امتیاز شما به این مطلب

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم محبوب در شبکه های اجتماعی، قابلیت های زیادی دارد که یکی از این قابلیت ها، استوری گذاشتن است. شما می توانید در بخش Story‌ اینستاگرام یک یا چندین عکس یا یک یا چندین فیلم ۱۵ ثانیه ای را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. با آموزش این قابلیت بی نظیر همراه ما باشید.

استوری در اینستاگرام چیست؟

شما می توانید استوری های خود را با استفاده از قابلیت های اینستاگرام تزئين کنید، به آن افکت بدهید، روی آن متن بنویسید، به آن لوکیشن اضافه کنید یا دیگران را تگ کنید. خلاقیت در استوری اینستاگرام باعث می شود تا بازدیدهای پیج شما نیز افزایش پیدا کند.

مدت زمان استوری در اینستاگرام

مدت زمان استوری در اینستاگرام

این استوری ها تنها ۲۴ ساعت در پیج شما می مانند و اگر بخواهید برای همیشه در پیج شما بمانند باید آن ها را هایلایت کنید. به این ترتیب هر فردی که بخواهد وارد پیج شما شود، می تواند استوری های شما را ببیند.

استوری ها در اینستاگرام به صورت ۱۵ ثانیه ای هستند به همین دلیل اگر ویدئو شما از ۱۵ ثانیه بیشتر شد، در قالب دو استوری نمایش داده می شود.

در نظر داشته باشید که اینستاگرام به تازگی در آپدیت جدید خود، مدت زمان استوری ها را از ۱۵ ثانیه به ۱ دقیقه افزایش داده است اما این قضیه هنوز در مرحله آزمایشی است و تنها برای برخی از کاربران فعال شده است. مدتی طول می کشد تا استوری های ۱ دقیقه ای برای همه فعال شود.

افزایش بازدید و فروش خود از استوری های اینستاگرامی را با خرید بازدید استوری تضمین کنید.

چگونگی مشاهده استوری ها

اگر یکی از کاربران جدید اینستاگرام هستید و نمی دانید استوری های اینستاگرام را چگونه مشاهده کنید نگران نباشید. تنها کافی است پیج اینستاگرام خود را باز کنید و در بالای صفحه اولین دایره قرمز رنگ یا سبز رنگ (برای کلوز فرند) را باز کنید تا استوری ها به ترتیب برای شما به نمایش درآید.

مشاهده دوباره یک استوری در اینستاگرام

اگر علاقه مند باشید که استوری فردی را دوباره مشاهده کنید باید آیدی او را در قسمت سرچ اینستاگرام جستجو کنید و روی دایره پروفایل او بزنید تا استوری را مجددا مشاهده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر از زمان گذاشتن استوری ۲۴ ساعت گذشته باشد، استوری حذف شده و قابل نمایش نیست. مگر اینکه آن را هایلایت کرده باشد.

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

حال که به اطلاعات کلی در خصوص استوری در اینستاگرام پرداختیم وقت آن رسیده است تا ببینیم چگونه خودمان استوری بگذاریم؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

  1. پیج اینستاگرام خود را باز کنید روی عکس خودتان که در بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید.
  2. دوربین برای شما باز می شود. می توانید همان موقع یک عکس یا فیلم با دوربین باز شده بگیرید یا اینکه عکس یا فیلم مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید.
  3. در اینجا می توانید از قابلیت های در نظر گرفته شده اینستاگرام برای استوری استفاده کنید. می توانید روی استوری خود از گیف استفاده کنید یا استیکر متحرک بگذارید.
  4. حال که همه چیز برای به اشتراک گذاری آماده است در قسمت پایین استوری، گزینه Send to‌ را بزنید.
  5. اکنون می توانید انتخاب کنید که استوری شما برای همه افراد به نمایش درآید یا فقط برای لیست کلوز فرند شما.
گذاشتن استوری در اینستاگرام

کمی صبر کنید تا استوری مورد نظر شما آپلود شود. در نظر داشته باشید که تا زمانی که استوری شما هنوز کاملا آپلود نشده است، نمی توانید جا به جایی حساب انجام دهید و باید منتظر بمانید.

لیست کلوز فرند به لیستی گفته می شود که شما خودتان آن را انتخاب می کنید. یعنی با انتخاب این لیست و اشتراگ گذاری استوری تان در کلوز فرند، تنها افرادی که انتخاب کرده اید می توانند استوری شما را مشاهده کنند.

