1/5 - (1 امتیاز)

اکثر افراد از تاثیری که نحوه نوشتن بیو اینستا بر جذب فالوور می گذارد، غافل اند. بیو اینستاگرام یکی از بخش هایی است که افراد کمتر در مورد آن حساسیت به خرج می دهند در حالی که می تواند یکی از اجزای مهم پیج شما برای جذب فالوور باشد. در این مقاله نوشتن یک بیوگرافی حرفه ای را به شما آموزش می دهیم.

بیو اینستاگرام به چه معنا است؟

بیو یا Bio که کوتاه شده کلمه بیوگرافی است، واژه ای انگلیسی و در لغت به معنای زندگی نامه است. در حقیقت زندگی نامه باید شرح کاملی از زندگی فرد مورد نظر در حد یک کتاب باشد اما در واقع مفهوم آن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تنها یک معرفی کوتاه در مورد شماست.

حال که با مفهوم کلی بیوگرافی آشنا شدید باید بدانید چون فضای نوشتن در قسمت بیو اینستاگرام کوتاه است، شما مجبور به نوشتن کلیه اطلاعات لازم در همین قسمت هستید.

برخی از مسائل و مواردی که می توان از آن ها در قسمت بیو اینستاگرام خود استفاده کنید عبارت اند از:

  • مدرک تحصیلی خود
  • رشته ای که از آن فارغ التحصیل شده اید
  • اهداف خود
  • شهری که در آن سکونت می کنید
  • علایق خود
  • مهارت ها و تخصص هایی که دارید
بیو اینستا یعنی چه

مواردی که شما در بیوگرافی اینستاگرام خود می نویسید منجر به شناخت نسبی دیگران از شما می شود و افراد می توانند مشترکاتی با شما پیدا کنند. نوشتن یک بیوگرافی کامل و حرفه ای باعث می شود افرادی که در حوزه تخصصی یا علایق تان با شما مشترک هستند، به شما درخواست همکاری دهند.

نکات مهم برای نوشتن بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام

همانگونه که گفتیم، قسمت بیوگرافی اینستاگرام، محدودیت کاراکتر دارد (حداکثر ۱۵۰ کاراکتر) و نمی توان اطلاعات بی شماری را در آن نوشت. به همین دلیل باید مواردی که لازم است در بیو خود بنویسید را به صورت کوتاه استفاده کنید اما چگونه می توان اطلاعات را در حین کوتاه بودن، جامع و کامل نوشت؟

برای کوتاه نوشتن بیوگرافی خود باید به موارد زیر توجه کنید:

