2.8/5 - (5 امتیاز)

بلاگری فعالیتی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی به دنبال این هستند که بدانند بلاگر کیست یا چگونه می توانند بلاگر شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات به طور کامل پاسخ دهیم.

بلاگر کیست و چگونه کسب درآمد می کند؟

واژه بلاگر در ابتدا با گسترش وبلاگ نویسی رشد کرد. بلاگ به وب سایتی گفته می شود که یک یا تعدادی نویسنده دارد که درباره تجربیات، دیده ها، نقطه نظرات، تخصصی که دارند و… در آن تولید محتوا می کنند و به این نویسنده ها بلاگر گفته می شود.

در بلاگ ها، برخلاف وب سایت های دیگر، یک رابطه دو طرفه وجود دارد و کاربران یک بلاگ، امکان تبادل نظر دارند و این رابطه هم برای بلاگر و هم برای مخاطب ارزشمند است. برای بلاگر از آن جهت که پیشرفت او در گرو ارتباط برقرار کردن هرچه بهتر است و برای مخاطبان از آن جهت که از محتوای تولید شده، استفاده می کنند.

لایک های محتوا نشان دهنده اعتبار و محبوبیت زیاد شما در بین کاربران است. با خرید لایک خودکار، دیگر نگران بازدید پایین محتواهای خود نباشید

یک بلاگر با مخاطبان خود صمیمانه و غیر رسمی صحبت می کند. به گونه ای که گویی آنها دوستانش هستند و مخاطبان شخصی که در پس نوشته های بلاگ قرار دارد را خیلی خوب می شناسند.

بلاگر کیست و چگونه کسب درآمد می کند؟

با گسترش شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام، این واژه گسترش یافت و امروزه به کسانی هم که در مورد موضوع خاصی به تولید محتوا در اینستاگرام می پردازند، بلاگر گفته می شود.

همانطور که گفتیم، بلاگرها، معمولا درباره موضوع خاصی تولید محتوا می کنند. مثل معماری، عکاسی، میکاپ، آشپزی و…

یک بلاگر، علاوه بر این که نیاز دارد در حوزه ای که تولید محتوا می کند، اطلاعات لازم را دارا باشد، باید مهارت های دیگر نظیر تولید محتوای بهینه، نحوه ادیت عکس و فیلم، چگونگی ارتباط با مخاطب و… داشته باشد.

در ادامه راه هایی را که از طریق آن بلاگر ها می توانند کسب درآمد کنند توضیح می دهیم:

  • همکاری با برند ها و کسب‌ و کار ها

همکاری با برند یا برندهای تجاری یکی از ابزارهای کسب درآمد توسط بلاگرها است. به‌عنوان بلاگر برندهایی را دنبال کنید که با علایق، ارزش‌ها و سابقه خرید شما مطابقت داشته باشد.

همکاری با برند ها می تواند کوتاه یا طولانی مدت باشد. آن برند به شما به عنوان یک بلاگر پول می دهد تا در محتوا های خود به عنوان اسپانسر از او یاد کنید. همچنین می توانید با خرید کامنت، تعامل را در محتوا های خود بیشتر کنید تا اسپانسر شما بیشتر دیده شود.

گرفتن اسپانسر در اینستاگرام
  • انجام تبلیغات برای محصولات و خدمات مشاغل مختلف

بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل، برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به بلاگرها مراجعه می‌کنند. بلاگرها می‌توانند با تولید محتوای مناسب در قالب‌های مختلف و به‌صورت استوری یا پست، تبلیغات را انجام دهند و مبالغی را دریافت کنند.

تفاوت این نوع تبلیغات با همکاری که در بالا به آن اشاره کردیم این است که این نوع تبلیغات فقط شامل یک یا دو محتوای تبلیغاتی (درباره برند مورد نظر) می شود.

اما همکاری با برندها به عنوان اسپانسر، به این گونه است که شما محتوای مخصوص به صفحه خود را با همان فرمت و قالب همیشگی تولید می کنید و در قسمت Sponsor در هر پست، برند مورد نظر که اسپانسر شماست را تگ می کنید.

  • داشتن کسب‌ و کار شخصی

خیلی از مواقع بلاگر ها محصولات خاص خود را تولید کرده و می فروشند و با برند های دیگر همکاری نمی کنند. بلاگر ها به دلیل شهرت و محبوبیتی که دارند، می توانند فروش محصول خود را چند برابر کنند و درآمدی بی نظیر داشته باشند.

یکی از بلاگر هایی که برند خود را دارد، آناشید حسینی است که به تولید پوشاک مشغول است و درآمد خود را از تبلیغ و فروش محصولات برندش دارد.

