امتیاز شما به این مطلب

درست است که اینستاگرام برای بسیاری از ما یک ابزار سرگرم کننده یا منبع درآمدی خوب است. اما گاهی اوقات بازدهی پیج ما بسیار پایین می آید و برای جلوگیری از ریزش فالوور ها، نیاز داریم اکانت خود را به طور موقت حذف کنیم تا برنامه ریزی بهتری برای ارتقاء پیج مان داشته باشیم یا ممکن است به دلایل مختلف قصد حذف اکانت اینستاگرامی خود را داشته باشیم. اکنون اگر شما هم قصد حذف اکانت اینستاگرامی خود را دارید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

فاوت دیسیبل اکانت اینستاگرام و دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر بخواهیم به طور خلاصه در رابطه با تفاوت دی اکتیو کردن اینستاگرام و حذف اکانت در آن با شما صحبت کنیم، باید گفت افرادی که می‌ خواهند به طور موقت از اینستاگرام خارج شوند و در طول این مدت اطلاعات اکانت شان از دید کاربران پنهان بماند و پس از بازگشت دوباره به اینستاگرام، اطلاعاتشان به راحتی بازگردد، باید اکانت خود را دی اکتیو نمایند.

اما اگر افرادی قصد دارند برای همیشه با اینستاگرام خداحافظی کنند و تمامی اطلاعات و فعالیت‌ های پیج شان از بین برود، باید از قابلیت حذف اکانت اینستاگرام (Delete Account) استفاده نمایند.

مطالب مرتبط : چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

دی اکتیو کردن اینستاگرام

نکات دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

قبل از هر چیز لازم هست بدانید که قوانینی نیز در خصوص دی اکتیو کردن اکانت وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • یادتان باشد که امکان دی اکتیو کردن اینستاگرام، فقط و فقط هفته‌ ای ۱ بار وجود دارد. اگر امروز اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید و فردا دوباره آن را فعال نمایید. دیگر تا ۱ هفته نمی توانید دوباره اکانت خود را دی اکتیو کنید.
  • هنگامی شما اکانت خود را دی اکتیو یا به طور موقت غیرفعال می کنید، تا ۲۴ ساعت امکان بازگشت به اکانت خود را ندارید.
  • زمانی که حساب کاربری اینستاگرام خود را به صورت موقتی حذف نمایید، لازم است بدانید که هیچ‌ کدام از اطلاعات شما مثل پست‌ ها، لایک‌ ها‌، کامنت‌ ها و دایرکت های شما حذف نخواهد شد.
  • بعد از دی اکتیو کردن اینستاگرام تان تا زمان فعالسازی دوباره، پیج شما به طور کامل محو شده و هیچ کاربری نمی‌تواند به اکانت و عکس های شما دسترسی پیدا کند.
  • هنگام دی اکتیو کردن حساب کاربری، نام کاربری شما برای سایر کاربران تا چند ساعت Instagrammer نمایش داده شده و بعد از چند ساعت نام کاربری شما تا زمان فعال سازی دوباره، حتی از بخش کامنت‌ ها و لایک‌ ها حذف می گردد.

مراحل خذف موقت اکانت اینستاگرام

ابتدا از طریق نسخه وب، وارد سایت instagram.com شوید. سپس بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود Log in را زده و وارد اکانت کاربری خود شوید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

سپس به قسمت پروفایل خود بروید و Edit Profile را انتخاب کرده و پس از آن Disable Account را انتخاب کنید.

در این مرحله، مطابق تصویر زیر باید یکی از گزینه ها را به عنوان دلیل دی اکتیو کردن اینستاگرام خود انتخاب کنید.

مراحل حذف موقت اکانت اینستاگرام

ترجمه گزینه های موجود:

  • Created a second account: یک اکانت دوم ایجاد کردم.
  • Concerned about my data: درباره داده هایم نگران هستم.
  • Too busy / Too distracting: خیلی سرم شلوغه / خیلی حواسم رو پرت می‌کنه.
  • Want to remove something: می‌خواهم بعضی چیزها را حذف کنم.
  • Privacy concerned: نگرانی های حریم خصوصی.
  • Too many ads: تبلیغات بسیار زیاد است.
  • Just need a break: فقط به استراحت نیاز دارم.
  • Can’t find people to follow: نمی‌توانم کسی را برای فالو کردن پیدا کنم.
  • Trouble getting started: برای شروع کردن مشکل دارم.
  • Something else: دلایل دیگر

سپس رمز عبور خود را وارد کنید و گزینه Temporarily Disable Accountرا انتخاب نمایید. در نهایت  اینستاگرام تایید می کند که اکـانت شما دی اکتیو شده است.

اگر به دلیل کاهش نرخ اینگیجمنت پیج تان، می خواهید اقدام به دی اکتیو کردن اینستاگرام کنید، می توانید با خرید کامنت سفارشی نرخ اینگیجمنت را بالا ببرید.

غیرفعال ‌کردن موقت اینستاگرام در آیفون

غیرفعال ‌کردن موقت اینستاگرام در آیفون

برای حذف موقت حساب کاربری اینستاگرام در iPhone، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مرورگر iPhone خود را باز کنید و وارد instagram.com شوید.
  2. مشخصات اینستاگرام خود را وارد کنید و ویرایش پروفایل را انتخاب کنید.
  3. به پایین صفحه بروید و روی “غیرفعال‌کردن موقت حساب من” کلیک کنید، دلیل را انتخاب کنید و با کلیک روی “غیرفعال‌کردن موقت حساب” گزینه خود را تأیید کنید.

