1.7/5 - (3 امتیاز)

برای این که بتوانید بهتر پیج اینستاگرام خود را مدیریت کنید و فقط مطالبی را در اینستاگرام مشاهده کنید که برایتان مفیدند، باید به اینستاگرام سیگنال بدهید که علاقمند به مشاهده برخی از پست ها در اکسپلور نیستید. اکنون ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا آموزش حذف پست های پیشنهادی در اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم.

محتوای اکسپلور اینستاگرام بر چه مبنایی انتخاب می‌شود؟

در ابتدا به این مسئله بپردازیم که پست های اکسپلور بر چه مبنایی انتخاب شده اند و سپس به سراغ راهکار های حذف آن ها برویم. محیط اکسپلور اینستاگرام مملو از پست‌هایی است که اینستاگرام فکر می‌کند مطابق سلیقه ماست و به تماشای آن‌ها علاقه‌مندیم.

شما می توانید با خرید بازدید لایو اینستاگرام، اینگیجمنت پیج خود را بالا ببرید و پست هایتان را به اکسپلور بفرستید.

خرید 100 بازدید لایو اینستاگرام
خرید 200 بازدید لایو اینستاگرام
خرید 300 بازدید لایو

این برنامه برای یافتن عکس‌ ها و ویدئو هایی که ممکن است کاربر به آن‌ ها علاقه داشته باشد، سیگنال‌ هایی مانند پست‌ هایی که لایک کرده، ذخیره کرده و برای آن‌ ها کامنت گذاشته‌ اید را بررسی می‌کند.

البته برخی ممکن است به همه گزینه‌ های پیشنهادی علاقه‌ مند نباشند و به دنبال راهی برای حذف پست های پیشنهادی در اینستاگرام باشند.

محتوای اکسپلور اینستاگرام

وقتی گروهی از فیلم‌ها و عکس‌های پیشنهادی جمع‌آوری شد، اینستاگرام آن‌ها را بر اساس میزان علاقه کاربر به تک تک آن‌ ها رتبه بندی می‌کند. سیگنال‌های مهمی که اهمیت آن‌ها به ترتیب بررسی می‌شود، عبارتند از:

  1. اطلاعات مربوط به پستی که وارد اکسپلور شده
    در اینجا میزان محبوبیت یک پست مدنظر است؛ یعنی این که کاربران «چگونه» و با «چه سرعتی» پست را لایک می‌کنند، آن را به اشتراک می‌گذارند، ذخیره می‌کنند و برای آن کامنت می‌گذارند. این سیگنال‌ها در بخش Explore بسیار بیشتر از بخش‌های Feed یا Stories حائز اهمیت هستند.
  2. سابقه تعامل شما با کاربری که پست گذاشته است
    اگر در گذشته با کاربری که پست را منتشر کرده تعامل داشته باشید، این پیام را به اینستاگرام می‌دهد که احتمالاً به محتوایی که او به اشتراک گذاشته، علاقه‌مند هستید.

  3. فعالیت کاربر در اینستاگرام
    سیگنال‌هایی مانند پست‌هایی که تاکنون در بخش Explore اینستاگرام لایک کرده‌اید، ذخیره کرده‌اید و برای آن‌ها نظر داده‌اید، سلیقه شما را به این برنامه می‌شناساند. نحوه استفاده ما از اینستاگرام به شدت بر چیزهایی که می‌بینیم و نمی‌بینیم تأثیر می‌گذارد.
    در نگاه اول شاید صرفاً تعامل با پیج‌ها و پست‌ هایی که از آن‌ها لذت می‌بریم، تجربه کاربری ما را شکل داده و برای آنکه سلیقه خود را به اینستاگرام بفهمانیم، کافی باشد؛ اما چند کار دیگر نیز وجود دارد که به وضوح بر محتوایی که به ما پیشنهاد می‌شود، تأثیرگذار است. به عنوان مثال:

    دوستان نزدیک (Close Friends) خود را انتخاب کنید
    می‌توانید این افراد را برای انتشار استوری اینستاگرام خود انتخاب کنید تا آن استوری فقط با نزدیک‌ ترین دوستانتان به اشتراک گذاشته شود. این مسئله به اینستاگرام سیگنال می دهد که به محتوای چه کسانی علاقه مندید.