بلاگر کسب و کار
  • مشاوره به پیج ها و کسب و کار های دیگر

اگر به عنوان یک بلاگر در حوزه خاصی مثل دیجیتال مارکتینگ تخصص دارید، می توانید از طریق مشاوره دادن به پیج ها و برند های دیگر درآمد خوبی داشته باشید.

همچنین می توانید لایو های آموزشی برگزار کنید. این لایو ها را در یک پیج پرایوت برگزار کرده و فقط به کسانی اجازه فالو کردن می دهید که هزینه مورد نظر شما را پرداخت کرده باشند.

بلاگر

نحوه بلاگر شدن در اینستاگرام

و اما به این سوال می رسیم که چگونه می توان بلاگر شد. در این قسمت ما 8 مرحله برای بلاگر شدن را به شما ارائه داده ایم:

۱. ایجاد حساب کاربری Professional در اینستاگرام

برای اینکه یک بلاگر باشید، اولین گام این است که حساب اینستاگرام خود را به اکانت تخصصی تغییر دهید.

  • برای این کار وارد اکانت خود شده و به قسمت تنظیمات بروید.
  • سپس گزینه Account را انتخاب کنید و در پایین صفحه، Switch to Professional Account را لمس کنید.
اکانت حرفه ای اینستاگرام
  • در قسمت بعدی ویژگی های اکانت تخصصی برای شما شرح داده می شود که با زدن دکمه Continue وارد صفحه ای می شوید که باید موضوع پیج خود را انتخاب کنید.
  • از میان گزینه های موجود Blogger را انتخاب کرده و دکمه Done را بزنید.
اکانت بلاگری در اینستاگرام

اکنون اکانت شما یک اکانت بلاگری است که کلمه بلاگر در پروفایل شما نمایش داده می شود.

۲. برای بلاگ اینستاگرام خود یک موضوع مشخص انتخاب کنید

اکنون که برای خود یک اکانت تخصصی انتخاب کردید، نوبت آن است که حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. بهتر است یک حوزه مشخص را انتخاب کنید و باری به هرجهت نباشید و در مورد هرچیزی که دم دست تان بود، تولید محتوا نکنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک مربی بدنسازی هستید، می توانید یک بلاگر ورزشی باشید. مطالبی درباره داشتن بدنی سالم تر زیباتر و ورزش های مفید برای گروه های مختلف تولید کنید.

۳. یک بیوگرافی کامل ایجاد کنید و خود را به خوبی معرفی کنید

اولین معرفی بسیار مهم است. در قسمت بایو پیج خود، به طور مختصر و در عین حال کامل درباره خودتان و حوزه فعالیت تان بنویسید.

حتما باید به کاربران توضیح دهید که در پیج شما قرار است چه چیز هایی ببینند یا یاد بگیرند. بودن در پیج شما چه سودی برایشان دارد.

همچنین بهتر است اطلاعات تماس خود را برای برندها و کسب و کار هایی که می خواهند با شما همکاری داشته باشند، در بایو خود درج کنید.

پیج فروشگاهی مدیسه

۴. یک سبک منحصر به خودتان برای محتوا هایتان در نظر بگیرید

بهتر است سبک مخصوص خود را در عکاسی، ادیت، تولید ویدیو و کپشن نویسی داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است سبکی که شما برای تصاویر خود انتخاب می کنید، تصاویر کلوز آپ با کنتراست بالا باشد.

یا لحنی که برای نوشتن کپشن ها و صحبت کردن تان انتخاب می کنید لحنی شوخ طبع باشد یا از اصطلاحات خاص خودتان در آن استفاده کنید.

به عنوان مثال، صدف بیوتی که یک اینفلوئنسر و بلاگر آرایشی است، از اصطلاح مخصوص «بچه بیوتی» برای فالوور هایش استفاده می کند.

کامنت ها می توانند به تصمیمات کاربران جهت بدهند. با خرید کامنت اینستاگرام، محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش داده و نقاط قوت خود را بولدتر از قبل نمایش دهید.

همچنین سعی کنید در کپشن های خود از فراخوانی به عمل (CTA) استفاده کنید. CTA می‌تواند به‌سادگی یک درخواست از فالوور های شما باشد تا کاری که مد نظر شماست را انجام دهند.

مثال هایی از کال تو اکشن (CTA):

  • نظر خود را درباره این لباس در کامنت ها بنویسید.
  • دوستانت رو زیر پست تگ کن تا شانس بیشتری در مسابقه داشته باشی.
  • همین الان نظرت رو کامنت کن و بگو کدوم پاسخ درست تره (برای سوال پرسیده شده در پست)
  • و…
کال تو اکشن در اینستاگرام

۶. از هشتگ‌های مربوطه برای افزایش قابلیت کشف شدن استفاده کنید

هشتگ‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا در مورد موضوعی خاص، مطلب پیدا کنند. می‌توانید از هشتگ‌ها، هم در پست‌ها و هم در استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. در پست‌ها می‌توانید تا ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما حداکثر ۱۰ هشتگ را می توانید در یک استوری اضافه کنید.

