2/5 - (1 امتیاز)

 اگر می خواهید استوری شما پس از گذشت ۲۴ ساعت از بین نرود و برای همیشه در پیج شما باقی بماند، باید از قابلیت هایلایت اینستاگرام استفاده کنید. در این مطلب تمام چیزهایی که لازم است در مورد هایلایت اینستاگرام بدانید را به همراه ۲۰ ایده برای هایلایت اینستاگرام برای شما گردآوری کرده ایم.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام یکی از پربازدید ترین بخش های این برنامه محسوب می شود، اما عمر زیادی ندارد و پس از گذشت ۲۴ ساعت، زمان استوری شما به پایان می رسد ولی با استفاده از هایلایت می توانید این بخش پربازدید را به طور خلاقانه و زیبا برای همیشه در پیج خود نگه دارید. همچنین می توانید در صورت لزوم اقدام به حذف هایلایت کنید.

هایلایت اینستاگرام

آموزش ساخت هایلایت اینستاگرام

ساخت هایلایت در اینستاگرام بسیار ساده است که در این جا با دو روش برای شما آموزش می دهیم.

  • روش اول
    اگر هنوز زمان استوری شما به پایان نرسیده و می خواهید آن را هایلایت کنید، روی قسمت استوری کلیک کنید و سپس گزینه Highlight را انتخاب کنید.
    سپس یک نام برای هایلایت خود انتخاب کنید و دکمه Add را بزنید.
نحوه هایلایت کردن استوری
  • روش دوم
    اگر زمان استوری شما به پایان رسیده بود ازاین روش استفاده کنید:
    به صفحه اصلی اینستاگرام خود رفته و بر روی آیکن سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
    از صفحه باز شده روی قسمت Archive کلیک کنید. استوری مورد نظر را انتخاب کرده و سپس مانند روش اول گزینه هایلایت را انتخاب کرده و نامی برای آن را مشخص کنید و روی دکمه  Add کلیک کنید.
هایلایت کردن استوری اینستاگرام

تفاوت هایلایت اینستاگرام و استوری

ازجمله تفاوت های استوری و هایلایت به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • زمان ماندگاری
    مدت زمانی که یک استوری فعال است ۲۴ ساعت است ولی هایلایت ماندگار است و به صورت خودکار حذف نخواهد شد. این گونه می توانید مطالبی که برای شما ویژه هستند و از ارزش بالایی برخوردارند را نگهداری کنید.
  • مطلع شدن کاربران از استوری جدید
    هر زمانی که شما مطلب جدیدی را استوری کنید، مخاطبانتان از آن مطلع می شوند. در صورتی که هایلایت اینستاگرام این گونه نیست و کاربران با مراجعه به صفحه اصلی شما می توانند از آن ها با خبر شوند.
  • انتخاب نام
    برای هایلایت خود می توانید نامی مبنی بر موضوعش انتخاب کنید تا کاربر به آسانی بتواند به هایلایت دلخواهش دسترسی داشته باشد. همچنین نام گذاری اصولی و جذاب هایلایت باعث کنجکاوی کاربر و در نتیجه بازدیدش از استوری می شود.
انتخاب نام هایلایت استوری

افزودن استوری به هایلات اینستاگرام

شاید برایتان پیش بیاید که بخواهید، به هایلایت های قبلی استوری اضافه کنید، در این صورت مراحل زیر را دنبال کنید.

هایلایت مورد نظر را باز کنید سپس روی گزینه More کلیک کنید، از قسمت باز شده روی گزینه Edit Highlight کلیک کنید. از قسمت Stories استوری مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی دکمه Done کلیک کنید.

بیشتر بدانید: خرید فالوور واقعی راهی برای رشد سریع در اینستاگرام

کاور هایلایت اینستاگرام

انتخاب یک کاور مناسب و جذاب نکته بسیار مهمی است که به جذب مخاطب کمک می کند. به صورت پیش فرض یک کاور برای هایلایت از میان استوری ها انتخاب می شود، همچنین شما می توانید آن را به طور دلخواه تغییر دهید. برای انتخاب و یا تغییر کاور هایلایت مراحل زیر را انجام دهید.

به هایلایت مورد نظررفته و از قسمت More روی گزینه Edit Highlight کلیک کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Edite Cover کلیک کنید و سپس تصویر کاور خود را انتخاب کنید.

ادیت کاور هایلایت استوری

حذف هایلایت اینستاگرام

برخی اوقات به دلایلی مجبور به حذف هایلایت اینستاگرام خود می شویم. برای حذف هایلایت، انگشت خود را روی هایلایت مورد نظر فشار دهید و سپس روی گزینه Delete Highlight کلیک کنید.

حذف هایلایت اینستاگرام

در مواقعی هم می خواهیم یک استوری از هایلایت را پاک کنیم، برای این کار به هایلایت مربوطه رفته، استوری دلخواه را انتخاب وروی سطل زباله کلیک کرده و گزینه Photo Remove را بزنید. استوری شما از هایلایت حذف شد است.

