امتیاز شما به این مطلب

چگونه یک بلاگر موفق در اینستاگرام شوم؟ این سوالی است که هر فردی که سودای شهرت در سر دارد ممکن است از خود بپرسد و تمایل داشته باشد شانس خود را برای بلاگر شدن امتحان کند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که ایده های خلاقانه برای بلاگر شدن در اینستاگرام دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنم.

بلاگر یعنی چه و بلاگر چه کسی است؟

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارتباطات در فضای مجازی، اینستاگرام بستری مناسب برای برخی افراد فراهم کرده است تا به عنوان بلاگر مشغول به فعالیت شوند. اما بلاگرها چه افرادی هستند و چه کاری انجام می دهند؟

واژه بلاگ خلاصه کلمه وبلاگ است و بلاگر به کسی گفته می شود که در وبلاگ ها تولید محتوا انجام می دهد. امروزه این لغت به افرادی اطلاق می گردد که تولید محتوا در موضوعات مختلف را در شبکه های مجازی انجام می دهند نه صرفا افرادی که وبلاگ می نویسند.

بلاگر چه کسی است

بلاگرها به نوعی، الگوی افرادی هستند که آن ها را فالوو می کنند و روی تصمیمات و سلایق و علایق آن ها تاثیر می گذارند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کار ها، حاضرند هزینه ای را برای سفارش تبلیغات به بلاگر ها اختصاص دهند تا بتوانند محصول شان را بفروشند.

برای اینکه کامل تر درمورد بلاگر ها و نحوه فعالیت شان بدانید، می توانید مقاله «بلاگر کیست» را مطالعه کنید.

انواع بلاگرها در اینستاگرام

بلاگرها در اینستاگرام هر کدام بسته به هدفی که دارند و حوزه علاقه مندی خود، سبک خاص و موضوع خاصی را برای بلاگری انتخاب می کنند. بنابراین ما با انواع بلاگرها در اینستاگرام رو به رو هستیم که در زیر به برخی از پرطرفدارترین انواع بلاگرها در اینستاگرام می پردازیم:

  • بلاگرهای شخصی
  • بلاگر برند سازی شخصی
  • بیوتی بلاگر
  • فشن بلاگر
  • بلاگر غذا و خوراکی
  • بلاگر سفر و گردشگری
  • بلاگر دکوراسیون
  • بلاگر خودرو
  • بلاگر اقتصادی
  • بلاگر طنز
  • بلاگر گیم
  • بلاگر کتاب
انواع بلاگر در اینستاگرام

چگونه بلاگر کتاب شویم؟

در میان انواع بلاگرهای موجود در اینستاگرام، شاید توجه کمتری به بلاگر کتاب شود اما این حوزه نیز طرفداران خاص خودش را دارد چرا که اینستاگرام یک بستر مناسب برای علاقه مندان به کتاب فراهم کرده است.

بلاگر کتاب فردی است که در خصوص کلیه مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی، انواع کتاب ها، نقد کتاب ها و معرفی کتاب های مختلف فعالیت می کند و موضوع بسیار خاصی است چرا که طرفداران خاص خود را دارد.

با استفاده از ابزار لایو، می توانید ارتباط مستقیم با مخاطب خود برقرار کنید که در پیشرفت پیج بسیار موثر است. خرید بازدید لایو نیز می تواند تاثیر بالایی روی دید کاربران نسبت به شما داشته باشد و شما را فردی محبوب در بین مخاطبان نشان دهد.

افرادی که علاقه مند به کار در حوزه بلاگر کتاب هستند، می توانند اقدامات زیر را در خصوص بلاگر کتاب انجام دهند:

