5/5 - (1 امتیاز)

ریلز اینستاگرام، با وجود آنکه مدت زمان زیادی از معرفی اش نمی گذرد، نظر بسیاری از بلاگر ها و حتی صاحبین کسب و کار را به خود جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه افزایش فروش از ریلز اینستاگرام آشنا کنیم. همراه ما بمانید.

اگر صاحب کسب و کار باشید و بخواهید برندتان را بیشتر میان کاربران و مخاطبان مطرح کنید، ریلز اینستاگرام فرصت بسیار خوبی برای محقق کردن این هدف در اختیارتان می گذارد.

هرچند در ابتدای امر بسیاری از افراد فکر می کردند که ریلز اینستاگرام فقط یک نسخه کپی برداری شده از روی تیک تاک (TikTok) است و کاربران آن محدود به مردم عادی خواهند ماند، ولی طولی نکشید که کسب و کارها هم برای معرفی برند و محصولاتشان به استفاده از آن روی آوردند و در حال حاضر، افراد زیادی برای افزایش فروش و بازاریابی محصولات و خدماتشان از آن استفاده می‌کنند.

اگر قصد افزایش فروش اینستاگرامی را دارید، اما فالوورها و مخاطبان کمی در این شبکه اجتماعی دارید، می توانید از راهکارهایی مثل خرید فالوور واقعی برای افزایش اعتبار و در نتیجه آن افزایش فالوور پیج خود استفاده کنید.

علت آن است که طراحی این قابلیت در اینستاگرام بسیار خلاقانه بوده است و اگر طرز کار با آن را خوب یاد بگیرید، شما هم می توانید محتواهایی را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید که برایشان بسیار جذاب و گیرا خواهد بود که در افزایش فروش از ریلز اینستاگرام کمک زیادی به شما خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن ریلز با فالوورها

روش های افزایش فروش با ریلز اینستاگرام

در ادامه این مطلب توصیه ها و ایده ‌هایی را خواهید خواند که افزایش فروش از ریلز اینستاگرام را برایتان ساده تر خواهد کرد و کمک می کند تا بتوانید با استفاده از این قابلیت جدید اینستاگرام به طور بهتر و مؤثرتری محصولات و خدمات خود را به مخاطبان و مشتریان معرفی کنید.

روش های افزایش فروش با ریلز اینستاگرام

۱. به اشتراک گذاری توصیه هایی راجع به حیطه تخصصی و کاری

یکی دیگر از راهکارهایی که برای افزایش فروش از ریلز اینستاگرام برای شما مفید خواهد بود، به اشتراک گذاری ریلز هایی است که در آنها از توصیه هایی کاربردی، در حیطه تخصصی و کاری خود، برای مخاطبان صحبت می کنید و مطلب می گذارید.

به عنوان مثال اگر شما در حوزه فروش صابون های گیاهی فعالیت می کنید، می توانید محتوا هایی برای آموزش استفاده درست از محصولات آرایشی گیاهی برای مخاطبان قرار دهید.

با انتشار محتوا های آموزشی، مخاطب بیشتر در پیج شما می ماند تا چیز های بیشتری را یاد بگیرد. بدین ترتیب، امکان خرید از محصولات شما توسط آن کاربر بیشتر خواهد بود.

مطالعه مطلب 13 ترفند افزایش فروش در اینستاگرام می تواند در فروش بیشتر اینستاگرامی شما را یاری رساند.

۲. تگ کردن اکانت های مشابه در حیطه کاری و تخصصی

تگ کردن اکانت های مشابه در حیطه کاری و تخصصی، (در کپشن یا همان add text) یکی از راهکارهای خوب و کاربردی برای افزایش فروش از ریلز اینستاگرام است.

تگ کردن اکانت های مشابه در حیطه کاری

زمانی که شما اکانت افراد دیگر را در محتوا خود تگ می کنید، احتمال بازنشر محتوایتان توسط آن اکانت ها را بالا می برید. در واقع زمانی که افراد در یک محتوا تگ می شوند، برای آن ها نوتیفیکیشن ارسال می شود و آن ها محتوای شما را می بینند.

