امتیاز شما به این مطلب

اینستاگرام از شبکه های اجتماعی بسیار پر طرفدار و رایج اینترنت محبوب در سطح جهان می باشد که این روزها دارای میلیون ها کاربر از نقطه به نقطه جهان است که در این برنامه، کاربران تصاویر و ویدیوهایی را از خود به اشتراک می گذارند .جایی که کاربران می‌توانند همدیگر را ملاقات و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و یا تجربیات و خاطرات خود را در قالب یک عکس با یکدیگر در میان بگذارند.

اکسپلور چیست ؟

از مهم‌ ترین بخش‌های این شبکه اجتماعی اینستاگرام را می‌توان اکسپلور دانست. در این بخش خواهید توانست پست‌های را از تمام صفحات ببینید. پست‌هایی که در این بخش نمایش داده می‌شوند تنها به پیج‌هایی که شما فالو کرده‌اید مربوط نمی‌شود و در این بخش می‌توانید پست‌هایی را مشاهده نمایید که جزو فالوهای شما نیست. لازم به ذکر است که برای دیده شدن پست‌هایتان در این صفحه، باید با تکنیک‌های اینستاگرام به خوبی آشنایی داشته باشید.

اکسپلور اینستاگرام

فالوور در اینستاگرام چیست ؟

آن چیزی که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار می‌شود فالوور واقعی می باشد. صفحه‌ای را در نظر بگیرید که هیچگونه فالووری ندارد آیا آن صفحه می‌تواند با انجام تبلیغات به نتیجه ای برسد؟ در فضای اینستاگرام به افرادی که پیج یا همان صفحه شما را دنبال می‌کنند؛ فالوور می گویند. پس از این که شما صفحه‌ای را دنبال نمودید؛

شما به جمع افراد دنبال کننده آن صفحه اضافه خواهید شد. بالا بودن فالوورهای یک صفحه نشان از کیفیت و مورد اعتماد بودن آن صفحه می باشد.اگر شما صاحب کار باشید احتمالا تا کنون به تبلیغات در اینستاگرام فکر نموده اید. در حال حاضر می‌توان اینستاگرام را به عنوان بهترین و بزرگترین رسانه برای تبلیغات محصولات و خدمات  دانست. اگر می‌خواهید با تاثیر گذاری تبلیغات در اینستاگرام آشنا گردید کافیست یک بار از خدمات تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. لازم به توضیح است برای انجام تبلیغات در اینستاگرام باید با یک شرکت حرفه‌ای در این زمینه مشورت نمایید.


اخیراً میلیون‌ها کاربر به اینستاگرام افزوده شده‌اند و در آمار اینستاگرام در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و اکنون سوال مهمی که همه به دنبال پاسخ آن می باشند این است که چگونه در اینستاگرام چگونه افزایش فالوور واقعی یا دنبال کنندگان داشته باشیم؟

یک کاربر فعال باشید:

اگر می‌خواهید فالوورهایتان را افزایش بدهید باید به صورت مداوم در اینستاگرام پست بگذارید به خصوص در ساعت‌های شلوغی که بیشتر دیده می شوید. کاربران فعال حداقل روزانه 3 مطلب در این شبکه اجتماعی منتشر می نمایند.

  • دکمه‌های شبکه اجتماعی را در بلاگ یا سایت خود قرار دهید:

شما باید در موقعیت‌های استراتژیک دکمه‌های شبکه اجتماعی را در بلاگ خود قرار بدهید که بهترین جایگاه آن در پائین مقاله های شما می باشد.

  • در وب سایت خود یک بنر از اینستاگرام اضافه نمایید

در یک نقطه پر بیننده از وب سایت خود، بنری با عنوان ” مرا Follow نمایید ” یا چیزی شبیه به این قرار بدهید. به خصوص در صفحه مخاطبین خود این کار را انجام دهید.

مخاطب خود را بشناسید

شما قبلاً این سخن را شنیده ‌اید و اکنون نیز من دوباره آن را تکرار می ‌کنم . باید با مخاطبِ هدف خود خیلی راحت باشید. وقتی دقیقاً بدانید آنها چه چیزی را دوست دارند (مثلاً عکس ‌های مسافرتی، یادداشت ‌ها یا DIY)، آپلود مطالبی که برایشان جذاب است، بسیار آسان می ‌شود و به ‌نوبه خود،باعث افزایش لایک ‌های شما می گردد.

