5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که همه شبکه های اجتماعی به ابزاری برای بازاریابی کسب و کار ها تبدیل شده اند، شبکه اجتماعی کلاب هاوس هم از همان ابتدا برای این هدف مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گرفت. در راهنمای کامل کلاب هاوس مارکتینگ بهترین راه های بازاریابی از طریق کلاب هاوس را به شما آموزش می دهیم.

با اینکه اپلیکیشن کلاب هاوس کاربران زیادی را جذب کرده است، اما هنوز هم بازار تازه ای است و افراد زیادی هستند که از پتانسیل های آن غافل اند و کلاب هاوس مارکتینگ را به خوبی بلد نیستند. اگر می خواهید از این فرصت برای پیشی گرفن از رقبا استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید.

کلاب هاوس مارکتینگ
راهنمای کلاب هاوس مارکتینگ

بازاریابی و برندسازی در کلاب هاوس

همانطور که می دانید، کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صوت است. یعنی شما تنها از طریق صدا و بیان تان می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. در نتیجه باید سعی کنید با استفاده از بیان، بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارید.

اینجاست که چهار چیز اهمیت زیادی پیدا می کنند:

  • فن بیان شما
  • صدای شما
  • توانایی بداهه گویی
  • و در نهایت دایره لغات و اطلاعات شما

اما این سه موردی که نام بردیم، آنقدر ها هم ساده نیست. شما باید زمان صرف کنید و این موارد را در خود تقویت کنید.

در کلاب هاوس، برخلاف اپلیکیشن های دیگر، شما آن چیزی که در چنته دارید را ارائه می دهید. پس یا مجبورید که واقعا روی مهارت های خود کار کنید، یا شانسی برای معروف شدن و موفقیت از طریق این اپلیکیشن نخواهید داشت.

برند سازی در کلاب هاوس
برندسازی در کلاب هاوس

کلاب هاوس چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

همانطور که می دانید، در کلاب هاوس تنها راه ارتباطی شما با مخاطبان، صحبت کردن در روم ها است. در نتیجه شما برای بازاریابی کسب و کار خود در کلاب هاوس باید به صورت زنده، با افراد صحبت کنید. در واقع تنها راه بازاریابی در کلاب هاوس، صحبت کردن است.

در کلاب هاوس مارکتینگ، شما این فرصت را دارید که همزمان با مخاطبان صحبت و مباحثه کنید. صحبت صمیمانه با افراد، دو تا نتیجه برای شما خواهد داشت.

  1. مخاطب هدف خود را بهتر می شناسید و دغدغه هایشان را کشف می کنید
  2. نقاط ضعف و قدرت کسب و کار تان را از نظر مخاطبان بررسی می کنید

برای موفق شدن در کلاب هاوس مطالعه مطلب افزایش فالوور کلاب هاوس می تواند به شما کمک زیادی کند.

در شبکه های اجتماعی دیگر، نظیر اینستاگرام، قابلیت های زیادی نظیر لایک کردن، انتشار عکس و ویدیو، کامنت گذاشتن، چت کردن و… وجود دارد.

اما این قابلیت ها، گاهی اوقات خطرناک هم می شوند!

هیچ یک از این قابلیت هایی که ذکر کردیم، امکان یک صحبت و ارتباط عمیق و واقعی را فراهم نمی کنند. زمانی که دوست شما پست های شما در اینستاگرام را لایک می کند و برای شما کامنت می گذارد، این احساس کاذب درون شما پدید می آید که از او خبر دارید.

تاثیر کلاب هاوس در مارکتینگ
تاثیر کلاب هاوس در مارکتینگ

در نتیجه ارتباطات شما در عین اینکه گسترده تر می شود، اما هر روز سطحی تر می شود.

به علاوه، در چت غیر صوتی، زمانی که شما با کسی به صورت مکاتبه ای صحبت می کنید، تنها محتوای حرفی که می زند را مشاهده می کنید و لحن و تن صدای فرد مقابل را متوجه نمی شوید.

این مسئله دو نتجه دارد:

  1. باعث ایجاد سوء تفاهم در بسیاری از مواقع می شود
  2. به مرور ارتباط کلامی شما ضعیف می شود

این مسائل، در کلاب هاوس وجود ندارد و شما این فرصت را دارید که با تعدادی از افراد جمع شوید و صحبت کنید.

افزایش بازدیدکننده روم کلاب هاوس به شما کمک زیادی در مارکتینگ کلاب هاوس خواهد کرد.

نحوه تبلیغ برند تجاری خود در کلاب هاوس: راهنمای کامل

در کلاب هاوس مارکتینگ، بر خلاف آن چه اکثر افراد فکر می کنند، شما می توانید برای برند تجاری خود، به دیگران سفارش تبلیغ بدهید و یا برای برند های دیگر تبلیغ کنید.

