امتیاز شما به این مطلب

آگاهی از آپدیت های جدید اینستاگرام، شما را از رقبایتان متمایز می کند و به موفقیت شما در اینستاگرام کمک می کند. بنابراین لازم است شما قابلیت های جدید اینستاگرام پس از هر آپدیت را بدانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا آخرین تغییرات اینستاگرام در آپدیت جدید را به شما معرفی کنیم.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام

در ادامه ۸ تا از جدید ترین آپدیت هایی که در سال 2022 منتشر شده اند را به شما معرفی می کنیم:

۱. همه کاربران می توانند به استوری های اینستاگرام لینک اضافه کنند

اینستاگرام اعلام کرد از 27 اکتبر (۵ آبان ۱۴۰۰)، تمام کاربران می توانند به استوری های خود لینک اضافه کنند. تا قبل از اینکه این آپدیت اعلام شود، قابلیت بالاکشیدن یا همان swipe up، فقط برای کاربران با بیش از ۱۰۰۰۰ فالوور فعال بود. اما اکنون این قابلیت برای تمام کاربران در دسترس است.

همچنین دیگر اضافه کردن لینک در استوری به صورت Swipe Up نیست و از طریق برچسب های استوری می توانید برچسب لینک را در استوری خود قرار دهید.

برچسب لینک در استوری

شما می توانید با قرار دادن لینک محصولات سایت خود در استوری و خرید بازدید استوری اینستاگرام، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

۲. خداحافظی با IGTV و معرفی فرمت ویدیویی جدید

اینستاگرام اخیرا اعلام کرده که ویدیوهای فید و IGTV در یک قالب به نام Instagram video ادغام می شوند. بنابراین، از این به بعد، به جای تب IGTV در پروفایل، یک تب ویدیویی دیگر برای تمام ویدیوها خواهیم داشت.

بنابراین محدودیت ویدیوهای اشتراکی در اینستاگرام نیز برداشته شده و تمام ویدیوهای اشتراکی می توانند تا ۶۰ دقیقه طول بکشند.

ابزارهای ویرایشی که قبلا برای پست ها فعال بودند نیز هم اکنون برای ویدیوهای طولانی تر در دسترس است. ابزارهایی مانند کوتاه کردن فیلم (تریمینگ)، اعمال فیلتر و افزودن تگ های مکانی و …

یکی دیگر از ویژگی های مهم قابل ذکر در این بروزرسانی این است که از این به بعد کاربران می توانند یک ویدیوی ۶۰ ثانیه ای به عنوان پیش نمایش ساخته و در پست ویدویی خود استفاده کنند.

فرمت جدید ویدیو اینستاگرام

۳. محدودیت ۶۰ ثانیه ای برای ویدیوهای استوری

اگر شما هم از اینکه ویدیوهای شما در استوری به بخش های 15 ثانیه ای تقسیم می شود، کلافه شده اید، از آپدیت جدید اینستاگرام خوشحال خواهید شد. به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، اینستاگرام استوری های طولانی مدت (تا مدت زمان 60 ثانیه) را تست می کند.

۴. اضافه شدن معیارهای جدید به اینسایت اینستاگرام

اینستاگرام اخیرا ۳ معیار جدید آنالیز به اینسایت اینستاگرام اضافه نموده است. این معیارها به کاربران پیج های کریتور (creator) و کسب و کاری (business) کمک می کند درک بهتری از عملکرد محتوایی خود داشته باشند.

تا قبل از این، کاربران اینسایت فقط می توانستند فالوورها را آنالیز کنند. اما اکنون، محدوده ی بررسی اینسایت به افرادی که با یک اکانت تعامل می کنند، بدون اینکه آن پیج را فالوو کرده باشند، گسترش پیدا کرده است.

آپدیت اینسایت اینستاگرام

معیارهای جدید عبارتند از:

  • مخاطب درگیر (engaged audience): این معیار اطلاعات جمعیتی (مانند شهر، کشور، سن و جنس) مربوط به کاربرانی که با محتوا و اکانت شما تعامل دارند را (صرف نظر از اینکه فالوور شما باشند) فراهم می کند.
  • مخاطب دریافتی (reached audience): این معیار، اینسایت جمعیتی (شهر، کشور، سن و جنسیت) تمام افرادی که در یک بازه زمانی مشخص پیج شما را فالوو کرده اند نشان می دهد.
  • کاربران تعاملی (accounts engaged): این معیار، به شما می گوید چه تعداد کاربر به طور کلی در یک بازه زمانی مشخص با محتوای اینستاگرامی شما تعامل داشته اند.
  • مشارکت محتوایی برندها (branded content partnership)
    اواخر مهرماه، اینستاگرام یک ویژگی درآمدزایی جدید معرفی کرد. ویژگی جدید فعلا به صورت آزمایشی برای گروه محدودی از برندها و تولیدکنندگان فعال شده است.

