1/5 - (1 امتیاز)

قوانین حذف پست اینستاگرام را چقدر می‌شناسید؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پستی را در اینستاگرام منتشر کرده اید اما پس از چند دقیقه یا چند ساعت متوجه شده باشید که پست شما در پیج تان قرار ندارد. اگر به دنبال یافتن دلیل این مسئله هستید و می خواهید راه حل هایی را برای جلوگیری از آن بیابید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

چرا اینستاگرام ویدیو را حذف می کند؟

زمانی که شما پستی را در اینستاگرام منتشر می کنید. ممکن متوجه شوید که آن پست به مخاطبان شما نمایش داده نمی شود. گاهی اوقات پست شما در صفحه تان وجود دارد، اما برای برخی از افراد نمایش داده نمی شود. علت این مسئله می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • آپدیت نبودن اینستاگرام
    گاهی اوقات برخی از مخاطبان شما، به این علت که اینستاگرام شان آپدیت نیست، نمی توانند برخی پست های شما را ببینند. به عنوان مثال ممکن است برخی به خاطر آپدیت نبودن پیج شان قابلیت ریلز را نداشته باشند و اگر شما ویدیو ریلز منتشر کنید نتوانند مشاهده کننده.
مشکل در ارسال پست
  • منطقه جغرافیایی
    برخی از آپشن های اینستاگرام برای برخی مناطق جغرافیایی غیرفعال هستند. به همین دلیل برخی از استوری ها و یا پست های شما با اینکه حذف نشده اند و هنوز در پیج تان قرار دارند، به مخاطبان تان که در آن مناطق جغرافیایی هستند، نمایش داده نمی شوند.

اما خیلی از مواقع دیگر هستند که پست یا استوری شما به طور کامل توسط اینستاگرام حذف می شود و دیگر نه خودتان و نه مخاطبان تان قادر به دیدن آن نیستید.

از جمله مواردی که ممکن است باعث حذف یک پست یا استوری در اینستاگرام شود مانند:

  • مشکلات فنی
    برخی مشکلات فنی مثل عدم اتصال کامل به اینترنت، پر بودن حافظه تلفن همراه شما، حضور شخص دوم در پیج شما و… می توانند باعث شوند استوری یا پست شما از ابتدا منتشر نشوند و شما تصور کنید کسی آن را حذف کرده است.
    در چنین مواردی اینستاگرام با محتوای شما مشکلی نداشته است و آن را حذف نکرده. بلکه اصلا پست یا استوری تان به طور صحیح و کامل منتشر نشده است. بهتر است چند مرتبه دیگر برای انتشار محتوای خود تلاش کنید تا موفق شوید. در صورت لزوم می‌ توانید اداره کامل پیج تان به دست یک ادمین اینستاگرام بسپارید تا تنها یک نفر مسئول رسیدگی به اکانت باشد.
چرا اینستاگرام برخی پست ها را حذف می کند
چرا اینستاگرام برخی پست ها را حذف می کند
  • نقض قوانین اینستاگرام
    و اما چه زمانی اینستاگرام پست شما را حذف می کند؟ زمانی که قوانین اینستاگرام را رعایت نکرده باشید. در چنین مواقعی اینستاگرام چند دقیقه یا چند ساعت پس از انتشار یک پست یا استوری، اقدام به حذف آن می کند.
    شبکه اجتماعی اینستاگرام قوانینی برای انتشار محتوا دارد که اگر شما این قوانین را رعایت نکنید، هوش مصنوعی اینستاگرام متوجه شده و پست شما را حذف می کند.
    گاهی اوقات حتی ممکن است شما را جریمه کند و تا مدتی برخی از قابلیت ها مانند ریلز را از شما بگیرد و یا اجازه انتشار پست یا استوری را به شما ندهد. در ادمه بیشتر با این قوانین آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانیم کسب و کار خود را در اینستاگرام رشد دهیم؟ (طبق قوانین جدید اینستاگرام)

 قوانین حذف پست اینستاگرام

همانطور که گفته شد، اینستاگرام قوانین سفت و سختی دارد که در صورتی که آن ها را رعایت نکنید، پست و استوری شما توسط اینستاگرام حذف می شود و یا ممکن است حتی جریمه شوید. بهتر است نسبت به این قوانین آگاه باشید تا در این پلتفرم دچار چالش های کمتری شوید.