دیلیت استوری هایلایت

برای این که اینگیجمنت صفحه شما بالاتر برود و استوری های هایلایت تان بیشتر دیده شود، می توانید همین حالا اقدام به خرید بازدید لایو اینستاگرام کنید.

معرفی اپلیکیشن برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

شاید برایتان سوال شود که چگونه می توانید برای هایلایت های اینستاگرامتان کاور بسازید، باید بگوییم برای این کار، برنامه ها و وب سایت هایی وجود دارد که به شما در ساخت کاور کمک می کنند؛ در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

  1. برنامه Canva
    این اپلیکیشن از قدرتمندترین برنامه های ساخت کاور هایلایت می باشد که توسط آن می توانید به طور حرفه ای و بدون نیاز به مهارتی کاور دلخواه خود را بسازید. Canva نرم افزاری رایگان است که هم به طور آنلاین و هم با نصب اپلیکیشن می توانید از قابلیت های آن بهره مند شوید.

    برنامه canva
  2. برنامه Highlight Cover for Instagram Story
    این برنامه دارای قالب های بسیاری برای کاور هایلایت می باشد. تنها کاربرد این برنامه ساخت کاوراست و به همین دلیل در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است.
    از انواع سبک های موجود این برنامه می توان به کارتونی، آب رنگی، سیاه سفید و … اشاره کرد.

    برنامه ساخت کاور هایلایت استوری
  3. وب سایت Pinterest
    با ثبت نام در وب سایت Pinterest می توانید، کاور های دلخواه خود را دانلود کنید. برای دانلود آسان تر از این سایت باید Vpn خود را فعال کنید زیرا ممکن است به دلیل تحریم ها نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

    پینترست
  4. استفاده از گوگل Image
    آسان ترین روش دریافت کاور هایلایت می توانید از گوگل ایمیج نیز استفاده کنید. برای مثال اگر آیکنی برای لوازم آرایشی نیاز دارید عبارت Cosmetics icon را سرچ کنید، کاورهای بسیاری در رابطه با لوازم آرایشی را مشاهده می کنید.

    گوگل ایمیج
  5. استفاده از فتوشاپ
    اگر می خواهید کاوری اختصاصی  طراحی کنید و از لوگوی برندتان نیز در آن استفاده کنید، با استفاده از برنامه حرفه ای و پیشرفته فتوشاپ طرح دلخواه خود را پیاده سازی کرده و در اندازه مناسب آن را ذخیره کنید.
ساخت کاور هایلایت با فتوشاپ

۲۰ ایده کاربردی برای هایلایت اینستاگرام

هایلایت استوری ابزاری برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما محسوب می شود، پس لازم است که آن را از سایر رقیبان خود متمایز کنید. این متمایز سازی از طریق خلاقیت و زیبا سازی امکان پذیر است.

  1. از عنوان جذاب استفاده کنید
    عنوانی خاص و جذاب برای هایلایت خود در نظر بگیرید تا افراد کنجکاو شوند و از هایلایت شما دیدن کنند.
  2. کاورخاص و مربوط به موضوع استوری انتخاب کنید
    از کاوری جذاب و خاص برای هایلایتی که بیشتر برایتان مورد اهمیت است استفاده کنید.
  3. برای هایلایت خود، ایده در نظر داشته باشید
    قرار دادن هایلایت های زیاد در پیج، باعث سردرگمی کاربران می شود. سعی کنید یک داستان جالب برای استوری خود در نظر داشته باشید.
  4. استوری ها را دسته بندی کنید
    شما باید بتوانید کاربر را به خوبی هدایت کنید. برای مثال اگر فروشنده هستید، تمام محصولاتتان در یک هایلایت قرار ندهید و آن ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

    دسته بندی هایلایت
  5. به زیبایی هایلایت خود اهمیت دهید
    از مهم ترین موارد برای طراحی کاور و محتوای هایلایت، رعایت سنخیت رنگ زمینه، رنگ قلم و ایموجی های استفاده شده با نوع کسب و کار و برند شما است. سعی کنید از مواردی که از لحاظ زیبایی شناسی تناسب دارند استفاده کنید.
  6. موارد جدید را آزمایش کنید
    از جمله مواردی که به شما کمک می کند تا از رقیبانتان جلو بزنید، خلاقیت و به روز بودن شما است. ایده های جدیدو خلاقانه را بدون ترس آزمایش کنید.
  7. استوری های مهم را هایلایت کنید
    ببینید برای مخاطبان شما چه چیزی اهمیت بالایی دارد و هدف آنها از بازدید پیج شما چیست؟
    این گونه می توانید تشخیص دهید که استوری مهمی که باید هایلایت کنید کدام است.
  8. محصولاتتان را هایلایت کنید
    هایلایت اینستاگرام مکان مناسبی برای نمایش محصولات و معرفی آن ها است. گزارشات نشان داده است که 75% در صد از کاربران پس از خرید و بازدید از سایت شما، به صفحه اینستاگرامتان رجوع می کنند.

