5/5 - (1 امتیاز)

شبکه اجتماعی کلاب هاوس با توجه به جدید بودن آن توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند اما متاسفانه اطلاعات کمی در مورد آن موجود است که همین امر سبب شد تا ما در این مقاله، نحوه ساخت روم در کلاب هاوس و انواع روم را برای شما توضیح دهیم.

قبل از اینکه به آموزش ساخت روم در کلاب هاوس بپردازیم لازم است بگویم که این قابلیت به شما کمک خواهد کرد تا با گروهی از دوستان یا افراد دیگر گپ صوتی داشته باشید.

روم های کلاب هاوس راهی بسیار خوب برای برقراری ارتباط با افرادی است و از این طریق حتی می توانید با افراد جدید از سراسر جهان آشنا شده و گپ بزنید.

چون قابلیت کامنت گذاشتن برای کلاب هاوس وجود ندارد، شما نمی توانید با خرید کامنت ، مخاطبین خود در کلاب هاوس را چند برابر کنید.

در ادامه به آموزش ساخت روم در کلاب هاوس به صورت تصویری می پردازیم.

ایجاد روم کلاب هاوس
ایجاد روم کلاب هاوس

روم کلاب هاوس

اصلا روم کلاب هاوس چیست؟

برای ساخت روم در کلاب هاوس، لازم است ابتدا بدانید که روم کلاب هاوس چیست.

روم ها، گروهی از کاربران آنلاین هستند که برای صحبت کردن یا گوش دادن در آنجا حاضر شدند.

در روم(Room) یا اتاق های Clubhouse هیچ گونه پیام، عکس یا ویدیو رد و بدل نمی شود؛ بلکه افراد فقط به صورت زنده با یکدیگر صحبت می کنند.

شاید با تعریف هایی که از دیگران شنیدید تصورتان از کلاب هاوس فضایی است که در آن بحث های تخصصی جریان دارند و نسبتا شبیه شبکه چهار صدا و سیما است و ممکن است حوصله تان را سر ببرد؛ اما در واقع انواع آدم ها و روم ها با هر موضوعی در کلاب هاوس وجود دارند و برعکس شبکه چهار، کلاب هوس یک شبکه ارتباطی اعتیاد آور است!

ساخت روم کلاب هاوس
ساخت روم کلاب هاوس

نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس

برای نحوه ساخت روم کلاب هاوس شما می توانید به دو صورت اقدام کنید؛ اول اینکه در لحظه و بدون برنامه روم خود را بسازید و یا یک روم را در تاریخی مشخص برنامه ریزی کنید و آن را برگزار کنید.

اگر شما از روش اول یعنی روش فی البداهه اقدام کنید، نمی توانید لینک روم Clubhouse را به اشتراک بگذارید ولی در صورت استفاده از روش دوم، امکان به اشتراک گذاری لینک روم وجود دارد.

راستی شما می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس، تعداد بازدید های روم تان را افزایش دهید.

آموزش گام به گام ساخت روم در کلاب هاوس

ابتدا برای آموزش ساخت روم در کلاب هاوس، نحوه ساخت روم هایی را به شما آموزش خواهم داد که در لحظه تصمیم می گیرید آن روم را ایجاد کنید.

سپس به شما آموزش خواهم داد چگونه با استفاده از تقویم کلاب هاوس روم بسازید تا دنبال کنندگان شما و کلابتان اعلانات را از چند روز قبل دریافت کنند و برای حضور در روم شما برنامه ریزی کنند.

ساخت روم بدون برنامه یا زمانبندی نشده در کلاب هاوس

در مرحله اول آموزش ساخت روم در کلاب هاوس، اپلیکیشن Clubhouse را در گوشی خود باز کنید.