    آنچه تاکنون در مورد این بروزرسانی می دانیم این است که این ویژگی به عنوان یک ابزار داخلی در برنامه اینستاگرام، برای ایجاد تعامل بین اشخاص و برندها عمل می کند. هدف آن نیز کمک به برندهای واجد شرایط برای اسپانسرینگ و ارتباط با سازندگان در داخل خود پلتفرم است.
ویژگی های جدید اینسایت اینستاگرام

۵. رونمایی از امکان انتشار پست در نسخه وب اینستاگرام

از ۲۱ اکتبر (۲۹ مهرماه ۱۴۰۰) تمام کاربران اینستاگرام می توانند پست های فید خود را از نسخه وب برنامه، تولید و منتشر کنند.

همانطور که انتظار می رفت، ابزار جدید دسکتاپ، بسیار شبیه به مراحل انتشار پست در موبایل عمل می کند. مانند نسخه موبایل، ۷ مرحله ساده در نسخه مرورگر وجود دارد:

  1. با استفاده از مرورگر خود به سایت اینستاگرام (Instagram.com) بروید و به حساب کاربری تان وارد شوید.
  2. بر روی علامت + در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید (این همان دکمه ای است که در اپلیکیشن موبایل برای ساختن پست جدید به کار می رود). یک پنجره برای ساختن پست جدید به صورت پاپ آپ بالا می آید.

    ایجاد پست جدید اینستاگرام وب
  3. عکس یا ویدیوی خود را داخل پنجره پاپ آپ بکشید و رها کنید. می توانید فایل خود را از طریق گزینه select from computer نیز انتخاب کنید. اگر می خواهید پست اسلایدی درست کنید، می توانید تا ۱۰ فایل را انتخاب کنید.

    پست گذاشتن در اینستاگرام دسکتاپ
  4. با کلیک کردن بر روی آیکون فریم در گوشه سمت چپ پایین پنجره پاپ آپ، می توانید ابعاد عکس یا ویدیوی خود را تغییر دهید. همچنین می توانید از ویژگی زوم استفاده نموده (آیکون ذره بین) و چارچوب دلخواه خود را تعیین کنید. وقتی کار شما تمام شد بر روی Next در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

    نسخه وب اینستا
  5. در پنجره بعدی در تب فیلتر، ۱۲ افکت پیش فرض برای ادیت عکس، در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید تنظیمات آن مانند نور، کنتراست و فِید را تغییر دهید. سپس بر روی Next کلیک کنید.

    فیلتر پست اینستاگرام
  6. در این مرحله می توانید کپشن خود را وارد کنید. با کلیک بر روی آیکون صورتک خندان می توانید از ایموجی نیز استفاده کنید. اگر می خواهید کامنت ها را محدود کنید کافی است بر روی گزینه advanced settings کلیک کنید و گزینه turn off commenting را فعال کنید. اضافه کردن مکان و متن توضیحی (alt text) به عکس نیز در همین صفحه انجام می شود.

    انتشار پست در اینستاگرام وب
  7. بر روی گزینه share کلیک کنید.

۶. انتشار افکت های جدید ریلز

یکی دیگر از آپدیت های جدید اینستاگرام معرفی سه ابزار جدید برای ادیت ویدیوهای ریلز به منظور رقابت با اپلیکیشن تیک تاک است:

  • Superbeat: این ابزار مفید به کاربران کمک می کند تا ویدیوهایی بسازند که با ریتم یک کلیپ صوتی دلخواه هماهنگ شده و به طور خودکار تغییرات را براساس آهنگ انتخاب شده اعمال کند.
  • Dynamic Lyrics: این افکت، متن آهنگ را به صورت اتوماتیک به ریلز اضافه می کند تا کاربران بتوانند با آن همخوانی کنند.
  • 3D Lyrics: شبیه همان ویژگی بالاست با این تفاوت که نمای سه بعدی دارد.
افکت های جدید ریلز اینستاگرام

۷. امکان همکاری در تولید پست ها و ریل های مشترک

اینستاگرام در حال آزمودن یک قابلیت جدید به نام Collabs است که به سازندگان اجازه می دهد برای پست ها و ریل ها با یکدیگر مشارکت کنند.

