3.5/5 - (10 امتیاز)

ساخت عکس پروفایل دغدغه امروزه اکثر کاربران شبکه های اجتماعی است. عکس پروفایل از اولین چیزهایی ست که در شبکه های اجتماعی توجه افراد را به خود جلب می کند. این نکته هم در پیج های خصوصی و هم در پیج های کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم بهترین برنامه ها برای عکس پروفایل را به شما معرفی کنیم.

چرا عکس پروفایل مهم است؟

از آنجا که امروزه شبکه های اجتماعی در بین مردم به طور گسترده استفاده می شوند، اکانت شما در این شبکه دریچه ای به شخصیت و علاقه مندی های شما و حتی یک راه ارتباطی خوب با شما می باشد.

امروزه ما پس از آشنایی اولیه با یک شخص یا کسب و کار، سعی می کنیم او را در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی جست و جو کنیم. در این موقعیت اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند عکس پروفایل است.

این قضیه برای پیج های کاری مهم تر هم می شود. عکسی که در پروفایل استفاده می کنید مانند هویت برند شما عمل می کند که می تواند در کنار کارهایی مانند خرید فالوور، برنامه ریزی برای تولید محتوا و… به افزایش فالور و افزایش فروش شما در اینستاگرام کمک کند.

خرید 200 فالوور ایرانی
خرید 500 فالوور ایرانی
خرید 1000 فالوور ایرانی

برنامه ساخت عکس پروفایل اینستاگرام

اکنون که با اهمیت عکس پروفایل در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی آشنا شدیم برنامه هایی که برای این کار می توانید استفاده کنید را معرفی خواهیم کرد.

اولین نکته در ساخت عکس پروفایل اینستاگرام، توجه به تکنیک های اولیه عکاسی مانند نورپردازی، رنگ، خلاقیت و .. می باشد.

در گام بعدی می توانید عکس خود را با برنامه های مخصوص تغییر دهید. در گذشته تنها امکانی که برای این کار وجود داشت برنامه فتوشاپ بود. این برنامه علاوه بر این که سنگین است و کار با آن نیاز به حوصله دارد؛ باید استفاده از آن آموزش های لازم را پشت سر گذاشته باشید.

اما امروزه برای ساخت عکس پروفایل اینستاگرام می توانید از برنامه هایی که بر روی گوشی هوشمندتان نصب می شود استفاده کنید. تاکنون بیش از ده ها اپلیکیشن مختلف برای این کار ساخته شده اند که در ادامه اشاره مختصری به بهترین برنامه های ویرایش عکس خواهیم داشت.

برنامه ادیت عکس پروفایل

برای ادیت عکس پروفایل می توانید از انواع برنامه های ادیت عکس بر روی گوشی یا لپ تاپ استفاده کنید. بستگی به میزان تغییراتی که می خواهید انجام دهید ممکن است برنامه های مختلفی مناسب شما باشند.

اما به طور کلی یک سری از برنامه ها و اپلیکیشن های گوشی همراه وجود دارند که امکانات خاصی برای ویرایش پروفایل، حالت چهره و بدن و یا عکس پروفایل دارند.

در ادامه با توجه به توضیح مختصری که درباره هر یک از برنامه ها داده شده است می توانید تصمیم بگیرید کدام برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید.

3 مورد از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

اگر بخواهیم راجع به بهترین ادیتورها برای ادیت نیمه حرفه ای عکس صحبت کنیم، گزینه های در دسترس محدودتر می شوند. برای ویرایش عکس های خود می توانید از برنامه های زیر استفاده کنید که هم برای اندروید و هم ios قابل استفاده اند:

1.برنامه ویرایش عکس ادوبی فتوشاپ اکسپرس

اولین پیشنهاد ما به شما، نرم افزار قدرتمند ادوبی فتوشاپ است. شاید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد محیط پیچیده ی نرم افزار فتوشاپ با تعداد زیادی ابزار و امکانات حرفه ای است که داخل ویندوز قبلا دیده اید.

برنامه فتوشاپ اکسپرس که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده امکانات بسیار خوبی دارد اما مانند نسخه ویندوز پیچیده نیست.

