امتیاز شما به این مطلب

امروزه استفاده از اینستاگرام و تولید محتوا در این شبکه اجتماعی یکی از نیاز های ضروری هر کسب و کاری است. اگر کسب و کار ها نتوانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند و شعبه آنلاین خود را راه اندازی نکنند، به زودی شکست خواهند خورد. در این مطلب قصد دارم 15 تا از ترفند های بازاریابی اینستاگرام را به شما آموزش دهم، تا پایان این مطلب با من همراه باشید.

این روزها اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی به حساب می آید و می توان گفت که توانسته است نسبت به سایر شبکه های اجتماعی مخاطبان بیشتری را برای خود جذب کند. از جمله دلایلی که باعث این محبوبیت شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینستاگرام در ایران فیلتر نشده است
  • کار کردن با آن بسیار آسان می باشد
  • اشتراک گذاری عکس و کپشن بدون محدودیت است
  • معرفی برند تجاری به همراه عکس
  • بازاریابی محصولات
  • اشتراک گذاری همزمان پست در فیسبوک و توییتر
بازاریابی در اینستاگرام

اهمیت اینستاگرام در توسعه کسب و کار

از ابتدای فعالیت، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها محسوب می شود و می تواند سبب دیده شدن محصولات و خدمات گردد. چرا که در حال حاضر کمتر کسی را می بینید که در اینستاگرام عضو نباشد.

همچنین دسترسی به این شبکه اجتماعی راحت است و کاربری ساده ای دارد که هرکسی می تواند از آن استفاده کند و کار با آن را یاد بگیرد.

۲۴ ترفند افزایش فروش در اینستاگرام (راهکارهای ۱۰۰٪ تضمینی)

اگر هنوز شما با وجود دارا بودن کسب و کاری جدی، از اینستاگرام استفاده نمی کنید، باید بگوییم ممکن است تجارت خود را با یک صدمه بزرگ مواجه سازید زیرا امروزه استفاده از اینستاگرام به یکی از اصول اساسی بازاریابی و توسعه کسب و کار بدل شده است. از دلایل اهمیت اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک تریبون آزاد برای همه 
  •  قابلیت تجاری بودن 
  • کاهش فاصله اجتماعی
  • از اطلاع رسانی فوری بالایی برخوردار است
  • و…
بازاریابی در اینستاگرام

ترفندهای بازاریابی اینستاگرام

در ادامه شما را با 15 ترفند بسیار مهم در خصوص بازاریابی اینستاگرام آشنا می کنیم و می گوییم چگونه می توانید از اینستاگرام جهت توسعه کسب و کارتان استفاده نمایید.

  1. حساب خود را تجاری کنید
    قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام، اقدام به تجاری سازی حساب خود کنید. از جمله مزایای تجاری سازی حساب می توان به ایجاد دکمه تماس در پروفایل برای ارتباط مشتریان با شما اشاره کرد. همچنین دسترسی به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام (Insights)، برای شما امکان پذیر می شود.
  2. راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام
    برای راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی نیاز به حساب تجاری دارید. با استفاده از این ویژگی می توانید، فروشگاه اینترنتی خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. این گونه مخاطبانتان در صفحه اصلی پیج شما، دکمه ای برای ورود به فروشگاه مشاهده می کنند که با لمس آن دکمه می توانند کاتالوگ محصولات شما را مشاهده کنند.
  3. از ویژگی Reels اینستاگرام استفاده کنید
    قابلیت Reels اینستاگرام به شما امکان می دهد که ویدیو های 15 ثانیه ای ایجاد کرده و با استفاده از ابزار های موجود آن را ادیت کنید. استفاده از این قابلیت نوعی تنوع در فرم محتوا هاست و باعث سرگرم شدن و جلب توجه بیشتر مخاطبان می شود.

    اموزش بازاریابی در اینستاگرام
  4. استفاده از ابزارهای بازاریابی اینستاگرام
    شما با استفاده از ابزارهای بازاریابی اینستاگرام، مانند Insights که در بالا هم  توضیح دادیم می توانید یکسری اطلاعات مانند: سن، جنسیت، موقعیت و ساعات فعالیت کاربران را به دست آورید. هرچقدر اطلاعات شما راجع به تعامل کاربران با پیجتان بیشتر باشد، محتوای مناسب تری را به آنها ارائه می دهید.
    همچنین استفاده از گزینه Promote یک نوع تبلیغات پولی در اینستاگرام است که کمک می کند پست های شما توسط مخاطبان بیشتری دیده شوند.
  5. ساخت تیزرهایی که غیر مستقیم مردم را تحریک به خرید کنند
    اینستاگرام مکانی برای تبلیغ محصولاتتان است، اما چگونگی تبلیغ بسیار مهم است. مخاطبان نباید متوجه شوند که شما سعی دارید محصولی را به آن ها بفروشید، زیرا نتیجه عکس به دنبال دارد. شما می توانید تبلیغ محصول تان را در قالب یک ویدیو داستانی یا طنز ارائه دهید.
    به عنوان مثال، اگر محصول شما نوعی نوشیدنی است، با ضبط ویدیو از یک سلبریتی که در حال خوردن نوشیدنی شما است، می توانید تبلیغ محصول تان را انجام دهید بدون این که مستقیما از مخاطبان خواسته باشید که محصول شما را بخرند.
    همچنین بهتر است با قوانین تبلیغات در اینستاگرام آشنا باشید تا بتوانید تبلیغات پربازده تری طراحی کنید.
  6. دریافت عکس محصول از مشتریان
    از مشتریان خود بخواهید از محصولی که خریده اند به طور خلاقانه تصویر و یا ویدیو تهیه کنند و برای شما بفرستند تا در قرعه کشی شرکت داده شوند. پس از دریافت عکس و فیلم ها، آن ها را پست کرده و همچنین صاحب هر عکس را نیز تگ کنید. جذابیت این نوع تبلیغات برای مشتریان به مراتب بیشتر است.
  7. اطلاعات تماس خود را در بایو قرار دهید
    اگر اکانت شما تجاری باشد، قسمتی از پروفایل تان شماره ای برای تماس تلفنی و در قسمتی دیگر، ایمیل شما درج می شود. اما شما می توانید علاوه بر این ها، اطلاعات تکمیلی دیگری را جهت برقراری ارتباط با مشتریان در بایو اینستاگرام خود اضافه کنید.   
  8. کپشن های کوتاه بنویسید
    سعی کنید کپشن های شما حدالامکان کوتاه باشند و با کپشن های طولانی حوصله مخاطب را سر نبرید. کپشن قرار است توضیح کوتاهی درباره عکس یا ویدیو باشد نه یک دفتر یادداشت. در واقع محتوای اصلی شما آن تصاویر هستند و کپشن مکمل است. پس نباید در محوریت پست شما باشد و خیلی طولانی شود.

