امتیاز شما به این مطلب

مطلب حاضر راهنمای جامعی است درباره IGTV اینستاگرام (Instagram TV). در ادامه همراه ما باشید تا به‌طور کامل و دقیق چگونگی کار با آن را به شما آموزش دهیم.

IGTV اینستاگرام چیست؟

آی جی تی وی یا اینستاگرام تی وی قابلیت جدیدی است که از ماه ژوئن ۲۰۱۸ در اختیار کاربران اینستاگرام قرار گرفت. کاربران اینستاگرام و کسب و کارها با استفاده از این قابلیت جدید امکان پست ویدئوهای طولانی را خواهند داشت.

ویدئوهای کاربران عادی اینستاگرام در IGTV نهایتا می تواند ۱۰ دقیقه باشد، و ویدئوهای کاربران تأییدشده نهایتا یک ساعت.

از زمان معرفی این قابلیت جدید تا کنون امکانات مختلفی به آن افزوده شده است. مثلا کاربران در حال حاضر می توانند پیش نمایشی از ویدئویشان در IGTV تهیه کنند و در قسمت فید (feed) اینستاگرام با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. به این صورت شانس دیده شدن ویدئوها در IGTV بیشتر خواهد شد.

هرآنچه باید درباره IGTV اینستاگرام بدانیم

از دیگر امکاناتی که اینستاگرام به تازگی به IGTV اضافه کرده است، امکان انتشار ویدئوهای سریالی (video series) در آن است. به این معنا که کاربر می تواند طی روندی روزانه، هفتگی یا ماهانه مجموعه ویدئوهایی را که درست کرده است به صورت سریالی منتشر کند (مثل سریالهایی که در تلوزیون یا یوتیوب تماشا می کنید، با این تفاوت که در IGTV پخش می شوند).

 امکان پست ویدئوهای طولانی تر با استفاده از IGTV اینستاگرام فرصت بسیار خوبی در اختیار کاربران و کسب و کارها می گذارد تا با استفاده از آن محتواهای عمیق تر و معنادارتری درست کنند و از آنها برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام استفاده کنند.

در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توانید به IGTV اینستاگرام دسترسی پیدا کنید و برای بارگذاری ویدئو در آن، چه باید بکنید.

اگر مخاطب و فالوور کافی برای ویدئوهای خود در IGTV ندارید، می توانید از روش های افزایش فالوور با استوری استفاده کنید. همچنین خرید فالوور راهکار خوب دیگری است که برای این منظور می توانید به کار بگیرید.

IGTV اینستاگرام کجا است؟

برای دسترسی به IGTV اینستاگرام دو راه پیش رو خواهید داشت. روش اول آن است که مثل آنچه در تصویر زیر می بینید، وارد صفحه پروفایل خود در اینستاگرام شوید و گزینه «+» را انتخاب کنید. از منوی جدیدی که باز می شود گزینه «IGTV video» را انتخاب کنید.

IGTV اینستاگرام کجا است

پس از آن وارد IGTV اینستاگرام خواهید شد. حالا باید ویدئوی موردنظرتان را آپلود کنید (فقط قادر به آپلود ویدئوهایی خواهید بود که طولانی تر از یک دقیقه باشند)، برای آن کاور انتخاب کنید، عنوان (title) و توضیحات (description) آن را بنویسید، و تنظیمات و امکانات دیگری که به آنها دسترسی دارید را به انتخاب لحاظ کنید.

در روش دوم برای دسترسی به IGTV اینستاگرام، مثل آنچه در تصویر زیر می بینید، باید وارد قسمت نیوز فید (newsfeed) شوید، گزینه «+» را از پایین صفحه انتخاب کنید، و سپس مثل آنچه برای روش قبل شرح داده شد، توضیحات و تنظیمات دیگر را تکمیل کنید.

روش دوم برای دسترسی به IGTV

توجه داشته باشید که حتما نباید از طریق خود اینستاگرام اقدام به استفاده از IGTV کنید. شما می توانید از اپلیکیشن های مجزایی که برای این منظور طراحی شده اند نیز استفاده نمایید.می توانید این اپ ها را دانلود کنید و کار به اشتراک گذاری ویدئوهای طولانی تر را در خود اپلیکیشن IGTV انجام دهید.

