5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم در اینستاگرام کسب و کاری داشته باشید؛ قطعا به دنبال ورود پست هایتان به اکسپلور هستید. ورود به اکسپلور دریچه ورود به بازار جهانی است، همچنین این موضوع لازمه بیشتر دیده شدن و فروش بیشتر است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه در اکسپلور دیده شویم.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام، بخشی از این اپلیکیشن است که پست‌هایی را بر اساس فعالیت، علاقمندی ها و افرادی که آن ها را دنبال می کنید، به شما نمایش می دهد. به زبان ساده، این قسمت مجموعه‌ ای از پست‌ ها است که اینستاگرام فکر می‌ کند ممکن است شما از دیدن آن لذت ببرید.

بر اساس گزارش های اینستاگرام، بیش از ۵۰ درصد کاربران آن، از صفحه اکسپلور استفاده می‌ کنند و این تعداد زیادی است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، به این معنی که ۵۰۰ میلیون کاربر به‌ طور فعال صفحه اکسپلور را بررسی می‌کنند.

اگر در قسمت پایین صفحه‌تان، روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید، می‌توانید این قسمت را ببینید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

پست های اکسپلور چگونه انتخاب می شوند؟

چیدمان اکسپلور اینستاگرام به گونه ای است که پست هایی به شما نمایش داده می شود که بیشتر لایک خورده اند، ذخیره شده اند و یا برای دوستان تان ارسال کرده اید؛ همچنین اینستاگرام در نمایش پست های اکسپلور فعالیت های فالویینگ‌ ها و فالوورهای شما را نیز رصد می‌کند.

بنابر این نمایش پست های اکسپلور اینستاگرام بستگی به این دارد که درگیری شما با چه نوع پست‌هایی بیشتر است.

هوش مصنوعی اینستاگرام، با داده‌هایی که از شما جمع‌آوری می‌کند، علاقمندی‌ها، موقعیت جغرافیایی و فعالیت شما را بررسی می‌کند و بر اساس آن ها پست‌هایی را در اکسپلور شما به نمایش می‌ گذارد.

همچنین بخوانید: ۱۴ ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

چگونه پست اینستاگرام در اکسپلور برود؟ | ترفند رفتن به اکسپلور

اکنون که با اکسپلور اینستاگرام آشنا شدیم، به این می پردازیم که چگونه می توانیم پست خود را به اکسپلور بفرستیم تا کاربران بیشتری آن را ببینند. در ادامه ترفندهای رفتن به اکسپلور اینستاگرام را شرح داده ایم.

زمان فعالیت مخاطبان

۱. وقتی افراد فعال هستند پست بگذارید

یکی از بهترین نکات اینستاگرام این است که در مواقعی پست بگذارید که دنبال‌کنندگان شما بیشترین فعالیت را دارند. این توصیه بسیار خوبی است، زیرا الگوریتم اینستاگرام زمان‌بندی را به‌ عنوان یکی از عوامل دیده‌شدن پست‌ها در اولویت قرار می‌دهد.

این بدان معناست که اگر پست شما جدید باشد، در فید دنبال‌کنندگان شما نشان داده می‌شود. اگر بتوانید پست‌ های خود را زمانی تنظیم کنید که دنبال‌کنندگان شما بیشترین فعالیت را دارند، احتمالاً مشارکت بالاتری خواهید داشت که برای رساندن پست‌های شما به صفحه اکسپلور بسیار مهم است.

خوشبختانه پی‌بردن به فعال‌ترین زمان دنبال‌کنندگان شما، کار سختی نیست. اگر حساب تجاری Business Instagram دارید، می‌توانید به قسمت Audience در برگه Insights بروید. در آنجا می‌توانید بفهمید چه زمانی دنبال‌کنندگان شما بیشتر فعال هستند.

۲. مشخص کنید مخاطبان شما از چه نوع پست‌هایی خوششان می‌آید

برای ایجاد یک پست موفق، کافی نیست که فقط وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند آن ارسال کنید. مطالب شما باید جالب و مفید باشد تا بتوانید بیشترین مشارکت را داشته باشید؛ بنابراین به‌ احتمال زیاد پست شما در صفحه اکسپلور نمایش داده می‌شود.