محتوای ممنوعه در اینستاگرام
محتواهای ممنوعه در اینستاگرام

قوانین تولید محتوا در اینستاگرام، شامل موارد زیر است:

  1. انتشار محتوایی که آسیب زدن به خود و یا خودکشی را تبلیغ می کند
    اگر محتوای شما شامل تصاویر خودزنی، خودسوزی و یا خودکشی باشد، توسط اینستاگرام حذف خواهد شد.
  2. انتشار محتوای جنسی و تصاویر برهنه
    محتواهای جنسی، تصاویر برهنه و پورنوگرافی خلاف قوانین اینستاگرام هستند. این محتوا ها به سرعت توسط اینستاگرام حذف و بلاک می شوند.
  3. انتشار محتوای خشونت‌آمیز و قلدرانه
    تصاویر و ویدیو هایی که حاوی محتوای خشونت آمیز و یا آزار و اذیت توسط خودتان یا دیگران باشد، غیر قانونی و ممنوع است. مانند کودک آزاری و یا حیوان آزاری.
  4. نفرت پراکنی در محتوا
    انتشار محتوا هایی که در آن ها بر علیه نژاد، مذهب، جنسیت و اقلیت های خاص نفرت پراکنی می شود، از نظر اینستاگرام غیرقانونی است. در صورتی که شما چنین محتوا هایی را منتشر کنید، اینستاگرام شما را جریمه خواهد کرد.
  5. استفاده از نشانه‌ها و علائم خاص در محتوا
    برخی علائم و نشانه ها مانند علامت نازی ها و یا فرقه های شیطان پرستی و کالت ها، در اینستاگرام ممنوع است. در صورتی که تصویر یا ویدیو شما چنین نشانه هایی دارد، بهتر است آن ها را سانسور کنید.
  6. استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز
    فروش و استفاده از ابزار های خشونت آمیز مانند چاقو، نیزه، تبر و… و انتشار تصاویر آن ها در اینستاگرام ممنوع است و حتی باعث شادوبن شدن و یا اکشن بلاک شدن پیج شما می شود.
  7. مشروبات الکلی و مواد مخدر
    انتشار محتوا هایی که شامل فروش و تبلیغات انواع مواد مخدر یا مشروبات الکلی است، در اینستاگرام ممنوع می باشد.
  8. قمار آنلاین
    محتوا هایی شامل تبلیغات قمار آنلاین و انجام آن در اینستاگرام ممنوع است و می تواند برای پیج شما دردسر ایجاد کند.
    قانون کپی رایت اینستاگرام
  9. رعایت نکردن کپی رایت
    زمانی که اثری خلق می شود (موزیک، ویدیو، تصویر و…) مالکیت مادی و معنوی آن برای صاحب اثر است.
    در صورتی که شما بدون اجازه صاحب اثر از آن استفاده کنید، اینستاگرام پست شما را حذف می کند و پیج تان را محدود خواهد کرد. در صورتی که شما قصد استفاده از آثار دیگران را دارید، باید با کسب اجازه از آن ها و معرفی صاحب اثر در پیج تان باشد.

برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام

اگر پست شما در اینستاگرام، به علت قانون کپی رایت حذف شده باشد، اینستاگرام پیامی برای شما ارسال می کند مبنی بر اینکه آیا شما اجازه صاحب اثر را گرفته اید یا نه.

در صورتی که شما اجازه صاحب اثر را داشته باشید، می توانید از مسئله را با مسئولیت خودتان تایید کنید و اینستاگرام پست شما را به پیج تان باز می گرداند.

اما اگر پست یا استوری شما به دلایل دیگری مانند انتشار محتوا های خشونت آمیز، تبلیغ قمار و… حذف شود، شما نمی توانید آن را به پیج تان بازگردانید. بلکه باید ایرادی که دارد را اصلاح کنید و بار دیگر آن را منتشر کنید.

برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام
برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام

بنابراین بهتر است که شما از همان ابتدا قوانین تولید محتوا در اینستاگرام را رعایت کنید تا اینستاگرام آن را حذف نکند و پیج تان دچار مشکل نشود. چرا که اگر در اثر عدم رعایت قوانین پیج شما محدود شود، ممکن است این محدودیت ماه ها طول بکشد و باعث افت پیج شما شود.

سخن آخر

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چرا اینستاگرام برخی پست ها را حذف می کند. همچنین درباره علت های حذف پست و یا دیده نشدن پست توسط مخاطبان صحبت کردیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی درباره حذف پست و استوری توسط اینستاگرام دارید که در این مطلب پاسخ آن را پیدا نکرده اید، در قسمت نظرات از ما بپرسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید تا آن ها هم از قوانین حذف پست ها در اینستاگرام مطلع شوند و پیج شان دچار محدودیت نشود.

سوالات متداول

  • چرا اینستاگرام برخی پست ها را حذف می کند؟
    حذف پست ها و استوری ها توسط اینستاگرام، می تواند به دو علت اتفاق بیفتد. اولا ممکن است این مشکل، یک مشکل فنی باشد و ربطی به شما نداشته باشد. اما علت دوم این است که شما قوانین اینستاگرام را در محتوایتان رعایت نکرده اید.
  • قوانین حذف پست ها در اینستاگرام، چه قوانینی هستند؟
    قوانینی مانند رعایت حق کپی رایت، عدم انتشار محتوای توهین آمیز، عدم انتشار محتوای جنسی و برهنه، عدم انتشار محتوای حاوی آزار و قلدری، عدم انتشار محتوای آسیب به خود یا خودکشی و…