    بازاریابی اینستاگرامی
  9. به کامنت های مخاطبان تا حد امکان پاسخ دهید
    پاسخ به کامنت ها و سوالات مخاطبان، نشان دهنده اهمیت دادن شما به آن هاست. دادن پاسخی گرم و صمیمانه و به موقع به کامنت ها باعث می شود مخاطبان تشویق شوند که برای پست های بعدی شما هم کامنت بگذارند.
  10. از برچسب شمارش معکوس استفاده کنید
    با ابزار شمارش معکوس می توانید قبل از عرضه یک محصول جدید به مخاطبان اطلاع دهید و آن ها را در انتظار بگذارید. این کار نوعی هیجان برای مخاطبان به همراه دارد و استقبال از پست حاوی محصول جدید شما را بیشتر می کند.
  11. برگزاری لایو
    یکی از روش های تاثیرگذار در بازاریابی اینستاگرام، برگزاری لایو و پاسخگویی به سوالات کاربران است. همچنین شما می توانید افراد تاثیرگذار و سرشناس مربوط به کسب وکارتان را به لایو خود دعوت کنید. این گونه به اعتبار پیج خود کمک می کنید و تعداد مخاطبان تان را هم افزایش می دهید.
  12. استفاده از ایموجی ها در بیوگرافی و پست ها
    تحقیقات نشان داده است که ایموجی ها 47.7% میزان تعامل را افزایش می دهند. در صورتی که ایموجی ها به موضوع مرتبط باشند، تاثر مثبتی بر مخاطبان می گذارد. البته از استفاده بیش از حد خود داری کنید.
  13. پست های خود را استوری کنید
    بعد از اشتراک گذاری پست ممکن است همه فالوورهای شما آن را در فید خود تماشا نکنند. پیشنهاد می شود بعد از اشتراک گذاری پست آن را در استوری نیز قرار دهید، این گونه می توانید توجه افراد را به تماشای پست خود جلب کنید.

    بازاریابی در اینستا
  14. برای پست ها لوکیشن مشخص کنید
    با انتخاب لوکیشن برای پست های خود می توانید تعامل را افزایش دهید. حتی می توانید در برخی موارد از لوکیشن های پر بازدید و محبوب مرتبط با فعالیت تان استفاده کنید تا بازدید پست شما افزایش یابد.
    مثلا اگر پیج شما آموزش زبان است، می توانید در قسمت لوکیشن، دانشگاه تهران یا دانشگاه آکسفورد را قرار دهید.
  15. از محتوای ویدیویی استفاده کنید
    تقریبا همه افراد از محتوای ویدئویی استقبال می کنند و از دیدن آن لذت می برند. مشاهده ویدیو برای کاربران بسیار راحت تر از خواندن متن است و به طور کلی اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که مخاطبان بیشتر در پی تصویر و ویدیو در آن هستند و نوشته ها را کمتر می خوانند.

سخن پایانی

در این مطلب به ارائه ترفند هایی برای بازاریابی کسب و کار در اینستاگرام پرداختیم. علاوه بر راهکار های ذکر شده، شما می توانید از خرید فالوور به عنوان راهکاری مکمل برای تاثیر گذاری و ثمر بخش بودن بیشتر فعالیت هایتان استفاده کنید.

سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول

  • چه راهکار هایی برای بازاریابی محصول در اینستاگرام وجود دارد؟
    راهکار های زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید به فروش بیشتر محصولات خود کمک کنید. از جمله: استوری کردن پست ها، درج لوکیشن در پست، برگزاری لایو، نوشتن کپشن های کوتاه و…

  • استفاده از محتوای ویدیویی چه مزیتی دارد؟
    همه افراد از محتوای ویدئویی استقبال می کنند و از دیدن آن لذت می برند. مشاهده ویدیو برای کاربران بسیار راحت تر از خواندن متن است و به طور کلی اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که مخاطبان بیشتر در پی تصویر و ویدیو در آن هستند و نوشته ها را کمتر می خوانند.