امتیاز شما به این مطلب

اگر به تازگی با اپلیکیشن کلاب هاوس آشنا شدید بد نیست در مورد اصطلاحات رایج در این اپلیکیشن بیشتر بدانید تا بتوانید همانند یک کاربر حرفه ای در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید.

در این مطلب سعی کردیم تمام اصطلاحات کلاب هاوس را گردآوری کرده و با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

0 تا 100 اصطلاحات کلاب هاوس

امروزه کلاب هاوس مارکتینگ یک روش جدید برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی محبوب است؛ بسیاری رو به اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از کلاب هاوس آورده اند و درآمد خود را از این طریق افزایش داده اند. اما قطعا بدون داشتن اطلاعات کامل در مورد این شبکه اجتماعی یا هر شبکه اجتماعی دیگری نمی توانید در آن به موفقیت و کسب سود برسید.

از این رو بد نیست در گام اول با اصطلاحات کلاب هاوس آشنا شوید؛ سپس به سراغ یادگیری روش های افزایش فالوور کلاب هاوس بپردازید.

اصطلاحات کلاب هاوس مربوط کلاب و روم

اما اصطلاحات کلاب هاوس به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. اصطلاحات مربوط به روم در کلاب هاوس
  2. اصطلاحات مربوط به کلاب در کلاب هاوس

که در ادامه به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

Raise hand در کلاب هاوس

قابلیت رایز هند در کلاب هاوس در کلاب هاوس برای شرکت‌کنندگان یک روم است. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید از صاحب روم یا مدیران درخواست کنید، میکروفن شما را وصل کنند تا شما بتوانید صحبت کنید.

بعد از اینکه گزینه رایز هند را انتخاب کردید ناظر می‌تواند درخواست شما را تاییدکند و شما تبدیل به سخنران در چت روم شوید یا رد کند.

Raise hand در کلاب هاوس

توجه داشته باشید اگر نماد دست را در پایین صفحه برای شما قابل مشاهده نیست، بدین معناست که در حال حاضر مدیران یا صاحبان روم این قابلیت را برای همه غیر فعال کرده اند.

نکته دیگر اینکه اگر شما از صحبت کردن در روم منصرف شدید می توانید با ضربه زدن مجدد بر روی این آیکون، این گزینه را غیرفعال کنید.

همچنین شما می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات کلاب هاوس به راحتی رنگ دست آیکون را نیز تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روم های کلاب هاوس

Speaker در کلاب هاوس

در روم های کلاب هاوس افراد با نقش های مختلف ظاهر می شوند یکی از این نقش ها سخنور یا Speaker است.

Speaker یا سخنور همان شنوندگان و افراد عادی هستند که در روم ها هستند و به وسیله ریزا هند و یا توسط مدیر و ناظران امکان صحبت در روم برای آن ها فعال شده است.

سخنوران در روم امکان بحث و اظهار نظر دارند و می توانند پس از پایان صحبت میکروفن خود را غیرفعال کنند.

Speaker در کلاب هاوس

توجه داشته باشید افراد زیادی در هر روم نمی توانند نقش سخنور را داشته باشند بنابر این مدیران در کلاب هاوس همیشه پس از اینکه هر سخنور نظر خود را بیان کرد او را تبدیل به شنونده می کند تا سایرین نیز امکان مشارکت در روم را داشته باشند.

Listener در کلاب هاوس

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در روم های کلاب هاوس، لیسنر یا شنونده است. شنونده به تمام افرادی می گویند که در روم ها شرکت می کنند و تنها شنونده هستند و نقش هایی چون مدیر، موسس یا سخنور را ندارند.

شنوندگان اگر بخواهند در گفتگو شرکت کنند، باید روی آیکون ریز هند ضربه بزنند و پس از اجازه مدیر، سخن خود را شروع کنند و پس از پایان صحبتشان، مدیر می‌تواند میکروفن آنها را قطع کند یا خودشان میکروفن را با ضربه زدن بر روی آیکون آن غیر فعال کنند.

Listener در کلاب هاوس

Listener می تواند همزمان با گوش دادن به صحبت های سخنوران در سایر قسمت های کلاب هاوس سرک بکشد و فعالیت هایی مثل فالو و ارسال چت متنی با سایرین را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ایده بی نظیر برای نوشتن بیو کلاب هاوس

استیج در کلاب هاوس

استیج در کلاب هاوس اصطلاح رایج دیگری است که حتما آن را شنیده اید. استیج به مکانی می گویند که اسپیکرها، مدریتورها و موسس روم در آن حضور دارند، جایگاه استیج بالای صفحه روم است.