    افراد را که به محتوای پیج آن‌ها علاقه ندارید را بی صدا (Mute) کنید
    چنانچه افرادی را فالو دارید که هیچ علاقه‌ای به عکس‌ها و فیلم‌هایی که پست می‌کنند ندارید، اما آنفالو کردن آن‌ها هم امکان‌پذیر نیست، به سادگی می‌توانید آنان را Mute (بی صدا) کنید تا محتوای آن‌ ها دیگر برای شما نشان داده نشود. نکته جالب ماجرا آنجاست که این افراد هرگز نمی‌ فهمند که از جانب شما میوت شده‌اند.

    میوت کردن پیج کاربران
  4. اینستاگرام فهرستی از علاقه‌ مندی‌ های ما ذخیره می‌ کند

جالب است بدانید که اینستاگرام فهرستی از محتواهایی که فکر می‌ کند مورد علاقه ما است را ذخیره می‌ کند و ما می‌ توانیم این لیست را ببینیم.

اینستاگرام می‌گوید علایق کاربر بر اساس افرادی که دنبال می‌کند، پست‌هایی که لایک می‌کند یا برای آن‌ها کامنت می‌ گذارد و اطلاعات مربوط به سایر وب‌ سایت‌ ها و برنامه‌ هایی که استفاده می‌کند، جمع‌ آوری می‌ شود.

حتی اطلاعات مربوط به حساب فیس بوک کاربر در گرداوری این فهرست بکار برده می‌شود. همه کاربران می‌توانند این لیست را بررسی کنند و ببینند که حدس اینستاگرام چقدر به سلایق واقعی آنان نزدیک است. برای این کار مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  • در صفحه اصلی اینستاگرام، پروفایل خود در پایین صفحه سمت راست را انتخاب کنید.
  • گزینه منو (Menu) در بالا سمت راست را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • گزینه امنیت (Security) را انتخاب کنید.
لیست علاقمندی های اینستاگرام
  • در آخر بر روی دستیابی به داده (Access Data) کلیک کنید.
  • صفحه را تا پایین اسکرول کنید و در انتهای صفحه بر روی گزینه View All ضربه بزنید.
  • در این بخش فهرست موضوعاتی که اینستاگرام فکر می‌کند به آن علاقمندید را به شما نشان می‌دهد.
instagram ads interests

شما هم می توانید با خرید کامنت سفارشی، پست های خود را به اکسپلور اینستاگرام بفرستید.

خرید 10 کامنت سفارشی ایرانی
خرید 20 کامنت سفارشی ایرانی
خرید 30 کامنت سفارشی ایرانی

حذف پست های پیشنهادی اینستاگرام

با وجود این که هوش مصنوعی اینستاگرام تلاش می کند پست هایی را به کاربران نمایش دهد که فکر می کند به آن پست ها علاقه دارند، بسیاری از مواقع ما در اکسپلور اینستاگرام مان شاهد پست هایی هستیم که هیچ گونه علاقه‌ای به دیدن آن ها نداریم.

اینستاگرام موقعیتی را فراهم کرده است که ما بتوانیم این پست ها را از اکسپلور مان حذف کنیم و دیگر آن ها را نبینیم. یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید استفاده از گزینه not interested است که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

حذف پست های پیشنهادی

not interested در اینستاگرام یعنی چه؟

عبارت not Interested به معنای علاقه مند نبودن است. شما با انتخاب این گزینه، این سیگنال را به اینستاگرام می دهید که به نوع خاصی از پست ها علاقمند نیستید.

