1.9/5 - (13 امتیاز)

الان که اینجا هستید یعنی به دنبال آشنایی با قوانین تبلیغات در اینستاگرام بودید؛ اما در مورد تبلیغات اینستاگرام و یا کم و کیف آن اطلاعات کاملی در دست ندارید. همین طور قطعا نگران این هستید که این سرمایه گذاری که می کنید به نحوه ای باشد که بیشترین بازخورد را دریافت کنید. اکنون برای اینکه یک تبلیغ با بازدهی بالا داشته باشید این مطلب آموزشی را دنبال کنید.

قطعا افرادی که به دنبال تبلیغات هستند می خواهند هر چه سریع تر شاهد افزایش فروش اینستاگرامی خود باشند و همچنین فالوورهایشان رشد صعودی داشته باشد.

قبل این که به سراغ اصول تبلیغات در اینستاگرام برویم، می خواهم توصیه ای به شما بکنم. اگر قصد تبلیغ پیج تان را در اینستاگرام دارید، بهتر است قبل از انجام تبلیغ، با خرید فالوور ، کمک کنید که تبلیغ تان بازدهی بیشتری داشته باشد.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

اصول تبلیغات در اینستاگرام

اولین قدم برای تبلیغات در اینستاگرام این است که یک دستی به سر و روی پیج تان بکشید. به این معنا که اگر مخاطب جدیدی وارد پیج تان شد، چیزی ببیند که توجه اش را جلب می کند. اما کدام فاکتور ها در اولین دیدار، توجه مخاطب را جلب می کنند؟

  • کیفیت و ترکیب رنگی عکس ها : سعی کنید از تصاویر با وضوح بالا و رنگ های شاد استفاده کنید.
  • بایو پیج : باید علاوه بر این که صمیمانه است، حاوی یک معرفی و اطلاعات تماس شما باشد.
  • تعداد فالوور ها و لایک ها : می توانید با خرید لایک و کامنت و… توجه مخاطب را جلب کنید.
  • عکس پروفایل : واضح و از خودتان یا لوگو برندتان باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این هست که 9 پست اخر پیج شما نقش زیادی در این دارد که فالوورهای بالقوه را به فالوور بالفعل تبدیل کند پس قبل از تبلیغ دادن این چند پست را با دقت زیادی انتخاب کنید.

تعداد فالوورها نشان می دهد که پیج شما موقتی و بی فعالیت نیست و یک شخصیت حقیقی آن را اداره می کند نه یک ربات!

آموزش تصویری تبلیغات اینستاگرام

انواع تبلیغ در اینستاگرام

برای اینکه محتوا و کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید، چند گزینه پیش روی شماست، در ادامه به آن ها اشاره می کنیم و هر کدام را توضیح می دهیم

گزینه تبلیغ در اینستاگرام چیست؟

یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام، استفاده از گزینه promotion است که استفاده از آن نیازمند این است که اکانت شما تجاری باشد یعنی قابلیت بیزینس پروفایل (Business Profile) را فعال کرده باشید.

پروموت در اینستاگرام (Promote on Instagram) به معنی انتشار یک پست تبلیغاتی با استفاده از امکاناتی است که اینستاگرام ارائه می‌دهد.

پروموشن به پستی می گویند که به صورت تبلیغاتی ارسال می شود. با توجه به تحریم ایران امکان استفاده از این قابلیت به صورت مستقیم برای ایرانیان مقدور نیست.

در نتیجه اگر در ایران زندگی می کنید و می خواهید گاه گاهی و برای مناسب های خاص برای پیج خود تبلیغات اینستاگرامی داشته باشید توصیه می کنم بی خیال  پروموشن(promotion) اینستاگرام  شوید؛ چرا که هزینه تبلیغات دلاری و دور زدن تحریم ها امری نیست که بخواهید مرتب خود را درگیر آن کنید.

پروموت در اینستاگرام

پس در ادامه به سراغ راه هایی می رویم که می توانید برای تبلیغات در اینستاگرام روی آن ها حساب کنید:

  • تبلیغات اینفلوئنسری راهکاری بی نظیر برای تبلیغات

اینفلوئنسر ها چهره های شناخته شده، شبکه های اجتماعی هستند. استفاده از اینفلوئنسر ها و بلاگر ها برای تبلیغ برند، پیج یا محصول شما را اینفلوئنسر مارکتینگ می گویند. این گونه تبلیغات می تواند به صورت معرفی پیج یا محصول شما در پیج شان و دعوت از فالوورها (طرفدارانشان) به فالوو یا خرید از شما باشد یا به صورت شرکت در استوری شما یا یک ویدئو در پیج شما باشد.

