1/5 - (1 امتیاز)

استفاده از آرشیو اینستاگرام باعث می شود تا پست، لایو و استوری های مورد علاقه خود را بایگانی کنید و در فرصتی دیگر باز مشاهده کنید. اما اگر از این قابلیت تا کنون استفاده نکرده اید و در مورد آن اطلاعات زیادی ندارید با ما همراه باشید تا به صورت کامل این قابلیت را برای شما آموزش دهیم.

آرشیو اینستاگرام چیست؟

گاهی ممکن است بخواهید پست خاصی را برای مدتی از دید مخاطبانتان پنهان کنید یا برای همیشه آن را آرشیو کنید تا باز به آن دسترسی داشته باشید.

برای آرشیو کردن پست مورد نظر خود ابتدا پست را باز کنید و از سه نقطه بالای پست گزینه Archive را انتخاب کنید. توجه کنید با آرشیو کردن پست، آن پست مخفی می شود در قسمت پروفایل شما و فقط در قسمت بایگانی (آرشیو) قابل مشاهده است.

آرشیو پست اینستاگرام

اکنون شما می توانید پست آرشیو شده را از سه خط بالای اینستاگرام خود از قسمت Archive پیدا کنید.

در این جا پنجره ای برای شما باز می شود که شما می توانید از میان سه گزینه Stories Archive ، Post Archive و live Archive گزینه Post Archive را انتخاب کرده و پست های آرشیو شده خود را مشاهده کنید.

مشاهده پست آرشیو شده

در نظر داشته باشید که شما می توانید پست یا استوری های آرشیو شده را حذف کنید. برای این منظور تمام مراحل بالا را طی کنید و به عنوان مثال آرشیو استوری را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید در اینجا شما می توانید تاریخی، تاریخی که آن استوری گذاشته شده است را نیز مشاهده کنید.

روی استوری مورد نظر خود رفته و از سه نقطه بالا، گزینه Delete‌ را بزنید.

حذف استوری ارشیو شده

بازیابی پست از بایگانی اینستاگرام

برای اینکه استوری آرشیو شده را بازگردانید کافی است تا آن را هایلایت کنید تا قابل مشاهده برای همه باشد.

اما برای برگرداندن پست های آرشیو شده لازم است تا:

  1. از قسمت منو بالای صفحه پروفایل گزینه آرشیو را انتخاب نمایید
  2. سپس از منو کشویی بالا آرشیو پست را انتخاب نمایید
  3. در اینجا پست مورد نظر را انتخاب کنید
  4. از منو سه نقطه ای بالای پست سمت راست گزینه Show on Profile را بزنید تا پست آرشیو شده دوباره به پست های شما برگردد.
بازگردانی پست آرشیو شده

در نظر داشته باشید که وقتی شما یک پست را از آرشیو برمی گردانید، دقیقا سر جای قبلی اش بر می گردد و این گونه نیست که در ردیف آخرین پست شما باشد و اینستاگرام دقیقا بر اساس زمانی که شما آن محتوا را منتشر کرده یاد، پست را بر می گرداند.

همچنین بخوانید: حذف پست های پیشنهادی در اینستاگرام

آرشیو کردن استوری ها در اینستاگرام

استوری های شما بعد از ۲۴ ساعت از قسمت استوری های فعال شما پاک می شوند اما به طور کامل از اینستاگرام حذف نمی شوند. به عبارت دیگر استوری های شما به طور خودکار بعد از ۲۴ ساعت آرشیو می شوند.

همان گونه که پیش از این ذکر شد، برای دسترسی به آرشیوهای پست ها و استوری ها باید به سه خط بالای پروفایل اینستاگرام خود مشاهده کنید تا لیست کامل استوری های گذشته خود همراه با تاریخ منتشر شدن آن ها را مشاهده کنید.

اگر یک استوری را از قسمت آرشیو اینستاگرام خود حذف کنید، همچنان ۳۰ روز زمان دارید تا آن را از قسمت Recently Deleted به آرشیو برگردانید.

نکته مهمی که در خصوص آرشیو شدن استوری های اینستاگرام باید در نظر بگیرید این است که شما باید سیو خودکار آرشیو را فعال کرده باشید. در این حالت به بخش تنظیمات استوری بروید و گزینه Save Story to Achieve را فعال کنید.

فعال کردن آرشیو استوری

این گزینه به طور خودکار از طرف اینستاگرام برای کاربران فعال شده است اما اگر در گذشته خودتان آن را غیر فعال کرده اید، آن را مجددا فعال کنید تا استوری های شما آرشیو شود.

همچنین بخوانید: هرآنچه که باید درباره IGTV اینستاگرام بدانیم

آرشیو کردن لایو در اینستاگرام

نکته دیگری که در خصوص آرشیو اینستاگرام باید به آن اشاره کرد، آرشیو کردن لایو های اینستاگرام است. برای این کار لازم است تا گزینه Save Live to Archive را فعال کنید.

وقتی شما یک لایو را آرشیو می کنید ۳۰ روز آرشیو می ماند. در این بازه زمانی شما می توانید لایو مورد نظر خود را دانلود کنید یا از طریق IGTV با دیگران به اشتراک بگذارید.

فعال کردن آرشیو لایو

سخن پایانی

از موضوعات بسیار مهمی که در اینستاگرام می توان به آن اشاره کرد، آرشیو پست ها، استوری ها و لایوها در اینستاگرام است. ما در مقاله بالا سعی کردیم به کلیه نکاتی که در این باره وجود دارد اشاره کنیم.

شما نیز اگر نکته کلیدی دیگری در خصوص آرشیو اینستاگرام می دانید که از قلم افتاده است، با ما در میان بگذارید. امیدواریم مطالب بالا برای شما عزیزان موثر واقع شده باشد.

سوالات متداول

چرا نمی توانم قسمت آرشیو اینستاگرام خود را پیدا کنم؟

احتمالا شما از نسخه قدیمی این اپلیکیشن استفاده می کنید. اینستاگرام را به آخرین ورژن ارتقاء دهید.

قابلیت آرشیو پست به چه دردی می خورد؟

برای مواقعی استفاده می شود که می خواهید پستی را برای همیشه یا مدت زمانی از دید افراد پنهان کنید. بدون اینکه پست مورد نظر به طور کامل حذف شود.

استوری های خیلی سال پیش من در قسمت آرشیو نیست چه کار کنم؟

آرشیو شدن استوری های اینستاگرام از همان زمان ساخت این برنامه نبوده است و سه سال است که این قابلیت به آن اضافه شده. استوری های پیش از آن در قسمت آرشیو نیستند.