امتیاز شما به این مطلب

بسیاری از ما با شنیدن درآمد بالای اینفلوئنسر ها، علاقمند به این هستیم که اینفلوئنسر شویم. یا ممکن است کسب و کاری داشته باشیم که برای تبلیغات کسب و کارمان تصمیم به همکاری با اینفلوئنسر ها را داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی پر درآمد ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام بپردازیم و تعدادی از اینفلوئنسرهای پر درآمد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

این روزها اینستاگرام نقش مهمی در تبلیغات بسیاری از کسب‌ و کارهای ایرانی دارد. با توجه به اینکه امکان استفاده از سامانه رسمی تبلیغاتی اینستاگرام برای ایرانیان وجود ندارد، تبلیغات در صفحات پرطرفدار و اینفلوئنسر مارکتینگ تنها راهکارهای تبلیغات در اینستاگرام برای کاربران ایرانی هستند.

اینفلوئنسرهای پر درآمد

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسر کسی است که به دلیل اقتدار، دانش، موقعیت یا ارتباط با مخاطبانش می تواند بر تصمیمات دیگران تاثیر بگذارد و آنها را به انجام کاری ترغیب کند.

افراد تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی افرادی هستند که به دلیل منحصر به فرد بودن در یک موضوع خاص به شهرت رسیده اند. آنها به طور منظم در مورد آن موضوع در شبکه های اجتماعی خود پست می گذارند و افراد زیادی مشتاقانه محتوای آن ها را دنبال می کنند.

صاحبان کسب و کار و کسانی که صاحب برند هستند، بسیاری از اوقات برای دیده شدن و تبلیغ کسب و کار خود، با اینفلوئنسر ها همکاری می کنند و به آن ها سفارش تبلیغات می دهند.

اینفلوئنسر کیست

انواع اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر ها را بر اساس معیار های متفاوت و مختلفی دسته بندی می کنند. اما یکی از این دسته بندی ها که بر اساس تعداد فالوور صورت می گیرد، اینفلوئنسر ها را به 4 دسته تقسیم می کند که در ادامه هر دسته را معرفی کرده ایم:

  1. مگا اینفلوئنسرها (Mega-Influencers)
    این اینفلوئنسر ها بیش از 1 میلیون دنبال کننده در حداقل یک بستر اجتماعی دارند. اکثر این اینفلوئنسر ها، سلبریتی هایی هستند که شهرت خود را بصورت آفلاین به دست آورده اند. ستاره های سینما، ورزشکاران، موسیقیدانان و حتی ستاره های تلویزیونی اکثر جزو این دسته اینفلوئنسر ها هستند.
  2. ماکرو اینفلوئنسر ها(Macro-Influencers)
    در محدوده بین 40،000 تا 1 میلیون دنبال کننده در یک شبکه اجتماعی دارند. اکثرا بلاگر های حوزه آرایشی یا واینر ها در این دسته قرار می گیرند.
  3. میکرو اینفلوئنسرها (Micro-Influencers)
    آنها بین 10 هزار تا 100 هزار فالوور دارند. معمولا عکاسان، نویسنده ها یا مربی های سبک زندگی در این دسته قرار دارند.
  4. نانو اینفلوئنسرها (Nano-Influencers)
    آنها کمتر از 10.000 دنبال کننده دارند و معمولا میان افراد محلی یا افرادی در حوزه کاری خودشان شناخته شده اند. بسیاری از این اینفلوئنسر ها، با خرید کامنت تعامل را در صفحه خود بالا نگه می دارند.
انواع اینفلوئنسر ها

درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر است؟

اگر دوست دارید بدانید میزان درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر است، باید به ملاک‌های مختلفی توجه کنید و همه آن ها را کنار هم بگذارید. مثلا اینکه اینفلوئنسر مورد نظر در هفته چند بار تبلیغ می‌کند؟ 

آیا این تبلیغات بیشتر در استوری‌ ها انجام می‌شوند یا در پست‌ها و از چه روش‌ هایی برای تولید محتوا (عکس، ویدیو و…) استفاده می‌کنند؟ و قیمت هر تبلیغ در صفحه او چقدر است؟ همه این موارد تعیین می‌کند یک اینفلوئنسر چه درآمدی دارد. چرا که درآمد همه اینفلوئنسرهای اینستاگرام حتی با تعداد فالوور مساوی، یکسان نیست.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

اینفلوئنسر های ایرانی

شاید امروزه بر اساس تغییرات بسیاری که در الگوریتم اینستاگرام به وجود آمده، عدد فالوور آنقدرها هم مهم نباشد. اما جالب است که اینفلوئنسرهای ایرانی با بیشترین تعداد فالوور را بشناسیم که بعضا جز قدیمی‌های اینستاگرام هم به شمار می‌ روند.

اینفلوئنسرها در دسته بندی های مختلفی قرار دارند نسبت به حیطه فعالیت و موضوع ظاهر شدنشون در شبکه های اجتماعی. ما لیستی از برخی اینفلوئنسر ها و بیوگرافی آنها در اختیار شما قرار می دهیم.