به عنوان مثال اگر پست های آشپزی زیادی در اکسپلور شما نمایش داده می شود، باید برای مدت چند روز، همه آن ها را not interested کنید و پست های مورد علاقه تان را مدام لایک کنید تا اکسپلور شما پاکسازی شود و فقط پست هایی را به شما نشان دهد که دوست دارید.

آموزش حذف پست‌های پیشنهادی اینستاگرام

در ادامه آموزش تصویری روش های مختلف حذف پست های پیشنهادی به را به شما ارائه می دهیم:

  • استفاده از گزینه Not Interested

با گزینه Not Interested در بالا آشنا شدیم و فهمیدیم چه کاربردی دارد. برای استفاده از این گزینه، کافی است یک عکس یا ویدیو از مدل پست‌هایی که نمی‌خواهید به شما پیشنهاد شود را باز کنید.

سپس در قسمت بالای پست بر روی سه نقطه کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Not Interested را انتخاب کنید. با این کار پست‌های مشابه و هم سبک آن، به مرور زمان دیگر به شما پیشنهاد نخواهد شد.

گزینه Not Interested
  • استفاده از گزینه See Fewer Post Like This

یک راه دیگر برای حذف پست های پیشنهادی در اینستاگرام یا تغییر سبک پست‌هایی که این برنامه به ما پیشنهاد می‌دهد، این است که مستقیماً بگوییم آن سبک محتوا را کمتر به ما نشان دهد.

برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد بخش Explore آن شوید، یک عکس یا ویدیو از سبک پستی که به آن علاقه ندارید را باز کرده و در بالا سمت راست پست بر روی آیکن سه نقطه (Option) کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه See Fewer Posts Like This را انتخاب کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که این امکان فقط در نسخه‌های قدیمی اینستاگرام وجود دارد و در نسخه‌های بالاتر آن را نخواهید دید.

پس از انتخاب این گزینه، پیام Show Fewer Posts Like This From Now on بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و از آن لحظه به بعد، دیگر پست‌های مشابه به شما نمایش داده نخواهد شد.

گزینه Fewer Posts
  • استفاده از گزینه ریست کردن Explore
    یک روش دیگر برای حذف پست های پیشنهادی در اینستاگرام یا بهتر بگوییم، تغییر محیط محتوای اکسپلور، این است که کلاً تاریخچه اکسپلور را ریست کنیم تا برگردد به تنظیمات اولیه آن، انگار که برنامه را تازه نصب کرده‌ایم.

برای این کار برنامه را باز کنید و وارد بخش پروفایل خود شوید. گزینه Setting را انتخاب کنید و عبارت Search History را بیابید. در آخر کافی است گزینه Clear Search History را انتخاب کنید.

Clear Search History

در این مقاله حذف پست های پیشنهادی در اینستاگرام را به شما آموزش دادیم. چنانچه این مطلب برای شما مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید. از اینکه ما را در این مطلب همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

  • آیا می‌شود پست های پیشنهادی در اینستاگرام را برای همیشه حذف کرد؟
    خیر. هر بار که صفحه فید را تا انتها اسکرول می‌کنید، پست‌های پیشنهادی همچنان ظاهر می‌شوند و افسوس که نمی‌توان در مورد آن کاری انجام داد.

  • چگونه می‌توان سبک پست های پیشنهادی در اینستاگرام را تغییر داد؟
    یک نسخه قدیمی اینستاگرام را دانلود و نصب کنید و با اکانت خود وارد آن شوید. نسخه‌های قدیمی از پیشنهادات اینستاگرام پشتیبانی نمی‌کنند و می‌توانید به این طریق اینستاگرام را اصطلاحاً دور زد.

  • آیا می‌توان همه پست‌هایی که در بخش فید ظاهر می‌شود راNot Interested  کرد؟
    مارک کردن تمام پست‌های پیشنهادی اینستاگرام به عنوان Not Interested جلوی ظاهر شدن آن محتوای پیشنهادی در بخش فید برنامه را نمی‌گیرد، اما تلاشتان قابل ستایش است.