 هنگام استفاده از هشتگ‌ها، حتی افرادی که شما را فالو نمی‌کنند می‌توانند محتوای شما را پیدا کنند (اگر آن هشتگ خاص را جستجو کنند). این به بلاگرهای اینستاگرام اجازه می‌دهد تا مخاطبان جدیدی را جلب کرده و طرفداران خود را افزایش دهند.

۷. با سایر کاربران اینستاگرام تعامل برقرار کنید

تمام هدف استفاده از رسانه‌های اجتماعی این است که اجتماعی باشید. این شامل تعامل با سایر کاربران در اینستاگرام است.

می‌توانید پست‌های سایر کاربران را لایک کنید و نظر دهید و می توانید آن ها را دنبال کنید. تعامل شما با کاربران دیگر، باعث می‌شود آنها پروفایل شما را بررسی کنند. اگر آنها از آنچه می‌بینند خوششان بیاید، این احتمال وجود دارد که شما را دنبال کنند یا حداقل یک لایک یا کامنت بگذارند تا این لطف را جبران کنند.

اهمیت تعامل در اینستاگرام

همچنین شما می توانید با خرید فالوور، راه هموار تری را برای بلاگر شدن طی کنید و توجه بیشتری از سمت کاربران اینستاگرام بگیرید.

۸. در پست‌های خود از لوکیشن استفاده کنید

برای برچسب‌ گذاری جغرافیایی یک پست، به‌سادگی یک مکان جغرافیایی اضافه می‌کنید تا به دیگران اطلاع دهید که کجا عکس گرفته شده است. برخی از کاربران ترجیح می‌دهند در مورد مکانی که عکس گرفته شده است، مانند نام دقیق کافی‌شاپ، بسیار دقیق توضیح دهند. دیگران ترجیح می‌دهند کلی‌تر باشند، مانند برچسب زدن تهران.

برچسب‌گذاری جغرافیایی به دیگران اجازه می‌دهد ببینند شما در کجا هستید. همچنین به دیگران کمک می‌کند تصاویر را از یک مکان خاص پیدا کنند. یک کاربر می‌تواند اینستاگرام را بر اساس موقعیت مکانی جستجو کند تا دیگران را در مکانی که در حال فعالیت هستند، پیدا کند.

اهمیت موقعیت مکانی به بلاگرها اجازه می‌دهد تا مخاطبان خود را افزایش دهند زیرا کاربران اینستاگرام می‌توانند پست‌های مبتنی بر موقعیت مکانی را جستجو کنند. اگر کاربر از مطالبی که پست کرده‌اید خوشش بیاید، ممکن است فالوور جدیدی پیدا کنید.

انواع بلاگر

انواع بلاگر

مجموعه‌ای از موضوعات بلاگری برای علاقه‌مندان و متخصصان وجود دارد. بسیاری از آن ها می‌توانند سودآور باشند. محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی قوی موتورهای جستجو (SEO) برای موفقیت بلاگر مهم‌تر از یک موضوع است.

برخی از موضوعات بلاگری مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند و درآمد بیشتری را برای بلاگر به همراه دارند. در ادامه به چند مورد از بلاگرهای پرطرفدار پرداخته‌ایم.

برای مطالعه بیشتر می توانید محتوای «چگونه یک بلاگر موفق در اینستاگرام شویم» را بخوانید.

بلاگر غذا چیست؟

یکی از موضوعات محبوب برای بلاگری، غذا و خوراکی است. بلاگر های غذا یا اصطلاحا فود بلاگر ها (Food Blogger) انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها به آموزش آشپزی می پردازند، برخی به تست کردن غذا های مختلف می پردازند که به این افراد تیستر (Taster) هم گفته می شود. برخی دیگر هم درباره معرفی و نقد رستوران های مختلف محتوا تولید می کنند.

با توجه به این که تعداد این بلاگر ها زیاد است، اگر می خواهید یک فود بلاگر شوید، بهتر است تخصص خود را در یک رژیم غذایی خاص انتخاب کنید، تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید. به‌عنوان‌ مثال، وبلاگ‌ های گیاه‌خواری و گیاه‌ خواران نسبت به وبلاگ‌های غذایی عمومی‌تر، راحت‌تر می‌توانند مخاطبان وفادار بسازند.

بلاگر غذا
فشن بلاگر چیست؟

فشن بلاگرها در زمینه مد فعالیت می‌کنند و یکی از جستجو شده‌ ترین انواع بلاگرها هستند. تعداد این بلاگر ها هم زیاد است.

