5/5 - (1 امتیاز)

داشتن یک کسب و کار آنلاین با وجود شبکه های اجتماعی پر مخاطبی مثل اینستاگرام بسیار آسان شده است. رمز موفقیت در این شبکه اجتماعی با وجود میلیون ها کسب و کار آنلاین، توانایی جذب مشتریان است. شما باید بتوانید با استفاده از ترفندها و ابزارهایی که خود اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد، تعداد فالوور های پیج خود را افزایش دهید تا بالطبع فروش بیشتری داشته باشید. اگر شما هم کسب و کار خودتان را در این بستر شروع کرده اید با ما همراه باشید تا تکنیک های جذب مشتری در اینستاگرام آشنا شوید.

آنچه در این محتوا می خوانید: عدم نمایش

تکنیک های جذب مشتری در اینستاگرام

جذب مشتری در اینستاگرام هیچ ارتباطی با سن و جنسیت ندارد و هرکسی با هر سن و جنسیتی می تواند مشتریان زیادی را برای کسب و کار خود جذب کند. با مشخص کردن جامعه هدف برای محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، می توانید تمام تمرکز خود را بر روی جذب این گروه از کاربران بگذارید. اما چه راهکارهایی به شما کمک می کند تا بتوانید حداکثر مشتری را به سوی پیج خود جذب کنید؟ این سوالی است که در ادامه مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

عکس پروفایل جذاب برای اینستاگرام

1-ایجاد یک حساب تجاری و اضافه کردن لینک به بیوی پیج

در اولین قدم باید پیج خود را به پیج تجاری تبدیل کنید تا کاربران اعتماد نسبی به مجموعه شما پیدا کنند.

در قسمت بیو باید اسم برند، سال تاسیس، خدماتی که ارائه می دهید و از این دسته از اطلاعات را قرار دهید. بیو اولین قسمت در صفحه حساب کاربری شماست که مشتریان با آن برخورد می کنند.این قسمت حتما باید دارای یک شماره تماس و یک لینک معتبر باشد.

همچنین اگر شما یک پیج فروش لوازم بهداشتی و آرایشی دارید مطالعه مطلب نحوه فروش لوازم آرایشی در اینستاگرام (همراه با ۸ نکته برای افزایش فروش و فالوور) که به صورت اختصاصی به افزایش فروش در این زمینه پرداخته می تواند برای شما مفید باشد.

یک عکس پروفایل خوب و دقیق برای پیج خود انتخاب کنید. این عکس می تواند لوگوی برند شما باشد.سپس می توانید در چندخط کسب و کار خود را معرفی کنید تا در ذهن مخاطب ثبت شوید.این توضیح باید بسیار خلاصه و درباره این که شما چه کسی هستید، چه فعالیتی در این بستر دارید و چرا کاربران باید از خدمات و محصولات شما استفاده کنند، باشد.

در قسمت url که در بیو تعریف شده است، می توانید آدرس سایت برند خود، آدرس کانال تلگرامی و یا آدرس کانال یوتیوبی خود را قرار دهید.این کار باعث می شود که مشتریان برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره محصول یا خدمات شما، خرید از شما و مطالب دیگر به این منابع رجوع کنند.

تولیدمحتوا در اینستاگرام

2- تولید محتوای خوب کلید موفقیت در این پلتفرم است.

هر چه کیفیت محتوایی که تولید می کنید بالاتر باشد و ایده های خاص و یونیکی در تولید محتوا داشته باشید مخاطبان بیشتری به پیج شما جذب می شوند.

از ابزارهای مختلف اینستاگرام برای تولید محتوای جذاب استفاده کنید و در موضوعات تولید محتوا خلاقیت داشته باشید.

توجه داشته باشید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که غالب مردم از آن برای تفریح و سرگرمی استفاده می کنند بنابر این از تولید محتوای صرفا برای فروش و جذب مشتری به شدت پرهیز کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید در تولید محتوای خود حس صمیمیت در مخاطب ایجاد کنید و از تولید محتوای مشتری برای خود بهره ببرید 🙂

از مخاطبان خود بخواهید نظرات خود را در قالب فیلم، عکس یا چت برای شما به اشتراک بگذارند تا با اشتراک آن اعتماد سایرین را بیشتر به سوی خود جلب کنید.