چگونه IGTV را پست بگذاریم؟

پیش تر اشاره شد که در IGTV اینستاگرام این امکان را خواهید داشت که پیش نمایش کوتاهی از ویدئوهای طولانی تر را در دیگر قسمتهای اینستاگرام با کاربران به اشتراک بگذارید و به این صورت، شانس دیده شدن ویدئوها در IGTV را بیشتر کنید.

در این بخش از مطلب ابتدا شما را با نحوه گذاشتن IGTV در پست اینستاگرام آشنا می کنیم و بعد از آن، از نحوه گذاشتن IGTV در استوری اینستاگرام خواهیم گفت.

نحوه گذاشتن IGTV در پست اینستاگرام

برای این منظور ابتدا باید مراحلی را که در بخش قبل توضیح داده شد طی کنید، وارد IGTV اینستاگرام شوید و ویدئوی موردنظر برای بارگذاری در آن را انتخاب کنید. زمانی که به صفحه بعدی هدایت شدید، در آن باید عنوانی (title) برای ویدئو انتخاب کنید. به محض نوشتن و تأیید عنوان، گزینه ای به نمایش درخواهد آمد تحت عنوان «Post a Preview» (پست کردن پیش نمایش).

نحوه گذاشتن IGTV در پست اینستاگرام

با فعال کردن این گزینه پیش نمایش ویدئوی IGTV در پروفایل و فید شما در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر از طریق نیوزفید وارد IGTV اینستاگرام شوید، پس از انتخاب ویدئو صفحه ای مثل آنچه در تصویر زیر می بینید برایتان باز خواهد شد. اگر می خواهید پیش نمایش ویدئو در اینستاگرام پست شود، حتما گزینه دوم (Share as Long Video) را انتخاب کنید.

نحوه گذاشتن IGTV در استوری اینستاگرام

برای گذاشتن ویدئو IGTV در استوری اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اینستاگرام را باز کنید و از میان ویدئوهای IGTV، ویدئویی را که می خواهید در استوری بگذارید باز کنید.

۲. آیکون هواپیمای کاغذی (آیکون send) پایین ویدئو را انتخاب کنید.

نحوه گذاشتن IGTV در استوری اینستاگرام

۳. از میان گزینه هایی که باز می شود، «Add to your own story» (افزودن به استوری خود) را انتخاب کنید.

۴. به صفحه جدیدی (تصویر زیر) هدایت خواهید شد. پستی را که قرار است در استوری شما به نمایش درآید به شکل دلخواه ویرایش کنید و سپس گزینه «share» (به اشتراک گذاری) را انتخاب کنید.

پست ای جی تیوی اینستاگرام

فالوورها و کاربرانی که این پست را در استوری شما ببینند، با انتخاب آن به ویدئوی اصلی در IGTV اینستاگرام هدایت خواهند شد.

با خرید بازدید لایو اینستاگرام و افزایش فالوورها در این اپلیکیشن شانس دیده شدن ویدئوهای خود در ای جی تیوی را افزایش دهید.
خرید بازدید پست هم راهکار خوب دیگری است که برای دست یابی به این هدف نتیجه بخش خواهد بود.

خرید لایک IGTV :راهکاری بی نظیر جذب بازدیدکننده

اگر تازه به فکر استفاده از IGTV برای پست کردن محتوای ویدئویی افتاده اید، باید برای جذب و افزایش تعداد کسانی که از ویدئوهای شما دیدن می کنند وقت بگذارید.

راهکارهای مختلفی برای جذب بازدیدکننده بیشتر در IGTV قابل استفاده هستند. بیش از هر چیز کیفیت ویدئوها و ارتباط آنها با حیطه کاری، تخصصی یا علاقه مندی های شما حائز اهمیت است که در بلندمدت، تعیین کننده تعداد بازدیدکننده های پستهای شما خواهد بود.