به نوع پست‌هایی که بیشترین جذابیت را دارند توجه کافی داشته باشید. آیا مخاطبان شما ویدئوها را بیشتر از تصاویر دوست دارند؟ آیا آن‌ها محتوای خنده‌دار را دوست دارند یا محتوای الهام‌بخش؟ اگر بتوانید به سؤالاتی از این‌ دست پاسخ دهید، اطلاعات کافی در اختیار خواهید داشت تا بهترین نوع پست را در بهترین زمان برای مخاطبان خود ایجاد کنید و این تا حد زیادی مشارکت در پست‌های شما را تضمین می‌کند.

همچنین بخوانید: ۱۶ مورد از راهکارهای کامنت گرفتن در اینستاگرام

بررسی علاقمندی های مخاطب

به یاد داشته باشید، اولویت با لایک و نظر نیست؛ بنابراین هدف ایجاد محتوایی است که افراد مایل به اشتراک‌گذاری و یا ذخیره آن‌ها نیز هستند. این موضوع برای پاسخ به سؤال «چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم»، اهمیت زیادی دارد.

۳. از پست‌هایی که در صفحه اکسپلور هستند الهام بگیرید

یک ترفند که واقعاً می‌تواند برای شما مفید باشد این است که به پست‌هایی که قبلاً در صفحه اکسپلور شما ظاهر شده است، نگاه کنید. اگر حساب‌های اینستاگرام را دنبال می‌کنید یا با پست‌های مربوط به صنعت خود درگیر هستید، صفحه اکسپلور شما اطلاعات زیادی در مورد نوع محتوایی که الگوریتم اینستاگرام موردتوجه قرار می‌دهد و مخاطبین احتمالی شما مایل به دیدن چه نوع محتوایی هستند به شما ارائه می‌دهد.

اگر پستی را در صفحه Explore مشاهده کنید که هیچ ربطی به علایق و تعاملات شما ندارد، به‌ احتمال زیاد مشارکت فوق‌العاده‌ای دارد. به یاد داشته باشید، از هر پستی که در صفحه اکسپلور نشان داده می‌شود، نکته ای برای آموختن وجود دارد. بنابراین با دقت به اینگونه پست ها نگاه کنید و از نکات و تجربیات دیگران به نفع خود بهره ببرید.

۴. از فراخوان به مشارکت استفاده کنید

در حال حاضر، همه ما درک می‌کنیم که کلید ورود به صفحه اکسپلور، مشارکت بیشتر در پست‌های شما است. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از این امر، تشویق مستقیم مخاطبان به مشارکت در پست‌های شما از طریق استفاده از فراخوان برای مشارکت (CTA) است.

سؤالات را در کپشن خود قرار دهید تا فالوورهای شما بتوانند در نظرات به آن‌ها پاسخ دهند و در نتیجه مکالمه‌ای را با شما آغاز کنند. شما حتی می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید که دوستان خود را در پست‌های شما تگ کنند. این یک استراتژی‌ عالی برای مسابقات یا هدایایی است که برند شما بخواهد اجرا کند. صرفاً درخواست از مخاطبان برای مشارکت در پست‌های شما گاهی اوقات می‌تواند تأثیر زیادی در تعامل داشته باشد و می‌تواند شانس ما را برای اینکه چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، افزایش دهد.

اهمیت هشتگ برای ورود به اکسپلور اینستاگرام

۵. اهمیت هشتگ گذاری

یکی از راه‌های نمایش پست‌های شما در اکسپلور اینستاگرام، هشتگ گذاری صحیح است. هشتگ گذاری، در ابتدا پست شما را در یک دسته‌بندی خاص قرار می‌دهد و این مسئله کمک می‌کند افرادی که علاقه‌مند به مطالبی مربوط به آن دسته‌بندی هستند، راحت‌تر پست‌های شما را پیدا کنند.

حواستان باشد که هرگز هشتگ گذاری غیرمرتبط انجام ندهید. هوش مصنوعی اینستاگرام این را متوجه می‌شود و نه‌ تنها پست تان را ارتقاء نمی‌دهد، بلکه امتیاز منفی خواهید گرفت. پس هر تعداد که می‌توانید، هشتگ گذاری مرتبط انجام دهید. البته سعی کنید تعداد هشتگ‌ها آن‌قدر زیاد نشود که از لحاظ بصری، زیبایی و نظم پست تان از بین برود.

شما می توانید با خرید فالوور، بازدید پست های خود را افزایش داده و آن ها را به اکسپلور اینستاگرام بفرستید.

