5/5 - (1 امتیاز)

آیا می خواهید یک کلاب جدید در کلاب هاوس ایجاد کنید اما در مورد نحوه ساخت کلاب در کلاب هاوس نمی دانید؟ این یک سفر هیجان انگیز برای آموزش کاملا تصویری و حرفه ای برای یکی از داغترین موضوعات ترند روز یعنی ساخت کلاب در کلاب هاوس است.

علاقه ای که من و بسیاری دیگر از افراد به ساخت کلاب در کلاب هاوس داریم، نشات گرفته از حس بازنشر اطلاعات و تبادل نظر است.

اما شاید شما هم همچون بسیاری از دوستان من در ساخت کلاب مشکل داشته باشید و اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید.

من در ابتدای امر از منابع خارجی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاب و نحوه ایجاد آن کمک گرفته ام اما برای بسیاری این کار سخت و زمان بر است. اما چاره چیست؟ 🙁

در این مطلب به شما کمک می کنم تا کم کم با کلاب آشنا شوید و از قابلیت ها و امکانات بی نظیر آن مطلع شوید، سپس با هم گام به گام یک کلاب حرفه ای می سازیم 🙂

ساخت کلاب در کلاب هاوس
کلاب در کلاب هاوس

کلاب چیست؟

خوب برای شروع کار بد نیست در مورد کلاب اطلاعات جامعی داشته باشید تا بتوانید با تنظیمات و قسمت ها مختلف کلاب آشنا شوید. در کلاب هاوس، کلاب را می توان به عنوان مکانی توصیف کرد که با توجه به موضوع کلاب، کاربران دارای علایق و تخصص ها و دانش های شبیه به هم، در آن جمع می شوند و دانسته های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

هنگامی که رومی توسط یک کلاب ایجاد می شود، اشتراکات این افراد باعث می شود گفتگوها جذابیت بیشتری داشته باشند.

کلاب ها در کلاب هاوس را می توان به گروه های تلگرام و واتساپ و… تشبیه کرد، با این تفاوت تنها راه برقراری ارتباط در کلاب های کلاب هاوس نه عکس است و نه نوشته بلکه از طریق کلام است که این نوع از برقراری ارتباط با استفاده از کلام باعث نزدیکی بیشتر افراد به یکدیگر و آسان تر شدن بروز احساسات شده است.

کلاب ها فضاهایی برای برگزاری روم ها به طور منظم و هدفمند هستند؛ به عبارت دیگر روم ها برای اینکه بتوانند تعداد افراد بالاتری در جامعه هدف را به خود جذب کنند نیازمند جایگیری و تشکیل در قالب کلاب هستند.

کلاب در کلاب هاوس
کلاب چیست

تفاوت روم و کلاب در کلاب هاوس

هر کاربری هر زمانی که بخواهد با چند مرحله ساده می تواند رومی را با هر موضوعی که دوست دارد در کلاب هاوس ایجاد کند پس فایده داشتن کلاب چیست؟

  1. کلاب ها در کلاب هاوس قابلیت دنبال کردند دارند.
  2. با داشتن یک کلاب می توانید روی یک موضوع که بیشتر به آن علاقه دارید به صورت متمرکز فعالیت کنید.
  3. قابلیت جذب مخاطب بیشتر خواهید داشت که قطعاً در آینده برای شما از طرف کلاب هاوس امتیاز محسوب خواهد شد.
  4. با داشتن تقویم برگزاری روم ها، افراد می توانند برای شرکت در روم هایتان برنامه ریزی کنند و در نتیجه افراد بیشتری در روم های شما حضور خواهند داشت.

در نتیجه به شما توصیه می کنم اگر قصد دارید به صورت متمرکز بر روی یک یا دو موضوع در کلاب هاوس وقت صرف کنید، حتماً کلاب خود را راه اندازی کنید و فعالیت خود را در آنجا ادامه دهید. اینگونه می توانید افزایش بازدید روم های کلاب هاوس خود را تضمین کنید.

