5/5 - (1 امتیاز)

در سال گذشته، اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام ریلز را معرفی کرد؛ این قابلیت جذاب توجه های زیادی را به خود جلب کرد. در این مقاله به طور کامل به شما می گوییم ریلز اینستاگرام چیست و چگونه از قابلیت استفاده کنیم.

reel instagram چیست؟

برای پاسخ به سوال ریلز چیستقابلیت ریلز (Instagram reels)، با الهام از اپلیکیشن تیک تاک و برای رقابت با آن، به اینستاگرام اضافه شده است و هدف آن ایجاد ویدیو های کوتاه است.

ریلز اینستاگرام چند ثانیه است ؟ ریلز این امکان را به شما می دهد که ویدیو های 15ثانیه ای بسازید و با استفاده از موزیک، برچسب و افکت های مختلف، آن را ویرایش کنید.

ریلز، مانند پست ها در فید کاربر نمایش داده می شود. شما می توانید برای ویدیو خود از موزیک ها و sound effect هایی که دیگران ساخته اند استفاده کنید. اگر شما صدای اورجینال ضبط کنید، دیگران می توانند از صدای شما استفاده کنند.

معنی reels به فارسی
آموزش استفاده از ریلز

معنی reels به فارسی

reels در واقع جمع reel است. ریل معنا های لغوی زیادی دارد اما در این جا به «حلقه فیلم» ترجمه می شود. در واقع به این دلیل که این قابلیت، نوعی قابلیت ضبط ویدیو در اینستاگرام است، نام آن را ریلز گذاشته اند.

باید توجه داشته باشید که ریلز با استوری تفاوت دارد. شما می توانید ریلز را در فید خود نمایش دهید و در پروفایل تان باقی می ماند. به علاوه، قابلیت های ریلز برای ضبط ویدیو، بیشتر از استوری است.

دانلود برنامه reels | ریلز اپلیکیشن

قابلیت ریلز، در خود اپلیکیشن اینستاگرام قرار دارد. اگر شما از ورژن جدید این اپلیکیشن استفاده کنید، می توانید این قابلیت را در اکانت خود مشاهده کنید.

اما اپلیکیشن هایی هستند که به صورت مجزا ایجاد شده اند و برای ایجاد یا مشاهده ویدیو های ریلز اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند.

برای دانلود اپلیکیشن reels، کافیست در گوگل پلی، اپ استور یا هر برنامه دانلود اپلیکیشن، reels instagram را سرچ کنید و سپس اپلیکیشن مورد نظر تان را دانلود و نصب کنید.

چگونه ریلز را فعال کنیم؟
دانلود برنامه ریلز

در این اپلیکیشن ها، شما امکان دانلود و ذخیره ویدیو های ریلز اینستاگرام را در موبایل خود خواهید داشت.

چگونه ریلز را فعال کنیم؟

برای این که بتوانید از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید، باید اپلیکیشن اینستاگرام را در موبایل خود به آخرین نسخه، آپدیت کرده باشید.

اکنون، اگر می خواهید یک ویدیو ریلز ضبط کنید، وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سپس علامت به علاوه را از گوشه سمت چپ صفحه انتخاب کنید.

صفحه جدیدی که برای شما باز می شود چهار گزینه Reels, Post, Story و Live در قسمت پایین دارد. که شما با انتخاب گزینه Reels می توانید وارد این قابلیت شوید.

اکنون می توانید شروع به ضبط ویدیو کنید و با استفاده از آپشن هایی که در ریلز اینستاگرام وجود دارد، به ویرایش ویدیو خود بپردازید.

ریلز اینستاگرام
فعال کردن ریلز

برای دیدن ویدیو های ریلز اینستاگرام دیگران، وارد پروفایل آن ها شده و از قسمت نوار ابزار بالای پست ها، آیکون ریلز را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید ویدیو های ریلز افراد را ببینید.

اگر چنین آیکونی را در پروفایل شخص نیافتید، به این معناست که او هیچ ویدیو ریلزی ضبط نکرده و در صفحه اش به اشتراک نگذاشته است.

خرید بازدید لایو، ورودی صفحه اینستاگرام شما را افزایش می دهد و فالوور های شما را تا حد چشمگیری بالا می برد.

