امتیاز شما به این مطلب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کسب و کار ها نیز به تکنولوژی وابسته شده‌اند. حتما شما نیز تا کنون نام شبکه اجتماعی اینستاگرام را شنیده‌اید . این شبکه‌ی اجتماعی در سال‌های اخیر نقش بسیار مهمی در کسب و کار‌های آنلاین و یا غیر آنلاین داشته است و همین امر باعث شد تا فروشندگانی که قصد فروش محصولات خود را در فضای آنلاین دارند به فکر افزایش فالوور واقعی اینستاگرام بیفتند . فالوور اینستاگرام کمک می‌کند تا مقدار افرادی که با پیج فروشنده تعامل دارند بیشتر شود و سبب افزایش فروش آن کسب و کار شود.

در اینستاگرام روش‌های گوناگونی برای افزایش فالوور وجود دارد که بیشتر آن‌ها نیز کارآمد هستند که شما میتوانید  با مطالعه مقاله چگونه فالوور واقعی بگیریم تمامی این روش ها را بخوانید. در این مقاله ما به افزایش فالوور با استوری اشاره میکنیم، با ما همراه باشید.

علت اهمیت افزایش سین استوری

همانطور که در جریان هستید امروزه استوری ها نقش بسیار پررنگی در تبلیغات دارند و افزایش بازدید استوری اینستاگرام نقش بسیار پررنگی در تعداد فالوور ها و معرفی شما دارد. استوری اینستاگرام به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی در اینستاگرام محسوب میشود.

استوری اینستاگرام، مهره افزایش فالوور

شما می توانید با رعایت یکی دو نکته ساده از ابزار استوری اینستاگرام به بهترین نحو استفاده کنید. استوری اینستاگرام پست هایی هستند که انقضایی 24 ساعته دارند. البته در بخشی به نام هایلایت می توان آن ها را دسته بندی و آرشیو نمود اما در کل زمان نمایش استوری به اندازه یک شبانه روز است.

استوری ها نیز می توانند مانند پست ها به صفحه اکسپلور راه بیابند، شامل هشتگ ها و تگ های متنوع باشند و هم چنین شما قادر خواهید بود پست های خود را نیز در استوری لینک کنید.

شما ممکن است در صدر صفحه فید کاربران خود نباشید و پست هایتان بازدید کمتری داشته باشد اما  اگر در بخش استوری خوب کار کنید شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت.

اگر استوری های شما شامل محتوای مناسب و یا استیکر هایی نظیر نظرسنجی، سوال و جواب، رای گیری و … باشد می تواند مخاطبین زیادی را به این استوری ها جلب کند و این جلب مخاطب مصادف است با ورود استوری به صفحه اکسپلور.

 با ورود استوری به این صفحه شانس بسیار بالایی خواهید داشت تا توسط افراد جدید شناسایی و دیده بشوید. این جا جایی است که می توانید در میان استوری های خود پست های قدیمی تان را بازنشر دهید تا ویو پست های اینستاگرام خود را بالا ببرید و یا حتی قادر خواهید بود در استوری های خود تبلیغات دیگر پیج ها را داشته باشید.

نحوه پست استوری اینستاگرام

پست استوری و یا انتشار داستان به معنای فارسی آن کار چندان دشواری نیست . برای این منظور باید بر روی علامت به اضافه در صفحه خانه یا فید خود، کلیک کنید  و سپس دکمه دایره ای شکل عکس بگیرید و یا با نگه داشتن چند ثانیه ای اقدام به گرفتن ویدئو کنید.  

البته این زمانی است که شما می خواهید آنلاین و یا لایو تصویر استوری کنید. اما شما می توانید برای انتشار استوری حتی با رفتن به گالری خودتان  یک تصویر و یا ویدئو را انتخاب کنید و به عنوان استوری با انتخاب گزینه stories ایجاد کنید.

نحوه پست استوری اینستاگرام

افزایش فالوور با استوری

در ادامه این مطلب ما برخی از روش ها برای افزایش بازدید استوری را به شما میگوییم:

ارسال تصویر و یا ویدئویی از کسب و کار و یا خدمات خودتان در استوری

استوری اینستاگرام این قابلیت را می دهد که اغلب کاربران اینستاگرام راحت تر با آن در ارتباط باشند. وقتی شما از استوری برای انتشار لایو و یا آنلاین و یا حتی انتشار عکس و فیلم از لحظات کاری خود استفاده می کنید، کاربران و فالوور اینستاگرام شما بیشتر به شما اعتماد می کند و به این نتیجه خواهید رسد که انتخاب درستی انجام داده است، اگر فالوور پیج شما باشد به شما بیشتر اطمینان می کند و اگر نباشد به راحتی تبدیل به فالوور اینستاگرام شما خواهد شد.

