امتیاز شما به این مطلب

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، مبحث بسیار مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنید و در پی کسب درآمد از آن هستید، باید آن را به خوبی بلد باشید. بنابر این اگر قصد بیشتر دیده شدن یا فروش بیشتر در اینستاگرام را دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به چه معناست؟

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به این معناست که یک برنامه‌ ریزی دقیق برای تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام داشته باشید. برای این کار ابتدا باید مخاطبان تان را بشناسید. سپس سعی کنید با توجه به نوع مخاطبان، برای آنها محتوا تولید کنید.

استراتژی محتوا بر اساس یک هدف ایجاد می‌شود که آن هدف تعیین کننده نوع مخاطبانتان است. شما باید بدانید چه نوع محتوایی شما را به اهدافتان نزدیک می کند.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چیست

مدیریت محتوا در اینستاگرام

یکی از نیازهای مهم امروز برای فعالیت موثر کاربران در اینستاگرام و بازاریابی محتوا، ابزار مدیریت محتوا می باشد. بر اساس آن کاربران میتوانند استراتژی فعالیت های خود را مدیریت و پایه ریزی کنند.

ابزار های مدیریت محتوا اینستاگرام به شما در برنامه‌ ریزی و تنظیم زمان انتشار پست‌ها کمک می‌ کنند. در ادامه ۴ ابزار مدیریت اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. هوت سوییت (HootSuite)

هوت سوییت می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت برای مارکتینگ شبکه های اجتماعی شما شود. با هوت سوییت کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید که در ادامه برخی از پرکاربردترین امکانات آن را شرح می دهیم.

برنامه هوت سوییت
  • انتشار پست مستقیم در پروفایل‌های اجتماعی
    برترین ویژگی HootSuite توانایی ارسال مستقیم متن، لینک، عکس، ویدیو و غیره از داشبورد HootSuite به پروفایل‌های اجتماعی شما است.
  • زمان بندی پست
    با این قابلیت می توانید پست‌ها را زمان‌بندی کنید تا در زمان مشخص به طور خودکار پست شوند.
  • مدیریت پروفایل‌های مختلف
    با اکانت رایگان، امکان مدیریت ۳ پروفایل شبکه های اجتماعی را خواهید داشت. اگر اکانت خود را ارتقا دهید، این تعداد افزایش می‌یابد.
  • ارسال پیام‌ های هدفمند
    پیام‌های خصوصی را برای گروه‌های مخاطب مورد نظر خود در پروفایل‌ های شبکه های اجتماعی مدنظر از طریق داشبورد HootSuite ارسال کنید.
  • آنالیتیکس
    هوت سوییت یک بخش اختصاصی برای تهیه گزارش‌ های خلاصه عملکرد دارد. که هم با Google Analytics و هم با Facebook Insights کار می‌کند.
اینسایت فیس بوک

2. ادویو (Adview)

اگر قصد دارید به کامنت‌های موجود در تبلیغات اینستاگرام و یا فیسبوک پاسخ بدهید می‌ توانید از این برنامه استفاده کنید.

داشبورد آن امکان پاسخ‌ دهی به نیاز مشتریان و کامنت‌های آن‌ها، همچنین ارائه سرویس و خدمات مشتریان از طریق پنل‌های اعلان کننده اینستاگرامی را آسان‌تر کرده است. نکته قابل‌ توجه اینکه می‌توان این برنامه را با Hootsuite همگام‌سازی کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۶ مورد از راهکارهای کامنت گرفتن در اینستاگرام

برنامه ادویو

3. سوشال کپشن (SocialCaptain)

برای افزایش فالوور در اینستاگرام باید تعامل برقرار کرد. همانطور که می دانید لایک و کامنت گذاشتن زیر پست افراد، کاری زمان بر است ولی با استفاده از ابزار های مدیریت اینستاگرام مانند SocialCaptain می‌توانید به سریع‌ ترین نحو ممکن با اکانت‌های دیگر تعامل داشته باشید.

اکثرا از این نرم افزار با هدف لایک، کامنت و فالو کردن افراد بهره می برند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید در کنار این برنامه خودتان هم با افراد تعامل برقرار کنید زیرا در صورتی که تمام فعالیت هایتان با این برنامه صورت بگیرد، اینستاگرام شما را اسپم (spam) معرفی می کند.

برنامه سوشال کپشن

4. ری پست (Repost)

بخش مهمی از فعالیت برند ها در اینستاگرام را برنامه Repost تشکیل می دهد. که با استفاده از آن می‌توانید با استفاده از آن، عکس و ویدیوهای مورد نظرتان را با استفاده از نام پدیدآورنده در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارید.

برنامه ری پست

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

یکی از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام عدم خلاقیت در تولید محتوا می باشد و کسب و کار هایی که در تولید محتوا خلاقانه عمل می کنند قطعا از سایر رقبا متمایز هستند. ضمن اینکه دنبال کننده های قبلی خود را حفظ کرده و به آن ها اضافه می شود. 

در ادامه به برخی از موضوعاتی که می توانید آن ها را برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید می پردازیم.

  • آموزشی

شما بسته به نوع و موضوع آموزش می توانید، پست های آموزشی تولید کرده و در زمینه مربوطه توضیحاتی را به صورت نوآورانه به کاربران ارائه کنید.

  • سرگرمی

اکثر افراد به موضوعات سرگرمی علاقه مند هستند و برای آنها جذابیت دارد. محتواهایی مربوط به موضوع سرگرمی اعم از مسابقات، معماها، محتواهای طنز و خنده دار، بازی ها و همه چیزهایی که باعث نشاط و حس هیجان در دنبال کنندگان شود می تواند به دیده شدن شما کمک کند.