این روش یکی از تاثیر گذار ترین روش ها و در عین حال گران ترین روش ها است بنابر این توصیه می کنم از روش آخر برای شروع تبلیغ پیج خود استفاده نمایید.

  • تبلیغات در پیج‌های public (عمومی)

هزینه این نوع تبلیغات بسیار کمتر از تبلیغات اینفلوئنسری است اما به طبع اثر بخشی کمتری هم خواهد داشت. اینکه کدام روش را انتخاب کنید بسته به بودجه شما دارد.

  • تبلیغ به واسطه خرید خدمات شبکه های اجتماعی

این روش یک روش مرسوم است که در کنار سایر انواع تبلیغات از آن استفاده می شود. علت و لزوم آن این است که وقتی شما پیج با فالوور کم یا تعداد بازدید و لایک کم داشته باشید معمولا سایر تبلیغات شما نیز محکوم به شکست خواهد شد چرا که افراد ترغیب به فالوو کردن اکانت شما نخواهند داشت.

برای اینگونه تبلیغات ابتدا باید بهترین سایت خرید فالوور را انتخاب نمایید و سپس بنا به نیاز و نوع محتوای جذابی که برای محتوای خود انتخاب می کنید می توانید اقدام به استفاده از خدمات لایو اینستا نمایید.

بهترین نوع خرید فالوور قطعا خرید فالوور اینستاگرام بدون ریزش است که در حقیقت با کمترین ریزش و هدیه جبران ریزش همراه است.

تبلیغ در پیج های پابلیک

نکته : هنگام انتخاب اینفلوئنسر یا پیج عمومی اول سراغ پیج ها و اینفلوئنسرهایی بروید که در حوزه کاری مرتبط با حرفه شما فعال هستند بعد سراغ پربازدیدترین ها بروید.

بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

یکی از سخت‌ترین نوع تبلیغات در اینستاگرام، این نوع تبلیغ است. پیدا کردن پیج مناسب و قابل اعتماد برای تبلیغات کاری بسیار سخت است. اما راهکار پیدا کردن یک پیج پربازده برای تبلیغات چیست؟
برای پیدا کردن پیج مناسب برای تبلیغات معیار های مختلفی را باید مد نظر داشته باشید که اکنون به شرح مهمترین آن ها خواهیم پرداخت.

  • نرخ تعامل یا Engagement Rate

همیشه به این نکته توجه داشته باشید تعداد فالوور در بازدهی تبلیغات مهم نیست مهم نرخ تعامل است. برای شروع بررسی به تعداد لایک ها و کامنت ها نگاه کنید. تعداد فالوور کم ولی واقعی و فعال در اینجا اهمیت فوق العاده ای دارد این امر نشان دهنده محبوبیت آن پیج برای فالوورهایش هست و اگر پیجی محبوب نباشد پس نه آن پیج فروش خوبی دارد نه می تواند مشتری را به خوبی به سمت پیج شما هدایت نماید.

بیشتر بخوانید: ۱۶ مورد از راهکارهای کامنت گرفتن در اینستاگرام

اینگیجمنت ریت اینستاگرام
  • کبوتر با کبوتر باز با باز

حتما از خود می پرسید چرا این مثل را اینجا به کار برده ام . در حقیقت باید بگویم برای تبلیغات باید به سراغ پیج ها با موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود بگردید.

هر چند اگر اینفلوئنسری که برای تبلیغات مد نظر دارید فردی حرفه ای باشد می داند با تبلیغ پیج با موضوعی بسیار متفاوت وجه و اعتبار خود را نزد مخاطبانش پایین می آورد.
تصور کنید یک پیج آرایشی یا آشپزی دست به تبلیغ ماشین آلات یا تجهیزات پزشکی بزند ! این تبلیغ برای شما و او سودی نخواهد داشت.

  • زمان و تعداد تبلیغات شما در هر روز

اگر تبلیغ شما در زمان مناسبی نمایش داده نشود، تاثیر زیادی در کاهش ورودی به پیج شما خواهد داشت. همچنین اگر در آن پیج مرتب تبلیغ قرار بگیرد اعتماد مخاطبان به تبلیغات آن پیج کاهش پیدا می کند و از سویی دیگر تمایلی به مشاهده پست های تبلیغاتی نخواهند داشت.

زمان تبلیغ اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

قطعا می دانید تبلیغاتی موضوعی هزینه بر است اما اگر برای شما بازدهی خوبی به همراه داشته باشد چند برابر هزینه ای که کردید برای شما بازخواهد گشت.