بایو اینستاگرام

3- اشتراک گذاری لینک سایت یا سایر شبکه های اجتماعی : راه تعامل بیشتر

یکی از راه هایی که می توانید فالوورهای خود با پیج خود بیشتر درگیر کنید، استفاده از لینک در بایو است. شما اجازه دارید که در بایو خود در قسمت وبسایت لینک، هر لینکی را که دوست دارید، بگذارید تا کاربران به جایی دیگر هدایت کنید. لینک ها می تواند شامل لینک:

  • سایر شبکه های اجتماعی
  • لینک وبسایت
  • لینک درگاه های واسط
  • لینک نظرسنجی آنلاین
  • و…
دکمه contact

4-از تاثیر دکمه contact در حساب کاربری خود غافل نشوید.

یکی از ارکان اصلی یک کسب و کار موفق، داشتن ارتباط مستقیم با مشتریان است. اینستاگرام نیز طبق این اصل، با قرار دادن امکانات کاربردی در صفحه بیزینسی به بهبود ارتباط بین فروشنده و خریدار کمک کرده است. دکمه contact شامل سه گزینه است:

  • تماس
  • ایمیل برای ارسال پیام
  • واتساپ

وجود یک شماره واتساپ و یک شماره تماس معتبر نشان دهنده حرفه ای بودن شما در این بستر است. بخش ایمیل نیز کاربران را به صفحه ارسال ایمیل برای شما هدایت می کند تا به طور مستقیم با شما در ارتباط باشند. این کار باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما و فروش بالاتر از طریق فضای مجازی خواهد شد؛ اما احتمالا برای جمع آوری نشانی های ایمیل و ساخت فهرست، زیاد کارآمد نخواهد بود.

بیشتر بدانید: ۱۳ ترفند افزایش فروش در اینستاگرام

5-به کارگیری دکمه پیش فرض پیام

بسیاری از کسب و کارهای مطرح در دنیا اجازه می دهند تا مشتریان به شرکت پیام بدهند.این پیام ها می توانند عبارتی مخصوص، ترکیبی از اعداد و حتی پیامی برای درخواست لینک محصولات باشد.

برای فعال سازی این بخش7 در اینستاگرام طبق مراحل زیر عمل کنید:

1.به بخش Edit profile خود در اینستاگرام وارد شوید.

بخش Edit profile

2.گزینه contact options را انتخاب کنید.

گزینه contact options

3.قسمت business phone number را انتخاب و گزینه text را فعال کنید.

قسمت business phone number

6-از لینک استیکرها در استوری استفاده کنید.(امکان جدیدی جایگزین swape up)

این مکان جدید درست مثل زمانی است که می خواهید یک پیج را تگ کنید یا روی استوری هشتگ اضافه کنید.در قسمت استیکرهای استوری، یک استیکر جدید به نام لینک اضافه شده است. با کپی کردن آدرس مورد نظر در این استیکر، آن را روی هر قسمت از تصویر استوری قرار می دهید و مخاطب با زدن روی آن به آدرس url تگ شده، هدایت می شود.

تذکر: اگر کار با این ابزار جدید را بلد نیستید، به مقاله  تگ کردن در اینستاگرام مراجعه کنید.

ریلز اینستاگرام

7-قابلیت ریلز را دست کم نگیرید. (جایگزین جذابی برای igtv)

این قابلیت جدید که در آخرین آپدیت اینستاگرام عرضه شده است، این امکان را برای شما فراهم می کند تا ویدیوهای 15 ثانیه ای طبق سبک تیک تاک ضبط و ادیت کنید. با استفاده از این ابزار می توانید ویدیوهای هیجان انگیز و جذابی برای محصولات یا خدمات خود ضبط کنید و در استوری و قسمت فید مخصوص ریلز با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

همچنین مطالعه مطلب نحوه افزایش فروش از ریلز اینستاگرام با ۹ روش تضمینی در این زمینه می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

8- استفاده از تبلیغات برای معرفی پیج به گروه گسترده ای از کاربران 

تبلیغات اینستاگرامی در ایران به دو صورت انجام می شود:

  • تبلیغات در پیج های فالوور بالا و پربازده

می توانید با پیدا کردن پیج های مرتبط در زمینه فعالیتتان و درخواست تبلیغات، تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

نکته: بهتر است قبل از سفارش تبلیغات، از واقعی بودن آمار بازدید و فالوورهای پیج مورد نظر مطمئن شوید.

تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام

این دسته از تبلیغات به صورت بازدیدی یا ساعتی در استوری انجام می شوند.در تبلیغ بازدیدی، محتوای تبلیغی پیج شما در پیج های پربازدید قرار میگیرد و هزینه تبلیغات براساس میزان بازدید محاسبه می گردد.در تبلیغات ساعتی، محتوای شما برای 24 ساعت در استوری پیج های فالوور بالا و پربازدید قرار می گیرد و تعرفه تبلیغات بر اساس 24 ساعت یا کمتر محاسبه  می شود.

  • تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

استفاده از افراد محبوب در این پلتفرم برای معرفی خدمات و محصولات شما و افزایش مخاطبان شما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

این نوع تبلیغات به دلیل بالا بودن تعداد فالوور و تاثیرگذاری زیادی که بر روی مخاطبان خود دارند، بیشترین هزینه تبلیغات را نیز دریافت می کنند.

نکته: هر نوع کسب و کاری، اینفلوئنسر مربوط به خود را دارد.افراد محبوب در حیطه کاری خود را پیدا کنید و به آنها درخواست همکاری بدهید.

افزایش فالوور با تولیدمحتوا

9-از تصاویر و فیلم های جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید.

یک قالب جذاب برای پست های اینستاگرام خود انتخاب کنید و همان سبک را تا آخر ادامه دهید.عکس های باکیفیت برای نمایش محصولات خود در پست ها قرار دهید. می توانید تکنیک های عکاسی با موبایل را از کانال های یوتیوبی و برخی از پیج های اینستاگرام یاد بگیرید و یا از عکاسی حرفه ای کمک بگیرید.داشتن یک سبک در عکاسی باعث می شود همیشه مخاطبان پیج شما را با دیدن این سبک به یاد بیاورند.

10- از هشتگ ها استفاده کنید.

استفاده اصولی از هشتگ های مرتبط با هر محتوا باعث می شود مخاطبانی که این هشتگ ها را جستجو می کنند به پیج شما اضافه شوند.اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا 30 هشتگ را برای هر پست درج کنید؛ اما اگر بخواهید حرفه ای تر این کاررا انجام دهید باید از 5 الی 10 هشتگ مرتبط و پربازدید استفاده کنید. 

ترفند های هشتگ گذاری در اینستاگرام را کامل بدانید تا بتوانید از این ابزار اینستاگرام به خوبی برای جذب مشتری به سوی پیج خود استفاده کنید.

افزایش تعامل در اینستاگرام

11-تعامل با کاربران و ارتباط با آنها محبوبیت و اعتماد به شما را بیشتر می کند.

داشتن تعامل با مخاطبان باعث می شود تا الگوریتم اینستاگرام راحت تر پست های شما را به قسمت اکسپلور وارد کند. اکسپلور اینستاگرام کلید ورود کاربران جدید به پیج شما هستند.برای بالا بردن تعامل و ارتباط در پیج می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • در هر شرایطی پاسخگوی فالوورهای خود باشید

کاربران زمانی به مشتری شما تبدیل می شوند که حسن نیت و احساس مسئولیت شما در قبال مشتریانتان را مشاهده کنند.زمانی که افراد بفهمند محصولات یا خدمات را از شخص یا برند درستی دریافت می کنند و شما در بین تمام کسب و کارهای آنلاین منصف تر و با وجدان تر عمل می کنید، به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهند شد.

استوری اینستا
  • از قابلیت استوری استفاده کنید

توضیحات بیشتر محصولات را در استوری قرار دهید. می توانید از استیکرهای پرسش و پاسخ برای بالا بردن تعامل فالوورها با خودتان استفاده کنید.برای جلب اعتماد مشتریان، از استوری های روزانه با صدا و تصویر خودتان هم استفاده کنید.

  • مسابقه و قرعه کشی از بین لایک و کامنت ها برگزار کنید

مسابقه باعث می شود تا کاربران جدیدی به پیج شما اضافه شوند و همچنین میزان تعامل پیج شما تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.

