توجه نشان می دهند.

قرار دادن متن به صورت زیر نویس، زیر هر متن کمک زیادی می کند تا مخاطب مجبور به خواندن متن شود و از سختی خواندن یک متن ریز و طولانی در قسمت کپشن خلاص می شود.

جذب لایک با زیرنویس

۱۷. تبلیغات دروازه موفقیت

یک راه خوب و بی نظیر برای افزایش لایک تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات پیج شما بیشتر دیده می شود و بیشتر دیده شدن کمک به افزایش لایک در اینستاگرام و افزایش فالوور می کند.

یکی از قابلیت های بی نظیر فالوکمپ امکان خرید لایک اتوماتیک (اتو لایک) است که شما می توانید برای چند پست آتی خود لایک بخرید و تنها دغدغه تولید محتوای جذاب برای افزایش لایک و فالوور ارگانیک را داشته باشید.

۱۸. خرید لایک

حتما این جمله را شنیده اید که پول پول می آورد در مورد لایک هم این اصطلاح صادق است. به این معنا که لایک لایک می آورد.

هر چه تعداد لایک یک محتوا بیشتر باشد افراد تمایل بیشتری به تعامل با آن پست و لایک گذاشتن دارند. پستی با تعداد لایک معدود قطعا شانس کمتری برای افزایش لایک و فالوور خواهد داشت.

افزایش لایک با خرید لایک اینستاگرامی

بنابر این اگر در شروع راه هستید و قصد دارید نظر و اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید بهترین راه تولید محتوای مرتب و جذاب در کنار خرید لایک اینستاگرام است.

۱۹. انتشار مرتب پست

هر چه بیشتر پست منتشر کنید بیشتر دیده می شوید و در نتیجه شانس افزایش لایک شما بیشتر خواهد شد.

انتشار منظم پست در جذب لایک

۲۰. تعامل با دیگران

هر چه کامنت ها و پست های دیگران را بیشتر لایک کنید آن ها نیز ترغیب به تعامل با شما و لایک پست های شما می شوند.

همچنین به سوالات و کامنت ها مرتب واکنش نشان دهید. پاسخ به کامنت ها نشان دهنده توجه شما به مخاطبانتان است و همین موضوع و اهمیتی که به انها می دهید سبب تشویق آن ها به لایک کامنت شما می شود.

۲۱. پست های خود را استوری کنید

تجربه نشان داده استوری ها نسبت به سایر پست ها و بخش های اینستاگرام بیشتر دیده می شود. هر چه پست های خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید شانس افزایش لایک آن را بیشتر خواهید کرد.

انتشار پست در استوری

۲۲. نظرات و کامنت های برتر را پین کنید

در ژوئن 2020، اینستاگرام تصمیم گرفت اجازه استفاده از پین نظرات را در همه جا بدهد، قبلا فقط در لایو اینستاگرام استفاده می شد. اکنون شما می‌توانید نظرات طرفداران، مشتریان یا دنبال‌کنندگانی را که می‌خواهید در پست خود پین کنید. پین کردن افزایش لایک کامنت را با خود به همراه دارد و افراد دیگر را درگیر و ترغیب به تعامل می کند.

۲۳. اینستاگرام Reels ایجاد کنید

ریلز اینستاگرام ویدئوهای کوچکی هستند که معمولا با موسیقی همراه هستند و از ۱۵ ثانیه تا ۳۰ ثانیه طول می کشد. معمولا در میان تمام محتواهای تولید شده در اینستاگرام ریلزها بیشترین لایک و تعامل را به سوی خود جذب کرده اند.

۲۴. یک بومرنگ سرگرم کننده ایجاد کنید

بومرنگ به نوعی شبیه یک ویدیو است، با این تفاوت که 1 ثانیه طول می کشد. ارسال بومرنگ یکی دیگر از راه های عالی برای جلب توجه فالوورهایتان است. 

می‌توانید آن‌ها را در استوری یا فید خود آپلود کنید، نکته مهم این است که محتوای جذابی ارائه دهید که ۱ ثانیه طول بکشد. می توانید اپلیکیشن را دانلود کنید یا از این قابلیت در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید.

بومرنگ و افزایش لایک

۲۵. انتشار پست های مرتبط با موضوعات پرطرفدار و ترند روز

انتشار محتواهای مرتبط با موضوعات پرطرفدار روز برای مردم بیشتر جذاب و هیجان انگیز هست.

این گونه پست ها به دلیل موضوعات جالبی که دارند به خودی خود آنقدر جذاب هستند که افراد تمایل به خواندن و دیدن پست شما و بررسی نظرات دیگران داشته باشند.

بنابر این کافیست پست خود را با کمی وسواس بیشتر تهیه کنید تا بتوانید تیر خلاص را به سمت مخاطبان خود روانه کنید و آن ها را وادار به لایک و تعامل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بیان راهکارهای افزایش لایک اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می شویم شما هم در قسمت کامنت تجربیات خود را در مورد روش های افزایش لایک با ما و سایر همراهان فالو کمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

لایک در اینستاگرام چیست؟

زمانی که روی یک پست دو بار ضربه بزنید یا روی آیکون قلب زیر هر پست ضربه بزنید به اصطلاح آن پست را لایک کرده اید و آن پست مورد قبول و پسند شما واقع شده است.

راهکار سریع و موثر برای افزایش لایک پیج های تازه تاسیس چیست؟

بهترین راهکار در کنار تولید محتوای مرتب و جذاب و تعامل با مخاطبان خرید اتو لایک است. خرید لایک به شما کمک می کند تا اعتبار و اعتماد مخاطبان خود را در بدو کار پیج افزایش دهید.

بهترین نوع پست برای افزایش لایک کدام است؟

بهترین حالت برای انتشار محتوا Reels – igtv و لایو اینستاگرامی است