درست کردن لیست کلوز فرند به خصوص برای افرادی که تعداد فالوورهای زیادی دارند معقولانه تر از هاید کردن افراد است چرا که شما با چند دقیقه وقت گذاشتن می توانید لیست کلوز فرند درست کنید اما هاید کردن تعداد بی شماری از افراد کار عاقلانه ای نیست.

گذاشتن چند عکس در استوری

شما می توانید در یک ۲۴ ساعت، ۱۰۰ استوری فعال داشته باشید. شما ممکن است بخواهید همزمان چند تا عکس را استوری کنید. برای این کار کافی است همانند فیلد قبلی به استوری خود بروید و این بار Select Multiple‌ را انتخاب کنید. شما می توانید عکس هایی که می خواهید را انتخاب کرده و استوری کنید. اما در مطلب ۳ روش انتشار استوری چند قسمتی در اینستاگرام به طور کامل به شرح این موضوع پرداخته ایم.

چه کسانی استوری اینستاگرام من را مشاهده کرده اند؟

اینستاگرام این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرده است که بتوانند ببینند چه کسانی استوری آن ها را دیده است. برای این کار، کافی است تا روی استوری خود بزنید و در قسمت پایین استوری خود تعداد افرادی که استوری شما را به اصطلاح سین کرده اند یا مشاهده کرده اند ببینید.

چگونگی بستن استوری

گاهی به دلایل مختلف ممکن است شما بخواهید استوری را برای گروه خاصی ببندید یا تغییراتی در آن انجام دهید. مثلا شما نمی خواهید شخص یا اشخاص خاصی استوری شما را مشاهده کنند و به اصطلاح می خواهید آن ها را هاید کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اینستاگرام خود را باز کنید و روی پروفایل خود بزنید.
  2. به قسمت تنظیمات اینستاگرام بروید.
  3. در اینجا گزینه Privacy را بزنید.
  4. حال گزینه Story را بزنید.
    مخفی کردن استوری اینستاگرام
  5. گزینه Hide Story From‌ را انتخاب کنید.
مخفی کردن استوری اینستاگرام

حال شما می توانید استوری خود را بارگزاری کنید بدون اینکه افراد هاید شده بتوانند‌ ‌آن را ببینند.

بستن پیام ها برای استوری

وقتی شما یک استوری می گذارید، فردی که استوری شما را باز می کند استوری شما را ریپلای کند یعنی در مستطیلی که در پایین استوری برای او نمایش داده می شود، نظر خود را در خصوص استوری بیان کند.

گاهی افراد به دلایل مختلفی نمی خواهند افراد استوری آن ها را ریپلای کنند و برایشان تنها مهم این است که استوری شان مشاهده شود. در این حالت شما می توانید پیام ها را برای استوری خود ببندید.

برای بستن ریپلای ها در استوری اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به قسمت پروفایل خود بروید.
  2. تنظیمات را باز کنید.
  3. قسمت Privacy را بزنید.
  4. حال Story را پیدا کنید و بزنید.
    بستن کامنت استوری
  5. اینستاگرام به شما سه حق انتخاب می دهد که شما می توانید از میان این سه گزینه انتخاب کنید:
    1. Your Followers، یعنی کلیه افرادی که شما را فالور کرده اند می توانند استوری شما را ریپلای کنند.
    2. Followers you Follow Back، یعنی افرادی که شما هم آن ها را فالوو کرده اید می توانند استوری شما را ببینند.
    3. Off، در این حالت هیچ کس نمی تواند استوری شما را ریپلای کند و پیام های استوری کاملا بسته می شود.

پاک کردن استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت حذف می شود اما اگر بخواهید زودتر از این زمان استوری خود را حذف کنید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

کافی است تا استوری خود را باز کنید، روی سه نقطه بزنید، More را بزنید و سپس Delete‌ را بزنید تا استوری شما حذف شود.

حذف استوری اینستاگرام

هایلایت کردن استوری های اینستاگرام

همان گونه که پیش از این ذکر کردیم شما می توانید استوری های اینستاگرام خود را هایلایت کنید. با هایلایت کردن استوری، آن استوری در پیج شما باقی می ماند. برای این کار + را بزنید. در این حالت استوری های آرشیو شده خود را مشاهده خواهید کرد. در این جا شما می توانید هر استوری که بخواهید را انتخاب کرده و هایلایت کنید.