  • به طور مستمر و در زمان های مشخص محتواها را منتظر کنید

فعالیت اصولی در اینستاگرام نیازمند داشتن تقویم محتوایی است. شما باید نقشه راه پیج خود را از همان ابتدا ترسیم کنید و بر طبق آن محتواها را تولید و منتشر کنید. دانستن بهتر زمان برای انتشار پست ها( طبق میزان فعالیت کاربران در پیجتان) تاثیر زیادی بر روی لایک و کامنت ها می گذارد.

جذب مشتری در اینستاگرام

 12- در زمینه کاری خودتان آموزش ببینید و فقط متکی به تبلیغات نباشید.

برای تولید محتوای جذاب و باکیفیت، شما باید در زمینه کاری خودتان خبره عمل کنید. اگر پیج فروش لباس دارید، درباره ست کردن رنگ ها و استایل های مختلف تحقیق کنید. سعی کنید اطلاعات خود را در حیطه کاری که در آن فعالیت می کنید بالا ببرید و به روز باشید تا یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید.

چرا در اینستاگرام فروش ندارم؟

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار کاربردی برای شروع کسب و کار های اینترنتی است؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در این بستر، شما رقبای با تجربه ی زیادی دارید. برای این که بتوانید فروش خود را بالا ببرید و رقبا را کنار بزنید باید با الگوریتم اینستاگرام، چگونگی ورود پست ها به اکسپلورر و راه های افزایش مخاطبان آشنا شوید. مهم ترین و اولین قدم برای شروع یک کسب و کار خوب  و سودمند، داشتن فالوور است. هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر شود، اعتبار پیج شما هم افزایش  پیدا می کند و مخاطبان راحت تر به شما اعتماد می کنند.

بالا بردن فالوورها نیازمند زمان و صبر و تولید حرفه ای محتواهای جذاب است. گاهی بسیاری از برندها و شرکت ها زمان کافی برای طی کردن این پروسه طولانی را در اختیار ندارند و هرچه سریعتر باید بتوانند برند خود را در بین رقبا بالا ببرند. 

یکی از میانبرها، خرید فالوور واقعی است. فالوورها در این پلتفرم برای فروش به دو گروه تقسیم می شوند:1-فالوور فیک که نشانه های آن اسم عجیب و غریب و نام کاربری نامفهوم است. 2- فالوور واقعی که اسم معتبر و چندین پست و عکس پروفایل دارد.

درست است که این فالوورها میزان تعامل پیج را افزایش نمی دهند؛ اما بر روی عدد فالوور تاثیر زیادی می گذارند و همچنین الگوریتم اینستاگرام آنها را فیک نمی شناسد و باعث شادوبن و حتی بسته شدن پیج شما نمی شوند.

در مراحل بعدی، طبق نکاتی که در ابتدای متن بیان شد عمل کنید تا کاربران را به پیج خود جذب کنید و فروش خوبی را شاهد باشید.

توجه داشته باشید که خدمات خرید فالوور فیک فالوکمپ نیز کاملا منطبق با قوانین اینستاگرام است و به هیچ عنوان اکانت شما شادوبن نمی شود.

زمان استوری در اینستاگرام

نکات و ترفندهای تولید استوری جذاب برای فروش 

استوری یک قابلیت بسیار جذاب  و کاربردی است که با استفاده از آن می توانید مشتریان را ترغیب کنید تا محصولات شما را خریداری کنند و به وب سایت شما برای مطالعه اطلاعات بیشتر محصول یا خدمات وارد شوند. روزانه بیش از 500 میلیون کاربر از استوری استفاده می کنند.

استوری اینستاگرام، عکس ها و فیلم های تمام صفحه و به صورت عمودی هستند که 24 ساعت در پیج شما باقی می مانند. با ذخیره کردن، آنها در قسمت هایلایت پیج برای همیشه در دسترس تمام کاربرانی که از پیج شما بازدید می کنند، قرار دارند.

در قسمت استوری ابزارهایی مانند استیکر و فیلترها قرار دارند که با آنها می توانید تعامل بالاتری با مشتریان داشته باشید.

چگونه میزان بازدید استوری های خود را بررسی کنیم؟

اگر کمتر از 24 ساعت از انتشار استوری های شما گذشته است، می توانید با کلیک روی استوری و انتخاب گزینه your story: میزان بازدید استوری در پیج خود را مشاهده کنید.پس از 24 ساعت، استوری شما ناپدید می شود و با کمک ابزار insight، به عدد بازدید دسترسی داشته باشید. 

