1/5 - (1 امتیاز)

درست است که اینستاگرام فضایی است که هم می توانید در آن سرگرم شوید و هم پول دربیاورید. اما استفاده بیش از حد از این فضا، نه تنها شما را به هدف هایتان نمی رساند، بلکه شما را از رسیدن به ایده های جدید دور نگه می دارد. همچنین استفاده زیاد از این اپلیکیشن می تواند منجر به محدود شدن اکانت تان توسط اینستاگرام شود. بنابراین در این مقاله به آموزش مدیریت استفاده از اینستاگرام می پردازیم.

چگونه استفاده از اینستاگرام را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام، راه های مختلفی وجود دارد، یکی از این راه ها استفاده از خود اینستاگرام است!

خوشبختانه، این اپلیکیشن ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از آن بتوانید زمان سپری شده در این برنامه را مدیریت کنید. برای استفاده از این قابلیت، به قسمت تنظیمات (Setting) بروید و سپس گزینه Your Activity را انتخاب کنید.

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

بعد از آن، چنین تصویری را در مقابل خود می بینید:

تایمینگ اینستاگرام

همان طور که می بینید، قسمت بالای تصویر، آماری را از میزان فعالیت شما در برنامه اینستاگرام نمایش می دهد و در قسمت پایین تصویر، شما دو گزینه مشاهده می کنید.

Set Daily Reminder: این قسمت به شما امکان می دهد که میزان زمانی که تمایل دارید از این اپلیکیشن استفاده کنید را مشخص کنید. هر وقت که مدت زمان انتخاب شده سپری شد، اینستاگرام برای شما یک نوتیفیکیشن می فرستد و شما را مطلع می کند تا استفاده از برنامه را متوقف کنید.

Notification Settings: در این قسمت، شما می توانید یک سری از نوتیفیکیشن های اینستاگرام یا همه آن ها را خاموش کنید تا زمانی که با موبایل تان کار می کنید، حواس شما کمتر معطوف اینستاگرام شود.

علاوه بر استفاده از قابلیت هایی که خود اینستاگرام در اختیار شما قرار داده است، شما می توانید برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام، از نسخه وب به جای نسخه موبایل استفاده کنید تا کمتر به آن دسترسی داشته باشید.

استفاده از تایمینگ اینستاگرام

خرید کامنت سفارشی اینستاگرام به افزایش تعامل شما با مخاطبان کمک می کند و منجر به افزایش درآمد از اینستاگرام می شود. همچنین خرید بازدید لایو اینستاگرام هم می تواند اینگیجمنت و تعامل شما را بالا ببرد.

نرم افزار محدود کننده استفاده از اینستاگرام

علاوه بر قسمت Your Activity اینستاگرام، نرم افزار هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بتوانید زمان استفاده از اینستاگرام را مدیریت و کنترل کنید. در ادامه سه تا از این نرم افزار ها را به شما معرفی می کنیم:

نرم‌افزار Stay focused

اگر گوشی اندروید دارید و می‌خواهید استفاده از اپلیکیشن‌های معروف گوشی خود مانند اینستاگرام را محدود کنید، توصیه می‌کنیم که به سراغ نرم‌افزار Stay focused بروید. در این برنامه شما می‌توانید با مدیریت کردن یک جنگل، به هدف خود که محدودسازی است، دست یابید.

 البته این‌گونه نیست که در‌همان ابتدا شما جنگل و درخت خود را داشته باشید، باید از دستورات آن پیروی کنید، تا به مرور زمان درخت‌ های بزرگ‌ تر و زیباتری در جنگل تان رشد کنند. در واقع این‌گونه است که اگر به سراغ برنامه‌های اعتیادآور نروید، می‌توانید در مجموعه اختصاصی خود درختان بیشتری قرار دهید.

برنامه Stay focused

البته برای برنامه‌های ضروری که باید با آن‌ ها کار کنید، اما مطمئن هستید که به آن‌ها اعتیادی ندارید، یک لیست سفید در نظر گرفته شده است که می‌توانید برنامه‌ های مفید خود را در آن لیست قرار دهید.

این‌گونه دیگر نگران نخواهید بود که اگر از آن برنامه‌های مفید استفاده کنید، ممکن است به جنگلی که ساخته‌ اید آسیبی وارد شود. سایر ویژگی‌هایی که باعث شده این برنامه به‌عنوان یک برنامه برتر شناخته شود به شرح زیر است:

  • می‌توانید جنگل خود را با هرکسی که دوست دارید به اشتراک بگذارید و آن‌ها را دعوت کنید که به برنامه بپیوندند. این‌گونه امکان رقابت با دوستانتان نیز فراهم می‌شود و می‌توانید جنگل خود را بزرگتر کنید.
  • در این برنامه یک الگوی جذاب برای رهگیری ترک‌ اعتیاد به اینستاگرام‌ وجود دارد که باعث می‌شود بیشتر به آن پایبند بمانید. رابط کاربری این برنامه بسیار جذاب طراحی شده است.
  • اگر به برنامه و قوانین آن پایبند بمانید به عنوان پاداش به شما این امکان داده می‌شود که درخت‌ های مختلف را باز کنید. این پاداش به‌خاطر موفقیت شما در مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام است.