خرید لایک IGTV

در ابتدای مسیر هم که هنوز مخاطب و بازدیدکننده چندانی برای ویدئوهای خود پیدا نکرده اید می توانید از راهکارهایی چون خرید لایک IGTV استفاده کنید. وقتی بازدیدکننده ببیند تعداد لایک ویدئوی شما زیاد است، امکان آنکه به دیدن ویدئو ترغیب شود بیشتر خواهد بود؛ و اگر محتوای ویدئو به اندازه کافی خوب و با کیفیت باشد، امکان آنکه باز هم از ویدئوها و پستهای شما دیدن کند بیشتر خواهد شد. خرید بازدید IGTV هم راهکار دیگری است که به همین منوال برای ترغیب بازدیدکننده به دیدن ویدئوهای شما مفید خواهد بود.

تنظیمات IGTV اینستاگرام

در این بخش از مطلب راجع به تنظیمات IGTV اینستاگرام صحبت خواهیم کرد و شما را با برخی از ویژگی ها و قابلیتهایی آشنا خواهیم کرد که هنگام گذاشتن ویدئو در آن به آنها دسترسی خواهید داشت.

نحوه حذف و اضافه کردن IGTV

درباره نحوه اضافه کردن و بارگذاری ویدئو در IGTV اینستاگرام، زیر عنوان « IGTV اینستاگرام کجا است؟» در ابتدای مطلب توضیح داده شد.

برای حذف ویدئو از IGTV ابتدا باید از طریق اینستاگرام، یا خود اپلیکیشن IGTV، ویدئوی موردنظرتان را باز کنید (ویدئویی که قصد حذف آن را دارید). سپس مثل آنچه در تصویر زیر می بینید، پایین ویدئو گزینه سه نقطه افقی را انتخاب کنید. از میان گزینه های موجود در منوی کوچکی که باز می شود، «Delete» (حذف کردن) را انتخاب کنید.

نحوه حذف و اضافه کردن IGTV

به این صورت ویدئو از آرشیو ای جی تی وی حذف خواهد شد.

IGTV و تغییر سایز ویدیو

برای تغییر سایز ویدیو IGTV می توان از روشهای مختلفی استفاده کرد. یکی از ساده ترین این روشها استفاده از ابزارهایی است که برای این منظور طراحی شده اند. در ادامه کار با یکی از اینها را به شما آموزش خواهیم داد.

وارد وبسایت Kapwing شوید و در صفحه اصلی آن، گزینه «Start editing» (شروع تدوین) را انتخاب کنید.

ویدئوی موردنظرتان را به ابزار تدوینگر این وبسایت معرفی کنید. برای این منظور دو راهکار پیش رو خواهید داشت. اول آنکه ویدئو را مستقیما از موبایل یا سیستم در وبسایت بارگذاری کنید، یا آنکه لینک ویدئوی موردنظر را کپی و در فیلد مشخص شده در ابزار تدوینگر جای گذاری کنید (می توانید از یوتیوب و جاهای دیگر ویدئو انتخاب کنید و با این روش به ابزار تدوینگر معرفی کنید).

پس از آنکه ویدئو بارگذاری شد، مثل آنچه در تصویر زیر می بینید، امکان تغییر اندازه آن برای پلتفرم های مختلف را خواهید داشت. از منوی سمت چپ صفحه اندازه 9:16 را انتخاب کنید که مخصوص ویدئوهای IGTV اینستاگرام است. اگر ویدئو افقی باشد (landscape)، ابزار تدوینگر به قسمتهای بالا و پایین آن پس زمینه اضافه می کند. می توانید رنگ پس زمینه را به دلخواه تغییر دهید (سیاه یا سفید).

ابزار تدوینگر ویدیو igtv

وقتی تنظیمات موردنظرتان را لحاظ کردید، گزینه «create» را از پایین صفحه انتخاب کنید. کمی بعد به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد (تصویر زیر). با انتخاب گزینه «Download video» (دانلود ویدئو) می توانید ویدئو را با فرمت mp4 دانلود کنید و در IGTV اینستاگرام پست کنید (ویدئو را در موبایل دانلود کنید و با دنبال کردن مراحلی که در ابتدای مطلب شرح داده شد آن را در IGTV پست کنید).