انواع نقش ها در کلاب ها

شما در هر کلابی که هستید قطعاً یکی از این سه نقش را خواهید داشت.

  1. بنیانگذار
  2. اعضا
  3. فالوور ها

بنیانگذار کلاب ها

بنیانگذاران کلاب ها افرادی هستند که تصمیم می گیرند چه کسانی به کلاب اضافه شوند؛ آن ها می توانند اعضای کلاب را اضافه یا حذف کنند؛ ساخت و یا لغو روم در کلاب هاوس نیز می تواند توسط بنیانگذار کلاب انجام شود.

همچنین آن ها می توانند برنامه زمان تشکیل روم ها در کلاب را تغییر دهند و آن را اصلاح کنند.

اعضا کلاب ها

افرادی که عضو کلابی هستند، می توانند دیگران را به عضویت در کلاب دعوت کنند.

 مشخصاً هر چه تعداد افراد یک کلاب افزایش پیدا کند، در هنگام برگزاری روم ها، کاربران بیشتری در آن حضور پیدا می کنند و جذب و افزایش فالوور کلاب هاوس راحت تر و سریع تر خواهد شد.

فالوور کلاب

فالوورهای کلاب افرادی هستند که یک کلاب را دنبال می کنند. آنها از رویدادهای پیش روی کلاب به صورت خودکار مطلع می گردند و می توانند به عنوان یک شنونده در روم های برگزار شده توسط کلاب شرکت کرده و در صورت تشخیص مادریتورها(مدیران) در روم های برگزار شده صحبت و مشارکت کنند.

در کلاب هاوس و دیگر شبکه های اجتماعی، شما می توانید با خرید فالوور ، به سرعت فالوور های خود را افزایش دهید و به درآمد زیادی برسید.

اما ساخت کلاب در کلاب هاوس چگونه است؟

اپلیکیشن کلاب هاوس فعلاً کلاب ها را به عنوان یک ویژگی آزمایشی در نظر گرفته و فقط به کلاب هایی اجازه فعالیت داده می شود که به صورت دستی، پس از ارسال درخواست از طرف شما توسط این شبکه تأیید شده باشد.

یک کاربر کلاب هاوس پس از مدیر بودن در ۳ کلاب تنها می تواند یک کلاب برای خودش داشته باشد با این حال ، هر کاربر می تواند درخواستی برای ساخت یک کلاب در اپلیکیشن ارسال کند و منتظر پاسخ برنامه باشد.

در ادامه ساخت کلاب در کلاب هاوس را به صورت گام به گام برای شما شرح خواهم داد؛ پس با من همراه باشید.

آموزش گام به گام ساخت کلاب در کلاب هاوس

مرحله اول – وارد شدن به پروفایل

روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست Hallway(تالار کلاب هاوس) ضربه بزنید.

اگر عکس پروفایل کلاب هاوس نداشته باشید، در این قسمت حروف اولیه نام شما نشان داده می شود.

مرحله دوم – وارد شدن به فرم ساخت کلاب

 سپس به پایین صفحه بروید و به جایی که نام کلاب ها در آن ذکر شده‌ است، رفته و گزینه + را انتخاب کنید.

مراحل ساخت کلاب
مراحل ساخت کلاب

مرحله سوم – وارد شدن به فرم ساخت کلاب

در مرحله‌ی سوم نحوه ساخت کلاب در کلاب هاوس، صفحه New Club(کلاب جدید) باز می شود و در آن فرمی به شما نمایش داده می شود که باید قبل از ایجاد کلاب در کلاب هاوس، آن را پر کنید.

مرحله چهارم – انتخاب نام کلاب

در قسمت Club Name، نامی که برای کلاب انتخاب کرده اید را وارد کنید.

نامی که برای کلاب خود منظور خواهید کرد قابل تغییر نخواهد بود پس در انتخاب آن دقت کنید.

ویژگی های یک نام کلاب مناسب

با توجه به عدم امکان تغییر نام کلاب در کلاب هاوس در ساخت کلاب مهمترین موضوع انتخاب نام مناسب می باشد.

