2/5 - (1 امتیاز)

امروزه شبکه اجتماعی کلاب هاوس توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است و کمتر کسی است که از ویژگی های این پلتفرم اطلاع نداشته باشد. این اپ یک شبکه اجتماعی صوتی است که در آن افراد قادر به صحبت کردن به صورت زنده با یکدیگر هستند. اگر شما به تازگی با این شبکه اجتماعی آشنا شده اید و می خواهید با ترفندهای کلاب هاوس آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین ترفندهای کلاب هاوس

اگر شما هنوز در شبکه اجتماعی کلاب هاوس عضو نشده اید، بهتر است فرصت را از دست ندهید چرا که استفاده از این اپلیکیشن و کار کردن با آن می تواند فرصت خوبی برای دیده شدن بیشتر شما و برند تان باشد.این برنامه را می توان یکی از رقبای سرسخت اینستاگرام دانست.

حتی اگر شما در حال حاضر عضو کلاب هاوس هستید، این مقاله را از دست ندهید چرا که برخی از ترفند هایی که ذکر خواهیم کرد، می تواند برایتان مفید و راهگشا باشد.

1. عضویت در کلاب هاوس

شما برای استفاده از کلاب هاوس ابتدا باید این برنامه را دانلود و نصب کنید و سپس با استفاده از روش های زیر می توانید عضو این برنامه شوید. در حال حاضر 3 روش برای عضویت در این برنامه وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

روش اول: عضویت با دعوت نامه

یکی از روش ها دریافت دعوتنامه از طریق افرادیست که شما را می شناسند. در واقع وقتی فردی وارد کلاب هاوس می شود به طور خودکار 2 یا 3 دعوتنامه دریافت می کند.

در این صورت اگر شخصی را می شناسید که به تازگی عضو کلاب هاوس شده است و دعوتنامه دارد می توانید از او درخواست کنید که یکی از دعوتنامه ها را به شماره تلفن همراه شما ارسال کند و شما نیز با استفاده از آن عضو کلاب هاوس شوید.

ترفندهای کلاب هاوس

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر کسی مدت طولانی در کلاب هاوس فعالیت داشته باشد به مرور می تواند دعوتنامه های بیشتری دریافت کند.

روش دوم: استفاده از Exclusive side-door

روش دیگر استفاده از Exclusive side-door است. در واقع وقتی شما از وبسایت کلاب هاوس بازدید کنید، این وبسایت به شما این امکان را می دهند تا کلاب هاوس را از App Store دانلود کرده و بتوانید نام کاربری خود را رزرو کنید.

در این حالت افرادی که از کلاب هاوس استفاده می کنند و شماره شما را دارند ممکن است اعلانی دریافت کنند که شما برنامه را دانلود و نصب کرده و نام کاربری خود را رزرو کرده اید.

وقتی آن ها این اعلان را دریافت کنند حتی اگر دعوتنامه رسمی نداشته باشند (از سقف دعوتنامه های خود استفاده کرده باشند) می توانند اجازه ورود به شما بدهند و شما از این طریق می توانید عضو این برنامه شوید.

روش سوم: عضویت از طریق اعضاء فعال در کلاب هاوس

امروزه با بروز رسانی های جدید کلاب هاوس الزام دعوتنامه برای عضویت کلاب هاوس برداشته شده است و شما بدون داشتن دعوتنامه نیز قادر به عضویت در این اپلیکیشن هستید.

در واقع سیستم لیست انتظار این برنامه حذف شده است و کسانی که کلاب هاوس دارند و تولید محتوا انجام می دهند می توانند لینک خود را به همه ارسال کنند و از دیگران بخواهند که عضو این برنامه جذاب شوند.

ترفند کلاب هاوس

2. نحوه بلاک کردن افراد در کلاب هاوس

اگر در کلاب هاوس کسی سعی در نقض حریم شخصی شما داشت و یا به شما توهین کرد یا محتوای نامناسبی برای شما ارسال کرد شما می توانید در درجه اول آن فرد را ریپورت کنید تا گزارش آن برای مدیریت کلاب هاوس فرستاده شود و با توجه به نقض قوانینی که انجام داده است به او تذکر داده می شود.

کار دیگری که شما می توانید انجام دهید این است که او را بلاک کنید و ارتباط خود را به چنین فردی کاملا محدود کنید.