ویدئو igtv اینستاگرام

چگونه در IGTV فیلم افقی بگذاریم

برای برخی ممکن است این سؤال پیش بیاید که در IGTV اینستاگرام برای گذاشتن ویدئوهایی که به صورت افقی (landscape) گرفته اند چه باید بکنند و اینکه آیا در تنظیمات IGTV در پیج خصوصی یا در اپلیکیشن آن امکانی برای گذاشتن بی نقص چنین ویدئوهایی وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. شما لازم نیست برای گذاشتن چنین ویدئوهایی تنظیمات خاصی انجام دهید. ویدئوی موردنظرتان را به همان منوالی که توضیح داده شد در IGTV اینستاگرام بارگذاری کنید. کسی که از ویدئو دیدن می کند، با چرخاندن موبایل خود می تواند ویدئوی افقی را در حالت فول اسکرین (full screen) تماشا کند.

تنظیمات remove preview IGTV چیست ؟

پیش تر توضیح داده شد که هنگام بارگذاری ویدئو در IGTV اینستاگرام امکان آن را خواهید داشت که پیش نمایشی از ویدئو را در فید و پروفایل خود با دیگران به اشتراک بگذارید و به این شکل، شانس دیده شدن آن را افزایش دهید.

تنظیمات remove preview IGTV چیست

البته استفاده از این امکان اختیاری است و اگر بخواهید، می توانید ویدئو را بدون گذاشتن پیش نمایش پست کنید. برای این منظور کافی است در مراحلی که در بخش ابتدایی مطلب شرح داده شد، گزینه «Post a preview» (پست کردن پیش نمایش) را غیرفعال کنید.

چرا ای جی تی وی ندارم؟

اینستاگرام به تازگی اعلام کرد که آیکون افزودن ویدئوی IGTV را (آیکون «+») از صفحه اصلی کاربران در خود اپلیکیشن اینستاگرام حذف خواهد کرد. علت هم آن است که تعداد کاربرانی که برای بارگذاری ویدئو در آی جی تی وی آن را انتخاب می کنند، چندان زیاد نیست و اینستاگرام این اقدام را با توجه به بازخوردی که از کاربران دریافت کرده در دستور کار قرار داده است. به همین خاطر است که احتمالا آیکون افزودن ویدئو در IGTV را در صفحه اصلی پروفایل خود در اینستاگرام مشاهده نمی کنید.

اگر قصد استفاده از IGTV اینستاگرام و بارگذاری ویدئو در آن را دارید، باید جداگانه اپلیکیشن آن را دانلود کنید.

نظر شما چیست؟ تجربه استفاده از IGTV اینستاگرام را داشته اید؟ چقدر از کار با آن راضی بوده اید و آیا امکان جذب و افزایش مخاطب و دنبال کننده را با آن داشته اید؟ سؤالی راجع به نحوه کار با آن یا تنظیماتش دارید که در مطلب حاضر پاسخ آن را نیافته باشید؟

در قسمت «ارسال دیدگاه» می توانید با ما و خوانندگان مطلب از نظرات و تجربه های خود بگویید و اگر سؤالی دارید که بی جواب مانده است، در همین قسمت مطرح کنید.

سؤالات متداول

  • چگونه ای جی تیوی را آرشیو کنیم؟
    تصویر پیش نمایش ویدئویی را که می خواهید وارد آرشیو شود بیاورید. آیکون سه نقطه را از پایین صفحه انتخاب کنید. از میان گزینه هایی که نمایش داده می شود «Hide» را انتخاب کنید.
  • چرا ای جی تی وی ندارم؟
    اینستاگرام به تازگی اعلام کرد که آیکون افزودن ویدئوی IGTV را (آیکون «+») از صفحه اصلی کاربران در خود اپلیکیشن اینستاگرام حذف خواهد کرد. علت هم آن است که تعداد کاربرانی که برای بارگذاری ویدئو در آی جی تی وی آن را انتخاب می کنند، چندان زیاد نیست.
  • بهترین راه برای افزایش شانس بازدید از ویدئوهای IGTV اینستاگرام چیست؟
    افزودن پیش نمایش در صفحه پروفایل یا پست گذاشتن ویدئوها در قالب استوری و نظایر این راهکارها.