فرم ساخت کلاب
فرم ساخت کلاب در کلاب هاوس

نام مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

  • بهتر است نام انتخابی شما برای کلاب در حد 2 الی 3 کلمه باشد و به خوبی کلاب شما را توصیف کند و باعث ایجاد ابهام نشود.
  • هر فردی می بایست با دیدن نام کلاب شما به راحتی هدف از کلاب را درک نماید.
  • قبل از انتخاب اسم، هدف از ایجاد کلاب خود را مشخص کنید؛ اگر قرار است که از کلاب خود برای اهداف سرگرمی و خوش‌گذرانی استفاده کنید، بهتر است که از اسم‌های جالبی مانند اسامی قصه ها،افسانه ها یا حتی حیوانات استفاده کنید و با کمی خلاقیت به آن ها بال و پر بدهید.
  • اگر کلاب شما جنبه کسب و کاری و آموزشی یا فلسفی و سیاسی دارد، حتما از نام های رسمی استفاده کنید و سعی کنید تا جای ممکن از اسامی دو پهلو استفاده نکنید تا حالت رسمی کلاب حفظ شود‌.

مرحله پنجم – نوع دسترسی اعضا کلاب

این بخش شامل ۳ گزینه می باشد که با روشن کردن هر یک از این گزینه ها تعیین خواهید کرد که اعضا چه نوع دسترسی در کلاب داشته باشند.

  • گزینه اول: Allow Followers با فعال کردن این گزینه، شما این امکان را به کاربران می دهید که کلاب ما را فالو کنند؛ در صورتی که نمی خواهید کلاب شما فالوور داشته باشد باید این گزینه را غیرفعال کنید.
  • گزینه دوم: Let member start room با فعال کردن این گزینه به همه اعضای کلاب اجازه می دهید روم خود را به صورت زیرشاخه ای از کلاب شما(با استفاده از نام شما) ایجاد کنند که فالوور های کلاب می توانند به آن بپیوندند.
  • گزینه سوم: Make member list private با فعال کردن این گزینه می توانید یک کلاب با اعضایی که خودتان آن ها را انتخاب می کنید برپا کنید(مانند بخش کلوس فرندز اینستاگرام).

دسترسی اعضای کلاب
دسترسی اعضای کلاب

مرحله ششم – دسته بندی موضوعات کلاب

برای در دسترسی آسان مخاطبان هدف در کلاب هاوس به کلاب شما، این شبکه اجتماعی دسته بندی های پیش فرضی را در نظر گرفته است.

در بخش سوم(Topic) با زدن بر روی Add(اضافه کردن) وارد دسته بندی های موضوعات کلاب می شوید؛ در این قسمت می توانید انتخاب کنید که کلاب شما مربوط به کدام دسته می باشد.

توجه داشته باشید که تنها می توانید سه دسته بندی را انتخاب کنید؛ پس سعی کنید مرتبط ترین دسته ها به موضوع کلاب خود را انتخاب کنید.

مرحله هفتم – توضیحات کلاب

آخرین بخش،Description(توضیحات کلاب) می باشد. توضیحات کلاب به کاربران کمک می کند تا از موضوعاتی که در کلاب شما به آن ها پرداخته می شود، آگاهی پیدا کنند و تصمیم بگیرند که آیا می خواهند کلاب شما را فالوو کنند یا خیر.

در هنگام نوشتن توضیحات سعی کنید تا حد امکان آن ها را مختصر و مفید بنویسید؛ هرچند که ممکن است دسته ای از افراد ترجیح بدهند به صورت کامل تر در مورد کلاب و فعالیت های شما اطلاعات داشته باشند اما عموم کاربران به دلیل هجوم از اینستاگرام به کلاب هاوس، تصویر محور هستند و ترجیه می دهند که شما در چند خط به صورت خلاصه فعالیت های خود را برایشان شرح دهید.