نرم‌افزار QualityTime

از جمله نرم‌افزارهای دیگری است که می‌ تواند اعتیاد شما به‌ گوشی و اپلیکیشن‌ های وسوسه‌ انگیز را کاهش دهد. این برنامه مختص گوشی‌ های اندروید بوده که کاربران می‌توانند به‌ راحتی آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنند. این برنامه جذاب از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • می‌تواند میزان استفاده از موبایل را برای شما به‌خوبی و دقیق اندازه‌ گیری کند.
  • عملکرد شما را به‌ صورت روزانه، هفتگی و ماهانه نشان می‌ دهد و شما می‌ توانید از وضعیت خود آگاهی پیدا کنید.
  • این برنامه نشان می‌دهد که از هر اپلیکیشنی چقدر استفاده می‌ کنید.
  • می‌توانید برای دستگاه موبایل خود محدودیت ایجاد کرده و در این‌ باره نوتیفیکیشن‌ های مخصوصی دریافت کنید.
  • می‌توانید آمار برنامه خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.
  • استفاده از این برنامه راحت است و هرکسی که گوشی اندروید دارد می‌تواند از آن استفاده کند.
نرم‌افزار QualityTime

نرم‌افزار Over-Use Reminder

این نرم‌ افزار از جمله نرم‌ افزارهای حرفه‌ ای و بسیار کاربردی برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام است. افرادی که گوشی اندرویدی دارند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

از جمله قابلیت‌های ویژه‌ای که این برنامه دارد این است که نشان می‌دهد کاربر وقتی به اینستاگرام وصل می‌شود چقدر اینترنت استفاده می‌کند. همین موضوع، انگیزه‌ای به فرد می‌ دهد که کنترل‌ شده از برنامه‌ های گوشی خود، به‌خصوص اینستاگرام استفاده کند. از جمله قابلیت‌ های برجسته این نرم‌ افزار به شرح زیر است:

  • اگر زیاد از اینستاگرام استفاده کنید از طریق نوتیفیکیشن به شما اخطار می‌ دهد.
  • یک لیست در این برنامه وجود دارد که به‌ شما نشان می‌ دهد از چه برنامه‌ هایی بیشترین و از چه برنامه‌ هایی کمترین استفاده را کرده‌ اید.
  • می‌توانید برای برنامه اینستاگرام خود یادداشت شخصی بگذارید.
  • می‌توانید لیست برنامه‌های خود را با دوستان‌تان و هرکسی که دوست دارید به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به استفاده از این برنامه دعوت کنید.
نرم‌افزار App Usage

اگر در کلاب هاوس فعال هستید، می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس، فعالیت خود را در این اپلیکیشن تاثیرگذار تر کنید و مخاطبان بیشتری جذب کنید که منجر به توسعه برند و کسب و کار تان می شود.

در این مقاله تلاش کردیم راهکار های مدیریت زمان برای استفاده از اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

حتی اگر شما در اینستاگرام یک پیج بیزینسی دارید و از آن کسب درآمد می کنید، این راهکار ها می تواند برای شما مفید باشد تا زمانی را از اینستاگرام دور باشید و به طراحی ایده های جدید برای کسب و کار خود بپردازید.

همچنین شما می توانید با خرید فالوور واقعی اینستاگرام دغدغه خود را برای افزایش فالوور در اینستاگرام کاهش دهید و راحت تر فالوور جذب کنید.

سوالات متداول

  • آیا می توان زمان استفاده از اینستاگرام را مدیریت کرد؟
    بله با استفاده از قابلیت your activity اینستاگرام و برخی نرم افزار ها مانند stay focused می توان این کار را انجام داد.

  • چرا باید زمان استفاده از اینستاگرام را مدیریت کنیم؟
    به این دلیل که نیاز دارید زمانی را برای طراحی و خلق ایده های جدید برای کسب و کار تان اختصاص دهید و همچنین از هدر رفتن وقت و انرژی تان جلوگیری کنید.

  • آیا اینستاگرام برای فعالیت بیش از حد ما را جریمه می کند؟
    بله گاهی اوقات اینستاگرام به دلیل فعالیت زیاد شما را ربات تشخیص داده و فعالیت تان را محدود می کند. مثلا اجازه فالو کردن افراد جدید را به شما نمی دهد.