    هایلایت محصولات در استوری
  9. در باره وقایع هایلایت بسازید
    رویداد هایی که قرار است در کسب و کار شما اتفاق بیوفتد را در هایلایت خودقرار دهید. برای مثال محصول یا خدمتی جدید که قرار است به فروشگاهتان اضافه شود را به مشتریان اطلاع دهید.
  10. استفاده از محصولات یا خدمات را آموزش دهید
    می توانید در هایلایت اینستاگرام خود طریقه استفاده از محصول یا خدماتتان را آموزش دهید، این کار باعث رضایت مشتریان می شود و دسترسی آسانی برای آنها فراهم می شود.
  11. ایجاد هایلایت رضایت و نظرات مشتریان
    یک هایلایت را به عنوان نرضایت مشتریان و نطراتشان در نظر بگیرید، با این کار اعتماد مشتریان را به دست می آورید و انگیزه خرید را در آنها بیشتر می کنید. این هایلایت را از یاد نبرید.
  12. اعلام تخفیف محصولات
    درهایلایت استوری ها، تخفیف های موجود بر روی کالا و خدمات را اطلاع رسانی کنید، همینطور سقف خریدی را برای شامل تخفیف شدن در نظر بگیرید.
  13. به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید
    یکی از هایلایت ها را به توضیح مشخصات خودتان، زمان شروع فعالیت کسب و کار و مشخص نمودن هدفتان اختصاص دهید.

    هایلایت معرفی در اینستاگرام
  14. روش های فروش محصولات را توضیح دهید
    برای مخاطبان خود روش هایی که برای فروش محصولتان در نظر گرفته اید را آموزش دهید تا در فرایند خرید مشکلی نداشته باشند و عاملی باعث منصرف شدن از خرید برایشان وجود نداشته باشد.
  15. هایلایتی برای سوالات مشتریان در نظر بگیرید
    سوالاتی که فکر می کنید برای مخاطبان بیشتر پیش می آید و یا در دایرکت بیشتر پرسیده شده را در هایلایت پاسخ دهید تا مجبور به پاسخ دادن سوالات تکراری نباشید.
  16. اتفاقات مهم  را ثبت کنید
    منظور از اتفاقات مهم افتتاحیه فروشگاه، در یافت جایزه، سالگرد تاسیس و… است.که با هایلایت آن ها مشتری اعتماد بیشتری می کند و از حقیقی بودن کسب و کارتان مطمئن می شود.
  17. پروفایل خود را درشبکه های اجتماعی دیگر معرفی کنید
    راه های رتباطی دیگری که مخاطبان می توانند در آن نیز شما را دنبال کنند و با شما در ارتبط باشند را معرفی کنید. با قرار دادن لینک پروفایل خود آن هارا به طور مستقیم هدایت کنید.
  18. روند کاری خود را نشان دهید
    از محل کار، روند کاری و افرادی که با آنها کار می کنید، فیلم و تصویر بگذارید. کاربران راجع به کسب و کار شما کنجکاو می شوند و علاقه مند به دانستن اتفاقات پشت پرده هستند.

    ایده استوری هایلایت اینستاگرام
  19. هایلایتی برای ویدیو های YouTube در نظر بگیرید
    اگر در YouTube هم مشغول به کارهستید و از آن در آمد زایی می کنید، لینک ویدیو ها را در هایلایت جداگانه قرار دهید و با نشان دادن قسمتی از ویدیو، مخاطبان را به تماشای آن جذب کنید.
  20. محصولات پر فروش
    محصولاتی را که در فروشگاهتان، طرفدار بیشتری دارد در هایلایت قرار دهید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مورد نیاز درباره هایلایت اینستاگرام را برای شما شرح دهیم. شما می توانید برای بیشتر دیده شدن هایلایت هایتان، از خرید بازدید استوری استفاده کنید. نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ایده شما برای هایلایت اینستاگرام چیست؟

سوالات متداول

  1. ایده های کاربردی برای هایلایت اینستاگرام چیست ؟
    زیبایی هایلایت ها، هایلایت محصولات، معرفی پروفایل خود در شبکه های اجتماعی دیگر، نشان دادن روند کاری، روش های فروش و… .
  2. تفاوت هایلایت اینستاگرام و استوری چیست؟
    زمان ماندگاری، مطلع شدن کاربران از استوری جدید، انتخاب نام.
  3. عوامل پر بازدید شدن هایلایت اینستاگرام چیست؟
    استفاده از عنوان جذاب، استفاده از کاور خاص و مربوط به موضوع استوری، ایده برای هایلایت در نظر داشته باشید، دسته بندی استوری ها.