امتیاز شما به این مطلب

دیلیت اکانت اینستاگرام یا همان حذف اکانت اینستاگرام، همانطور که از نامش پیداست، به معنای حذف اکانت اینستاگرام به صورت دائمی می‌باشد. اگر به هر دلیل قصد دیلیت اکانت یا حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید، ابتدا به این موضوع توجه نمایید که در صورت حذف اکانت اینستا، شما فقط یک ماه فرصت بازگردانی آن را دارید و پس از اتمام این مهلت، پیج شما به هیچ وجه قابل بازگردانی نمی باشد. به عبارت دیگر، پیج اینستاگرام شما با تمامی سابقه‌ی آن به طور کامل و بدون بازگشت حذف خواهد گشت. ما در این مقاله روش دیلیت اکانت اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

برای دیلیت اکانت اینستاگرام به یاد داشتن رمز عبور الزامی می باشد. اگر رمز عبور اکانت خود را فراموش کرده اید، باید قبل از حذف اکانت اینستا، اقدام به بازیابی یا تغییر رمز عبور خود کنید.

مراجعه به مقاله چگونه اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

تفاوت دیلیت اکانت اینستاگرام با دی اکتیو کردن اکانت

قبل از حذف اکانت اینستا باید تفاوت آن را با دی اکتیو کردن اینستاگرام بدانید. برخلاف حذف اکانت اینستا که پیج و اطلاعات شما به طور دائمی پاک گردد، در دی اکتیو کردن اینستاگرام شما برای مدتی حساب اینستاگرام خود را غیر فعال می نمایید. در واقع، بعد از دی اکتیو کردن اکانت شما در اینستاگرام حذف خواهد گشت و هنگام جستجو اسم اکانت خود، هیچ نتیجه ای برایتان نمایش داده نخواهد شد، اما شما می‌توانید هر موقع که مایل به فعال کردن پیج خود بودید، به راحتی با وارد کردن دوباره‌ی یوزرنیم و پسورد دوباره پیج خود و اطلاعات آن را بازیابی کنید.

اگر مایل هستید که پیج اینستاگرام خود را به طور کلی پاک کنید، به مقاله‌ی درستی دست پیدا کردید! ولی چنانچه فقط می‌خواهید برای مدتی از اینستاگرام دور باشید و سپس فعالیت خود را از سر بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم از روش دی اکتیو کردن استفاده نمایید.

در هر برنامه ی دیگری اگر روی “log out” کلیک کنید از برنامه خارج می شوید و برای ورود دوباره باید اطلاعات خود را از نو وارد کنید اما در اینستاگرام این گونه نمی باشد. اینستاگرام برای دور کردن شما از دردسر های وارد کردن دوباره ی اطلاعات، با ارائه ی روش های زیر کار را برای کاربرانش راحت تر نموده است.

هنگام دوباره وارد شدن به اکانت خود، اینستاگرام به شما گزینه ی “Continue as” را پیشنهاد می دهد.

مطمئنا فکر می کنید که این یک راه حل اساسی برای آن مشکل نیست چون هر کسی که گوشی شما را در دست بگیرد به راحتی می تواند به اکانت تان دسترسی پیدا کند. پس چگونه باید اطلاعات ورود را از آن حذف و یا از ورود خودکار آن جلوگیری کنیم؟

اینستاگرام یک روش بسیار ساده برای انجام این کار در نظر دارد. در اینجا به شما نحوه ی حذف کردن اطلاعاتِ حساب های ذخیره شده را آموزش می دهیم.

دیلیت اکانت پبج اینستاگرام به صورت مستقیم از سایت اینستاگرام

شما به طور مستقیم از برنامه اینستاگرام از تلفن همراه خود نمی توانید اکانتتون را حذف کنید، باید از طریق وبسایت اینستاگرام این کار را انجام  بدهید. از این قسمت یک دلیل برای حذف اکانت خود انتخاب کنید. بعضی از دلایل شلوغ بودن برنامه، عدم پیدا کردن دوستانتان، تبلیغات زیاد و … رو بیان می کنند. بهترین دلیلی که متناسب با دلیل خودتون هست رو انتخاب کنید ( فرقی ندارد که چه دلیلی انتخاب کنید).

درکنار جمله”? Why are you deleting your account “باید یک بار رمز خودتان را وارد نمایید.

