3.5/5 - (2 امتیاز)

پیشرفت تکنولوژی در عصر امروزی باعث شده تا نوع جاسوسی ها نیز تغییر کند! تا چند سال پیش برای این که کسی بخواهد در زندگی کسی سرک بکشد باید به میزان زیادی وقت و هزینه خود را هدر می داد. تازه نتایج به دست آمده هم هیچ اعتباری نداشت! تا این که با گذشت زمان و ورود فضای مجازی به زندگی مردم، نحوه کنجکاوی ها هم تغییر کرد. هک اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست!

اینستاگرام، فضایی است که همه افراد، چه به صورت صفحات خصوصی و چه اکانت های بیزینسی در آن مشغول به فعالیت هستند. پس لو رفتن اطلاعات و آمار در این بستر می تواند به صورت ترسناکی، تهدید آمیز باشد. هک اینستاگرام و ترس از آن یکی از موارد مهمی است که ذهنیت بیشتر کاربران را به خود مشغول کرده است.

بنابراین؛ ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا روش های هک اینستاگرام و راه های جلوگیری از این اتفاق را برای شما بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

آیا اینستاگرام هم هک می شود؟

این روزها برای همه چیز، امکان هک شدن وجود دارد، به خصوص هک اینستاگرام. پس شما باید بنا را بر این بگذارید که ممکن است پیج شما نیز گرفتار هک شود. مخصوصا اگر پیج جذاب و پر رقیبی هستید! حال چه راه کارهایی برای هک کردن وجود دارد؟ و چه کنیم تا هک نشویم؟ از موضوعاتی است که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونه پیج اینستاگرام هک می شود؟

راه ها و مسیرهای زیادی برای هک اینستاگرام وجود دارد. ممکن است برخی از افراد با ساده ترین راه کارها، پیجی را هک کرده و وارد آن شوند و برخی دیگر از پیچیده ترین روش ها برای ورود به یک پیج استفاده کنند.

پسورد

اولین چیزی که یک هکر برای ورود به پیج اینستاگرام به آن نیاز دارد، پسورد است. اگر هکری پسورد شما را داشته باشد به راحتی می تواند وارد اکانتتان شود. البته لازم است که بگویم برخی از هکرهای شریف با بعضی از نرم افزارها، پسورد پیج شما را کشف کرده و هک می کنند.

نرم افزارهای هک

یک سری از نرم افزارهای معروفی وجود دارند که برای هک اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند. که البته ما تمایلی به نام بردن آن ها نداریم چرا که این نرم افزارها مثل دو لبه شمشیر هستند و به دلیل زیر ساخت غیرقابل اعتماد می توانند به خود هکر هم آسیب وارد کنند.

مهندسی اجتماعی

 احتمالا همه ما تا به حال با فال گیرها رو به رو شده باشیم و از خود پرسیده باشیم آن ها چگونه اطلاعات زندگی ما را می دانند. اما نکته قابل توجه این است که، آن ها با مهندسی اجتماعی اطلاعات را از ما دریافت کرده و با آب و تاب آن را در اختیار ما می گذارند. این موضوع در اینستاگرام هم صدق می کند، پس دقت کنید که پسورد و اطلاعات پیج خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

هک اینستاگرام

چگونه بفهمیم که به هک اینستاگرام گرفتار شده ایم؟

به محض ورود به پیج برخی از نشانه ها به شما ثابت می کند که مورد حمله هکر قرار گرفته اید. مانند:

1. ارسال پست هایی که از آن بی اطلاع هستید!

اگر وارد پیج شدید و مشاهده کردید که بعضی از پست ها حذف و یا موارد جدیدی آپلود شده، شک نکنید که هک شده اید. یعنی شخص دومی وارد پیج شده و پست های شما را تغییر داده است.

2. فالوورها و فالوئینگ های خود را نمی شناسید.

تصور کنید در حال چک کردن فالوئینگ های خود هستید، ناگهان با تعداد زیادی از افراد رو به رو می شوید که قبلا آن ها را ندیده بودید. یا به طور مثال متوجه تعداد زیادی فالووینگ می شوید، پس این موضوع هم نشان دهنده ورود هکر به اکانت شماست.

3. اکانت، از دسترس شما خارج شده است.

اگر زمان ورود به پیج، با صفحه ورود نام کاربری و رمز عبور روبه رو شدید و با ورود اطلاعات صحیح نتوانید وارد شوید، یعنی مورد حمله هکر قرار گرفته اید.