  • نوشتن نام تجاری خود
    اگر برند تجاری دارید یا صاحب کسب و کاری هستید، آن را در بیو خود زیر اسم و فامیل خود بنویسید تا به واسطه همان برند شناخته شوید و مردم در کنار اسم و فامیل شما، عنوان تجاری تان را به خاطر بسپارند. اگر پیج شما بیزینسی و فقط مخصوص کسب و کارتان است، می توانید به جای نام خود در قسمت Name اینستاگرام، نام برند تجاری تان را بنویسید.
نوشتن نام تجاری در بیو
  • توضیح دستاوردهای خود
    جایزه هایی که در حیطه کاری خود دریافت کرده اید و دستاوردهای مهم خود را ذکر کنید. حتی اگر جایزه ای در این خصوص دریافت نکرده اید درمورد پروژه ها و تحقیقات کاری خود بنویسید.
  • توضیح علایق خود
    علاقمندی شما در یک حوزه خاص در قسمت بعدی نوشتن بیوگرافی قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر به حیوانات علاقمند هستید می توانید این علاقمندی خود را نوشته و کنار آن از اموجی حیوان مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • توجه به عکس پروفایل
    اولین نکته ای که توجه مخاطبان را به خود جلب می کند، عکس پروفایل شما است. در واقع شما از طریق عکس برای مردم شناخته می شوید و با استفاده از آن مردم شما را دنبال خواهند کرد.
    عکس پروفایل شما در اینستاگرام باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
  1. بهتر است چهره شما در تصویر مشخص باشد.
  2. عکس باید کیفیت بالایی داشته باشد.
  3. از گذاشتن عکس هایی که از فاصله بسیار دور گرفته شده اند خودداری کنید.
  4. از عکسی استفاده کنید که برای مخاطب قابل درک باشد. یعنی از عکس های متفرقه استفاده نکنید.
  5. ترکیب رنگی عکس می تواند باعث جلب توجه شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ های گرم و تند مثل قرمز و زرد.
عکس پروفایل جذاب برای اینستاگرام
  • توجه به قسمت نام و نام کاربری
    نام کاربری یا ID همان چیزی است که مردم با استفاده از آن شما را در اینستاگرام پیدا می کنند. سعی کنید از اسم و فامیلی خودتان یا برند شرکت استفاده کنید و اگر قبلا با اسم و فامیل شما اکانتی ساخته شده است از عدد در نام کاربری استفاده کنید یا یکی از حروف اسمتان را دوبار تکرار کنید.
  • Call To Action اضافه کنید
    CTA یا همان فراخوانی برای اقدام یکی از مواردی است که بهتر است در نوشتن بیوگرافی به کار ببرید. در این حالت شما مخاطبان را با خودتان درگیر خواهید کرد و از آنها می خواهید به سایت شما مراجعه کنند یا با شما تماس بگیرند.
    به نکات زیر در این خصوص توجه کنید:
  1. اگر روزهای خاصی از ماه تخفیف دارید این مورد را در بیو اینستاگرام خود حتما ذکر کنید. مثلا بنویسید از تخفیف های دوشنبه آخر ماه ما غافل نشوید.
  2. اگر مسابقه برگزار می کنید آن را در بیو ذکر کنید و بگویید منتظر شرکت شما در مسابقه بزرگ خرداد ماه هستیم.
  3. اگر شرکت شما خدماتی در خصوص اپلیکیشن ها ارائه می دهد، لینک دانلود یا مواردی که نیاز به دیدن از آن ها یا بارگیری شان وجود دارد را در بیو اینستاگرام خود ذکر کنید.
cta در بیو اینستاگرام
  • در بیوگرافی خود از هشتگ ها استفاده کنید
    ممکن است بسیاری از افراد از اهمیت هشتگ ها در پست های اینستاگرامی آگاه باشند اما ندانند که می توانند از هشتگ ها در بیوگرافی خود نیز استفاده کنند.
    هشتگ ها می تواند نقش موثری در معرفی شما به دیگران داشته باشد چرا که بسیاری از افراد از طریق همین هشتگ ها شما را پیدا می کنند. برای این کار می توانید برند خود را به همراه هشتگ در بیو اینستاگرام خود بنویسید.

بیشتر بخوانید: ترفند های هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • در بیو اینستا به سایت خود لینک دهید
    یکی دیگر از مسائلی که منجر به حرفه ای شدن بیو اینستاگرام شما می شود، این است که لینک سایت خود را در بیو اینستاگرام بنویسید تا مردم به راحتی بتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند.
    بدین ترتیب فروش و درآمد شما نیز افزایش می یابد.
  • راه های ارتباطی مخاطبان با شما یا شرکت را بنویسید
    مخاطبان شما می توانند از طریق راه های ارتباطی با شما در ارتباط باشند. بنابراین شماره تماس، ایمیل، آدرس یا اپلیکیشن شرکت یا برند خود را در بیوگرافی اینستاگرام بنویسید.
آدرس سایت در بیو اینستا
  • از اهمیت هایلایت ها غافل نشوید
    هایلایت های اینستاگرام که دقیقا زیر اطلاعات موجود در بیوگرافی شما قرار دارند، می توانند مکملی برای بیو شما باشند.
    به این دلیل که تعداد کاراکتر های بیو محدود است، شما می توانید برخی از اطلاعات مهم را در هایلایت استوری ها قرار دهید تا افراد بتوانند آن ها را مطالعه کنند.
    به عنوان مثال، اگر شما دوره های آموزشی برگزار می کنید، می توانید هایلایتی تحت عنوان «زمان برگزاری دوره های جدید» داشته باشید.
    همچنین از کاور هایلایت ها غافل نشوید. استفاده از تصاویر هماهنگ برای هایلایت ها، می تواند جذابیت بصری زیادی به پیج شما بدهد.
هایلایت های اینستاگرام

برای دیده شدن بیشتر هایلایت های پیج تان، می توانید از خرید بازدید استوری استفاده کنید.

