3.3/5 - (3 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت دایره اینتراکشن توییتر را به شما آموزش دهیم. همانطور که می دانید اینتراکشن یا تعامل داشتن در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله توییتر، مبنای استفاده از این شبکه ها است. پس اگر می خواهید با دایره اینتراکشن توییتر و نحوه ساخت آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید شبکه اجتماعی توییتر، پلتفرمی محبوب در بین مردم است که به افراد امکان تبادل اخبار و اطلاعات پیرامون موضوعات مختلف را می‌دهد و بسیار تعاملی است.

می‌توان گفت افراد و کاربران توییتر از همه کشورها و همه اقشار جامعه هستند که نسبت به وقایع مختلف کشورشان یا حتی جهان اخبار مختلفی را باهم به اشتراک گذاشته یا به اصطلاح توییت می‌کنند، دیگران این خبرها را لایک کرده، کامنت می‌گذارند یا درصورت اهمیت موضوع آن را ریتوییت و بازنشر می‌کنند.

ساخت دایره توییتر

اما برای ورود به این دنیای پرطرفدار باید با اصطلاحات آن نیز آشنایی داشته باشید. یکی از این اصطلاحات دایره اینتراکشن توییتر یا InterAction Circle است. در واقع شما برای اینکه یک نگاه کلی از تعاملات خود در توییتر داشته باشید به این دایره تعاملی نیاز دارید.

دایره اینتراکشن توییتر چیست؟ (chirpty/hopper)

دایره توییتر به شما این امکان را می‌دهد که نگاهی به تمام فعالیت‌ها و تعاملات خود در این فضا انداخته و مروری کلی داشته باشید. از آنجا که سطح ارتباطات و تعاملات افراد در بسترهای اجتماعی مانند توییتر بایکدیگر متفاوت است، این شبکه اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از دایره اینتراکشن به سطح تعاملات و نرخ تعاملات (اینگیجمنت) خود با افراد، نگاهی کلی بیندازید.

منظور از اینتراکشن نیز همان لایک، منشن (کامنت)، توییت، ریتوییت، کوت و… است که معمولا در تعامل با دیگران در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌بریم. اما در اینجا این اصطلاح را برای توییتر استفاده می‌کنیم.

نحوه ساخت Twitter interaction circle

این دایره در واقع یک چارت یا نمودار دایره‌ای شکل است که آواتار شما در مرکز قرار می‌گیرد و آواتار افرادی که از آغاز فعالیت خود در توییتر با آن‌ها تعامل داشته‌اید، حول آن نمایش داده می‌شود. این نمایش در سطوح دایره‌ای و به‌ ترتیب بیشترین میزان نرخ تعامل شما با آن حساب کاربری است.

دایره تعامل توییتر شامل سه دایره یا سه حلقه است. به این‌صورت که در دایره اول نزدیک‌ترین افراد به شما قرار دارند که بیشترین تعامل و اینتراکشن را با آن ها داشته‌ اید، به همین ترتیب در دایره دوم و در نهایت حلقه سوم کسانی را نشان می‌ دهد که کمتر با آن ها تعامل دارید.

نحوه ساخت Twitter interaction circle

ساخت دایره اینتراکشن توییتر کار سختی نیست، با استفاده از برخی سایت ها شما می توانید به راحتی و تنها با وارد کردن آیدی اکانت توییتر تان، این دایره یا نمودار را ایجاد کنید.

سایت دایره اینتراکشن توییتر

یکی از سایت های معروف و پر استفاده برای ساخت دایره توییتر، وب سایت Chirpty (کریپتی) است که در ادامه نحوه استفاده از این سایت را به شما آموزش می دهیم.

سایت دایره اینتراکشن توییتر

لینک دایره اینتراکشن توییتر

شما می توانید با کلیک بر روی لینک وب‌ سایت chirpty.com به راحتی وارد صفحه اصلی این سایت شوید و دایره توییتر خود را ایجاد کنید.

