امتیاز شما به این مطلب

لایو اینستاگرام قابلیتی است که از طریق آن می توانید، با فالوور هایتان به صورت زنده ارتباط برقرار کنید و تعامل پیج خود را افزایش دهید. در این مقاله همه چیزهایی که لازم است از لایو اینستاگرام بدانید را برای شما توضیح خواهیم داد.

لایو یک ویژگی بسیار عالی از اینستاگرام است که از طریق آن می توان به صورت زنده به سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، پاسخ داد. اما اینستاگرام فقط به لایو یک نفره اکتفا نکرد و در ورژن جدید خود از لایو دو نفره و سپس ۴ نفره رونمایی کرد و در حال حاضر، تا ۴ نفر می توانند در یک لایو به صورت زنده گفتگو کنند.

اما آیا تا به حال می دانستید لایو یک ابزار بسیار عالی برای مدیران برندها و کسانی است که به دنبال بازاریابی اینترنتی هستند؟ یا بهتر بگویم آیا می دانستید که لایو می تواند به افزایش فروش اینستاگرام کمک چشمگیری کند؟

قابلیت لایو در اینستاگرام

کاربرد های لایو اینستاگرام چیست؟

از لایو اینستاگرام استفاده های گوناگونی می شود. برای مثال اگر شما صاحب یک کسب وکار هستید، با استفاده از این قابلیت می توانید به معرفی محصولات خود بپردازید و یا از پشت صحنه تولید محصولات تان لایو بگیرید. این گونه می توانید با مخاطبان خود یک رابطه صمیمانه برقرار کنید.

یا اگر بلاگر یا اینفلوئنسر هستید با استفاده از لایو می توانید ارتباط صمیمانه تری با مخاطبان تان از طریق لایو داشته باشید.

یکی از راه های موفقیت در اینستاگرام و افزایش بازدید لایو ها و پست های پیج تان، خرید فالوور اینستاگرام است که می توانید همین الان برای خرید آن اقدام کنید.

لایو اینستاگرام به چه دلیل برای کسب و کارها مورد اهمیت است؟

یکی از راه های ارتباط مستقیم با کاربران در اینستاگرام، لایو یا پخش زنده است. در ادامه به اهمیت لایو اینستاگرام برای کسب وکار ها می پردازیم:

  • طبق نظرات کاربران اینستاگرام، جذابیت لایو به مراتب بیشتر از پست و استوری است و کاربران به طور حقیقی با شما ارتباط برقرار می کنند.
  • لایو اینستاگرام این امکان را فراهم می کند تا مخاطبان، سوالاتشان را از شما بپرسند و همان موقع پاسخ خود را دریافت کنند.
کسب درآمد از طریق لایو اینستاگرام
  • هنگامی که لایو اینستاگرام برگزار می کنید، برای فالوور های شما اعلانی مبنی بر شروع لایو ارسال می شود. در چنین شرایطی اگر شما به طور برنامه ریزی شده لایو بگیرید، افراد بیشتری از آن بازدید می کنند.
  • پس از اتمام لایو اینستاگرام می توانید آن را در قسمت IGTV ذخیره کنید، این راهی برای تبلیغ لایو هایی است که در آینده قصد دارید برگزار کنید.

آموزش برگزاری لایو در اینستاگرام

در ابتدا توجه داشته باشید که آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید اقدام به برگزاری لایو در اینستاگرام کنید:

  • برنامه اینستاگرام را بازکنید و روی قسمت استوری کلیک کنید.
  • در قسمت پایین صفحه از بین گزینه های موجود Live را انتخاب کنید.
  • برای دسترسی به تنظیمات لایو از بالای صفحه سمت چپ روی آیکن چرخ دنده کلیک کنید، سپس از بین موارد موجود گزینه Live را انتخاب کنید.
نحوه برگزاری لایو
  •  از قسمت Hide Live From  می توانید لایو خود را از اشخاصی که می خواهید آن را تماشا نکنند پنهان کنید.
  • با روشن کردن گزینه Save Live to Archive لایو اینستاگرام شما در قسمت آرشیو ذخیره می شود.
تنظیمات لایو اینستاگرام
  • پس روی دکمه برگزاری لایو کلیک کنید.
  • از قسمت مشخص شده می توانید، از فیلتر های موجود استفاده کنید.
فیلتر لایو اینستاگرام
  • همچنین شما می توانید، از دوستان و یا همکارانتان بخواهید به لایو شما بپیوندند. برای این کار روی علامت دوربین پایین صفحه کلیک کنید، سپس آیدی شخص مورد نظر را وارد کنید. با این کار تعامل پیج شما بالا می رود، زیرا فالوور های اشخاص دیگری که با آنها لایو برگزار کردید نیز به لایو شما می پیوندند.
درخواست ورود به لایو اینستاگرام
  • از پرسش و پاسخ در لایو اینستاگرام خود استفاده کنید. با استفاده از قسمت questions می توانید به سوالاتی که کاربران از شما پرسیده اند، پاسخ دهید.
کوئزشن لایو
  • شما می توانید لایو خود را برای دیگران نیز به اشتراک بگذارید تا اگر تمایل داشتند در آن شرکت کنند.
  • در بعضی شرایط لازم است برای فعالان لایو خود، چیزی را تایپ کنید. برای این کار می توانید در کادر کامنت پیام خود را بنویسید.