آیکون های استوری در اینستاگرام

اینستاگرام همواره در آپدیت های جدید خود از قابلیت های مختلفی برای استوری خود استفاده می کند. ما در زیر به برخی از مهمترین آیکون های استوری در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

  • Hands Free در استوری اینستاگرام
    هندزفیری باعث می شود تا بدون اینکه گوشی را در دست بگیرید، ویدئو بگیرید و در استوری منتشر کنید. در این حالت هر دو دست شما کاملا آزاد است و نیازی به نگه داشتن گوشی در دست ندارید.
    برای استفاده از قابلیت هندزفری مراحل زیر را انجام دهید:
    1. استوری خود را باز کنید.
    2. گزینه Hands Free‌ را انتخاب کنید.
    3. در این حالت با زدن روی آیکون فیلم، استوری شما ضبط می شود و سپس تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید.
قابلیت hands free استوری اینستاگرام
  • Level‌ در استوری اینستاگرام

آیکون Level به شما اجاره می دهد تا بتوانید تصاویر خود را به صورت دقیق تر، اصولی تر و حرفه ای تر بگیرید. با انتخاب Level، روی گوشی شما یک جدول به نمایش درمی آید که شما می توانید از آن برای کادر بندی تصاویر خود در اینستاگرام استفاده کنید.

  • Multi Capture در استوری اینستاگرام

همانگونه که پیش از این گفته شد، شما می توانید از این قابلیت برای گذاشتن چندین عکس همزمان در استوری استفاده کنید.

  • Layout در استوری اینستاگرام

شما با استفاده از بخش Layout استوری در اینستاگرام می توایند چند عکس را با چیدمان های مختلف به نمایش درآیید و یکی از روش هایی است که می توانید چند عکس را در کنار هم قرار دهید.

  • Boomerang در استوری اینستاگرام
    بومرنگ ها نیز ویدئوهای کوتاه و جذابی هستند که شما می توانید در استوری ها از آن ها استفاده کنید. برای این کار لازم است تا اقدامات زیر را انجام دهید:
    1. استوری اینستاگرام خود را باز کنید.
    2. گزینه Boomerang را انتخاب کنید.
    3. افکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    4. دست خود را روی آیکون ضبط قرار دهید تا ویدئو ضبط شود.
بومرنگ در اینستاگرام

بومرنگ ساخته شده آماده برای منتشر کردن در استوری است.

  • قابلیت Create Aa استوری اینستاگرام

شما از این قابلیت می توانید برای نوشتن یک جمله روی استوری خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این قسمت خود دارای چندین بخش و افکت است که ما در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

نام قسمتتوضیحات
Shouts Outsاین بخش برای تبریک تولد در نظر گرفته شده است. یعنی شما می توانید آیدی فرد مورد نظر خود را در این بخش وارد کنید.
Gifsهمانگونه که از نام آن پیدا است، این بخش مربوط به گیف ها است. شما می توانید یک کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید تا گیف های مربوط به آن کلمه برای شما به نمایش در آید.
Templatesتمپلیت مربوط به تولید محتوای استوری ها است یعنی شما با استفاده از این گزینه می توانید از قاب هایی که برای شما به نمایش در می آید استفاده کنید. این قاب ها خیلی جذاب هستند و افراد می توانند به خلاقیت استوری های خود بیفزایند.
On this Dayوقتی شما روی این گزینه بزنید، برای شما مرور خاطره می شود. یعنی اینستاگرام به شما خواهد گفت که در سال گذشته یا سال های قبل در این روز چه استوری یا پستی گذاشته اید یا چه کسی را در این روز فالوو کرده اید.
Pollاین گزینه به شما دو انتخاب بله و خیر میدهد یعنی شما می توانید با این گزینه از فالوورهای خود نظرسنجی کنید و سوالات بله یا خیر از آن ها بپرسید.
Questionsاین قابلیت برای شما کادری به نمایش درمی آورد که شما می توانید در آن از فالوورهایتان بخواهید از شما سوالی بپرسند. سپس شما می توانید سوالات آن ها و جواب هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
Countdownاین گزینه که به معنی شمارش معکوس است، می تواند یک رویداد خاص را شمارش معکوس کند. این قضیه می تواند شامل آپلود کردن یک پست یا هر چیزی باشد.
Quizقابلیت کوئيز به گونه ای است که شما می توانید از فالوورهای خود سوال بپرسید و آن ها از میان گزینه های انتخابی یکی را انتخاب کنند.