برای بلاک کردن یک فرد در کلاب هاوس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در ابتدا وارد کلاب هاوس شوید و در صفحه اصلی در قسمت بالا صفحه سمت چپ روی آیکون جستجو(Search) کلیک کنید.
  • اکنون روی کادر سرچ که در آن عبارت search clubhouse نوشته شده است، کلیک کنید.
  • حالا در این قسمت نام کاربری که قصد بلاک کردن او را دارید وارد کنید و یا اگر به دنبال کلاب ها هستید، ابتدا روی گزینه کلاب کلیک کنید و بعد از وارد کردن نام مورد نظرتان در کادر او را پیدا و بلاک کنید.بلاک کردن در کلاب هاوس
  • در این مرحله پس از پیدا کردن شخص مورد نظرتان در صفحه پروفایل او، روی قسمت سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  • در این قسمت بعد کلیک بر روی این سه نقطه در پایین صفحه یک پنجره پاپ آپ باز می شود که شامل دو گزینه Block و Report an Incident است، که شما باید گزینه بلاک را انتخاب کنید.بلاک کردن در کلاب هاوس
  • در مرحله آخر و پایانی مجددا یک پنجره پاپ آپ برای شما باز می شود که در آن نوشته شده است «با این کار فرد مورد نظر قادر نخواهد بود وارد رومی شود که شما در حال صحبت هستید و در روم هایی که او در حال صحبت هست به شما هشدار داده خواهد شد.» در این صورت اگر مطمئن هستید که می خواهید او را بلاک کنید مجددا روی گزینه بلاک ضربه بزنید.ریپورت و بلاک در کلاب هاوس

اکنون شما به راحتی یک فرد را بلاک کرده اید و از شر او خلاص شده اید.

حال به نظر شما آیا شما می توانید بفهمید از طرف چه کسانی بلاک شده اید؟ متاسفانه جواب این سوال منفی است و باید به شما بگوییم که شما نمی توانید متوجه شوید که چه کسانی شما را بلاک کرده اند.

فقط کاربر بلاک شده نمی‌تواند به اتاقی که توسط فردی که او را بلاک کرده ایجاد شده، برود. همچنین نمی‌تواند وارد اتاقی شود که آن کاربر گوینده یا مادریتور است.

البته هر دو کاربر می‌توانند به یک اتاق ملحق شوند، در صورتی که گوینده یا مادریتور نباشند و فقط شنونده باشند.

علاوه بر این، اگر کاربری را بلاک کرده باشید و بخواهید وارد اتاقی شوید که او گوینده است، اعلانی در این باره دریافت خواهید کرد.

3. چگونه اتاق (Room) را در کلاب هاوس مخفی کنیم؟

اگر هنگامی که وارد کلاب هاوس می شوید با روم هایی مواجه می شوید که علاقه ایی به مشاهده و حضور در آن ها ندارید می توانید آن ها را مخفی کنید.

  • وارد کلاب هاوس خود شوید و در صفحه اصلی روی اتاقی که می خواهید آن را مخفی کنید ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید تا یک پنجره پاپ آپ برای شما باز شود.
  • در پنجره پاپ آپ باز شده روی گزینه «show me fewer like this» کلیک کنید.
  • با این کار اتاق از صفحه اصلی کلاب هاوس شما حذف می شود.
  • پس از انجام این کار اگر بلافاصله پشیمان شدید می توانید روی “Undo” ضربه بزنید تا آن اتاق به صفحه اصلی برگردد.
ترفند مخفی کردن روم در کلاب هاوس

4. پخش موسیقی در Clubhouse

برای پخش موسیقی در روم های کلاب هاوس، راه حل مستقیمی وجود ندارد. اما شما می توانید یک موزیک را از طریق گوشی خودتان یا دستگاه دیگری پخش کنید و اسپیکر خود را در روم کلاب هاوس روشن کنید تا موزیک برای بقیه اعضای روم پخش شود.

اگر شما هم از کاربران فعال در کلاب هاوس هستید، دانستن بازی های کلاب هاوس برای سرگرمی خالی از لطف نیست.

5. وضعیت آخرین بازدید دوستان خود را چک کنید

وقتی که شما افرادی را دنبال می کنید و آن ها نیز شما را دنبال می کنند، شما می توانید وضعیت آخرین بازدید آن ها را بررسی کنید.

برای انجام این کار در صفحه اصلی با گزینه ای تحت عنوان dialpad رو به رو می شوید که در قسمت پایین سمت راست صفحه قرار گرفته است. با کلیک بر روی این گزینه می توانید وضعیت آنلاین بودن افراد را مشاهده کنید.

اگر هر یک از دنبال کننده های شما آنلاین باشد، این dialpad یک نقطه سبز دارد. این کار را با کشیدن انگشتتان بر روی صفحه به سمت چپ نیز می توانید انجام دهید.

6. به اتاق هایی که دوستانتان در آن ها هستند بپیوندید

در صفحه اصلی کلاب هاوس می توانید با کشیدن انگشتتان به سمت راست، اتاق هایی که دوستانتان در آن ها حضور دارند را مشاهده کنید.

در این حالت نام همه دوستان و اتاق هایی که در آن ها حضور دارند به شما نمایش داده می شود. برای پیوستن به اتاقی که فالووینگ هایتان در آنجا حضور دارند کافیست روی نام شخص ضربه بزنید و پیوستن به اتاقی که در آن حضور دارند را انتخاب کنید. این وضعیت بسته به نوع فعالیت دوستان شما در آن اتاق ها می تواند متفاوت باشد.