با استفاده از سه نقطه کنار کامنت نیز می توانید یکسری تنظیمات انجام دهید:

  • turn off commenting: این گزینه کامنت نویسی از طرف کاربران را خاموش/ روشن می کند.
  • turn off requests to go live: این گزینه ارسال درخواست کاربران برای برگزاری لایو با شما را خاموش/ روشن می کند.
  • turn off questions: این گزینه امکان سوال پرسیدن کاربران را خاموش/ روشن می کند.
  • گزینه share to امکان ارسال لایو شما برای سایر برنامه ها را فراهم  می کند.
  • گزینه copy link، لینک لایو شما را در اختیارتان قرار می دهد.
  • گاهی اوقات لازم است برای چند دقیقه تصویر و یا صدای خود را قطع کنید. برای این کار با کلیک روی آیکن دوربین و میکروفن می توانید صدا و یا تصویر خود را به طور موقت، متوقف کنید.
تنظیمات لایو اینستاگرام
  • برای پایان دادن به لایو روی علامت ضربدر بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی دکمه End video کلیک کنید. در این قسمت صفحه ای به شما نمایش داده می شود کهه در ادامه به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد:
  • گزینه share to IGTV لایو شما را مانند یک پست در قسمت IGTV ذخیره می کند.
  • با گزینه view insights می توانید، اطلاعاتی از قبیل تعداد کامنت ها و بازدید کننده ها بدست آورید.
  • با گزینه Download video می توانید لایو خود را به صورت ویدیو دانلود کنید.
  • و گزینه آخر Discard media باعث خروج شما از این صفحه می شود. لایو شما تا ۳۰ روز بعد در قسمت آرشیو باقی می ماند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.
تنظیمات لایو اینستا

نکاتی برای درآمدزایی از لایو اینستاگرام

اکنون که با کاربردهای لایو اینستاگرام و اهمیت آن برای کسب و کار تان آشنا شدید، به شما یک سری نکات که باعث درآمدزا و قوی شدن لایو می شود را آموزش می دهیم.

  1. ساعت دقیق برگزاری لایو را در استوری اعلام کنید
     شما می توانید با اعلام ساعت دقیق برگزاری لایو خود و با نوشتن توضیحات جذاب مخاطبان را برای تماشای لایو خود آماده کنید. این گونه فالوورها برای تماشای لایو شما لحظه شماری می کنند. با استفاده از ابزار Countdown می توانید، ساعت برگزاری لایو و عنوان آن را مشخص کنید.
  2. لایو خود را زمانی که اکثر کاربران آنلاین هستند، برگزار کنید
    با برگزاری لایو در زمانی که بیشترین تعدا کاربران آنلاین هستند، موجب بازدید بیشتر از لایو شما می شود. برای این که متوجه شوید چه ساعاتی بهترین زمان برگزاری لایو است، می توانید از قسمت Insight اینستاگرام استفاده کنید.
    این ابزار به شما درصد زن و مرد بودن فالوورها، فعالیت آنها در شبانه روز و بیشترین ساعات آنلاین بودن فالوور هایتان را نشان می دهد.

    برگزاری لایو در زمان مناسب
  3. مکانی مناسب برای برگزاری لایو انتخاب کنید
    علاوه بر مواردی که گفته شد، مکان برگزاری لایو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچقدر پشت صحنه و نورپردازی صحنه شما مناسب باشد، تاثیر آن بر روی کاربران نیز بیشتر خواهد شد.
  4. تا حد امکان محیطی مربوط به موضوع لایو خود برای برگزاری لایو انتخاب کنید
    برای مثال اگر قصد دارید درباره موبایل صحبت کنید، می توانید به یک فروشگاه موبایل بروید.
  5. از یک برنامه ریزی در لایو خود پیروی کنید
    قبل از شروع لایو مطالبی که می خواهید در آن ارائه دهید را دسته بندی کنید. با این کار مطالب را فراموش نمی کنید و تسلط بیشتری بر روی ارائه خود دارید.
  6. برند کسب وکار خود را به نمایش بگذارید
    برای معرفی بهتر کسب وکارتان در بین کاربران می توانید، تم و لوگوی برندتان را در حالت های مختلف به مخاطبان بشناسانید. برای مثال از لوگوی برندتان بر روی ساعت و… استفاده کنید. البته برای این کار زیاده روی نکنید.