به وسیله فتوشاپ اکسپرس به راحتی می توانید عملیات ضروری مانند برش و چرخش عکس را انجام داده و فیلترها و افکت های مختلف و متنوعی را بر روی آن اعمال کنید. فتوشاپ اکسپرس همچنین از یک موتور رندر تصویر برای انجام عملیات بر روی عکس های بزرگ مانند عکس های پانوراما بهره می برد.

ادوبی فتوشاپ

همچنین یکی از قابلیت های آن کاهنده ی نویز تصویر برای عکس هایی است که در شب گرفته شده اند. این نرم افزار بیش از 80 فیلتر برای ادیت عکس های شما دارد. همچنین اصلاحگر پرسپکتیو آن می تواند عکس های شما را بهبود ببخشد.

از مزایای دیگر این برنامه رایگان بودن و نداشتن تبلیغات میان برنامه ای است. همچنین به راحتی می توانید از داخل برنامه عکس های ادیت شده را در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید.

فتوشاپ اکسپرس بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است و میانگین نمره 4.5 را از گوگل پلی استور دریافت کرده است.

2. برنامه ویرایش عکس پیکسلر ادیتور (pixlr editor)

این برنامه یک نرم افزار ویرایش عکس آنلاین بسیار خوب است که قابلیت دانلود کردن برای نسخه موبایل یا کامپیوتر را دارد. این نرم افزار از نظر کارکرد بسیار شبیه به فوتوشاپ است چون به کاربر اجازه می‎ دهد تصاویر را به صورت لایه ای اضافه کند.

پیکسلر ادیتور

می توانید یک کلاژ با آپشن های خاص، پس زمینه ها و لایه های بسیار متنوع و متفاوت خلق کنید و به راحتی از داخل برنامه، آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پیکسلر رایگان است اما تبلیغات درون برنامه ای دارد.

این برنامه بیش از 50 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده و نمره ی میانگین 4.3 را در گوگل پلی استور به خود اختصاص داده است.

3. برنامه ادیت عکس پیکس آرت فوتو استودیو (PicsArt Photo Studio)

برنامه پیکس آرت از برنامه هایی است که کاربران زیادی آن را حداقل یک بار روی گوشی خود نصب نموده اند. کار با Picsart بسیار ساده‌ تر از آن است که فکر می کنید و اگر پیش از این‌ ها از فتوشاپ و دیگر برنامه‌ های ویرایش عکس استفاده کرده‌اید، این برنامه هم برایتان راحت خواهد بود.

از مزایای این نرم افزار می توان به مواردی از جمله تنوع بالای ابزارها، ورودی گرفتن از شبکه‌ های اجتماعی، داشتن شبکه اجتماعی اختصاصی، پردازش سریع، افکت های باکیفیت و … اشاره کرد.

برنامه پیکس آرت

نسخه های موجود این برنامه برای اندروید و ios در دسترس بوده و قابل استفاده می باشند. پیکس‌آرت جایگاه ویژه‌ای در میان سایر برنامه‌های رایگان ادیت عکس دارد و از این نظر علاقه مندان بسیاری دارد.

پیکس‌آرت، امکان ویرایش نور و شفافیت، ایجاد کلاژ و بسیاری از موارد جذاب دیگر را پیش رویتان قرار می‌دهد. 

از مزایای دیگر این برنامه می توان به قابلیت وارد کردن عکس های دیگر و همچنین ورود عکس به شبکه های اجتماعی و عملکرد سریع آن اشاره نمود.

البته برنامه پیکس آرت دارای معایبی هم می باشد مانند وجود تبلیغات بسیار زیاد هنگام کار با اپلیکیشن که موجب کندی کار با آن می شود. همچنین محدودیت قابلیت‌ ها در نسخه رایگان و محتواهای پولی فراوان دلیل از دیگر معایب آن می باشد.

با این وجود، این برنامه ی محبوب تاکنون بیش از 500 میلیون بار در گوگل پلی استور دانلود شده و نمره ی متوسط 4.2 را از کاربران دریافت کرده است.

برنامه ادیت عکس
برنامه دانلود عکس پروفایل اینستاگرام براي ايفون و اندروید

همانطور که می دانید اینستاگرام به کاربران اجازه ی مشاهده ی عکس پروفایل یک حساب کاربری را در ابعاد بزرگ نمی دهد. ممکن است به هر دلیلی نیاز به دانلود عکس پروفایل اینستاگرام خود یا سایر پیج ها داشته باشید.