فعال سازی ریلز برای اندروید

در گوشی‌ های اندرویدی فعال سازی ریلز کمی پیچیده تر است. در این بخش دو روش معمول فعال سازی ریلز برای اندروید را معرفی خواهیم کرد:

  • استفاده از Instagram Pro
  • کمک گرفتن از افزونه inssist

استفاده از Instagram Pro

برنامه Instagram Pro، نسخه‌ای حرفه ای تر از برنامه اینستاگرام است که بر اساس آخرین تغییرات نسخه‌ اصلی اینستاگرام ساخته شده. از زبان فارسی پشتیبانی می‌ کند و قابلیت های پیشرفته ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
از میان قابلیت های اینستاگرام پرو می‌توان به سهولت مشاهده یا دانلود ویدئوها و عکس ها اشاره کرد. اما آنچه که باعث شده در این مقاله سراغ اینستاگرام پرو برویم، فعال بودن قابلیت ریلز به صورت پیش فرض در این برنامه است.
برای استفاده از ریلز بعد از نصب برنامه، با نام کاربری و پسورد حساب کاربری اینستاگرام‌تان در برنامه لاگین کنید. برای استفاده از ریلز ایسنتاگرام دیگر لازم نیست کار خاصی انجام دهید، بر روی علامت + ضربه بزنید تا گزینه های مختلف به شما نمایش داده شود، حالا تنها کافی است که ریلز را از بین گزینه‌ ها انتخاب کنید و شروع به گرفتن ویدئو کنید.

کمک گرفتن از افزونه inssist

جهت فعال سازی ریلز برای اندروید، می توان از روش اکستنشن inssist استفاده کرد. این روش برای همه‌ گوشی موثر است و تنها لازم است یکبار مراحل زیر را طی کنید.

گام اول: نصب اکستنشن inssist در کروم
عبارت inssist extension را در گوگل جستجو کنید. بر روی اولین گزینه ای که به شما نمایش داده می‌ شود کلیک کنید. در صفحه ای که برای تان نمایش داده می شود بر روی گزینه ی Add to Chrome کلیک کنید تا اکستنشن بر روی کروم شما نصب شود.
گام دوم: وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید
بعد از نصب اکستنشن inssist، از طریق مرورگر کروم به سایت اینستاگرام بروید و با حساب کاربری‌ تان لاگین کنید. بعد از ورود به سایت، در قسمت پایین سمت راست آیکون برنامه inssist را مشاهده خواهید کرد. در کادر مورد بحث نوشته Open in Inssist به چشم می خورد؛ روی آن کلیک کنید.

گام سوم: انتخاب نوع پست
حالا صفحه اینستاگرامتان به صورت موبایلی نمایش داده می شود. بنابراین تنها کافی است بر روی علامت + در وسط صفحه کلیک کنید تا امکان ارسال پست برای شما فراهم شود. در منویی که برای شما نمایش داده می شود گزینه Reels را انتخاب کنید.

گام چهارم: انتخاب ویديو مورد نظر
بعد از کلیک بر روی ریلز، باید ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید. فقط حواس تان باشد که مدت فیلم نباید بیش از 30 ثانیه باشد و ابعاد آن نیز نباید مربع باشد. بعد از انتخاب ویدئو، بر روی Next کلیک کنید.

گام پنجم: انجام تنظیمات نهایی
در این مرحله باید تنظیمات نهایی ویدئو، نظیر افکت یا متن را اضافه کنید و در نهایت ریلز خود را منتشر کنید. از این به بعد ریلز در اینستاگرام نصب شده در گوشی تان نیز فعال می شود.

چگونه reels را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت remix reels اینستاگرام برای یک پست خاص، آن پست را باز کرده و روی آیکن سه نقطه در پایین سمت راست کلیک کنید.

سپس پنجره ای برای شما باز می شود، اکنون از میان گزینه هایی که در مقابل تان قرار دارد، Disable Remixing  را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله اینستاگرام از شما می پرسد که آیا از انجام این کار مطمئن هستید؟ برای تایید نهایی گزینه Disable  را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن reels
غیرفعال کردن ریلز

اما اگر می خواهید قابلیت Remix Reels  را برای تمام پست ها و به طول کلی غیرفعال کنید، وارد پروفایل تان شوید و سپس به قسمت تنظیمات بروید.