اما تبلیغات در کلاب هاوس، نوع متفاوتی با تبلیغات در اینستاگرام دارد و از جهاتی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

افرادی که فالوور های زیادی دارند یا مشهور هستند، زمانی که در یک روم کلاب هاوس شرکت می کنند، افراد زیادی تمایل به شرکت در آن روم و شنیدن صحبت های آن اشخاص خواهند داشت.

تبلیغات در کلاب هاوس
تبلیغات در کلاب هاوس

اکنون تصور کنید که این فرد مشهور یک متخصص در زمینه پزشکی است. اگر این فرد در یک روم شرکت کند و درباره یک مبحث پزشکی صحبت کند و در میان صحبت هایش چندین بار محصول شما (به عنوان مثال یک تشک طبی) را نام ببرد، تاثیر به سزایی در فروش شما خواهد داشت.

چرا که اینگونه تبلیغ کردن غیر مسقیم، تاثیری بیش از تبلیغ مستقیم دارد.

از دیگر مزایای کلاب هاوس مارکتینگ، دسترسی به مخاطبان زیاد بدون هزینه است. زمانی که شما در اینستاگرام قصد تبلیغ کسب و کار خود را دارید، معمولا آن تبلیغ را به افرادی که فالوور های زیادی دارند می دهید.

یا سعی می کنید با خرید فالوور کلاب هاوس و تبلیغات مداوم، مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشید تا تریبون بزرگ تری داشته باشید.

اما در کلاب هاوس، شما می توانید به راحتی وارد روم دیگران شوید که این روم ممکن است هزار شرکت کننده داشته باشد. اگر در این روم صحبت کنید، در حقیقت شما توانسته اید صدای خود را به گوش 1000 شخص حقیقی برسانید.

برندینگ کلاب هاوس
برندینگ کلاب هاوس

درآمدزایی از طریق اپلیکیشن کلاب هاوس

کلاب هاوس مارکتینگ و درآمدزایی از طریق کلاب هاوس، به چند روش امکان پذیر است. در ادامه به تعدادی از این روش ها اشاره می کنیم. اما شما می توانید با خلاقیت خود، روش های دیگری را برای درآمدزایی از این اپلیکیشن پیدا کنید.

  • درآمدزایی از طریق تبلیغات در کلاب هاوس
    همانطور که قبلا اشاره کردیم، اگر تعداد فالوور های شما در کلاب هاوس زیاد است و افراد زیادی شما را می شناسند، برای افراد یا کسب و کار های دیگر، در ازای مبلغی پول، تبلیغات انجام دهید.

    حتی اگر فالوور های زیادی ندارید، می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس، فالوور های زیادی جذب کنید و در زمینه تبلیغات در کلاب هاوس، فعالیت و درآمدزایی کنید.
  • درآمدزایی از طریق برگزاری جلسات آموزشی
    شما می توانید در کلاب هاوس جلسات آموزشی آنلاین برگزار کنید. به عنوان مثال، یک کارگاه خلاقیت برگزار کنید و افرادی که ثبت نام کرده اند را به روم دعوت کنید.

    یا اینکه آموزش هایی درباره بازار بورس و ارز های دیجیتال را در روم کلاب هاوس ارائه دهید. یا حتی کلاس های آموزش زبان برگزار کنید.
  • درآمدزایی از طریق برگزاری جلسات مباحثه
    شما می توانید افرادی را که در زمینه خاصی متخصص هستند، برای مباحثه درباره یک موضوع، دعوت کنید و از افرادی که علاقمند به شنیدن مباحثه متخصصان هستند، بخواهید ثبت نام کنند و در روم حاضر شوند و خودتان، مدیریت آن بحث را به عهده بگیرید.
  • درآمدزایی از طریق مشاوره
    اگر شما یک مشاور فردی یا مشاور کسب و کار هستید، می توانید در ازای دریافت حق مشاوره، با افراد و کسب و کار ها، روم های closed ایجاد کنید و به صورت خصوصی به آن ها مشاوره دهید.

بیشتر بخوانید: ایده های اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از کلاب هاوس

درآمدزایی از کلاب هاوس
درآمدزایی از کلاب هاوس

افزودن درگاه پرداخت به کلاب هاوس

کلاب هاوس، به تازگی برای برخی از تهیه کننده ها، قابلیت افزودن درگاه پرداخت به پروفایل را اضافه کرده است.

این قابلیت به طور محدود و آزمایشی فقط برای موسس کلاب هاوس و 20 نفر دیگر فعال است. شما با ورود به پروفایل شخص مورد نظر و لمس گزینه Pay Money مبلغ مورد نظرتان را به حساب شخص واریز می کنید.

نکته جالب اینجاست که کلاب هاوس هیچ درصدی از این مبلغ واریز شده را برای خود بر نمی دارد و این کار را به صورت کاملا رایگان برای شما انجام می دهد.

نخستین باری که اقدام به پرداخت می کنید، باید اطلاعات کارت اعتباری تان را وارد کنید اما برای دفعات بعد نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات نیست.