برخی از فشن بلاگر ها خودشان طراح یا فروشنده لباس و پوشاک هستند و برخی دیگر فقط به ارائه اطلاعات درباره مد و استایل های مختلف می پردازند.

اگر قصد دارید یک فشن بلاگر شوید، بهتر است سبک خاصی را پیش بگیرید تا در میان تعداد زیاد فشن بلاگر ها، شانس دیده شدن بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال می توانید استایل کلاسیک یا مینیمال را برای خود انتخاب کنید و فقط در این زمینه فعالیت داشته باشید.

فشن بلاگر
مامی بلاگر چیست؟

بچه دارید؟ هزاران مامی بلاگر وجود دارند که انواع زوایای مختلف این موضوع را پوشش می‌دهند. درحالی‌ که ممکن است فکر کنید این نوع بلاگری زیاد است؛ اما مخاطبان وبلاگ‌های فرزند پروری آنقدر زیاد هستند که قطعاً ارزش توجه دارد.

به عنوان مثال شما می‌توانید در مورد مرحله‌ای خاص از فرزند پروری بنویسید (مانند والدین کودکان نوپا) یا می‌توانید برای گروه خاصی از والدین (مانند والدین نوجوان) بنویسید. یکی از بلاگر های معروف و شناخته شده در این زمینه نگین عابدزاده است.

مامی بلاگر
بلاگر روزمرگی

بلاگری روزمرگی یا «سبک زندگی» موضوعی جذاب است که طرفداران زیادی دارد. فقط نیاز است که بلاگرها درباره زندگی روزمره خود و موضوعات مرتبط بنویسند؛ بنابراین بلاگ‌ های سبک زندگی همیشه مانند بلاگ های دیگر به موضوع خاصی منحصر نمی شوند.

این نوع از بلاگری می‌تواند فرصت بزرگی برای کسب درآمد باشد. بزرگ‌ ترین چالش به‌ احتمال زیاد یافتن راه‌ هایی برای متمایز شدن و پیروز شدن در رقابت با سایر بلاگرها در این زمینه است. یکی از این نوع بلاگر ها نبات با نام کاربری Nabauti است.

بلاگر روزمرگی
بلاگر هنری

هنرمندان با به اشتراک گذاشتن دانش خود در یک پیج اینستاگرام، چیزهای زیادی برای ارائه دارند. آموزش‌ ها، فیلم‌ ها و نکات مهم، همگی به مشتاقان هنر کمک می‌ کند تا از بلاگر های هنری سریع‌ تر یاد بگیرند. هنرمندان می‌توانند تجربیات خود را در یک پیج به اشتراک بگذارند تا الهام‌ بخش دیگران باشند.

این نوع بلاگر ها همچنین می توانند کلاس ها و دوره های آموزشی برگزار کنند و از این طریق کسب درآمد کنند. مثالی از یک بلاگر هنری را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

بلاگر هنری

جمع‌بندی

با افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، شغل بلاگری به وجود آمد. ازآنجایی‌که اکثر مردم بخش بزرگی از وقت خود را به شبکه‌های اجتماعی به‌ ویژه اینستاگرام اختصاص می‌دهند، بلاگری می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسب درآمد باشد. اگر به بلاگری علاقه‌مندید در شروع کار می‌توانید با خرید فالوور فیک شروعی خوب برای بلاگری خود رقم بزنید.

در این مطلب سعی کردیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم و شما را با تعدادی از انواع بلاگر ها آشنا کردیم. اینکه کدام‌ یک از انواع بلاگری را  برای فعالیت انتخاب کنید به علایق شما بستگی دارد. همچنین باید استعدادهای خود را در نظر بگیرید.

شما اگر بخواهید بلاگر شوید کدام نوع را ترجیح می‌دهید؟ اگر یک بلاگر هستید از تجربیات خود برای ما بنویسید.

سؤالات مرتبط

  • چگونه می‌توانید در اینستاگرام بلاگر شوید؟
    حساب تجاری خود را انتخاب کنید، یک برند و هویت بصری مشخص داشته باشید و روی یک موضوع خاص سرمایه‌گذاری کنید.
  • پول‌سازترین بلاگر ها کدام‌ اند؟
    مامی بلاگر، بلاگر روزمرگی، بلاگر غذا و فشن بلاگر از محبوب‌ترین و پول‌ سازترین بلاگر ها هستند.
  • چرا بسیاری از بلاگرها شکست می‌خوردند؟
    یکی از دلایل شکست بلاگر ها این است که آنها محتوای جذاب و باکیفیت تولید نمی‌کنند. شما می‌توانید اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار دهید که در هیچ پیج دیگری نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.