روش های جلوگیری از هک اینستاگرام:

برخی از کلام قدیمی ها همیشه از طلا هم ارزشمندتر بوده است؛ یکی از این جملات جالب، پیشگیری بهتر از درمان است. پس باید قبل از اینکه گرفتار هک شوید باید راه های ورود آن را مسدود کنید. این روش ها عبارتند از :

1. انتخاب پسورد با قدرت و سخت.

ورود با رمز، یکی از معمول ترین روش های هک، توسط هکر هاست. پس برای جلوگیری از هک شدن رمزی انتخاب کنید که به سهولت قابل دسترسی و حدس نباشد.

انتخاب پسورد تلفیقی از حروف، عدد و کاراکتر مانند@, $ و… می تواند کار را برای هکر سخت کند. اگر صاحب چند اکانت هستید تلاش کنید که از پسوردهای متفاوت استفاده کنید.

2. تغییر رمز به صورت متناوب.

برای تغییر پسورد زود به زود اقدام کنید. با این روش اگر پسورد هم لو رفته باشد، می توانید امنیت پیج را حفظ کنید.

3. فعال کردن تائید دو مرحله ای اینستاگرام.

اگر به دنبال افزایش امنیت پیج هستید، همین الان اقدام کنید. با فعال کردن رمز دو مرحله ای، اگر کسی قصد ورود به پیج را داشت علاوه بر رمز باید سوالات مربوط به شما را نیز پاسخ دهد.

رمز دو مرحله ای را چگونه فعال کنیم؟
  • ورود به تنظیمات پروفایل.
  • کلیک برروی بخش امنیت یا Security.
  • انتخاب گزینه تایید دو مرحله ای یا (Two-Factor Authentication).
  • گزینه Get Start را زده تا شروع تایید دو مرحله ای را آغاز کنید.
  • در ادامه دو گزینه رویت می کنید که برای تنظیم رمز دو مرحله ای باید گزینه Text Message را فعال کنید.
  • شماره همراه خود را وارد کرده تا کد ورود، برایتان به صورت پیامکی ارسال شود.
  • کد ارسال شده را وارد کنید.
  • و کار تمام! در آینده برای ورود به اینستا باید کدی که پیامک می شود را وارد کنید.
  • در ادامه چند کد ریکاوری برای شما به نمایش در می آید، حتما آن ها را یادداشت کنید. که اگر جایی به گوشی همراه دسترسی نداشتید به واسطه این شماره ها وارد صفحه کاربری شوید.
هک اینستاگرام

4. عدم دادن اطلاعات به شخص دیگر.

گاهی اوقات بیشترین ضربه ها از افراد معتمد وارد می شود! به هیچ عنوان اگر ادمین پیج اینستاگرام هستید حق ندارید، رمز ورود را در اختیار کسی دیگر قرار ندهید.

5. استفاده از نسخه اصلی اینستاگرام.

بعضی از نرم افزارها هستند که به اینستاگرام شباهت دارند، باید بدانید که این نرم افزارها تحت هیچ عنوان مورد تایید نرم افزار اصلی اینستا نیستند.

6. آپدیت به موقع اپلیکیشن!

حتما زمان هایی که ورژن های آپدیت شده اینستاگرام، به کافه بازار وارد می شود، نرم افزار را به روز رسانی کنید! با این کار علاوه بر استفاده از قابلیت های جدید اینستاگرام، هک کردن را برای هکر سخت تر می کنید.

7. تا جایی که امکان پذیر است پیج را خصوصی کنید.

با خصوصی کردن و یا پریوایت بر صفحه خود قفل می زنید. اما از این روش در صورتی استفاده کنید که به کسب و کار شما آسیب وارد نشود.

8. مواظبت از ایمیل!

از ایمیل خود مراقبت کنید! اگر کسی به ایمیل و رمز ایمیل شما دسترسی داشته باشد به راحتی می تواند با درخواست رمز جدید وارد صفحه اینستاگرامی شما شود.

9. اگر با دستگاه دیگری وارد اکانت شدید از آن خارج شوید.

در صورتی که با سیستم و گوشی غیر از وسایل خود وارد اکانت شدید بعد از اتمام کار حتما از آن خارج شوید!

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با بیان روش های هک شدن پیج اینستاگرام، ذهن شما را از عملکرد هکرها روشن سازیم. آیا شما تا به حال گرفتار حمله هکرها شده اید؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.