محمد امین کریم پور

با طنز های ویدیویی جالب خودش که بعضا به صورت سریال های اینستاگرامی آن ها را تولید و منتشر میکند او را میشناسیم. حوزه کاری اصلی او در اینستاگرام، طنز است و هم اکنون بیش از 4.5 میلیون فالوور دارد.

محمد امین کریم پور

علی صبوری

علی صبوری با اینکه مدت زیادی است در اینستاگرام فعالیت دارد، اما با شرکت در مسابقه خنداننده شو برنامه خندوانه توانست توجهات زیادی را جلب کند و بیشتر شناخته شود.

بعد از این شناخته شدن نیز حضور او در اینستاگرام جدی‌ تر شد. البته سناریو جذاب ویدیو هایش و همچنین همکاری با دیگر واینر های مطرح در اینستاگرام، باعث شد سریعاً به یکی از مطرح‌ ترین و پرطرفدار ترین واینر‌های اینستاگرامی تبدیل شود.

تعرفه تبلیغات صفحه علی صبوری چقدر است؟ تقریبا ۱۰ میلیون تومان برای هر استوری سلفی

علی صبوری

حسن ریوندی

حسن ریوندی از آن دسته اشخاصی است که شاید بر خلاف اغلب اینفلوئنسرها، معروفیتش به قبل از فراگیر شدن اینستاگرام برمی‌گردد. پیش تر او را بخاطر اجراهای کمدی و به خصوص تقلید صداهای پرطرفدارش می‌شناختیم.

تعرفه تبلیغات صفحه حسن ریوندی چقدر است؟ ۱۸ میلیون تومان برای هر استوری سلفی

حسن ریوندی

هومن ایرانمنش

هومن ایرانمنش تنها بخاطر ساخت ویدیوهای جذاب و اغلب تک نفره اش در اینستاگرام به شهرت رسید. ایرانمنش در ابتدا خودش به جای تمامی کاراکترها بازی می‌کرد و این موضوع بر خلاف تصور سبب می‌شد ویدیوهای او سریعاً وایرال شده و طرفداران زیادی نیز پیدا کنید.

تعرفه تبلیغات صفحه هومن ایرانمنش چقدر است؟ تقریبا ۵ میلیون تومان برای هر استوری

هومن ایران منش

صدف بیوتی و الناز گلرخ

یکی از تنگاتنگ‌ ترین رقابت‌های اینستاگرام مربوط به دو اینفلوئنسر در زمینه آرایش و زیبایی است؛ صدف بیوتی و الناز گلرخ. به طوری که تا به این لحظه پیج هر دو اینفلوئنسر تعداد فالوور یکسان (3.6 میلیون) دارند و هر دو از محبوبیت مشابهی برخوردارند.

اینفلوئنسر های آرایشی

درآمد اینفلوئنسر های ایرانی

یکی از انواع اینفلوئنسر هایی که بیشترین درآمد ها را در اینستاگرام دارند، کمدین ها و واینر ها هستند. این افراد مخاطبان زیادی از اقشار مختلف دارند و معمولا بین گروه های مختلف جامعه طرفدار دارند. واینر ها معمولا بین 10 تا 100 میلیون درآمد دارند.

اینفلوئنسر های دیگری که معمولا پرطرفدار هستند، اینفلوئنسر های حوزه آرایش و زیبایی اند که درآمد آن ها حدودا 60 میلیون در ماه تخمین زده می شود.

انواع دیگر اینفلوئنسر ها که درآمد بالایی دارند، صفحات لایف استایل و فودبلاگر ها هستند. به طور کلی درآمد اینفلوئنسر های ایرانی می تواند ماهانه به چند صد میلیون برسد.

البته بسیاری از اینفلوئنسر ها از طریق خرید فالوور واقعی توانستند دیده شوند و به محبوبیت برسند.

درآمد اینفلوئنسر های ایرانی

سخن آخر

در این مقاله لیستی از بهترین اینفلوئنسرها در حوزه‌های مختلف را معرفی کردیم که این لیست می‌تواند در پیدا کردن اینفلوئنسر موردنظرتان به شما کمک کند. یا شاید بخواهید برای اینفلوئنسر شدن، از این افراد الگو بگیرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما هم اگر اینفلوئنسر محبوبی را می شناسید می توانید در قسمت نظرات معرفی کنید.

سوالات متداول

  1. اینفلوئنسر کیست؟
    به کسانی گفته می شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی  شناخته شده باشند. در حقیقت سلبریتی های شبکه اجتماعی هستند.
  2. اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
    بازاریابی کالا یا خدمات از طریق اینفلوئنسر ها برای تاثیرگذاری بر یک سازمان و مشتریان احتمالی آن است.
  3. چند دسته اینفلوئنسر داریم؟
    اینفلوئنسر ها بر اساس تعداد فالوور هایشان به 4 دسته مگا اینفلوئنسر، ماکرو اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر و نانو اینفلوئنسر تقسیم می شوند.