برای حرفه ای تر شدن در کلاب هاوس، خواندن مطلب اصطلاحات کلاب را به شما پیشنهاد می کنیم.

7. علایق خود را اضافه کنید

وقتی شما وارد برنامه کلاب هاوس می شوید، کلاب هاوس از شما در مورد علایق تان می پرسد طبق علایق تان اتاق هایی را برای عضو شدن در آن ها به شما پیشنهاد می کند.

برای مشخص کردن علایق خود، روی نماد پروفایل خود در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. اکنون روی آیکون چرخ دنده در بالا سمت راست ضربه بزنید و روی گزینه Interests کلیک کنید. اکنون می توانید علایق خود را اضافه کنید و یا تغییر دهید.

ترفند اضافه کردن علایق در کلاب هاوس

8. حذف اکانت کلاب هاوس

اگر کارکردن با کلاب هاوس برای شما راحت نیست یا زمان کافی برای کار با این اپلیکیشن را ندارید، یا به هر دلیل دیگری علاقه به ادامه فعالیت در کلاب هاوس را ندارید، می توانید با استفاده از دستوری العمل زیر، اکانت خود را غیرفعال کنید:

  • ابتدا روی تصویر پروفایل خود در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • سپس روی آیکون چرخ‌ دنده در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و از این قسمت گزینه account را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه قرمز رنگ Deactivate Account را انتخاب کنید و دستورالعمل‌ های غیرفعال سازی را بخوانید و روی دکمه قرمز رنگ I Understand. Deactivate Account در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.
ترفند دی اکتیو کردن در کلاب هاوس

پس انجام این مراحل حساب کاربری شما غیرفعال (Deactivate) می شود. به این نکته توجه داشته باشید که پس از دی‌ اکتیو کردن حساب کاربری تان، تنها 30 روز فرصت دارید تا دوباره حساب خود را مجدداً فعال کنید. پس از گذشت این 30 روز، کلاب هاوس به طور دائمی حساب کاربری شما را حذف خواهد کرد.

9. شرکت در روم های کلاب هاوس با حالت روح

یکی از باگ های کلاب هاوس که تنها راه پایان دادن به آن بستن روم و پایان دادن به اتاق هست امکان شرکت در روم ها با حالت روح است.

در این حالت شما می توانید در روم سایر افراد شرکت کنید بدون اینکه آن ها متوجه حضور شما شوند و حتی می توانید صحبت کنید بدون اینکه کسی بتواند مانع از ایجاد تداخل شما شود.

برای چنین حالتی فرد باید از طریق دو سیستم متفاوت وارد اکانت خود شود مثلا با دو گوشی ولی با یک اکانت!

ترفند حالت روح در کلاب هاوس

برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • با یک گوشی همراه وارد اکانت خود شوید
  • سپس به عضویت روم مورد نظر خود در آیید
  • با گوشی همراه دیگری وارد حساب کاربری تان شوید
  • ورود با گوشی دیگر به معنای خروج از حساب کاربری گوشی اول است
  • اینجاست که مشکل شروع می شود و تلفن همراه اول صفحه لاگین را نمایش می دهد این در حالی است که شما به طور کامل از حساب خود خارج نشده اید و به روم دسترسی دارید.
  • زمانی که با گوشی دوم از حسابتان خارج شوید ناپدید می شوید اما هنوز امکان گوش دادن به صحبت ها در گوشی اول وجود دارد.

البته توجه داشته باشید این یک باگ است و به هر صورت به زودی این باگ از بین خواهد رفت و شما دیگر نمی توانید از این حالت برای شرکت در روم ها استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب به آموزش ترفندهای کلاب هاوس پرداختیم. شما می توانید با استفاده از این ترفندها، تجربه بهتر و راحت تری در استفاده از کلاب هاوس داشته باشید و راحت تر بتوانید در این شبکه اجتماعی دیده شوید.

شما می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. همچنین اگر ترفند دیگری می شناسید، با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا برای عضویت در کلاب هاوس نیاز به لینک دعوت نامه هست؟

به طور کلی بله البته با ترفند های یاد شده در این مطلب می توانید این مشکل را دور بزنید.

آیا می توان در روم ها به صورت مخفی شرکت کرد بدون اینکه کسی متوجه حضورمان شود؟

بله یک باگ در کلاب هاوس وجود دارد که شما می توانید در روم ها بدون اینکه کسی متوجه شود به صورت روح حضور داشته باشید

آیا می توان لیست علاقمندی های کلاب هاوس را تغییر داد؟

بله البته با استفاده از روش های یاد شده د راین مطلب این امکان برای شما به راحتی فراهم شده است.