مراحل ساخت دایره اینتراکشن دوستان در توییتر chirpty.com

برای ساخت دایره اینتراکشن توییتر، بعد از ورود به این سایت مراحل زیر را طی کنید:

  • نام کاربری خود را بدون @ وارد کرده و روی گزینه Generate کلیک کنید.
  • دایره اینتراکشن شما به همراه نام‌ کاربری تمام افراد حاضر در چارت به شما نمایش داده می‌شود.
  • از طریق گزینه Save، تصویر را ذخیره کنید.
  • شما می‌توانید در گوشه سمت چپ بالا در قسمت background color رنگ بک گراند دایره خود را تغییر دهید.
chirpty.com

زمانی که شما وارد این سایت می شوید، باید چند دقیقا منتظر بمانید تا گزینه Generate برایتان فعال شود. البته اگر نمی خواهید منتظر بمانید، می توانید با کلیک بر روی گزینه Skip the wait for 0.99$ و پرداخت هزینه، در همان لحظه دایره اینتراکشن خود را ایجاد کنید.

مربع اینتراکشن توییتر

شاید جایی با کلمات دیگری مانند مربع یا درخت اینتراکشن توییتر برخورد کنید. درواقع این اصطلاحات اشکال دیگری از اینتراکشن توییتر هستند که می‌توان انتخاب کرد و نحوه تعامل در توییتر یا شبکه‌های اجتماعی دیگر را با آن‌ها دید.

مربع اینتراکشن توییتر

همانطور که گفتیم وب‌سایتی که با استفاده از آن می‌توانید دایره اینتراکشن یا دایره تعامل بسازید وب‌سایت  Chirpty است که رایگان است مگر آنکه خودتان بخواهید جای معطلی چند دقیقه‌ای (تقریبا 15 دقیقه)، با پرداخت هزینه هرچه سریعتر دایره اینتراکشن خود را بسازید که البته با وجود تحریم‌ها و قیمت نوسانی دلار معمولا ایرانیان صبر را بر این کار ترجیح می‌دهند.

علت انتظار چند دقیقه‌ای در ثبت نام رایگان و ایجاد دایره تعامل در توییتر در وب سایت chripty به این دلیل است که API توییتر به برنامه اجازه می‌دهد هر 15 دقیقه فقط تعداد مشخصی از درخواست‌ها را ارسال کند.

بررسی سایت Chirpty

شاید برایتان این سوال مطرح شود که این سایت چگونه عمل می‌کند. در پاسخ باید گفت وب‌سایت‌هایی مانند Chirpty با کمک دسترسی به اکانت کاربران، درواقع اطلاعات آن‌ ها را تحلیل کرده و براساس مدت‌ زمانی که در توییتر می‌گذرانند، اکانت‌هایی که دنبال می‌‌کنند و نوع تعاملی که با دیگر کاربران دارند دایره اینتراکشن را ایجاد می‌کنند.

وب سایت chripty

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم درمورد کاربرد دایره اینتراکشن توییتر (Twitter interaction circle)، اهمیت آن در بین کاربران توییتر و همینطور نحوه ساخت آن توضیحاتی را برای شما ارايه دهیم. شما با مراجعه به سایت کریپتی به راحتی می‌توانید دایره اینتراکشن توییتر خود را بسازید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درست است که ساخت دایره اینتراکشن عموما یک ویژگی سرگرم کننده است. اما به این دلیل که افراد دوست دارند تصویر آواتار شان در دایره اینتراکشن دیگر کاربران باشد، سعی می کنند که تعامل خود را با دیگران افزایش دهند و این مسئله باعث فعالیت بیشتر در توییتر می شود.

شما در شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام هم می توانید با خرید بازدید لایو، تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید.

سوالات متداول

  • مربع اینتراکشن توییتر چیست؟

شاید جایی با کلمات دیگری مانند مربع یا درخت اینتراکشن توییتر برخورد کنید. درواقع این اصطلاحات اشکال دیگری از اینتراکشن توییتر هستند که می‌توان انتخاب کرد و نحوه تعامل در توییتر یا شبکه‌های اجتماعی دیگر را با آن‌ها دید.

  • دایره اینتر اکشن توییتر چیست؟

از انجا که سطح ارتباطات و تعاملات افراد در بسترهای اجتماعی مانند توییتر بایکدیگر متفاوت است، این شبکه اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از دایره اینتراکشن به سطح تعاملات و نرخ تعاملات (اینگیجمنت) خود با افراد، نگاهی کلی بیندازید.

  • آیا ساخت دایره توییتر هزینه بر است؟

خیر. ساخت دایره توییتر کاملا رایگان ولی فرایندی زمان بر است.