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما بعضی از این روش ها چندان امن و مطمئن نیستند. روش هایی مانند ربات تلگرامی یا اینستاگرامی یا پر از تبلیغات هستند یا ممکن است بدافزار باشند و به سیستم شما آسیب برسانند. در اینجا دو روش امن و کاربردی را برای این منظور به شما معرفی خواهیم کرد.

روش اول استفاده از برنامه های دانلود عکس پروفایل است. برنامه های مختلفی برای دانلود عکس پروفایل وجود دارند. اگر کاربر اندروید هستید، کافی است به پلی استور گوشی خود بروید و عبارت free profile picture downloader را جستجو کنید. تعداد زیادی برنامه برای این منظور به شما پیشنهاد می شود. یکی از این برنامه ها، اینستا پروفایل (profile download for Instagram) است.

برناه دانلود عکس پروفایل

کار با این برنامه و برنامه های شبیه به این بسیار ساده است. کافی است نام کاربری پیجی که می خواهید عکس پروفایل آن را دانلود کنید، در این برنامه جستجو کنید. با چند کلیک ساده به هدف خود خواهید رسید.

اگر کاربر ios هستید نیز کافی است در اپ استور عبارت free profile picture downloader را جستجو کنید. برنامه های زیادی برای این کار طراحی شده اند. پیشنهاد ما به شما برنامه ی IGProfile برای اینستاگرام است.

بعد از اجرای برنامه کافی است نام کاربری پیج موردنظرتان را جستجو کنید تا عکس پروفایل آن به شما نمایش داده شود.

برنامه دانلود عکس پروفایل ios
سایت دانلود عکس پروفایل

روش دیگری که می توان برای دانلود عکس پروفایل استفاده کرد، استفاده از سایت های دانلود عکس است. سایت instadp.com یک سایت کاربردی برای دانلود عکس پروفایل، ویدیوها و عکس های پست ها و حتی استوری هاست.

بعد از اینکه وارد سایت شدید، برای دانلود عکس پروفایل، گزینه profile pictures downloader را پیدا و انتخاب کنید. اکنون نوار جست و جو در بالای سایت ظاهر می شود.

نام اکانت مورد نظرتان را جستجو کنید و سپس بر روی دکمه full size کلیک کنید تا عکس پروفایل در اندازه اصلی به شما نمایش داده شود. اکنون به راحتی می توانید آن را با کیفیت اصلی خود دانلود کنید.

سایت دانلود عکس پروفایل

معرفی بهترین برنامه ها برای ویرایش عکس سلفی

قصد داریم در ادامه بهترین برنامه ها برای ویرایش عکس سلفی رابه شـما معرفی کنیم، این برنامه ها هم مناسب عکاسی می باشند و هم دارای ویرایشگر های جالب و کاربردی اند.

 فیس تون از برنامه هایی است که می تواند برای ساختن سلفی های زیبا مورد استفاده قرار گیرد. اگر در سلفی ها به علت نبود نور کافی و فضای مناسب صورت شما مورد قبولتان قرار نمی گیرد، می توانید از  این برنامه ی شگفت انگیز برای زیبا سازی و رتوش صورت خود استفاده نمایید.

اپلیکیشنی که دارای صاف کننده پوست، کوچک کننده بینی و موارد دیگر است که برای بسیاری از افراد جذاب می باشد. از مزایای استفاده از این نرم افزار می توان گفت به زیبایی صورت توجه زیادی شده ، به گونه ای که دارای بخش های زیادی برای زیبا سازی این ناحیه مثل بخش سفید کردن دندان ها، درخشان کننده چشم ها و درخشان کننده صورت می باشد.

برنامه فیس تون

اگر انجام این کارها برای شما سخت است نباید نگران باشید زیرا این برنامه دارای بخش روتوش خودکار نیز است اما از عیب های این اپلیکیشن می توان به نسبت گرانی نرم افزار اشاره کرد.