توضیحات کلاب
توضیحات کلاب

مرحله آخر – ساخت کلاب

پس از پر کردن بخش های فرم ساخت کلاب در کلاب هاوس، بالاخره می توانید کلاب خود را بسازید. برای این کار تنها نیاز است روی دکمه Create(ساخت) در قسمت بالای راست فرم، کلیک کنید.

تبریک می گویم؛ کلاب شما ساخته شده اکنون می توانید به برگزاری روم هایتان و جذب فالوور برای کلاب خود بپردازید.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس، به این دلیل که قابلیت کامنت گذاشتن ندارد، شما نمی توانید با خرید کامنت، رشد کنید. در نتیجه باید به فکر راه های دیگر برای موفقیت در کلاب هاوس باشید.

بهترین کلاب های ایرانی کلاب هاوس

در ادامه، تعدادی از کلاب های پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم. اگر شما هم علاقه به ساخت کلاب در کلاب هاوس دارید، می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس، مثل کلاب هایی که در ادامه نام می بریم، معروف شوید.

کلاب تولید محتوا فارسی

نام کلاب: محتوا فارسی

اگر به تولید محتوا علاقه دارید یا شغل شما تولید محتوا است بحث های روم ها این کلاب را از دست ندهید.

در این کلاب می توانید با تولیدکنندگان خوب محتوا در وبسایت های فارسی بیشتر آشنا شوید، سوالات خود را از آن ها بپرسید و ارتباطات خود را در این زمینه گسترش دهید.

این کلاب توانسته در عرض چهار ماه از تعداد 3500 نفر فالوور به تعداد 15800 فالوور برسد.

کلاب محتوای فارسی
کلاب محتوای فارسی

کلابی برای پزشکان ایرانی در هر نقطه ای از دنیا

نام کلاب:Persiandoc

اگر به دنیای پزشکی علاقه دارید و می خواهید ارتباط بیشتری با پزشکان مجرب برقرار کنید و از تجربیات آنها برای هدف گذاری های خود استفاده کنید حتماً در روم های این کلاب شرکت کنید.

همانطور که در توضیحات این کلاب آمده، این کلاب مکانی است برای گردهمایی پزشکان ایرانی مقیم ایران و خارج از ایران تا تجربیات خود را به علاقه مندان در این زمینه انتقال دهند، به امید اینکه این تجارب بتواند به افرادی که در این راه قذم گذاشته اند کمک کند.

این کلاب در عرض 4 ماه توانسته از تعداد 3600 نفر فالوور به تعداد 12400 فالوور برسد.

کلاب پرشین داک
کلاب پرشین داک

کلابی برای گردهمایی کلیه فعالان در حیطه علوم پزشکی

نام کلاب: Iranmed

این کلاب تنها درمورد پزشکان ایرانی نیست؛ بلکه در مورد تمامی دانشجویان، فعالان، کارکنان، محققان و پزشکان ایرانی است؛ تمامی افراد می توانند می توانند در روم های این کلاب شرکت کنند و از اطلاعات و سرگرمی های این کلاب استفاده کنند.

این کلاب در عرض 4 ماه توانسته از تعداد 2.6 هزار فالوور توانسته به تعداد 17.3 هزار نفر فالوور دست بیابد.

کلاب ایران مد
کلاب ایران مد

کلاب در زمینه تکنولوژی

نام کلاب: تِک تاک

کلاب تک تاک، کلابی است برای دوستداران تکنولوژی که در روم های این کلاب می توان در مورد دنیای فناوری و تکنولوژی به بجث و گفت و گو پرداخت.

این کلاب 4 ماه قبل 1.4 هزار نفر فالوور داشت اما در حال حاظر به تعداد 5.4 هزار فالوور رسیده است.

کلاب تک تاک
کلاب تک تاک

کلاب در زمینه مشکلات اجتماعی و تحصیلات

نام کلاب: Beautiful mind

کلابی فارسی زبان که روم های آن عموماً ساعت 23:00 به بعد برگزار می شود و با این وجود تعداد 7.2 هزار نفر فالوور دارد که 5 هزار نفر در 4 ماه اخیر رشد داشته است و زمینه در زمینه مشکلات اجتماعی و تحصیلات فعالیت می کند.