اگر از محتوای شما خوش شان بیاید، احتمالا آن را در استوری بازنشر می کنند و بدین ترتیب، افراد بیشتری ریلز شما را خواهند دید. در ادامه ورودی پیج شما و فروش تان افزایش خواهد یافت.

۳. نمایش و معرفی محصولات (مزیت محصولات یا خدماتتان)

ریلز اینستاگرام با تمامی امکانات خلاقانه ای که دارد مکانی است عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات برندها و کسب و کارها.

اگر کسب و کاری داشته باشید، می توانید از ریلز برای معرفی محصولات تان استفاده کنید. اگر ویدئویی که درست می کنید به اندازه کافی جذاب و خلاقانه باشد، احتمال آنکه بیننده را جذب کند و روی به خرید محصولتان آورد بسیار بیشتر خواهد کرد.

نحوه افزایش فروش از ریلز اینستاگرام

۴.یک استراتژی بازاریابی ویدئویی برای ریلز ایجاد کنید

هنگامی که از بازاریابی ویدئویی به‌درستی استفاده می‌شود، ترافیک وب سایت بهبود می‌یابد، زمان حضور کاربران در پیج شما افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه فروش را افزایش می‌دهد. کاربران چه نوع محتوای ویدئویی را ترجیح می‌دهند؟ گزارشی از Wibbitz نشان می‌دهد:

  • ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان دنبال محتوای آموزشی هستند.
  • ۶۶ درصد خواهان فیلمبرداری از پشت‌صحنه هستند.
  • ۶۲ درصد به دنبال مصاحبه‌های ویدئویی در اینستاگرام هستند.
  • ۶۱ درصد به دنبال پوشش خبری هستند.
  • ۵۹ درصد ویدئوهای انگیزشی و الهام بخش را می‌خواهند.

ویدئو همچنین بهترین راه برای افزایش تعامل پست اینستاگرام است. مطالعات نشان داده که تعداد متوسط نظرات در ویدئوهای اینستاگرام بیش از دوبرابر میانگین تصاویر است. هنگام انتشار ریلز خود، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید و از روش‌های متفاوتی برای جلب‌ توجه کاربران استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، شما باید بهترین زمان‌ها را برای پست گذاشتن در اینستاگرام را بدانید.

اشتراک محتوای آموزشی در ریلز اینستاگرام

۵. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

یکی از موفق ‌ترین راه‌ها برای افزایش آگاهی از نام تجاری، به‌ ویژه برای مشاغل کوچک و متوسط، همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. این اینفلوئنسرها هزاران یا حتی میلیون‌ ها دنبال‌ کننده دارند و اگر بتوانید با آن ها برای برند خود همکاری کنید تا محصولات شما را تأیید کنند، احتمالاً فالوور های آن ها برند شما را امتحان خواهند کرد.

وقتی با اینفلوئنسرها کار می‌ کنید، همیشه پیش از موعد، سبک ‌کار خود در رسانه‌ های اجتماعی را با آن ها در میان بگذارید. این امر باعث می‌شود محتوایی تبلیغاتی که تولید می‌کنند با برند تجاری و پیام‌ های شما مطابقت داشته باشد درحالی‌ که به آنها آزادی عمل می‌دهد تا سبک خود را نیز دنبال کنند. به یاد داشته باشید: آنها مخاطبان خود را بهتر می‌شناسند.

۶. محتوا های آموزشی را با سرگرمی و طنز ادغام کنید

ریلز جایی است که می توانید صحبت های رسمی را کنار بگذارید و ارتباطات صمیمی تری با مخاطبان ایجاد کنید.

مثلا برای تولید ریلز خود از افکت ها استفاده کنید که سبب جذاب تر شدن محتوای شما و ماندگاری بیشتر آن ها خواهد شد.

از آنجا که ویدیو های ریلز بسیار کوتاه هستند، شما می توانید چکیده ای از آموزش های پیج خود را در قالب یک ویدیو ریلز در اختیار مخاطب قرار دهید و این ویدیو را با سرگرمی ادغام کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک مربی رشد شخصی هستید، می توانید در غالب یک ویدیو ریلز که موزیکی در پس زمینه آن قرار دارد، حرکت های اشتباه در قرار های کاری را برای مخاطبان مرور کنید.