تعداد افراد حاضر در استیج متفاوت است که می تواند بین یک یا چند نفر باشد و این موضوع با توجه به نظر مدیران و موسس روم افراد و تعداد آن ها تعیین می شود.

Moderator در کلاب هاوس

مادریتور یا ناظر در کلاب هاوس افرادی هستند که به موسس روم، برای مدیریت هر چه بهتر روم آن کمک می کنند.

Moderator در کلاب هاوس

ناظر در روم به امکانات زیادی دسترسی دارد که باید از تمام این امکانات برای مدیریت هر چه بهتر روم استفاده نماید.

از جمله وظایف Moderator عبارتند از :

  • صحبت با شنوندگان
  • بلاک و ریپورت کردن
  • اطلاع سایرین از تاریخ برگزاری روم
  • اجازه به شنوندگان برای صحبت
  • و…

Ping در کلاب هاوس چیست ؟

پینگ در کلاب هاوس زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید فردی را برای شنیدن صحبت های دیگران و حضور در روم دعوت کنید و یا به اصطلاح آن ها را در روم پینگ کنید.

Ping در کلاب هاوس

پینگ کردن هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید هر تعداد فردی را که بخواهید در روم پینگ کنید.

توجه داشته باشید اگر فرد پینگ شده ناتیفیکیشن خود را غیرفعال کرده باشد اعلان پینگ شدن برای او نمایش داده نمی شود به همین دلیل کلاب هاوس این مورد را به شما اطلاع می دهد.

نکته مهم : شما تنها افرادی را می توانید پینگ کنید که شما را فالو کرده باشند این قانون کلاب هاوس برای جلوگیری از اسپم است.

trolling در کلاب هاوس

ترول ها یا همان اوباش های مجازی به افرادی می گویند که قوانین کلاب هاوس را بشکنند و موجب به هم ریختن نظم روم شوند.

راه مقابله با این افراد همچون سایر اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی گزارش به خود کلاب هاوس است، شما می توانید این افراد را تحت عنوان ترول به کلاب هاوس گزارش دهید تا آن ها را از روم اخراج کند.

trolling در کلاب هاوس

توجه داشته باشید که دادن گزارش اشتباه منجر به اعمال قوانین سرسختانه کلاب هاوس علیه شما خواهد شد بنابراین از این ابزار بی دلیل استفاده نکنید.

بیشتر بدانید: آموزش ترفندهای کلاب هاوس (تکنیک های مخفی club house)

social room ،closed room، public room در کلاب هاوس

روم ها در کلاب هاوس به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. روم های بسته یا closed که تنها افرادی که شما آن ها را به روم دعوت کرده اید می توانند در این روم شرکت کنند.
  2. روم های social‌روم هایی هستند که تنها افرادی که شما آن ها را فالو کرده اید امکان شرکت در آن را دارند.
  3. روم های public که همه امکان شرکت در آن را دارند. این روم ها همان هایی هستند که در hollway کلاب هاوس به نمایش در می آیند.

بیشتر بدانید: ۱۱ روش تضمینی افزایش بازدیدکننده روم کلاب هاوس

hallway در کلاب هاوس

hallway در کلاب هاوس

از جمله اصطلاحات کلاب هاوس که بسیار رایج است تالار ورودی یا hallway است که همان صفحه ای است که هنگام ورود به کلاب هاوس برای شما به نمایش در می آید و در آن تمام روم های فعال را که عمومی هستند به شما نمایش می دهد.

سخن پایانی

در پایان باید متذکر شویم که اگر قصد برندسازی در این شبکه اجتماعی را دارید و یا می خواهید اینفلوئنسر محبوبی در آن شوید بهترین راهکار خرید فالوور است.

خرید فالوور کلاب هاوس قطعا زمانی که کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی هنوز کم هستند و روند جذب فالوور سخت تر از سایر شبکه های اجتماعی است یکی از سریعترین و مفید ترین روش ها برای موفقیت در این شبکه اجتماعی است.

شما با کدامیک از اصطلاحات کلاب هاوس از طریق این مطلب آشنا شدید؟ چه اصطلاحات دیگری شما می شناسید که در این مطلب وجود ندارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

اصطلاح ریز هند به چه معناست؟

زدن آیکونی که به شکل دست است در پایین صفحه روم به منظور اجازه گرفتن برای صحبت را رایز هند می گویند

hallway در کلاب هاوس چه معنایی دارد؟

به صفحه اول کلاب هاوس که تمام روم های عمومی را در آنجا نمایش می دهد hallway یا تالار ورودی می گویند.