۶. گرافیک خوب

یکی از راه‌های دیده‌ شدن در اکسپلور اینستاگرام که شاید مهم‌ترین آن‌ها باشد، گرافیک و کیفیت تصاویر شماست. سعی‌ کنید عکس و ویدئوتان، باکیفیت و از لحاظ بصری، چشم‌نواز باشد. اینستاگرام در اصل یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است. پس جذابیت‌های بصری بسیار اهمیت دارد. تمرکز شما باید بیشتر از متن، روی تصویر باشد.

۷. محتوای مناسب شما چیست؟

با بررسی مخاطبانتان، باید بفهمید که چه محتوایی بیشتر مورد استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد و به‌ طور کلی، بیشتر به دنبال چه نوع محتوایی هستند. ابتدا جامعه هدف خود را انتخاب کرده و بعد به دنبال محتوای مناسب برای آن ها باشید.

اهمیت اینگیجمنت و اکسپلور

۸. اینگیجمنت شما برای اینستاگرام مهم است

یکی از راه‌های مهم دیده‌ شدن در اکسپلور اینستاگرام، ارتباط دو طرفه با مخاطبان است. در واقع شما هرچه بیشتر مخاطبان صفحه‌تان را فعال نگه دارید، صفحه‌تان بهتر رشد می‌کند.

این ارتباط (Engagement) شامل تعداد لایک‌ ها نسبت به تعداد فالوور، تعداد کامنت‌ها، تعداد پیام‌هایی که در دایرکت دریافت می‌کنید، میزانی که مخاطبان پست شما را برای دوستانشان به اشتراک می‌گذارند، میزانی که آن را ذخیره می‌کنند و مجموع همه این‌هاست.

کامنت ها یکی از شاه کلید های ورود محتواها به قسمت اکسپلور هستند که با خرید کامنت اینستاگرام از وب سایت های معتبر می توان تعداد آن را به سرعت افزایش داد. از طرفی، کامنت های سفارشی با درج اطلاعاتی درباره کیفیت محصول، رضایت و … از زبان دیگر کاربران، مخاطب را به خرید از برند شما ترغیب می کند.

فرمول اینگیجمنت

در ابتدای راه، خرید لایک و خرید کامنت هم می‌تواند به ما کمک کند تا در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم. شما با افزایش فالوورهایتان، می‌توانید یک‌ قدم به Engagement بالاتر، نزدیکتر شوید. خرید فالوور واقعی، می‌تواند این راه را برای شما تسهیل کند. اما به یاد داشته باشید تنها تعداد فالوور نیست که اهمیت دارد. بلکه نوع ارتباط شما با مخاطبان، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و پیام‌هایی که دریافت می‌کنید، بسیار مؤثرند.

استوری در اکسپلور

در گذشته، استوری ها هم مانند پست، در اکسپلور اینستاگرام قابل مشاهده بودند. اما مدتی است که دیگر استوری ها نمی توانند به اکسپلور بروند.

در حال حاضر فقط محتواهای پست های اینستاگرام نظیر پست ساده، IGTV و Reels به اکسپلور می روند. در نتیجه اگر شما به فکر افزایش بازدید استوری های خود هستید، باید از راه های دیگری نظیر خرید بازدید استوری استفاده کنید.

با کمک سرویس جدید فالوکمپ یعنی لایک خودکار، دیگر نگران فراموش کردن این ترفند اساسی نباشید

در پایان

در این مقاله به معرفی اکسپلور اینستاگرام و آموزش راه های ورود به اکسپلور پرداختیم. اگر شما از راهکار دیگری استفاده کرده اید که موثر بوده است، می توانید آن را با ما و مخاطبان دیگر در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • چگونه چیزها در صفحه اکسپلور اینستاگرام شما نشان داده می‌شود؟
    هر کاربر محتوای متفاوتی را در صفحه اکسپلور اینستاگرام خود مشاهده می‌کند و این بر اساس پست‌هایی که دوست دارد و افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کند، است.
  • برای ورود به اکسپلور چه‌ کار کنیم؟
    با رعایت نکات مختلف و از همه مهم‌ تر تولید محتوای جذاب، خلاقانه و یونیک می‌توانید به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید.
  • چگونه بفهمیم پست ما به قسمت اکسپلور رفته است؟
    در حالت عادی و زمانی که اکانت ما شخصی است، به این اطلاعات دسترسی نداریم و باید از اکانت عمومی و تجاری استفاده کنیم.