  • از فونت های متفاوت تر در بیو اینستاگرام استفاده کنید
    یکی دیگر از راه هایی که می توانید بیو اینستاگرام خود را از بقیه متمایز کنید این است که فونت نوشته ها را در بیو خود تغییر دهید. البته دقت کنید که فونت انتخابی شما باید کاملا خوانا باشد.
    حتی می توانید تنها نام خود را در اینستاگرام با فونت متفاوت بنویسید و بقیه موارد بیوگرافی را ساده بنویسید.
    برنامه Textizer یک برنامه مخصوص فونت است که شما با استفاده از آن می توانید فونت های جالبی برای بیوگرافی اینستاگرام خود پیدا کنید.
  • استفاده از حس شوخ طبعی در بیوگرافی اینستاگرام
    یکی از ایده های خلاقانه و در عین حال جالب برای به کار بردن در بیو اینستاگرام استفاده از ادبیات طنز در بیوگرافی است. حتی می توانید از جملات معکوس در بیوگرافی خود استفاده کنید.
    مثلا اگر کسب و کار شما مربوط به کلاه است نوشتن جمله «اگه می خوای کلاه سرت بره بیا تو این پیج» می تواند جذاب باشد.
استفاده از شوخ طبعی در بیو
  • به کار بردن نقل قول ها در بیو
    استفاده از سخنان بزرگان مخصوصا در حوزه کسب و کار خودتان یا حتی موضوعات متفرقه یک ایده جالب و جذاب برای به کارگیری در بیوگرافی اینستاگرام به شمار می رود. به یاد داشته باشید که حتما نام فردی که گوینده ‌آن جمله است را در انتهای نقل قول بنویسید.

سخن پایانی

در دنیای کسب و کار آنلاین امروزی، هر چه خودتان را حرفه ای تر به مردم معرفی کنید، مردم نیز بیشتر به شما و کسب و کارتان اعتماد پیدا می کنند. در بالا سعی کردیم کلیدی ترین نکاتی که در خصوص نوشتن یک بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام به آن نیاز دارید را ذکر کنیم.

توجه داشته باشید که راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیاد است و نوشتن یک بیوگرافی حرفه ای و استاندارد تنها یکی از روش های آن است.

برای اینکه پیج شما رونق بگیرد، خرید فالوور را فراموش نکنید و حتما از این روش آسان و سریع برای دیده شدن بیشتر پیج تان بهره ببرید.

افزایش فالوور با بیوگرافی اینستا

شما نیز اگر نکات جالب و کاربردی در خصوص نوشتن بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام می شناسید حتما با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید. به امید رونق کسب و کار شما

سوالات متداول

  • بهترین روش نوشتن بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام چیست؟
    به کارگیری کلیه نکات ذکر شده در مقاله بالا در کنار هم می تواند به شما در نوشتن بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام کمک کند.
  • نوشتن بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
    به طور معمول ۱ تا ۴ ثانیه طول می کشد که فردی تصمیم بگیرد شما را فالو کند یا از پیج شما عبور کند. بنابراین نوشتن یک بیوگرافی حرفه ای و در عین حال خلاقانه باعث می شود دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید و مردم مشتاق باشند صفحه شما را فالو کنند.
  • چه مسائلی موجب رسمی تر شدن بیوگرافی پیج اینستاگرام می شود؟
    داشتن راه ارتباطی و ایمیل می تواند به رسمی تر شدن پیج کاری شما در اینستاگرام کمک کند.