اینستاگرام، بستری ساده هست. یک جاویژه را انتخاب کنید، مخاطب را جذب کنید و آنچه را که می ‌خواهید در اختیارشان قرار بدهید. از آنجا به راحتی لایک دریافت نموده و دنبال ‌کننده ‌های بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

دریافت لایک

اضافه کردن موقعیت مکانی GEO به هر پست

وقتی افراد از من سؤال می نمایند که چگونه می ‌توانم لایک بیشتری در اینستاگرام به دست بیاورم ، اولین کاری که انجام می‌ دهم بررسی این نکته است که آیا از مکان جغرافیایی در پست ‌های خود استفاده می نمایند یا خیر.«GEO» عبارت از متنی است که در مکانی کوچک، واقع در بالای تصویر قابل مشاهده است. هنگامی که از آن استفاده ‌کنید، پست ‌تان در زیر آن مکان ظاهر می گردد (شبیه به نحوه نمایش تصویرتان در هشتگ) و می ‌توانید میزان دسترسی شما و لایک ‌هایتان را به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.


می ‌توانید مکانی را که اکنون در آن قرار گرفته اید، به مکان دیگری که هنگام عکس گرفتن یا هر مکان دیگری که انتخاب نموده ‌اید، اضافه نمایید. در مورد آن، موضعی استراتژیک بگیرید مخاطب مورد نظرتان به چه مکان ‌هایی علاقه‌ مند است؟ برای دسترسی بیشتر به افراد مناسب، از آنها استفاده کنید.به یاد داشته باشید: تقریباً مانند هشتگ، عکس‌ های ارسال ‌شده در تگ مکان به ترتیب زمانی نشان داده می ‌شوند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که همزمان با پست خود، آنها را اضافه می نمایید.

هر روز لایک کنید و کامنت بگذارید

نمی ‌دانید چگونه لایک بیشتری را در اینستاگرام به دست آورید؟ باید بابت آن هزینه بپردازید! اینستاگرام خیابانی یک‌طرفه نیست. اگر می‌ خواهید تعامل خود را افزایش بدهید، باید وقت خود را صرف تعامل با دیگران نمایید.
وقتی با مطالب شخصی و اظهارنظر در مورد پست ‌های آنها، علاقه ‌ای واقعی به مطالب شخصی ‌شان نشان می ‌دهید، نه‌تنها ثابت می ‌کنید که از آنها پشتیبانی می نمایید، بلکه آنها را ترغیب می ‌کنید فید شما را بررسی کنند و چند لایک پس‌انداز خود کنید.

از  دنبال کننده ها درخواست لایک کنید

اگر پست شما به صورت ویدیو می باشد حتما  در آخر درخواست کنید شمارو لایک و فالو کنند چرا که  خیلی ها این موضوع  را فراموش خواهند کرد! همین استراتژی کوچک را رعایت کنید چندها درصد رشد بیشتر می شود.
یاپست شما به صورت عکس می باشد از این دو مورد استفاده کنید:
یا توی کپشن درخواست نمایید لایک و فالو نمایند.
یا اینکه با عکس دیگر در انتهای پست اضافه کنید تا وقتی به صفحه بعد مراجعه می نمایند با متنی روبه رو شوند که درخواست لایک و فالو کرده است.

افزایش لایک

یک نفر برای مدیریت پیج خود استخدام کنید

 دقیقاً مانند حساب های دیگر شبکه‌های اجتماعی شما که یک نفر (شاید دو نفر) آن را مدیریت می نمایند، فقط یک یا دو نفر باید اکانت اینستاگرام شما را مدیریت نمایند. اگر ممکن است ، شخصی را بکار بگیرید کنید که حساب کاربری شخصی اینستاگرام داشته باشد و مطمئن شوید که از تمام ویژگیهای مفید اینستاگرام مطلع است و استفاده می‌کند. اگر برای یک سازمان بزرگ کار می‌کنید، ممکن است متوجه شوید افراد بیشتری در مدیریت پیج دست دارند بنابراین برای اینکه کار هماهنگ باشد باید یک داکیومنت کلی از سیاست‌های پیج خود تهیه نمایید تا همه یکسان عمل کنند.