چقدر هزینه تبلیغات اینستاگرام کنم؟

هزینه دقیقی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد چرا که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ عواملی همچون:

  • پست یا استوری بودن تبلیغ
  • مدت زمانی که تبلیغ شما در آن پیج قرار دارد (24 یا 48 ساعت)
  • زمان قرار دادن تبلیغ در پیج (صبح یا شب و همچنین ساعت)
  • و …

حالا که متوجه این موضوع شدید باید در مورد مراحل سفارش تبلیغ نیز اطلاعات کافی داشته باشید:

  1. شناسایی پیج مورد نظر
  2. تعیین قیمت
  3. همیشه یک سوم الی یک چهارم بودجه خود را برای تبلیغات در نظر بگیرید.

استمرار در تبلیغات موجب ماندگاری در ذهن مخاطب و جذب مشتری جدید است بنابر این به تبلیغات به چشم موضوعی مقطعی و موقتی نگاه نکنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

همان طور که قبلا گفتیم قیمت دقیق از این موارد نمی توان در اختیار شما قرار داد چرا که فاکتورهای متنوعی در تعیین قیمت موثر هستند از جمله آن ها :

  • میزان نرخ تعامل یا  Engagement Rate
  • تعداد فالوئرهای پیج تبلیغاتی
  • نوع تبلیغات (ویدیویی، تصویری و…)
  • میزان شهرت و اعتبار اینفلوئنسر

بیشتر بخوانید: تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام در کسب و کار

قوانین تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

برای اینکه تبلیغات اینستاگرامی موفقی داشته باشید باید قوانین تبلیغات در اینستاگرامی را بدانید و رعایت کنید. اما اگر از این قوانین اطلاع ندارید نگران نباشید در ادامه این مطلب من تمام این قوانین را به شما متذکر می شوم.

  • رعایت استانداردهای جامعه
    تبلیغات باید کاملا منطبق با استانداردهای جامعه باشد.
  • محصولات یا خدمات غیرقانونی
    تبلیغ موارد غیر قانونی که محصولات یا خدمات غیر قانونی را هدف قرار می دهد مثل فروش تنباکو، ترویج اقدامات تبعیض آمیز،تبلیغ و فروش مواد مخدر یا مکمل های بی خطر و …. باشد.
قوانین تبلیغات در اینستاگرام
  • محتوای غلط یا گمراه کننده
    تبلیغات نباید شامل محتوای فریبنده، کاذب و یا گمراه کننده باشد مواردی همچون: ادعاهای فریبنده، پیشنهادها و یا روش‌های فریبنده
  • استفاده از مباحث سیاسی اجتماعی برای تبلیغات ممنوع!
    تبلیغات اینستاگرامی نباید به گونه ای باشد که از مسائل سیاسی و اجتماعی را به سوی اهداف تجاری سوق دهد.
  • ترویج ندادن اسناد تقلبی در تبلیغات
    استفاده از اسناد و فایل های تقلبی و غیر واقعی ممنوع است و اینستاگرام در صورت متوجه شدن، محتوای تبلیغ شما را بلاک می کند.
  • تبلیغات نباید شامل نرم افزار جاسوسی یا بدافزارها باشد
    تبلیغات برای بدافزار ها و نرم افزار هایی که غیر قانونی هستند یا حریم خصوصی کاربران را نقض می کنند، در اینستاگرام ممنوع است.

در انتها توصیه می کنم محتوای تبلیغاتی شما ویدیویی باشد و عکس کاوری جذاب داشته باشد. اما چرا تبلیغات ویدئویی؟ پاسخ آن ساده است؛ چرا که محتوای ویدیویی نسبت به عکس و نوشته جذاب تر است و مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار می کند.

تبلیغات تاثیرگذار در اینستاگرام

در این مطلب سعی کردم مهم ترین نکات تبلیغات در اینستاگرام را به شما یاد بدهم تا دید کاملی نسبت به آن بدست آورید.

اما آیا تاکنون تجربه‌ تبلیغات اینستاگرامی را داشته اید؟ لطفا تجربیات خود را در این زمینه با من و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • امکان ایجاد چه نوع تبلیغاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد؟
    روش های گسترده ای برای اجرای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. محبوب ترین آنها استفاده از آگهی های اسپانسر، تبلیغ در پیج اینفلوئنسرهای محبوب، تبلیغات با ویدیو و … هستند.

  • آیا تبلیغات در اینستاگرام تاثیر گذار است؟
    برای این که یک تبلیغ تاثیر گذار در اینستاگرام داشته باشید، باید تبلیغ خود را به کسی بدهید که پیج اش به حوزه فعالیت شما مربوط باشد و همچنین فالوور های واقعی و اینگیجمنت بالا داشته باشد.

  • چگونه می توانیم از تبلیغات در اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟
    سعی کنید با ارائه تولید محتوای خوب و با کیفیت، فالوور های خود را افزایش دهید و خود را در میان مخاطبان اینستاگرام معروف کنید تا بتوانید از طریق تبلیغات در اینستاگرام درآمد داشته باشید.