سپس گزینه‌ Start a Room را که آیکون آن به رنگ سبز است، انتخاب کنید. در این مرحله از نحوه ساخت روم در کلاب هاوس، سه گزینه به  شما نمایش داده خواهد شد که در این مرحله از ساخت روم در برنامه کلاب هاوس، شما باید نوع روم خود را انتخاب کنید:

  • روم Open کلاب هاوس: در روم های Open کلاب هاوس، شما یک روم عمومی ایجاد خواهید کرد و تمام کاربران کلاب هاوس می توانند وارد روم شما شوند.

اگر می خواهید میزبان یک گفتگو یا رویداد بزرگ باشید، از این مورد استفاده کنید.

  • روم Social در کلاب هاوس: گزینه روم Social کلاب هاوس، رومی برای شما ایجاد می‌کند که تنها افرادی که فالو دارید می توانند در آن شرکت کنند. روم‌های Social بهترین گزینه برای راه اندازی گپ و گفتگو های صوتی کوچک تر و خودمانی تر است.

اگر قصد دارید با دوستان خود یک گپ صوتی راه بیاندازید، می توانید از این مورد استفاده کنید؛ همچنین اگر قصد داشته باشید افراد بیشتری را به روم خود اضافه کنید، کافیست یک شخص دیگر را به‌عنوان مدیر(Moderator) انتخاب کنید تا دوستان او هم بتوانند به گفت و گو شما بپوندند.

  • روم های Closed در کلاب هاوس: آیکون آخر که Closed نام دارد، به شما تنها امکان اضافه کردن دوستان از طریق دعوت را خواهد داد. در این مرحله از ساخت اتاق در کلاب هاوس با انتخاب این مورد، باید افراد را با استفاده از لینک به روم خود دعوت کنید؛ با این‌حال امکانی در این حالت وجود دارد که هر زمان بخواهید، می‌توانید حالت آن را به Social یا Open تغییر دهید.
ساخت روم در کلاب هاوس
ساخت روم در کلاب هاوس

در مرحله سوم از ساخت روم در کلاب هاوس، برای تغییر نام روم، روی گزینه Add a Topic ضربه بزنید. این گزینه اختیاری است؛ اما با انتخاب یک تاپیک، موضوع بحث روم برای افراد مشخص می‌شود؛ برای ذخیره کردن تاپیک(موضوع)، گزینه Set Topic(انتخاب موضوع) را انتخاب کنید.

مانند خرید بازدید لایو اینستاگرام، بازدید کننده های روم کلاب هاوس را می توانید خریداری کرده و در کلاب هاوس رشد کنید.

ساخت روم با استفاده از تقویم کلاب هاوس و با برنامه ریزی

در این مرحله از ساخت روم در کلاب هاوس، برای ساختن یک رویداد و روم در روزهای آتی و با برنامه ریزی باید به این شیوه عمل کنیم:

در مرحله اول برای زمان بندی یک روم در آینده ابتدا آیکون تقویم را انتخاب می کنیم و به کمک علامت + نام و تاریخ روم خود را مشخص می‌کنیم.

کاربران این شبکه اجتماعی بیشتر تمایل دارند وارد روم هایی شوند که افراد بیشتری در آن حضور دارند و بحث هایشان جنجالی تر هستند.

همچنین می توان مدیران و مهمانان و تاریخ و ساعت شروع را هم انتخاب کرد و لینک روم را از طریق شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشت؛ به اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی مختلف بازدید روم شما را بالاتر خواهد برد.

زمانبندی روم کلاب هاوس
زمانبندی روم کلاب هاوس

اگر می خواهید زمان برگزاری روم به شما یادآوری شود، می توانید این رویداد را به تقویم موبایل خود یا تقویم گوگل داده تا در زمان برگزاری، به شما یادآوری کنند.

برای این کار گزینه Add to Cal(اضافه کردن به تقویم) را انتخاب کنید و تاریخ روم خود را به گوگل کلندر یا اپل کلندر اضافه کنید.

زمان برگزاری روم های شما قابلیت ویرایش نیز دارند. برای این کار روی آیکون تقویم در بالای صفحه کلیک کنید، گزینه‌ی Upcoming for You را بزنید، بعد گزینه‌ی My Events را کلیک کنید.