محتوای سرگرمی در اینستاگرام
  • اخبار

هر روز اتفاقات و حوادث زیادی رخ می دهد که شما می توانید این اتفاقات را در قالب یک محتوای خبری ارائه دهید. اکثر افراد دوست دارند اخبار روز را بدانند و خود را به روز نگه دارند. البته اگر اخبار شما معتبر نباشند، مخاطبان خود را کم کم از دست می دهید.

  • مصاحبه

از دیگر موضوعات محبوبی که می توان برای تولید محتوا استفاده کرد مصاحبه با افراد موفق می باشد. شما می توانید مصاحبه را در قالب ویدیو در صفحه خود قرار دهید و یا عکس مصاحبه را گذاشته و متن آن را در کپشن بنویسید.

عناصر اصلی تدوین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

برای یک استراتژی تولید محتوای موفق باید یک سری اصول و نکات را رعایت کرد که در ادامه به این اصول خواهیم پرداخت.

  • زمان مناسب برای انتشار پست

یکی از عناصر اصلی استراتژی محتوا در اینستاگرام، داشتن برنامه زمانی برای انتشار پست‌ها است. یعنی بدانید در کدام روزها و در چه ساعتی پست‌ های خود را منتشر کنید تا بیشترین بازخورد را بگیرید.

از آنجا که هر کسب و کاری متفاوت می باشد، پس زمان مناسب انتشار پست هم برای هر کسب و کاری می‌ تواند متفاوت باشد. شما باید با تحقیق کردن درباره مخاطبانتان زمان مناسب انتشار پست را پیدا کنید.

اینسایت اینستاگرام

برای شناسایی زمان مناسب انتشار پست در اینستاگرام، بهترین ابزار Instagram insights است که با استفاده از آن می‌توانید میزان فعالیت کاربران خود در روزها و ساعت‌های مختلف را مشاهده کنید. با این حال آزمون و خطا و بررسی داده‌های اینستاگرام کمک می‌ کند بعد از مدتی بهترین ساعات انتشار محتوا را پیدا کنید تا مخاطبان بیشتری پست شما را ببینند.

  • افزایش تعامل با کاربران صفحه خود

هدف تمام پست‌ها و استوری‌ هایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، ایجاد تعامل است. هر چه کاربران صفحه شما با محتوای منتشرشده از جانب شما بیشتر تعامل داشته باشند و آن را لایک کرده و کامنت بگذارند، یا آن را بین دیگران به اشتراک بگذارند، محتوای شما در اینستاگرام بیشتر و بهتر دیده خواهد شد.

در نتیجه باید با استفاده از تکنیک هایی نظیر پرسیدن سوال، انتشار نظرسنجی، برگزاری مسابقه و… مخاطبان را وادار به تعامل بیشتر کنید.

تعامل با مخاطبان پیج اینستاگرام

برای افزایش تعامل کاربران با پیج تان می توانید از راهکار خرید بازدید لایو اینستاگرام استفاده کنید و با برگزاری لایو در پیج تان، نرخ تعامل و اینگیجمنت را افزایش دهید.

  • تعیین موضوع برای تولید محتوا

پیج شما باید موضوعی خاص داشته باشد و باری به هر جهت نباشد. بهتر است موضوعی را که به آن علاقمند هستید و همچنین اطلاعات خوبی درمورد آن دارید به عنوان موضوع پیج خود انتخاب کنید.

  • تولید محتوا بر اساس پرسونای مشتری

کاربران کسب و کار های متفاوتی دارند و همینطور مخاطبان در اینستاگرام هم متفاوت هستند. شما باید مخاطبان خودتان را شناخته ویژگی های آن ها را بررسی کنید. این شناخت به شما در تولید محتوا کمک به سزایی می کند.

برای شناخت بهتر مخاطبان می توانید درباره موضوعات مختلف از آن ها سوال بپرسید یا با انتشار محتوا های مختلف، واکنش شان را به موضوعات مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام در 7 مرحله ساده

سخن آخر

داشتن استراتژی تولید محتوا برای هر فردی که به دنبال دیده شدن و کسب درآمد از اینستاگرام است، مهم و ضروری است. ممکن است برایتان سخت باشد ولی با برنامه ریزی دقیق و داشتن ایده های جدید می توانید استراتژی خودتان را تدوین کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

هیچکس از اول موفق نبوده و بارها شکست خورده است. با آزمون و خطا به مرور زمان به یک استراتژی خوب خواهید رسید.

اگر در ابتدای راه هستید، با خرید فالوور واقعی، مسیر را برای خود هموار تر کنید و بسیار سریع تر به رشد و موفقیتی که انتظار دارید برسید.

سوالات خود را در زمینه استراتژی تولید محتوا در قسمت نظرات مطرح کنید ما در کوتاه ترین زمان به شما پاسخ می دهیم.

سوالات متداول

  1. منظور از تولید استراتژی محتوا در اینستاگرام چیست؟
    استراتژی تولید محتوا به معنای داشتن یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای تولید و انتشار محتوا است.
  2. چطور برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
    اینستاگرام بر پایه محتوای بصری پایه گذاری شده است در نتیجه بهتر است کمی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی را یاد بگیرید یا از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌‌های مخصوص تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده کنید.
  3. بهترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
    موضوعی که شما به آن علاقه داشته باشید و در مورد آن مطالع یا تخصص داشته باشید، بهترین موضوع برای تولید محتوا است.