کلاب ذهن زیبا
کلاب ذهن زیبا

کلابی برای فریلنسر های ایرانی

 نام کلاب: Persian Freelancers

کلابی برای رشد فعالیت شما که همزمان در این کلاب در مورد مشکلات زندگی فریلنسر ها و و اجرایی کردن ایده های این افراد صحبت می شود؛ این کلاب 4 ماه قبل 1.9 هزار نفر فالوور داشته ولی اکنون تعداد 8.6 هزار نفر فالوور دارد.

کلاب فریلنسر فارسی
کلاب فریلنسر فارسی

کلاب مخصوص ایرانیان

نام کلاب: Iranians and Friends

با وجود اینکه بیشتر حضار روم های این کلاب، ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند اما این کلاب مکانیست برای حضور همه ایرانی ها که در روم هایش، در مورد غذاهای ایرانی،مشکلات اجتماعی،سیاست، ادبیات و تاریخ ایران و به طور کلی هرچه که مربوط به ایران و ایرانی ها است صحبت می شود.

این کلاب 4 ماه پیش 4.2 هزار نفر فالوور داشت و در حال حاظر 13.2 هزار نفر فالوور دارد.

کلاب مخصوص ایرانیان
کلاب مخصوص ایرانیان

کلابی برای دوست داران ادبیات فارسی

نام کلاب: از شعر و ادبیات

این کلاب جایی است برای دوست داران ادبیات فارسی که با حضوور در روم های آن می توانند به صحبت در مورد شعر و ادبیات فارسی بپردازند و همچنین به اندوخته های خود در این مورد اضافه کنند.

خوشبختانه هرچه می گذرد ایرانیان بیشتر قدر ادبیات زیبای فارسی را متوجه می شوند و می توانند با آن ارتباط عمیق تری برقرار کنند و همین موضوع یکی از دلایلی است که این کلاب توانسته در عرض 4 ماه از تعداد 3700 نفر فالوور به تعداد 14900 نفر فالوور برسد.

کلاب شعر و ادبیات
کلاب شعر و ادبیات

کلابی درباره همه چیز

نام کلاب: صدای تو/Your voice

در این کلاب می توانید در مورد موضاعات مختلف که با عنوان روم ها مرتبط هستند؛ به بحث و تبادل نظر بپردازید. کلاب «صدای تو» یکی از پرطرفدارترین کلاب های فارسی زبان در کلاب هاوس به شمار می رود.

این کلاب در عرض 4 ماه توانسته 3500 نفر فالوور حدید جذب کنید و از تعداد 3.5 هزار نفر فالوور به 7 هزار نفر فالوور رسیده است.

کلاب صدای تو
کلاب صدای تو

در این مطلب به صورت گام به گام ساخت کلاب در کلاب هاوس را به شما توضیح دادیم. اینکه چطور می توانید کلاب خود را در کلاب هاوس راه اندازی کنید و اصلاً کلاب در کلاب هاوس چیست و چه فایده ای دارد!

به یاد داشته باشید که شما می توانید برای روم های خود بازدید کننده بخرید. همانگونه که کاربران اینستاگرام با خرید بازدید لایو اینستاگرام، بازدید کننده های خود را افزایش می دهند.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با تیم فالوکمپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • فالوور کلاب کیست؟
    فالوورهای کلاب افرادی هستند که یک کلاب را دنبال می کنند.
  • کلاب چیست؟
    در کلاب هاوس، کلاب را می توان به عنوان مکانی توصیف کرد که با توجه به موضوع کلاب، کاربران دارای علایق و تخصص ها و دانش های شبیه به هم، در آن جمع می شوند و دانسته های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.
  • نقش های موجود در کلاب چه نقش هایی هستند؟
    بنیانگذار – اعضا – فالوور ها