ریلز چگونه غیرفعال میشود
ریلز چگونه غیرفعال میشود

اکنون روی گزینهPrivacy کلیک کنید و در پایان به قسمت Reels   رفته و گزینه Enable Remixing  را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن کامل ریلز
غیرفعال کردن کامل ریلز

چرا اینستاگرام من ریلز ندارد؟

اگر اینستاگرام شما قابلیت ریلز را ندارد، سه دلیل می تواند داشته باشد:

  • دلیل اول این است که احتمالا اپ اینستاگرام شما به روز نیست و باید آن را به روز کنید تا این قابلیت برایتان نمایان شود.
  • دلیل دیگری که وجود دارد، می تواند مربوط به اکانت شما باشد. ممکن است این قابلیت برای اکانت شما غیر فعال یا غیر قابل دسترس شده باشد که باید مدتی صبر کنید تا دوباره این قابلیت برایتان فعال شود.
  • دلیل آخر به خاطر لوکیشن است. برای رفع این مشکل، به مدت سه هفته با یک ip خارجی (یک کشور خاص) از طریق فیلترشکن وارد اینستاگرام شوید و فعالیت کنید تا اینستاگرام موقعیت جغرافیایی شما را در آن کشور تشخیص دهد. پس از مدتی، این قابلیت برایتان فعال می شود.

اگر دوست دارید که ویدیو های ریلز اینستاگرام شما بازدید بیشتری بگیرند، خرید فالوور اینستاگرام ارزان، کمک می کند که ویدیو ها بیشتر دیده شوند.

قابلیت reels

همانطور که گفتیم، قابلیت ریلز اینستاگرام، آپشن هایی برای ادیت ویدیو دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها، ویدیو های خود را جذاب تر کنید.

قابلیت reels
قابلیت reels

شما می توانید افزایش فروش از طریق ریلز اینستاگرام موضوعی بسیار ساده است تنها کافیست نسبت به آن بی توجه نباشید و سعی کنید با استفاده از قابلیت هایی که در اختیار دارید، ویدیو های جذاب تری بسازید.

Audio: اولین آپشن، Audio است که با کلیک روی این قسمت، شما لیستی از موزیک های مختلف را مشاهده خواهید کرد که می توانید موزیک یا صدای مورد نظرتان را از میان آن ها انتخاب کنید.

audio ریلز
audio ریلز

length: در قسمت length شما می توانید طول ویدیو خود را انتخاب کنید طول ویدیو را روی 15 یا 30 ثانیه تنظیم کنید.

Speed: در این قسمت شما می توانید سرعت ویدیو خود را تنظیم کنید و ویدیو را به صورت اسلو موشن یا فست موشن بارگذاری کنید.

Effects: این قسمت به شما امکان اعمال فیلتر ها و جلوه های ویژه را می دهد که با استفاده از آن ها می توانید رنگ و نور ویدیو را تغییر دهید.

effects ریلز
effects ریلز

Video Layout: در این قسمت شما می توانید صفحه خود را تقسیم بندی کنید و چند ویدیو را به طور همزمان در کنار هم قرار دهید.

layout ریلز
layout ریلز

Timer: و در نهایت با استفاده از این قسمت Timer، مدت زمان ویدیو خود را تعیین می کنید.

بعد از اینکه، این تنظیمات را انجام دادید، می توانید ویدیو تان را ضبط کنید. اگر یک بار روی آیکون ضبط ضربه بزنید ویدیو شما متوقف می شود و اگر دوباره ضربه بزنید، می توانید ادامه ویدیو را ضبط کنید.

پس از اینکه ضبط ویدیو به پایان رسید، شما می توانید تنظیماتی را روی آن اعمال کنید و اگر چیزی را از قلم انداخته اید، به ویدیو اضافه کنید.

در پایان، اگر همه چیز به نظرتان خوب بود، با لمس دکمه Next می توانید اقدام به انتشار ویدیو تان کنید. پس از انتخاب گزینه next صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید برای ویدیو خود، عنوان و کپشن بنویسید، تصویری را برای کاور ویدیو انتخاب کنید یا افرادی را روی آن تگ کنید.

انتشار ریلز
انتشار ریلز

اکنون زمان انتشار ویدیو رسیده است. شما می توانید دو زبانه Reels و Stories را مشاهده کنید که در قسمت بالای صفحه تان وجود دارد.