    برندینگ در لایو
  7. برای لایو های خود داستان سرایی کنید
    یک موضوع خاص و جذاب مربوط به حرفه خود را در نظر بگیرید، سپس هرهفته لایوی مربوط به آن برگزار کنید و در حالت داستان آن را بیان کنید.
    برای مثال اگر حرفه شما طبیعت گردی است می توانید، هرهفته به یک مکان گردشگری سفر کنید و از آنجا لایو بگذارید و فالوور های خود را با آن آشنا کنید.
    با انجام این کار علاقه فالوور های شما به دنبال کردن لایوهای هرهفته ای شما بیشتر می شود و افزایش بازدید را تجربه خواهید کرد.
  8. لایوهای خاص خود را تبلیغ کنید
    شما می توانید یک سری لایو های مهم خود را به وسیله جیمیل، شبکه های اجتماعیی دیگر، از طریق دوستان و … تبلیغ کنید. این گونه مخاطبان هدفتان، شما را پیدا کرده و در لایوتان شرکت می کنند.
  9. در لایوها، خود را با مخاطبین درگیر کنید.
    درگیر شدن با مخاطبان به این معنا است که به سوالات آنها پاسخ دهید و به نظراتشان احترام بگذارید. همچنین شما می توانید در برخی لایوها زمان هایی را برای لایو مشترک با علاقه مندان اختصاص دهید.

    تعامل با مخاطبان در لایو
  10. انتخاب موضوع یا title برای لایو
    موضوع لایو خود را در قسمت کامنت ها پین کنید. با این کار به راحتی می توانید ذهن مخاطبانتان را به موضوع خود درگیر کنید. برای مثال اگر می خواهید در باره جایزه و قرعه کشی صحبت کنید، موضوع لایو خود را “قرعه کشی هیجان انگیز” قرار دهید.
  11. فالوور های فعال را به خاطر بسپارید
    فالوورهایی که در لایوهای شما به طور همیشگی شرکت می کنند را به خاطر  بپسارید و در لایو خود آن ها را نام ببرید یا برای قدردانی، پیج شان را منشن کنید تا برایشان تبلیغی کرده باشید.
  12. تاکید بر دلیل برگزاری لایو
    در زمان های مختلف اشاره ای به دلیل برگزاری لایو خود داشته باشید. ممکن است عده ای از افراد به تازگی به لایو شما آمده باشند. با این کار تازه وارد ها هم متوجه علت برگزاری لایو شما می شوند.
  13. هر ازگاهی نمای دوربین را تغییر دهید
    در نمای دوربین فقط خودتان را نشان ندهید، زیرا مخاطبان از تماشای مداوم چهره شما خسته می شوند. برای مثال اگر مشغول به توضیح محصول یا خدمتی هستید، آن محصول را هم در نمای دوربین خود به نمایش بگذارید.

    تغییر نمای تصویر در لایو
  14. از مخاطبان بخواهید به دایرکت مراجعه کنند
    مراجعه کاربران به دایرکت سبب افزایش تعامل با آنها می شود. برای مثال به آنها  بگویید برای 50 نفر اولی که دایرکت پیام بدهند، کد تخفیف ارسال می کنیم.
  15. سعی کنید خودتان باشید
    حالت و رفتارهای طبیعی خود را حفظ کنید. مخاطبان تمامی رفتارهای شما را در نظر می گیرند و متوجه حالت های غیرطبیعی شما می شوند. پس بهتر است همان چیزی که هستید را نشان دهید.

همچنین با خرید بازدید لایو اینستاگرام، می توانید به افزایش بازدید و تعامل لایو تان کمک کنید تا در نهایت بتوانید مخاطبان بیشتری را به پیج خود جذب کنید و درآمد بیشتری داشته باشید.

لایو اینستاگرام چیست

کلام آخر

در این مقاله تمامی نکاتی که برای برگزاری یک لایو خوب لازم است بدانید را برای شما شرح دادیم. با رعایت نکات گفته شده، بازدید لایو خود را افزایش دهید. منتظر نظرات و سوالات شما هستیم.

سوالات متداول

  • آیا برگزاری لایو، برای پیج های خصوصی هم می تواند مفید باشد؟
    در پیج های خصوصی به این دلیل که فقط فالوور های شما می توانند لایو تان را تماشا کنند، قطعا تعداد بازدید کننده ها از یک پیج عمومی کمتر خواهد بود. اما با این حال، با رعایت نکاتی که گفتیم می توانید بازدید لایو خود را در پیج خصوصی هم افزایش دهید.

  • چگونه می توان بازدید لایو اینستاگرام را افزایش داد؟
    با انجام تبلیغات، مشخص کردن زمان دقیق لایو، خرید بازدید و… می توانید بازدید لایو خود را افزایش دهید.

  • چگونه می توانم از طریق لایو کسب درآمد کنم؟|
    با استفاده از تکنیک هایی که معرفی کردیم، می توانید لایو های جذاب تری داشته باشید و بازدید لایو تان را افزایش دهید. افزایش بازدید لایو، به افزایش رتبه اینگیجمنت و دیده شدن پیج تان توسط مخاطبان جدید کمک می کند.