4.5/5 - (2 امتیاز)

تغییر رمز اینستاگرام می تواند برای هر کاربری بنا به هر دلیلی لازم شود، چه آن فردی که برای بالا بردن امنیت پیج خود قصد تغییر پسورد پیج را دارد و چه آن شخصی که به اجبار خود اینستاگرام، مجبور به ثبت رمز جدید در اکانت خود می گردد( به خصوص اگر رمز قبلی خود را نداشته باشیم). در این مقاله با نکاتی برای تغییر پسورد اینستاگرام آشنا خواهید شد.

از آنجا که رمز ورود به اینستاگرام بسیار مهم می باشد، نیاز است که ما هر از چند گاهی، اقدام به تعویض آن کنیم. با ما همراه باشید تا چگونگی تغییر پسورد اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام می توانید از چند روش استفاده نمایید که یکی از طریق ایمیلی که روز اول ثبت نام نموده اید، خط همراه خود که حساب کاربری خود را روی آن قرار داده اید و یا از طریق یوزر نیم پیج اینستاگرام و همچنین از طریق فیس بوک.

چرا پسورد اینستاگرام را باید عوض کنیم؟

خیلی از اوقات ممکن است رمزی که در زمان ساخت اکانت اینستاگرام خود انتخاب کرده اید را فراموش کنید یا نمی توانید آن را به خاطر آورید.

گاهی همین دلیل موجب می شود تا گذر واژه جدیدی برای خود بسازید و یا برای مثال برای مدتی صفحه اینستاگرام خود را به شخص دیگری سپرده باشید و اکنون صفحه تان در دست خودتان قرار دارد، نیاز هست تا پسورد آن را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

تغییر پسورد داخل پیج اینستاگرام | تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

  1. ابتدا وارد پیج خود شوید وبه بخش پروفایل اینستاگرام خود رفته و آیکون سه نقطه که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد را لمس کنید تا به بخش تنظیمات پیج تان وارد شوید.
  2. بعد از ورود به بخش تنظیمات، شما باید گزینه password را در مجموعه Security لمس کنید تا وارد بخش تغییر پسورد پیج تان گردید. مطابق تصاویر عمل نمایید.

    تغییر پسورد اینستا
  3. بعد از لمس گزینه password وارد صفحه ای می شوید که دارای سه کادر می باشد.
  • در کادر اول، اینستاگرام از شما درخواست می نماید تا پسورد فعلی پیج تان را ثبت کنید. همانطور که در مطالب بالا گفتیم این راه زمانی جواب می دهد که شما از پسورد فعلی خود آگاهی داشته باشید و تنها برای افزایش امنیت پیج خود اقدام به تغییر پسورد خود کنید.
  • در کادر دوم شما باید پسورد جدیدی را که می خواهید ثبت شود را وارد کنید
  • در کادر سوم از شما درخواست دارد ثبت پسورد جدید را مجددا تکرار نمایید

البته در این بخش ممکن است گاهی، هنگام لمس کردن گزینه password  اینستاگرام شما را وارد صفحه تغییر پسورد نکند و تنها پیامی به ایمیل ثبت شده داخل پیج تان ارسال کند تا از طریق لینک ریست پسورد کنید که در ادامه به توضیح این بخش هم خواهیم پرداخت.

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی با شماره ‌تلفن

آیا می‌خواهید رمز عبور اینستاگرام را مستقیماً از تلفن هوشمند خود بازیابی کنید؟ برای شروع، برنامه Instagram را در دستگاه Android  یا iOS خود باز کنید و در صفحه ورود، درخواست کمک برای ورود (get help logging in) را فشار دهید.

فراموشی رمز عبور در اینستاگرام

هنگامی که شما دکمه فراموشی رمز عبور را لمس می کنید، از سه طریق می توانید کد تایید برای ورود به اکانت تان دریافت کنید:

  • از طریق sms
  • از طریق Email
  • از طریق Facebook

برای بازیابی اکانت با استفاده از شماره تلفن، در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه next را زده و سپس (Send an SMS) را لمس کنید. پس از چند لحظه، یک کد شش رقمی به شماره موبایلی که با آن اکانت را ساخته اید، ارسال می شود.

بازیابی رمز عبور اینستا

آن را در قسمت کد تأیید وارد کرده و دکمه ارسال را فشار دهید. اکنون باید مراحل تغییر پسورد را طبق آنچه پیش از این گفتیم، دنبال کنید.

تغییر پسورد اینستاگرام از طریق ایمیل (Send an Email)

با انتخاب این گزینه ایمیلی به آدرس پست الکترونیکی ثبت شده در پیج شما ارسال می گردد که از طریق آن می توانید اقدام به تغییر پسورد خود نمایید.

عدم دریافت ایمیل بازنشانی رمز عبور

اگر ایمیل بازنشانی رمز عبور را دریافت نمی‌کنید، احتمالاً ایمیل در فیلتر هرزنامه (Spam) قرار دارد. همچنین ممکن است هنگام ثبت‌نام در اینستاگرام ایمیل خود را اشتباه وارد کرده باشید. برای یافتن ایمیل بازنشانی رمز عبور خود، سعی کنید:

  • پوشه هرزنامه (Spam) را در حساب ایمیل خود بررسی کنید.
  • درصورتی‌که قبلاً حساب‌های Instagram و Facebook خود را پیوند داده‌اید، رمز عبور خود را از طریق تأیید فیس‌بوک بازنشانی کنید.