ایده بلاگری کتابتوضیحات
معرفی کتاب هایکی از رایج ترین روش هایی که برای بلاگری کتاب می توانید انجام دهید این است که به طور خلاقانه کتاب های مختلف را به مردم معرفی کنید اما این معرفی نباید به گونه ای باشد که داستان کتاب را لو دهید. سعی کنید به گونه ای موضوع کتاب را مطرح کنید که مخاطب ترغیب شود کتاب معرفی شده را تهیه کرده و مطالعه کند.
معرفی نویسنده هانویسنده ها همیشه طرفداران متعصب خود را دارند و آشنایی با زندگینامه آن ها برای عده ای جالب بوده است.  می توانید طی یک برنامه حساب شده، زندگینامه، روحیات، اخلاقیات و نکات جالب زندگی آن ها را برای افراد شرح دهید.
معرفی دسته بندی های مختلفمی توانید به موضوعات خلاقانه و جالبی در خصوص کتاب ها بپردازید. یعنی برای خود برنامه ریزی کنید که در یک بازه زمانی مشخص می خواهید ۱۰ کتاب برتر جهان را به مخاطبان معرفی کنید. یا اینکه ده کتاب در مورد جنگ جهانی را معرفی کنید.
معرفی کتاب های صوتیممکن است برخی از افراد علاقه ای به خواندن کتاب به صورت کاغذی یا الکترونیکی نداشته باشند و دوست داشته باشند کتاب های صوتی را گوش دهند. نرم افزارها، پادکست ها و برنامه های مختلفی برای کتاب های صوتی وجود دارد که شما می توانید انواع کتاب های صوتی را با دیگران به اشتراک بگذارید.
بازی و سرگرمیمی توانید بخش زیادی از تولید محتواهای خود را به حقایق جالب حوزه کتاب اختصاص دهید. این حقایق هم می توانند مربوط به سرگذشت نویسنده ها باشند.
چالش و مسابقهبرای اینکه مخاطبان خود را ترغیب به خواندن کتاب های معرفی شده کنید، می توانید برنامه ریزی کنید کتابی که معرفی کرده اید را با فالوورهایتان شروع به خواندن کنید تا همه در مدت زمان مشخصی بتوانند کتاب را مطالعه کنند و سپس باهم درمورد آن صحبت کنند.

نرگس که با آیدی narges.book@ در اینستاگرام مشغول به بوک بلاگری یا بلاگری کتاب است، توانسته است ظرف مدت کوتاهی به محبوبیت زیادی در زمینه معرفی کتاب برسد. نرگس که با ترفندی جالب، توانسته است بیش از ۱۴ هزار فالوور جذب کند، هم به معرفی کتاب می پردازد و هم مسابقات مخصوص کتاب خوانی برگزار می کند و جوایز نقدی برای فالوورهای خود در نظر می گیرد.

بلاگر کتاب

چگونه بلاگر لایف استایل شویم؟

بلاگری لایف استایل یا بلاگر روزمرگی به بلاگری اطلاق می گردد که کلیه روزمرگی های جالب زندگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارد و در کنار این مسائل، محصولات یا خدمات مختلفی را نیز به مردم معرفی کنید.

از آنجایی که بسیاری از بلاگرها این شاخه از بلاگری را برای کار خود انتخاب می کنند، برخی از افراد ضمن بررسی راه های مختلف و روش های متعدد بلاگری، دوره های بلاگری لایف استایل را آموزش می دهند.

یکی از بلاگرهای لایف استایل معروف ایرانی، نگین عابد زاده است که ۲ میلیون فالوور دارد و روزمرگی های خودش و همسرش را با دیگران به اشتراک می گذارد. همسر نگین عابد زاده نیز در اینستاگرام شهرت زیادی دارد و او هم جزء بلاگرهای لایف استایل به شمار می رود.

با خرید کامنت برای محتواهای خود می تواند این ضلع مهم مثلث تعامل را دستخوش تغییرات اساسی کنید.

برخی از نکات مهم برای یک بلاگر لایف استایل:

  • راحت بودن با دوربین و فن بیان خوب
  • داشتن سوژه های جذاب برای اشتراک گذاری با مردم
  • داشتن ایده های جالب برای صحبت کردن با مردم
بلاگر لایف استایل

چگونه بلاگر کودک شویم؟

بلاگر های کودک را می توان به دو دسته تقسیم کرد. بسیاری از افراد هستند که با نمایش دادن تصاویر و ویدیو هایی از کودک شان، جذب فالوور می کنند و به درآمد زیادی می رسند که به این افراد بلاگر کودک می گویند. یکی از این بلاگر ها karenbabyboy30 است که ایده های عکاسی کودک را هم به اشتراک می گذارد.

برخی دیگر هم تولید محتوای مربوط به تربیت کودک یا مختص کودکان انجام می دهند. این افراد هم به نوعی بلاگر کودک هستند. به عنوان مثال، کودک خلاق (koodakekhallagh) به آموزش کاردستی برای خلاقیت کودکان می پردازد.

برای اینکه یک بلاگر کودک شوید، باید یا والد باشید و یا کار با کودکان را بلد باشید و با آن ها کار کرده باشید. برای اینکه بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید، بهتر است کتاب های مختص کودکان را مطالعه کنید تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد و تولید محتوای غنی تری انجام دهید.