اشتراک ریلز در قسمت Stories به این معناست که می‌ خواهید آن را صرفاً در بخش استوری‌ های اینستاگرام (یا برای کاربر یا گروهی خاص) منتشر کنید که فقط به مدت 2 ساعت در دسترس خواهد بود.

اما اشتراک از طریق زبانه Reels باعث می شود که ویدئوی شما در پروفایل‌ تان و در فید فالوور ها به صورت یک پست معمول اینستاگرام به نمایش درآید.

برای انتخاب تصویر کاور، می توانید دکمه preview را لمس کنید و تصویری را به عنوان کاور ویدیو تان انتخاب کنید.

اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، ویدیو ریلز شما در این صورت که بازدید زیادی بگیرد، می‌ تواند در اکسپلور اینستاگرام ظاهر شود. برای این کار، شما می توانید با خرید بازدید پست، ویو ریلز خود را افزایش دهید.

share reels
share reels

در پایان با لمس دکمه Share می توانید ویدیو را منتشر کنید. اگر تصمیم دارید بعدا آن را انتشار دهید ، می توانید گزینه Save Draft را انتخاب کنید و ویدیو تان را هر زمان که بخواهید انتشار دهید.

تفاوت ریلز اینستاگرام با استوری 

  1. ریلز  اینستاگرام محدودیت زمانی ندارد و تا زمانی که آن را حذف نکنید، در پروفایل شما باقی می ماند. اما استوری فقط تا 24 ساعت باقی می ماند.
  2. ریلز اینستاگرام، مانند پست های دیگر می تواند وارد اکسپلور شود اما استوری شما وارد اکسپلور نمی شود و فقط از طریق پروفایل خودتان قابل مشاهده است. با خرید لایک اینستاگرام، می توانید تعداد لایک های ریلز خود را افزایش دهید تا ریلز شما به اکسپلور برود.
  3. ریلز را می توان با استفاده از گزینه Share در استوری بازنشر کرد اما برای بازنشر یک استوری در استوری دیگر، باید در آن استوری تگ شده باشید یا از آن اسکرین شات بگیرید تا بتوانید آن را بازنشر کنید.
تفاوت ریلز اینستاگرام با استوری 
تفاوت ریلز با استوری

تفاوت ریلز و پست

برای بیان تفاوت ریلز و پست باید به ماهیت و کاربردهای هر یک اشاره کنیم. ریلز اینستاگرام یک ویدئوی کوتاه و بامزه است. ریلز هنوز جای خود را در اینستاگرام باز نکرده و قدرت رقابت با تیک تاک را ندارد اما اگر اکانت TiKTak داشته باشید، می‌توانید ویدئوهای خود را در اینستاگرام نیز بازنشر کنید. استفاده از هشتگ در ریلز محدودتر از پست معمولی است و از طرف دیگر کپشن هم در ریلز اهمیت زیادی ندارد.
پست ویدئویی معمولی در صفحه تان نمایش داده می شود و می توانید از هشتگ های متنوع و زیاد (البته با توجه به محدودیت تعداد کاراکتر کپشن) استفاده کنید. کپشن در پست ویدئویی اهمیت زیادی دارد.
نکته مهم درباره تفاوت ریلز و پست معمولی در اینستاگرام، سرعت نمایش ریلز به کاربران دیگر است. پس اگر می‌خواهید سریع و برق‌آسا صدایتان را به گوش مخاطبانتان برسانید، ریلز گزینه‌ مناسبی برای شماست.

سوالات متداول

قابلیت ریلز اینستاگرام را از کجا می توانیم پیدا کنیم؟

این قابلیت در همان قسمت استوری و در زبانه جدایی به نام Reels قرار دارد.

آیا می توان بازدید ریلز اینستاگرام را بالا برد؟

بله. شما می توانید با خرید بازدید پست و بسیاری از روش های دیگر، بازدید ریلز اینستاگرام را افزایش دهید.

اگر قابلیت ریلز برای من غیر فعال بود، باید چه کاری انجام دهم؟

اینستاگرام تان را به آخرین نسخه به روز کنید و اگر بازهم این قابلیت در دسترس تان نبود، احتمالا اکانت تان از طرف اینستاگرام محدود شده و باید مذتی صبر کنید تا دوباره در دسترس تان قرار گیرد.