محتوایی که به این روش تولید می شود در اکانت هر دو کاربر نمایش داده می شود و نام هر دو اکانت در بالای پست نوشته می شود. “همکارها” می توانند از طریق صفحه تگ گذاری برنامه، به پست اضافه شوند.

این امکان فعلا فقط برای تعدادی از کاربران فعال است و اطلاعاتی درباره انتشار گسترده تر این قابلیت هنوز منتشر نشده است.

ایجاد پست مشترک اینستاگرام

استفاده از این قابلیت می تواند بازدید و لایک پست های شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. اما اگر هنوز این قابلیت برای شما فعال نشده است، با خرید لایک می توانید به دیده شدن بیشتر پست های خود کمک کنید.

۸. معرفی ابزار زمان بندی Live اینستاگرام

ابزارهای جدید لایو اینستاگرام، برنامه ریزی و تبلیغ زنده بر روی این پلتفرم را برای ناشران آسان تر خواهد کرد. کاربران اینستاگرام اکنون می توانند با استفاده از فرم ایجاد لایو، جلسات لایو را از 90 روز قبل برنامه ریزی کنند.

سازندگان همچنین این گزینه را خواهند داشت که پخش زنده آتی خود را با استیکر های جدید استوری و نیز به عنوان یک پست صفحه فید به کاربران معرفی کنند تا افراد تشویق شوند که در یادآور رویداد (reminder) ثبت نام کنند.

البته این قابلیت در حال حاضر به صورت محدود و برای برخی از اکانت ها فعال است.

ابزار زمان بندی Live اینستاگرام

جمع بندی

اگر از فضای اینستاگرام برای توسعه کسب و کار و نیز کسب درآمد استفاده می کنید، لازم است همواره در جریان تغییرات آن باشید. این قابلیت های جدید همیشه برای راحت تر کردن استفاده کاربران و همچنین ایجاد تنوع ارائه می شوند. با آگاهی از آن ها شما قادر خواهید بود محتوا های جذاب تری تولید کنید.

همانطور که دیدیم اخیرا تغییرات مهمی مانند تغییر محدودیت زمانی استوری، معرفی ابزار زمان بندی لایو، انتشار نسخه مرورگر دسکتاپ و … صورت گرفته که استفاده از آن ها قطعا می تواند به شما در بهبود تعامل با کاربران کمک کند.

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کافی در خصوص آپدیت های جدید اینستاگرام را به شما ارائه دهیم. اگر برخی از این قابلیت ها هنوز برای اکانت شما فعال نشده است، در ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. پس از مدتی قابلیت ها برای شما نیز فعال می شوند.

قابلیت های آپدیت اینستاگرام

شما می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت ها مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول

  • چرا آپدیت جدید اینستاگرام برای من فعال نیست؟
    ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام را در موبایل خود به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. اگر هنوز هم قابلیت ها برایتان فعال نیستند به این دلیل است که کمی طول می کشد تا این امکانات جدید برای همه اکانت ها فعال شوند. پس باید کمی صبور باشید.
  • برای اطلاع از آخرین تغییرات اینستاگرام بهترین روش چیست؟
    از طریق سایت رسمی اینستاگرام و صفحه شخصی مدیران اینستاگرام مثل صفحه آدام موسری. همچنین پیج کرییتورز که متعلق به خود اینستاگرام است می توانند گزینه های خوبی برای دریافت آخرین اطلاعات اینستاگرامی باشند.
  • آیا تمام بروزرسانی ها و ابزارهای معرفی شده، در ایران قابل استفاده هستند؟
    خیر. بسیاری از فیچرها و ابزارهای معرفی شده توسط اینستاگرام، ابتدا به صورت محدود برای کشورها یا اکانت های مشخصی فعال می شوند. اگر بازخورد آن ها مثبت بود، در دسترس بقیه حساب های کاربری نیز قرار می گیرند. بعضی از ویژگی ها نیز به دلیل تحریم، در کشور ما قابل استفاده نیستند.