برگزاری لایو در اینستاگرام

شما با استفاده از قابلیت لایو می توانید به صورت زنده با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و با آن ها صحبت کنید. اهداف لایوها می تواند متفاوت باشد. برخی تنها برای سرگرمی و صحبت با فالوورهای خود لایو برگزار می کنند و برخی دیگر اهداف آموشی دارند.

برگزاری لایو اینستاگرامی

برای لایو گذاشت در اینستاگرام اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. روی دایره بالای صفحه اینستاگرام یعنی روی پروفایل خود بزنید.
  2. اکنون گزینه لایو را در پایین صفحه انتخاب نمایید.
  3. روی ضبط بزنید تا لایو آغاز شود. (ممکن است چند لحظه طول بکشد تا به مخاطبانتان اعلام شود شما لایو برگزار گرده اید.)
  4. می توانید از فیلترهای در نظر گرفته شده اینستاگرام استفاده کنید.
  5. برای قطع کردن لایو روی علامت × بالای صفحه بزنید تا لایو به اتمام برسد.
  6. اینستاگرام از شما می پرسد که آیا مطمئن هستید که می خواهید لایو خود را قطع کنید. روی Yes‌بزنید در غیر این صورت می توانید لایو را در IGTV به اشتراک بگذارید.

برچسب های استوری در اینستاگرام

از دیگر ویژگی های جالب استوری ها که می توانید از آن ها استفاده کنید استفاده از برچسب ها است. در قسمت بالای صفحه در استوری خود آیکون استیکر را بزنید تا لیستی برای شما به نمایش درآید.

برچسب های استوری در اینستاگرام

برخی از مهمترین برچسب های استوری اینستاگرام برای شما آورده شده است:

نوع برچسبتوضیحات
هشتگهشتگ گذاری ها باعث افزایش بازدید پیج شما و تعداد فالوورهایتان می شود. هشتگ ها باید مرتبط با موضوع استوری شما باشند.
منشنمنشن یا تگ کردن، یکی دیگر از برچسب های قابل توجه در استوری های اینستاگرام است. شما می توانید دوستان خود را منشن کنید یا برندی که از آن خرید کرده اید را تگ کنید.
موزیکبا استفاده از این برچسب شما می توانید آهنگی را به استوری خود بیفزایید و سپس آن را آپلود کنید.
گیفشما می توانید از برچسب های گیف یا برچسب های متحرک در استوری خود استفاده کنید. در ابتدا باید فیلتر شکن خود را روشن کنید تا بتوانید از این گیف ها استفاده کنید. هنگامی که گیف را انتخاب می کنید، اول گیف های ترند روز دنیا برای شما به نمایش درمی آید.
پرسشمی توانید سوالی بپرسید و از فالوورهایتان بخواهید به آن پاسخ دهند.

گذاشتن استوری دیگران در استوری خود

اگر فردی شما را در استوری خودش تگ کرده باشد در دایرکت شما یک نوتیفیکیشن ارسال می شود. استوری را باز کرده و خواهید دید که در پایین آن گزینه ای به نام add to your story‌ را خواهید دید. آن را بزنید تا استوری آن در استوری شما به اشتراک گذشته شود.

اگر فرد مورد نظر شما را تگ نکرده باشد و بخواهید استوری او را در استوری خود به اشتراک بگذارید، باید از کپی لینک کمک بگیرید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

سخن پایانی

اگر شما نیز یکی از کاربران اینستاگرام هستید، باید با قابلیت های این برنامه آشنا شوید. استوری یکی از جذاب ترین ویژگی های این پلتفرم به شمار می رود. بی شک این ترفند ها تنها به نکات بالا منتهی نمی شود اما ما در بالا سعی کردیم به برخی از مهمترین ترفندهای مورد نیاز در استوری بپردازیم. شما نیز اگر اطلاعات بیشتری در این باره دارید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

اگر نخواهم همه استوری من را مشاهده کنند باید چه کار کنم؟

با استفاده از تنظیمات اکانت خود افرادی که نمی خواهید استوری شما را ببینند را هاید کنید.

آیا می توان تعداد زیادی استوری در طول روز گذاشت؟

شما می توانید ۱۰۰ استوری در ۲۴ ساعت بگذارید.

اگر برخی از قابلیت های استوری برای من کار نکرد چه کار کنم؟

اینستاگرام خود را به آخرین ورژن به روز رسانی کنید. اگر همچنان نتوانید از این قابلیت ها استفاده کنید باید صبر کنید چرا که ممکن است برخی از ویژگی ها روی برخی از اکانت ها هنوز فعال نشده باشد.