استفاده از هشتگ در Story

بسیاری از کابران در اینستاگرام، هشتگ های خاصی را دنبال می کنند یا در موارد خاص، هشتگ خاصی را بررسی می کنند. زمانی که شما هشتگی را در اینستاگرام جستجو می کنید، پست هایی که از آن هشتگ استفاده کرده اند را همانند صفحه اکسپلور مشاهده می کنید.

در بالای صفحه نیز می توانید با زدن روی تصویر شاخصی که بنا به تشخیص اینستاگرام و بر اساس الگوریتم هایی که دارد، بعنوان تصویر شاخص یک هشتگ انتخاب شده، استوریهایی که از هشتگ مذکور استفاده کرده اند را بازدید کنید.

استفاده از هشتگ در Story

استوری هایی ایجاد کنید که مخاطبان شما عاشق آن باشند

طی سال های گذشته، اینستاگرام انواع مختلفی از قالب های متنوع را معرفی کرده است که می توانید در استوری های خود استفاده کنید. هر کدام از قالب های متنوعی که می توانید در استوری های خود استفاده کنید در موارد مختلف می توانند تاثیر به سزایی داشته باشند. به طور مثال قرار دادن عکس در استوری به همراه نظرسنجی می تواند تعامل شما را با مخاطبانتان افزایش دهد.

لایوها برای پاسخگویی به سوالات مخاطبان، راه ارتباطی بسیار مناسبی است. تا بتوانید به صورت زنده و در یک زمان مشخص با آنها صحبت کنید. این کار باعث می شود صمیمیت بیشتری با مخاطبان برقرار کنند. بنابراین هر کدام از مواردی که در ادامه می خوانید می توانند در استوری ها فواید و مزیتی هایی را داشته باشند.

شما می توانید از بین موارد زیر انتخاب کنید:

  • عکس ها
  • ویدئوها (قابلیت هندزفری)
  • بومرنگ استوری
  • لایو
  • متن تایپی
  • Rewind
  • Stop Motion

تمام این گزینه های موجود، امکان استفاده از استوری ها را به صورت خلاقانه فراهم می کند.

هایلایت کردن استوری برای معرفی برند خود

وقتی کاربران جدید وارد صفحه اینستاگرام شما می شوند، احتمالا اطلاعات زیادی در مورد شما ندارند. بسیاری از کاربران به شرح مختصری در پروفایل خود (یا همان bio) اکتفا می کنند تا اولین تاثیر را بر روی مخاطب خود بگذارند. تاکنون در مورد اهمیت و ویژگی های یک بیوگرافی مناسب برای جذب مخاطب زیاد شنیده اید.

هایلایت کردن استوری برای معرفی برند خود

از عکس های با کیفیت و جذاب برای استوری گذاشتن استفاده کنید

استفاده از عکس های باکیفیت در جذب فالوور تاثیر بسیار زیادی دارد. مهم نیست که پیج شما یک وبلاگ شخصی است یا یک پیج کسب و کار ، شما باید از عکس های صنعتی با کیفیت برای پست و استوری گذاشتن استفاده کنید . سعی کنید بیشتر عکس های شخصی و یا عکس های محصولات خود را با دوربین عکاسی بیندازید.

محتوای کوتاه و جذاب

در استوری شما زمانی به اندازه 6 تا 7 ثانیه وقت نمایش اثر دارید پس سعی کنید مطلب مورد نظرتان را در این زمان کوتاه انتقال دهید. برخی با گذاشتن متن های بلند در استوری موجب خستگی چشم و سر رفتن حوصله مخاطب می شوند که اصلا درست نیست. متن های بلند، تصاویر پر آیتم و شلخته، نوشته های زیاد و شلخته از عواملی هستند که بازدید شما را کاهش می دهند.

 همانطور که از نام آن معلوم است استوری به معنای روایت داستان می باشد پس سعی کنید در استوری گذاشتن داستانی را تعریف کنید. یعنی استوری شما شامل شروع، میانه و پایان ماجرا باشد. این گونه بهترین نتیجه ها را می گیرید.

منشن (Mention)

یکی از گزینه های Story، امکان منشن یا مورد خطاب قرار دادن سایر کاربران اینستاگرام می باشد. استفاده از این گزینه چنانچه با خلاقیت تلفیق شود می تواند، آمار ویو استوری شما را افزایش دهد.

منظور از خلاقیت استفاده از روش های خلاقانه در بکارگیری از گزینه Mention در استوری است. برای مثال شما پیجی برای فروش تی شرت در اینستاگرام دارید. شخصی با تعداد فالوور بالا، یکی از تی شرت های شما را خریداری و پستی منتشر کرده که در آن تی شرتی که از شما خریداری کرده را به تن دارد.

زمانی که ایشان را منشن می کنید، به احتمال بسیار زیاد از Story شما بازدید می کند. همین کافی است تا اینستاگرام استوری شما را به فالوور ها و کاربرانی که به شکلی با پیج ایشان در ارتباط هستند، پیشنهاد دهد.