اکنون، حساب اینستاگرام خود را به طور موقت از iPhone غیرفعال کرده‌اید.

شما می توانید با خرید فالوور واقعی، از افت رتبه پیج تان و کاهش فروش و درآمد خود جلوگیری کنید.

نشانه ‌های دیلیت اکانت اینستاگرام

هنگامی که شما این مرحله جسورانه را برای حذف حساب خود انجام می‌دهید، چند اتفاق می‌افتد. آنها را در ادامه می‌آوریم:

  • اینستاگرام توضیح می‌دهد که پس از ۳۰ روز از درخواست حذف حساب شما، اکانت شما و تمام اطلاعات شما برای همیشه حذف می‌شوند و شما نمی‌توانید هیچ یک از اطلاعات خود را بازیابی کنید.
    به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از انجام این کار، یک نسخه از اطلاعات خود را از اینستاگرام بارگیری کنید.
  • بر اساس خط مشی داده‌ های اینستاگرام، ممکن است نسخه‌ای از اطلاعات شما پس از ۹۰ روز در حافظه پشتیبان باقی بماند که اینستاگرام در صورت بروز فاجعه، خطای نرم‌افزاری یا سایر رویدادهای ازدست‌رفتن داده از آنها برای بازیابی استفاده می‌کند.
  • همچنین ممکن است اینستاگرام اطلاعات شما را برای مواردی مانند مسائل حقوقی، نقض شرایط یا اقدامات پیشگیری از آسیب‌ها حفظ کند. بر خلاف حذف موقت اکانت اینستاگرام، پس از دلیت اکانت در اینستاگرام، پروفایل، پست‌ها و استوری‌های شما برای هیچ کاربری در پلتفرم اینستاگرام قابل‌ دسترسی نخواهد بود.
نشانه ‌های دیلیت اکانت اینستاگرام

رفع دی اکتیو اینستاگرام

فعال‌سازی مجدد حساب کاربری شما به‌ سادگی ورود مجدد با اطلاعات کاربری اینستاگرام است. در حالی‌ که فقط می‌توانید با استفاده از وب‌سایت، حذف موقت را انجام دهید، شما می‎‌توانید حساب خود را از هر دستگاهی دوباره فعال کنید.

تا زمانی که دوست دارید می‌توانید حساب خود را موقتاً غیرفعال نگه دارید. با ورود مجدد به سیستم می‌توانید آن را در هر زمان فعال کنید.

با این‌ حال، یک محدودیت وجود دارد. در حال حاضر اینستاگرام به شما امکان می‌دهد حساب خود را یک‌ بار در هفته غیرفعال کنید. بنابراین اگر آن را غیرفعال کردید، دوباره وارد سیستم شدید و سپس برای بار دوم تصمیم بگیرید که آن را غیرفعال کنید، باید یک هفته منتظر بمانید.

block کردن به جای دی اکتیو اینستاگرام

راه دیگر : block کردن به جای دی اکتیو اینستاگرام

اگر می خواهید شخصی به طور کلی به محتوا های پیج شما دسترسی نداشته باشد، می توانید اکانت او را Block کنید.

در این مطلب به شرح روش های دی اکتیو کردن اینستاگرام پرداختیم. اگر به هر دلیلی قصد فعالیت در اینستاگرام را ندارید یا از بودن در این برنامه خسته شده‌اید، دو راه دارید.

یک راه این است که اکانت خود را برای همیشه حذف کنید و راه دیگر حذف موقت حساب کاربری اینستاگرام (دی اکتیو کردن اینستاگرام) است. در روش دوم، دسترسی را به اکانت خود حفظ می‌کنید و دوباره می‌توانید آن را برگردانید.

اگر سوالی در خصوص مطالب ارائه شده دارید، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید. از همراهی شما در این مطلب سپاسگزاریم.

سؤالات مرتبط

  • چه مدت می‌توانید اینستاگرام خود را موقتاً غیرفعال کنید؟
    بدون ترس از دست‌دادن اطلاعات شخصی، می‌توانید حساب اینستاگرام خود را تا زمانی که می‌خواهید به طور موقت غیرفعال نگه دارید.
  • وقتی حساب اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید چه اتفاقی می‌افتد؟
    اگر حساب خود را موقتاً غیرفعال کنید، مشخصات، عکس‌ها، نظرات و لایک‌های شما مخفی می‌شوند تا زمانی که با ورود مجدد به سیستم آن را دوباره فعال کنید.
  • در صورت دی اکتیو کردن اینستاگرام، آیا حساب کاربری من حذف می‌شود؟
    اگر حساب خود را موقتاً غیرفعال کنید، مشخصات، عکس‌ها، نظرات و لایک‌های شما پنهان می‌شوند و دوباره قابل بازیابی هستند؛ بنابراین حساب شما حذف نخواهد شد.
  • چگونه اکانت اینستاگرام را به طور موقت حذف کنیم؟
    برای حذف حساب خود نمی‌توانید آن را از داخل برنامه Instagram حذف کنید و باید از طریق مرورگر این کار را انجام دهید.