بلاگر کودک

بلاگر اقتصادی

یکی دیگر از شاخه های مهم بلاگری در اینستاگرام، بلاگر اقتصادی است و مخاطبان آن ها افراد خاصی هستند که به حوزه های اقتصادی و مالی علاقه مند هستند. بلاگرهای اقتصادی در خصوص راه های افزایش درآمد در اینستاگرام فعالیت می کنند یا مسائل اقتصادی کشور و مسائل مالی را بررسی می کنند.

برای موفقیت در این امر باید:

  • آشنایی کاملی در خصوص مسائل اقتصادی داشته باشید.
  • آشنایی لازم در خصوص کار با اینستاگرام داشته باشید.
  • زمان کافی برای تولید محتوا و پاسخ به سوالات کاربران اختصاص دهید.

بلاگر آشپزی و خوراکی

گروهی از بلاگرها هستند که به دنبال معرفی بهترین رستوران ها و فست فودی های شهرهای مختلف می گردند تا آن ها را به مردم معرفی کنند. فود بلاگری یک حرفه جذاب برای افرادی است که علاقه مند به غذا هستند و دوست دارند تجربیات خود در خصوص غذاهای مختلف رستوران ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

برای موفقیت در این امر باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • امکان کار در بیرون و سر زدن به رستوران های مختلف را داشته باشید.
  • در مورد غذاهاو نحوه طبخ آن ها تا حدودی اطلاعات داشته باشید تا بتوانید کیفیت غذا ها را به خوبی ارزیابی کنید.
فود بلاگر

روش بلاگری بدون چهره

بسیاری از افرادی که علاقه مند به بلاگر شدن هستند، تمایلی ندارند که عکس و چهره آن ها در صفحات مجازی مشخص باشد و به اصطلاح دنبال بلاگری بدون چهره هستند. اما آیا امکان بلاگری بدون چهره وجود دارد؟ باید بگوییم بله.

 روش های ارائه شده در زیر برخی از کاربردی ترین راه های بلاگری بدون چهره است:

  • فروش محصولات و فیلم گرفتن از آن ها بدون نشان دادن چهره و معرفی آن ها تنها با صدای خود.
  • می توانید شما به عنوان ادمین پیج فعالیت کنید و از شخص دیگری برای ساخت تولید محتوا در اینستاگرام خود استفاده کنید.
  • می توانید از افکت ها و فیلترهای مختلف موجود در اینستاگرام که صورت شما را کمی تغییر می دهد برای فیلم گرفتن استفاده کنید.
بلاگری بدون چهره

نکاتی برای بلاگر شدن در اینستاگرام

در ادامه نکاتی را برای شما مطرح می کنیم که با رعایت آن ها می توانید یک بلاگر موفق در اینستاگرام شوید و کسب درآمد کنید.

  • برای آپلود هر پست از قبل برنامه ریزی داشته باشید

برنامه هفتگی و زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را از قبل برنامه ریزی کنید و اگر فکر می کنید ممکن است فراموش کنید، تایمر بگذارید.

اگر طبق یک الگوریتم مرتب و منظم در اینستاگرام پست بگذارید، اینستاگرام نیز به شما کمک خواهد کرد افراد بیشتری شما را فالو کنند و روند صعودی پیج شما نیز بیشتر شود. توجه داشته باشید که هر پستی را آپلود نکنید و زمان کافی برای نوشتن هر پست را بگذارید.

برنامه ریزی برای انتشار پست
  • علایق و سلایق مخاطبانتان را در پست گذاشتن در نظر بگیرید

هنگامی که شما یک موضوع خاصی را برای بلاگر شدن انتخاب می کنید، سعی کنید به طور ناگهانی تغییر رویه در پیجتان ایجاد نکنید چرا که این امر باعث می شود مخاطبان خود را از دست بدهید. اگر موضوع پیجتان ساخت فیلم های آموزشی است، شروع به آپلود کردن فیلم های طنز نکنید.

مخاطبان شما به دلیل محتواهای آموزشی شما را فالو کرده اند بنابراین به آن ها احترام بگذارید و علایق و سلایق آن ها را در نظر داشته باشید. حتی می توانید از آن ها نظر سنجی کنید که چه چیزی را دوست دارند و به چه موضوعی علاقه مند هستند.

  • یادتان باشد، محتوای اصلی شما تبلیغات نیست!

برخی از بلاگر ها، زمانی که به یک معروفیت نسبی می رسند، هدف و موضوع پیج شان را فراموش می کنند و بیش از اینکه تولید محتوای مرتبط با پیج شان داشته باشند، محتوای تبلیغاتی منتشر می کنند.