این گونه در قالب یک ویدیو خلاصه شده، مطالب را خیلی مختصر و کوتاه برای مخاطبان مرور می کنید و این برای کسانی که حوصله ویدیوهای بلند را ندارند، بسیار مورد توجه است.

پیج آموزشی همراه با طنز

۷. از محتوای تولید شده توسط کاربران برای دیده شدن بیشتر خود استفاده کنید

شما می توانید چالشی راه اندازی کنید و از مخاطبان بخواهید آن چالش را در قالب یک ویدیو ریلز اجرا کنند و برای شما بفرستند. سپس بهترین ها را در صفحه خود به نمایش بگذارید.

هیجان دیده شدن در صفحه شما مخاطبان را وادار به مشارکت می کند و از طرفی شما محتوای آماده و رایگان برای دیده شدن بیشتر دریافت خواهید کرد. یک معامله برد برد برای شما و مخاطب تان.

۸. بیش از حد ریلز منتشر نکنید

درست است که انتشار ویدیو در قالب ریلز، راهی برای تنوع دادن به محتوای پیج و سرگرم کردن مخاطب است تا فروش شما را افزایش دهد. اما اگر در انتشار ویدیو ریلز افراط کنید، حوصله مخاطب را سر می برید.

۹. رفع ابهامات مخاطبان از طریق ریلز

شما می توانید سوالات پرتکرار را جمع آوری کنید و در یک ویدیو جمع و جور ریلز، به آن ها پاسخ دهید. این سوالات ممکن است درباره کسب و کار و محصولات شما باشد و شما به این طریق ابهامات مربوط به محصولات را رفع می کنید تا مخاطبان با خیال راحت تری از شما خرید کنند.

نمایش و معرفی محصولات در ریلز اینستاگرام

در پایان

افزایش فروش از ریلز اینستاگرام مسئله چندان پیچیده ای نیست و اگر اطلاعات کافی درباره چگونگی استفاده از امکانات مختلف ریلز را داشته باشید، شما هم می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن کسب و کار و محصولاتتان را در معرض دید مخاطبان و کاربران این قابلیت جالب اینستاگرام بگذارید و از آن برای فروش بیشتر محصولات و ارائه بهتر خدماتتان بهره بگیرید.

تنها لازم است کمی صبر و حوصله داشته باشید و سعی کنید به شکلی خلاقانه، از امکانات مختلف ریلز مثل موسیقی پس زمینه، افزودن متن، افکت گذاری بر روی ویدئو و موارد دیگر استفاده کنید.

بازاریابی با استفاده از ریلز اینستاگرام

نظر شما چیست؟ راهکار یا توصیه دیگری دارید که برای افزایش فروش از ریلز اینستاگرام کاربرد داشته باشد؟ فکر می کنید استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام تا چه اندازه برای کسب و کارها مؤثر خواهد بود و چه آینده ای را برای آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیش بینی می کنید؟

همچنین شما می توانید سوالات و نظرات خود را با ما و سایر همراهان فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سؤالات پرتکرار

  • آیا امکان استفاده از ریلز اینستاگرام برای افزایش فروش وجود دارد؟
    بله، با وجود آنکه مدت زمان زیادی از معرفی این قابلیت جدید اینستاگرام نمی گذرد، صاحبین کسب و کارها نیز برای معرفی بهتر و مؤثرتر محصولات و خدمات خود از آن بهره می گیرند.

  • ریلزهایی که درست می کنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
    اگر هدفتان از درست کردن ریلز آشنایی بیشتر با نحوه افزایش فروش از ریلز اینستاگرام است، باید پیش از هر چیز برای کار با امکانات مختلف آن زمان بگذارید و در درست کردن ریلزهایی توانایی پیدا کنید که خلاقانه و جذاب هستند و نظر مخاطب را به خود جلب می کنند.

  • برای تولید ریلزهایی که به افزایش فروش کمک کنند، از چه توصیه ها و راهکارهایی می توان استفاده کرد؟
    پیش از به اشتراک گذاری ریلز با مخاطبان، محتواهای آموزش کار با آن در وب سایت اینستاگرام را بخوانید. در ریلزهایی که درست می کنید اطلاعات آموزشی و توصیه های کاربردی، راجع به حیطه کاری و تخصصیتان، در اختیار مخاطبان بگذارید.