ساده ترین روش برای حذف اکانت اینستاگرام خودتان این می باشد که همین لحظه لینک زیر را لمس کرده و در ادامه به مانند مراحل زیر اقدام کنید: https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

دیلیت اکانت پبج اینستاگرام

بعد از لمس این لینک در واقع شما می خواهید وارد صفحه حذف اکانت اینستاگرام شوید. اما می خواهید کدام اکانت خود را حذف کنید؟! اینجاست که باید اطلاعات پیجی را که میخواهید آن را حذف کنید وارد کرده و مابقی راه را برای پاک کردن حساب خود اقدام نمایید.

البته در نظر داشته باشید در صورتی که قبلا از طریق سایت اینستاگرام وارد پیج خود شده باشید به صورت مستقیم وارد صفحه حذف اکانت خواهید شد پس مواظب باشید که اکانت اشتباهی را حذف ننمایید.

اگر قصد پاک کردن اکانت دیگری را دارید همین مراحل رو دوباره تکرار نمایید. به دلیل مسائل امنیتی اینستاگرام خودش توانایی حذف اکانت شما و یا سایرین را ندارد وبرای حذف فقط نیازمند لاگین در وبسایت و حذف از طریق وبسایت می باشد.

در واقع بعد از لاگین و تایید شما به راحتی اکانتتون رو حذف می گردد.

خارج شدن از اکانت اینستاگرام

دیلیت کردن اینستاگرام از طریق کامپیوتر

 اگر بخواهید از طریق کامپیوتر اقدام به حذف پیج خود نمایید می توانید به این صورت عمل کنید . ایتدا با کلیک بر روی لینک صفحه حذف اکانت، وارد این صفحه شده و در ادامه به مانند روش هایی که در مراحل بالاتر گفتیم اقدام به حذف اکانت خود نمایید. به این منظور نیز میتوانید بعد از کلیک بر روی لینک حذف اکانت مراحل زیر را برای پاک کردن پیج خود عمل کنید.

  1. از طریق سایت اینستاگرام وارد پیج خود شوید.
  2. بعد موفقیت بودن ورود به پیج مد نظر به صورت مستقیم وارد صفحه حذف اکانت خواهید شد.
  3. در این صفحه به مانند قبل کادر ?Why are you deleting your account را کلیک کرده و همان گزینه something else را انتخاب نمایید.
  4. در کادر بعدی نیز باید دوباره رمز پیج خود را وارد کنید.
  5. در نهایت باید کادر قرمز رنگ در پایین صفحه را کلیک و سپس آن را تایید نمایید. و با مشاهده پیامی مبنی بر حذف شدن پیج مربوطه، به درستی توانسته‌اید پیج خود را حذف نمایید.

خارج شدن از فیسبوک

اگر شما برای وارد شدن به اینستاگرام از فیسبوک استفاده می نمایید هیچ کدام از روش های بالا به کار شما نمی آید و باید از اکانت فیسبوک خود نیز خارج شوید. بعد از آن اینستاگرام را باز کنید و می بینید که از اکانت آن نیز به راحتی خارج می گردد. حال دوباره وارد فیسبوک خود شوید و این بار تا زمانی که خودتان اطلاعات تان را وارد ننموده اید، وارد اینستاگرام نخواهید شد.

خارج شدن از همه ی دستگاه ها

به دلایل گفته شده باید از همه ی دستگاه ها از اکانت خود خارج شوید که اینستاگرام هیچ راه حلی برای آن ارائه نداده است. پس شما مجبورید که پسورد خود را تغییر داده و گزینه ی “Log out from all devices” را انتخاب کنید. بعد از آن شما از همه ی دستگاه های خود همچنین  کامپیوتر هم خارج خواهید شد.

سخن پایانی

اینستاگرام به عنوان یک شبکه ی اجتماعی محبوب و پرطرفدار، ابزاری قدرتمند برای ارتباط یا حتی کسب و کار شما می باشد. گاهی به دلایل مختلفی کاربر به حذف اکانت یا دی اکتیو کرد اکانت نیازمند خواهد بود که در این مقاله  شما را به صورت کامل با نحوه دی اکتیو کردن ،نحوه حذف اکانت اینستاگرام یا دیلیت اکانت اینستاگرام آشنا نمودیم.