اینسایت استوری

گزینه reach: به معنی تعداد حساب های منحصر به فردی است که استوری شما را ملاحظه کرده اند و impression: تعداد دفعات مشاهده استوری است.

برای دسترسی به ابزار insight، از این روش استفاده کنید:

  1. در صفحه اصلی برنامه، روی پروفایل خود در سمت راست کلیک کنید.
  2. گزینه insight را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  3. بازه زمانی مورد نظر خود را در insight  پیدا کنید.
  4. پایین محتوایی که به اشتراک گذاشته اید روی stories ضربه بزنید 
اینسایت اینستاگرام

ویترین جذاب برای جلب توجه مشتری

راه های ابتدایی برای جذاب کردن استوری وجود دارد که اکثر پیج های کسب  و کار از آنها استفاده می کنند. گرفتن عکس های جذاب، نقد محصولات و تولید محتوا به صورت فیلم های جالب از این دسته از اقدامات هستند.

داشتن ویو بالای استوری می تواند در جذب مخاطب به شما کمک کند. هرچه این اعداد بیشتر باشد، احتمال ورود شما به اکسپلور بالاترمی رود و کاربران بیشتری را به پیج خود دعوت می کنید. استوری های شما مثل ویترین فروشگاه شما هستند.

ویو استوری

کاربران زیادی در اینستاگرام، پس از بازدید از استوری ترغیب می شوند تا اطلاعات بیشتری درباره محصول یا خدماتی که عرضه می کنید، کسب کنند و در آخر منجر به خرید می شود. هرچه بازدید استوری های شما بالاتر برود، تاثیر هشتگ گذاری و لوکیشن در استوری ها بیشتر می شود و استوری های شما به افرادی که این لوکیشن و هشتگ ها را سرچ می کنند، نمایش داده  می شود.

موفق شدن در این پلتفرم نیاز به صبر بالایی دارد. البته راه های میانبری هم وجود دارد که زودتر شما را در سراشیبی موفقیت قرار می دهد. اگر اهل گشت و گذار در فضای مجازی باشید، حتما تبلیغاتی با مضمون خرید لایک و فالوور و بازدید را مشاهده کرده اید. خرید لایک و ویو باعث می شود، الگوریتم اینستاگرام پیج شما را یک حساب پربازدید تلقی کند و راحت تر محتواهای شما را به افراد دیگر نشان دهید.

این حرکت الگوریتم، مخاطبان زیادی را برای شما به وجود می آورد.پس با خرید لایک و ویو این حس را در مخاطب ایجاد می کنید که شما یک برند معتبر و پربازدید هستید و سپس وارد بحث دیگری درباره نگهداری این مخاطبان می شوید. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و اطلاعات تکمیلی روی خرید فالوور واقعی کلیک کنید.)

افزایش فروش در اینستاگرام

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا راهکارهایی را که برای افزایش فروش و جذب مشتری در این پلتفرم باید رعایت کنید، بیان کنیم. اولین قدم که باعث اعتماد کردن مشتریان به شما می شود و اعتبار پیج شما به آن بستگی دارد، میزان فالوور شماست.

به مرور زمان بت تولید محتوای جذاب، تبلیغات و رعایت نکات مربوط به الگوریتم اینستاگرام می توانید پیشرفت کنید و مشتریان بیشتری را با خود همراه سازید. اگر زمان کافی برای طی کردن این پروسه را ندارید، می توانید با خرید فالوور واقعی از سایت های معتبر (طبق توضیحاتی که در این مقاله درباره سایت ها داده شد) این مرحله را زودتر سپری کنید.

سوالات متداول

چگونه مشتریان را جذب کنم؟

با رعایت نکاتی از قبیل تولید محتوای جذاب، برگزاری مسابقه، تبلیغات، داشتن یک قالب برای پست های پیج و سبک عکاسی مخصوص خودتان و… می توانید مشتریان را به پیج خود جذب کنید.

برای تبلیغات از کجا باید شروع کنم؟

در گام نخست خرید فالوور را توصیه می کنیم چرا که اگر تبلیغات اینفلوئنسری یا … داشته باشید بازدیدکننده هایی که با حجم کم فالوور شما مواجه می شوند معمولا ترغیب به فالو پیج شما نمی شوند.