اگر به عنوان مثال شما یک پیج آشپزی دارید، مخاطبان شما برای یادگیری دستور غذا های جدید شما را دنبال کرده اند. پس زمانی که شما بیش از حد شروع به انتشار محتوای تبلیغاتی کنید، مخاطبان از شما دلزده شده و صفحه شما را ترک می کنند.

انتشار محتوای مناسب
  • توجه به جنبه بصری پیج اینستاگرام

افرادی که برای اولین بار به پیج شما می آیند، در وهله اول نگاهی به چیدمان پیج و جذابیت پیج می کنند. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است به همین دلیل فیلم ها و تصاویر اهمیت زیادی دارند.

سعی کنید برای شروع کار، اصول اولیه عکاسی و تصویر برداری را مطالعه کنید تا بتوانید استاندارد های حداقلی را برای تولید محتوای بصری داشته باشید.

  • بلاگر شدن در اینستاگرام با توجه به حوزه تخصصی خود

مهم ترین نکته ای که برای بلاگر شدن وجود دارد، این است که شما حوزه ای را انتخاب کنید که در آن توانایی و استعداد دارید تا بتوانید سرآمد و موفق شوید.

مثلا اگر شما قبلا کار طراحی لباس انجام داده اید، بهتر است یک فشن بلاگر شوید نه یک بلاگر آشپزی. چرا که اطلاعات بیشتری در حوزه مد و فشن دارید و می توانید محتوا های بهتری تولید کنید.

نکات بلاگر شدن

درآمد بلاگری

بلاگرها به طور معمول از سه طریق می توانند در اینستاگرام به درآمد برسند:

  • فروش محصولات

یکی از روش های کسب درآمد بلاگرها از طریق فروش محصولات است. این محصولات ممکن است تولید خودتان باشد یا اینکه شما صرفا فروشنده آن باشید.

  • آموزش

این روش بیشتر به کار افرادی می آید که در یک حوزه خاص تخصص دارند و می توانند محصولات خود را در قالب پکیج های آموزشی یه مردم بفروشند. مثلا عکاس ها می توانند دوره های آموزش فوتوشاپ را در قالب یک پک به مردم معرفی کنند و نمونه کارهای خود را در صفحه شان با دیگران به اشتراک بگذارند.

بسیاری از بلاگر ها برای اینکه درآمد خود را از اینستاگرام افزایش دهند، اقدام به خرید فالوور می کنند.

  • تبلیغات

بخش عظیمی از درآمد بلاگرها نیز شامل هزینه هایی است که بابت تبلیغات از دیگر پیج ها می گیرند. این تعرفه تبلیغات باید معقول باشد تا امکان همکاری میان بلاگرها و کسب و کارها فراهم باشد.

درآمد بلاگرها بسته به حوزه ای که در آن فعالیت می کنند، متفاوت است. از طرفی تعرفه های تبلیغات بلاگرها به تعداد فالوورهای آن ها بستگی دارد. هر چه فالوورهای شما بیشتر باشد، تعرفه تبلیغات نیز بیشتر است. بنابراین نمی توان رقم مشخصی برای درآمد بلاگرها بیان کرد.

درآمد بلاگر ها

سخن پایانی

راهکارها و مطلب ارائه شده در بالا برای اینکه چگونه یک بلاگر موفق در اینستاگرام شوید، تنها کمک کننده به شما هستند و لزوما موفقیت شما را تضمین نمی کند. در نهایت این شما هستید که باید با پشتکار خود و تولید محتوای مناسب به موفقیت برسید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما هم تجربه بلاگری داشته اید یا قصد دارید بلاگر شوید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • چرا امروزه به شغل بلاگری اهمیت داده می شود؟
    چرا که امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژي، مردم رو به فعالیت در شبکه های مجازی کرده اند و اینستاگرام نیز بستر مناسبی برای درآمد کسب و کارها به وجود آورده است.
  • آیا بلاگرها باید مالیات پرداخت کنند؟
    در کشورهای دیگر بلاگرها باید به نسبت درآمد خود مالیات پرداخت کنند اما در حال حاضر قوانینی در خصوص پرداخت مالیات در ایران تصویب نشده است.
  • تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
    تعرفه های مشخصی برای تبلیغات اینستاگرام در نظر گرفته نشده است. این تعرفه از یک میلیون تا ۲۵ میلیون هم می تواند باشد.