در نهایت چند دقیقه قبل از آغاز روم خود، گزینهStart a room  را بزنید و روم را برگزار کنید.

نکته:

  • در حین برگزاری روم با لمس گزینه + می توانید کاربری را به روم دعوت کنید.
  • برای پایان دادن به روم خود، روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه اتمام روم را فشار دهید. در همین بخش امکان اضافه کردن مدیر نیز وجود دارد.

جالب است بدانید، روم هایی که تعداد کاربران بیشتری در آن ها حضور دارند، جایگاه بالاتری در لیست روم ها پیدا می کنند که این لیست روم ها چیزی شبیه به اکسپلور اینستاگرام است. خیلی از کاربران برای افزایش بازدید روم خود از سرویس افزایش ویزیتور روم کلاب هاوس استفاده می کنند.

در حال حاضر به نظر می رسد ظرفیت روم های کلاب هاوس 5000 نفر است؛ البته افراد معروفی مثل ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در این شبکه اجتماعی حضور یافته اند و سخنرانی کرده اند که ظرفیت روم آنها استثنائا 8000 نفر بوده است.

با توسعه این شبکه اجتماعی، ممکن است ظرفیت روم های آن نیز در آینده افزایش پیدا کند.

روم کلاب هاوس
روم کلاب هاوس

بررسی نقش ها Moderator, Speaker, Audience در Roomهای کلاب هاوس

نقش های Moderator (مدیر) و Speaker (سخنگو) و Audience (مخاطب) در Room های کلاب هاوس هرکدام دسترسی های خاص خود را دارند که در این بخش شما را با نقش این افراد در روم های Clubhouse بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • Moderator(مدیر): این افراد در روم های کلاب هاوس که با علامت ستاره سبز شناخته می شوند، یا سازنده روم هستند و یا توسط سازنده اتاق نقش مدیر به آنها داده شده است.

آن ها می توانند فالوور های دیگر را دعوت کنند، اجازه صحبت کردن به اعضای حاضر بدهند یا میکروفن کاربری را قطع کنند.

مدیران همچنین این قابلیت را دارند، که در صورتی که فردی در روند روم اختلال ایجاد کرد، وی را از روم اخراج کند.

  • Speakers(سخنران ها): این دسته، کاربرانی هستند که با تأیید مدیر وارد بخش سخنران ها شده اند و با باز کردن میکروفن خود می توانند صحبت کنند.

سخنگو ها فقط می توانند خود را Mute کنند اما نمی توانند دیگران را در یک Room بی صدا کنند.

  • Audience(شنونده ها): کاربرانی هستند که وارد روم شده اند ولی در مرحله اول فقط شنونده هستند تا در صورت درخواست، مدیر به آن ها اجازه صحبت بدهد.

اگر شما بخواهید به بخش سخنران ها اضافه شوید، کافیست از ایکونی که به شکل دست است استفاده کنید و منتظر بمانید تا یکی از مدیران روم درخواست شما را تأیید کند.

امیدوارم که آموزش ساخت روم در کلاب هاوس و بررسی نقش های کاربران با لقب های مختلف به شما کمک کند تا استفاده آسان تر و بهینه تری از این اپلیکیشن داشته باشید.

لطفاً مشکلات و نظرات خود را پیرامون ساخت روم در کلاب هاوس با تیم فالوکمپ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • آیا برای ایجاد روم در کلاب هاوس، باید فالوور های زیادی داشته باشیم؟
    خیر، شما با هر تعداد فالوور می توانید در کلاب هاوس روم ایجاد کنید.
  • آیا امکان تایپ کردن در روم های کلاب هاوس وجود دارد؟
    خیر، در شبکه اجتماعی کلاب هاوس به طور کلی امکان تایپ پیام وجود ندارد.
  • چند نوع روم در کلاب هاوس وجود دارد؟
    سه نوع روم در کلاب هاوس داریم. روم open، روم social و روم closed