درگاه پرداخت در کلاب هاوس
درگاه پرداخت در کلاب هاوس

تولید محتوا در کلاب هاوس چگونه است؟

محتوا در کلاب هاوس، فقط محتوای صوتی است. اگر کلاب هاوس را مانند رادیو و روم های مختلف آن را، شبکه های رادیویی در نظر بگیریم، می توان گفت که تولید محتوا در کلاب هاوس، دقیقا شبیه به تولید محتوا در رادیو است.

برای تولید محتوای خوب و دیده شدن محتوا های صوتی تان در کلاب هاوس، نیاز است که چند نکته را رعایت کنید.

  • بیو کلاب هاوس تان را حرفه ای بنویسید
    نوشتن یک بیو کلاب هاوس حرفه ای، کمک می کند که مخاطبان بیشتری جذب کنید و روم های شما بازدید بیشتری داشته باشند در نتیجه، محتوا هایتان بهتر دیده شوند.
  • در روم های مرتبط با حوزه فعالیت تان، زیاد شرکت کنید
    شرکت در روم هایی که با حوزه فعالیت و تخصص شما هماهنگ هستند، علاوه بر اینکه باعث جذب مخاطب برای شما می شود، شما می توانید از نظرات و دیدگاه های دیگران هم استفاده کنید و دانش خود را در آن زمینه افزایش دهید.
  • کلاب ایجاد کنید
    با ایجاد کلاب، شما می توانید به طور منظم و سازمان یافته، در مورد موضوع مورد نظرتان، روم برگزار کنید. این منظم بودن، باعث می شود مخاطبان بیشتری را جذب کنید و همچنین معتبر تر و حرفه ای تر به نظر بیایید.
  • هنگام برگزاری روم ها، به رفتار مخاطبان دقت کنید
    با دقت به رفتار مخاطبان، می توانید یک سری اطلاعات به دست بیاورید که برای ادامه فعالیت تان بسیار مفید است.

    به عنوان مثال، این که مخاطبان شما در چه ساعت هایی انرژی و زمان بیشتری برای شرکت در روم های شما دارند. یا مخاطبان کدام یک از حرف ها و صحبت های شما را بیشتر دوست دارند. با کدام بخش از صحبت های شما موافق و با کدام بخش آن مخالف اند و…
  • اکانت های اینستاگرام و توییتر خود را در به کلاب هاوس تان متصل کنید
    با اتصال اکانت های اینستاگرام و توییتر به کلاب هاوس، کمک می کنید که مخاطبان با سر زدن به آن اکانت ها، اطلاعات بیشتری درباره شما داشته باشند و شما را بهتر بشناسند.

    همچنین اگر ایمیل یا شماره تلفن جهت برقراری ارتباط را در بیو کلاب هاوس خود درج نکرده باشید، افراد می توانند در صورت تمایل، از طریق اکانت های توییتر یا اینستاگرام، به شما پیام دهند و ارتباط برقرار کنند.
تولید محتوا درکلاب هاوس
تولید محتوا در کلاب هاوس

در این مقاله که راهنمای کامل کلاب هاوس مارکتینگ بود، سعی کردیم اطلاعات لازم برای کلاب هاوس مارکتینگ را در اختیار شما قرار دهیم.

یادتان باشد که این شبکه اجتماعی، اگر به موقع اقدام کنید، می تواند شما را به موفقیت چشمگیری برساند. اگر نکاتی که گفتیم را رعایت کنید، می توانید خود را چندین پله از رقبا جلو بیندازید.

برای استفاده از اپلیکیشن کلاب هاوس در جهت بازاریابی، ابتدا حتما خوب تحقیق کنید تا هزینه و زمانی که صرف می کنید، هدر نرود. همچنین می توانید از یک مشاور کسب و کار و مشاور شبکه های اجتماعی برای این کار کمک بگیرید.

اگر سوالی در خصوص کلاب هاوس مارکتیگ برایتان پیش آمد، آن را در قسمت نظرات بپرسید. ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

محتوای صوتی کلاب هاوس
محتوای صوتی کلاب هاوس

سوالات متداول

  • آیا کلاب هاوس مارکتینگ می توانید به اندازه اینستاگرام مارکتینگ مفید باشد؟
    بله، کلاب هاوس هم مانند اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، یک بستر مفید برای جمع شدن افراد و برقراری ارتباط است که می توانید به بازاریابی کسب و کارتان کمک شایانی کند.

  • آیا می توان در کلاب هاوس تبلیغات انجام داد؟
    بله. برخلاف تصور بسیاری از افراد، تبلیغات در کلاب هاوس ممکن است. شما می توانید از طریق صحبت در روم های مختلف برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.

  • آیا کلاب هاوس مارکتینگ ارزش سرمایه گذاری را دارد؟
    بله. اپلیکیشن کلاب هاوس، با وجود اینکه یک پلتفرم نسبتا جدید است، اما پتانسیل خوبی برای بازاریابی کسب و کار ها دارد.