در عکاسی و ویرایش عکس بهترین روش را به کار ببرید

‌ در اینستاگرام مهم است که تصاویر و فیلم‌های با کیفیت ارسال نمایید. ممکن است دنبال کنندگان توییتر شما چند توییت بد را ببخشند، اما یک عکس بد در اینستاگرام اثرات مخربی در پی دارد. به هیچ وجه مجبور نیستید یک دوره عکاسی بروید بلکه نیازمند به تمرین و استفاده از ابزارهای خوب در این کار می باشید. برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام قبل از شروع کار خود در پیج تمرین نمایید و با نکات اساسی عکاسی و برنامه‌های ویرایش عکس آشنا گردید. استفاده از عکس‌هایی که با گوشی هوشمند گرفته می‌شود برای هوش مصنوعی اینستاگرام و اثبات اصالت پیج دارای اهمیت می باشد.

در اینجا به چند نکات برجسته برای عکاسی بهتر اشاره  می کنیم:

  • در هر زمان بر یک سوژه متمرکز گردید.
  • چشم اندازهای جالب را پیدا کنید.
  • ‌به دنبال تقارن باشید.
  • جزئیات کوچک را ضبط نمایید.
  • فالوورهای خود را بخندانید.
  • ‌قبل از ارسال عکس ها را ویرایش نمایید.
  • اینستاگرام از قابلیتهای اساسی ویرایش برخوردار می باشد ، اما در اکثر اوقات، آنها برای ویرایش یک عکس واقعاً بسیار عالی نیستند. بیشترعکسهای شما باید قبل از ارسال در اینستاگرام ویرایش شود.
  • حداقل یک یا دو برنامه ویرایش عکس دیگر را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید.

مسابقه و چالش

این مورد خیلی مهم می باشد که هر پیجی با خلاقیت خودش می تواند انجام دهد. چند نمونه چالش را در ادامه برای  شما  مثال خواهیم زد .یک پست بگذارید و در آخر پست  به قید قرعه 3 نفر از کسانی که 3 نفر از دوستان خود را تگ کنند جایزه خواهید داد.وقتی از شما خرید کردند از مشتری درخواست کنید هنگام دریافت محصول عکس محصول را به همراه هشتگ و آ ی دی صفحه شما را استوری قرار دهند.در هر پستی که ارسال میشه روزانه به یک نفر از کامنت گذار ها نوید جایزه را بدهید.


البته می توانید شرط بر دنبال کردن صفحه شما را قرار دهید و سایر موارد که با خلاقیت خود می توانید استفاده نمایید.در کل لازم هست بدانید همه کارها باعث می شود نرخ تعامل شما با کاربران شما بالاتر رود و افزایش فالوور داشته باشید.البته مهم تر از این مسائل  لازمه که یاد بگیرید تعداد و درصد مشتری های خود را افزایش دهید نه تنها فالوور هایتان بالا رود  درصد فروش خود را هم افزایش دهید.

چالش اینستاگرام

متن bio (توضیحات) اکانت

قبل از اینکه کسی بخواهد شمارو دنبال کند ابتدا قسمت بیو را مشاهده خواهد کرد.
اگر در این قسمت یک متن شفاف و خوب بنویسید  درصد فالو کردن شما بالاتر خواهد رفت! مثلا بنویسید با دنبال کردن پیج ما می توانید هر روز مطالب برتر طنز ایران را ببینید یا… .
یعنی خیلی شفاف باید  در این قسمت خود را معرفی نمایید تا دنبال کننده های شما بدانند چه سودی به آن ها خواهد رسید.

خلاصه ی بحث افزایش فالوور و شیوه های انجام دادن آن به صورت زیر می باشد:

  1. پست حرفه ای قرار دهید تا فالوور واقعی جذب نمایید.
  2. از استراتژی هشتگ گذاری استفاده کنید.
  3. مسابقه و چالش حرفه ای برگزار کنید.
  4. به اکانت اصلی ربات اینستاگرام وصل نمایید.
  5. با ربات های فرعی بازدیدکننده ها را به سمت اکانت اصلی هدایت کنید.
    این 5 مورد خلاصه کل بحث افزایش فالوور اینستاگرام به صورت واقعی می باشد.

سخن پایانی

حدس میزنم 90 درصد خوانندگان این مطلب درحال حاضر فقط از یکی از موارد بالا را  استفاده می کنند! شیوه افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را در مقاله بالا مطالعه نمودید.لازمه رسیدن به هدف  شما که افزایش فالوور و رشد کسب کار شما می باشد رعایت تمام نکات گفته شده می باشد.