اگر هنگام ثبت‌ نام در حساب خود آدرس ایمیل خود را اشتباه وارد کرده‌ باشید، اینستاگرام اجازه دسترسی به ‌حساب را نمی‌دهد.

تغییر رمز اینستاگرام با فیس بوک (Log in with facebook)

این گزینه هم مربوط به افرادی می باشد که اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کرده اند.

بازیابی پسورد اینستاگرام با فیسبوک
مشاهده رمز فعلی اینستاگرام

برای مشاهده رمز عبور Instagram خود، باید از طریق مرورگر، وارد حساب اینستاگرام خود شوید و طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • روی سه نقطه بالا و سمت راست مرورگر کلیک کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
رمز عبور فعلی اینستاگرام
  • در قسمت بالای صفحه ای که برایتان باز می شود، یک کادر جستجو وجود دارد که باید در آن کلمه Password را سرچ کنید.
پسورد اینستاگرام کجاست
  • در نتایج مشخص شده به بخش passwords and form رفته و روی گزینه manage password کلیک کنید.
  • اکنون در کادر مربوط به سرچ، کلمه Instagram را بنویسید.
پیدا کردن پسورد اینستاگرام با مرورگر
  • در ادامه لینک اینستاگرام تان به همراه پسورد آن در مقابل اش برایتان نمایش داده می شود.
  • اکنون روی علامت کوچکی که شبیه به چشم است کلیک کنید تا پسورد برای شما نمایان شود.
دیدن پسورد اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام آیفون

برای تغییر رمز عبور اینستاگرام در گوشی های آیفون، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. اینستاگرام را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  2. روی نماد سه خطی که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید و سپس گزینه حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) را انتخاب کنید.
  3. در سمت پایین، روی رمز عبور (Password) ضربه بزنید.
  4. رمز عبور فعلی خود را وارد کنید، سپس پسورد جدید را وارد کرده و آن را تکرار کنید. پس از اتمام کار روی ذخیره (Save) ضربه بزنید.
تغییر رمز اینستاگرام آیفون

احراز هویت دومرحله‌ای برای محافظت از رمز عبور

احراز هویت دو مرحله‌ای یک ویژگی امنیتی است که به محافظت از حساب اینستاگرام و رمز عبور شما کمک می‌کند. اگر احراز هویت دومرحله‌ای را تنظیم کنید، هنگامی که شخصی سعی می‌کند از دستگاهی که اینستاگرام آن را نمی‌شناسد وارد حساب شما شود، از شما خواسته می‌شود که کد ورود خاصی را وارد کنید.

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در برنامه Instagram:

  1. به پروفایل خود بروید یا روی تصویر پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید.
  2. روی سه خط در بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس گزینه تنظیمات (setting) را انتخاب کنید.
  3. روی Security ضربه بزنید، سپس گزینه Two-Factor Authentication را لمس کنید.

    پسورد دو مرحله ای
  4. در مرحله بعدی باید یکی از سه روش احراز هویت دو مرحله ای را انتخاب کنید. یکی از این روش ها از طریق اپلیکیشن است و دوتای دیگر ارسال کد تایید برای موبایل یا واتس اپ.
  5. زمانی که گزینه ارسال کد را انتخاب می کنید، کدی 6 رقمی برای شما ارسال می شود که باید آن را وارد کنید.
  6. اگر گزینه استفاده از اپلیکیشن را انتخاب کنید، اینستاگرام اپلیکیشنی را به شما پیشنهاد می دهد که با لمس گزینه آبی رنگ Install App باید آن را دانلود کنید.
احراز هویت دومرحله ای اینستا

پس از اتمام این مراحل، ورود به اینستاگرام شما دو مرحله ای خواهد شد که با هربار ورود از طریق دستگاه جدید، باید کد تاییدی که از طریق شماره موبایل یا اپلیکیشن برای شما ارسال می شود را وارد کنید.

خیلی از اوقات به این دلیل که شما از برنامه ها و ربات های فالوور بگیر ناایمن برای افزایش فالوور استفاده می کنید، ممکن است رمز عبور شما لو برود و امنیت اکانت تان به خطر بیوفتد. بهتر است به جای استفاده از ربات ها از راه حل خرید فالوور واقعی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل به آموزش بازیابی و تغییر پسورد اینستاگرام پرداختیم که امیدواریم برای شما مفیده بوده باشد. اگر سوالی در این خصوص دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

  • اگر رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کردیم، چگونه آن را بازیابی کنیم؟
    به صفحه لاگین اینستاگرام بروید و پس از وارد کردن ایمیل، شماره موبایل یا نام کاربری، گزینه فراموشی رمز عبور را بزنید تا از طریق ایمیل یا اس ام اس بتوانید آن را بازیابی کنید.
  • چرا اینستاگرام پیام بازیابی رمز ورود را برای من نمی‌فرستد؟
    اگر در پیامی برای ایمیل یا شماره‌ تلفن شما فرستاده نشد، ممکن است دلیل آن مسائل امنیتی باشد. برای مثل ساخت چندین حساب با یک شماره‌ تلفن یا آدرس ایمیل. در این حالت باید به مرکز اینستاگرام ایمیل بفرستید. گاهی هم ممکن است ایمیل ارسال شده باشد اما در پوشه Spam باشد و شما آن را نبینید.
  • چگونه امنیت رمز عبور را بالا ببریم؟
    بهتر است یک رمز عبور قوی شامل کاراکتر های کوچک و بزرگ و اعداد برای اکانت خود در نظر بگیرید. همچنین می توانید از احراز هویت دو مرحله ای برای این امر استفاده کنید.