  • برنامه ویرایش عکس سلفی B612

با استفاده از اپلیکیشن B612 می‌توانید افکت هاي زیبایی روی سلفی هاي مختلف خود اجرا کنید ولذت ببرید. برای مثال می توانید افکت هاي ریل تایمی انتخاب کنید کـه روی محیط اطراف و یا مستقیماً روی چهره شـما تأثیر بگذارد. خوشبختانه B612  طیف وسیعی از افکت هاي متنوع و جذاب را برای ثبت سلفی هاي زیبا در اختیار کاربران قرار داده اسـت.

افکت هاي ریل تایم شکل هایی مثل چهره گربه، گل هاي درخشان، عینک هاي مختلف، گوش حیوانات، سیبیل، جواهرات و… را روی صورت شـما اجرا می کند. ضمناً توانایی قرار دادن همزمان دو نوع افکت روی سلفی را نیز دارد. اگر می‌خواهید سلفی خود را ساده نگه دارید و از یک فیلتر معمولی استفاده نمایید، B612 دارای تعدادی فیلتر زیبا اسـت کـه می تواند بـه عکسهای سلفی شـما جلوه های ویژه ای بزنید.

برنامه b612

از دیگر برنامه های ویرایشگر سلفی Frontback می باشد. یکی از ویژگی هاي جذاب Frontback اجازه دسترسی به کاربر علاوه بر سلفی  گرفتن ، موقعیت رو بـه روی خود را با دوربین اصلی نیز ثبت کند.

بـه عبارت دیگر Frontback بـه صورت همزمان با استفاده از دوربین سلفی و دوربین پشت، از شما و از منظره اي کـه در مقابل تان قرار دارد، عکس برداری می کند و تبدیل به یک کلاژ دو قسمتی می کند.

از ویژگی های این نرم افزار به قابلیت فعال و غیر فعال کردن فلاش، جا بـه جایی بین دوربین عقب و جلو، استفاده از حالت تایمر، عوض کردن کادر عکسهای ثبت شده با دوربین عقب و سلفی و حتی قابلیت ثبت عکس تکی را اشاره کرد.

شبکه اجتماعی Frontback جایی اسـت کـه کاربران عکسهای دوگانه شان را بین دیگر افراد بـه اشتراک گذاشته و ضمناً برای ورود بـه اپلیکیشن نیازی بـه حساب کاربری نمی باشد.

برنامه Frontback

اما برای بـه اشتراک گذاری آن نیاز هست یک حساب کاربری ایجاد کنید. شبکه اجتماعی Front back جایی اسـت کـه کاربران عکسهای دوگانه شان را بین دیگر افراد بـه اشتراک  گذاشته تا لایک بگیرند و افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشند. استفاده از هشتگ نیز کار را برای یافتن عکسهای دلخواه و جذاب آسان تر خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین نرم افزار ها برای ساخت و ویرایش عکس پروفایل را به شما معرفی کنیم.

نرم افزارهایی که هم برای ویرایش عکس های سلفی مناسب هستند و هم عکس های معمولی. این برنامه های جذاب را بر روی گوشی خود نصب کرده و از پروفایل های زیبای خود لذت ببرید.

پاسخ به سوالات متداول

  • آیا می توان عکس پروفایل یک پیج را با کیفیت عالی دانلود کرد؟
    بله. سایت ها و برنامه های مختلفی برای این منظور وجود دارند که با جستجوی نام کاربری حساب مورد نظرتان به راحتی این امکان را برای شما فراهم می نمایند.
  •   آیا می توان با کمک گوشی، ادیت حرفه ای بر روی عکس انجام داد؟
    امکانات نرم افزارهای ویرایش عکس، به پای امکانات نرم افزارهای سنگین کامپیوتری نمی رسند. به علاوه ابعاد کوچک نمایشگر برای شما محدودیت ایجاد می کند. اما با این وجود، نرم افزارهایی برای ویرایش عکس، برای گوشی های تلفن همراه وجود دارند که بسیاری از امکانات حرفه ای ادیت را در اختیار شما قرار می دهند.
  • آیا برنامه ای برای تلفن همراه وجود دارد که بتواند هم زمان از دو نمای پشت و جلو عکس بگیرد؟
    بله. برخی برنامه ها مانند FRONTBAK علاوه بر امکانات نرم افزاری مختلف، این قابلیت را دارند که در یک زمان، با دوربین سلفی از شما و با دوربین پشت، از منظره ی روبرویتان تصویر تهیه کنند.