5/5 - (2 امتیاز)

اگر شما قصد استخدام ادمین را برای پیج اینستاگرام تان دارید، بهتر است این مقاله را از دست ندهید. چرا که قصد داریم نکات کلیدی برای استخدام ادمین اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهیم. حتی اگر خودتان قصد ادمین شدن را دارید، بد نیست نگاهی به این مقاله بیندازید.

ادمین اینستاگرام کیست؟

ممکن است شما یک پیج اینستاگرامی داشته باشید که محصولات خود را در این پیج به فروش می رسانید و یا اینفلوئنسر یا بلاگری باشید که در اینستاگرام تولید محتوا می کنید. ادمین پیج اینستاگرام شخصی است که در تولید محتوای پیج تان، مدیریت پیج اینستاگرام و پاسخگویی به مخاطبان به شما کمک می کند و به طور کلی یک پیج اینستاگرام را مدیریت می کند.

در واقع اگر شما فرصت کافی برای گذراندن در اینستاگرام ندارید، می توانید یک ادمین نیمه وقت و یا تمام وقت را استخدام کنید تا تولید محتوا و مدیریت پیج تان را به عهده بگیرد.

به طور کلی باید هنگام استخدام ادمین اینستاگرام به این نکته توجه داشته باشید که ادمین های اینستاگرام به سه دسته تقسیم می شوند:
۱- فول ادمین

۲- ادمین محتوا

۳- ادمین تبلیغات

بسیاری هنگام استخدام ادمین اینستاگرام تنها به دنبال شخصی برای تبلیغات پیج خود هستند یا انجام برخی خدمات بنابر این شما نیاز ندارید برای انجام امور پیج خود اقدام به استخدام ادمین اینستاگرام فول نمایید.

استخدام ادمین اینستاگرام
استخدام ادمین اینستاگرام

انواع ادمین اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام ممکن است تمام وقت یا نیمه وقت باشد. همچنین می تواند حرفه ای، نیمه حرفه ای و یا شخصی مبتدی باشد که در ابتدا به عنوان کار آموز وظایف اش را از شما فرا می گیرد و سپس به کار مشغول می شود.

نکته: هنگام استخدام ادمین اینستاگرام به عنوان کاراموز تمام فعالیت های او باید کاملا زیر نظر فردی متخصص باشد تا ریسک بسته شدن اکانت شما به صفر برسد.

حتی ممکن است شما تعدادی ادمین داشته باشید که هر کدام از آن ها وظیفه به خصوصی در پیج اینستاگرام تان داشته باشند و یا به صورت شیفتی، برای پاسخگویی به مخاطبان در پیج حاضر باشند.

بسیاری از افراد هستند که به طور تخصصی، فعالیت ادمینی اینستاگرام را انجام می دهند و حتی در این زمینه کلاس های آموزشی برگزار می کنند و تکنیک های این کار را در اختیار دیگران قرار می دهند.

حتی اگر قصد دارید خودتان به عنوان ادمین فعالیت کنید و این تکنیک ها را هنوز بلد نیستید، می توانید آن ها را آموزش ببینید.

ادمین پیج اینستاگرام چه کاری انجام می دهد؟

ادمین پیج اینستاگرام، کار های مختلفی را انجام می دهد که شما با توجه به نیاز تان، می توانید همه یا تعدادی از این کار ها را از ادمین تان انتظار داشته باشید.

ادمین اینستاگرام

از جمله کار هایی که ادمین یک پیج اینستاگرام انجام می دهد شامل:

  • پاسخگویی به دایرکت ها و پیام ها
    اگر تعداد پیام هایی که روزانه دریافت می کنید بسیار زیاد است و فرصت پاسخگویی به همه آن ها را ندارید، می توانید شخصی را استخدام کنید که به مخاطبان شما به طور درست و اصولی پاسخ دهد.
  • انتشار پست و استوری
    خیلی از اوقات شما محصولی را تولید می کنید، اما فرصت عرضه آن در اینستاگرام را ندارید. ادمین پیج اینستاگرام این کار را برای شما انجام می دهد.
    شما می توانید تصاویر و ویدیو هایی را از محصولات خود تهیه کنید و در اختیار ادمین قرار دهید تا در زمان مقرر در پیج تان به اشتراک بگذارد. گاهی اوقات وظایف ادمین از این فراتر می رود و شما تهیه عکس و ویدیو را نیز به عهده خود او می گذارید.
  • تحلیل و آنالیز پیج
    یکی دیگر از کار هایی که ادمین پیج اینستاگرام انجام می دهد این است که پیج شما را آنالیز و بررسی کند و نقاط قوت و ضعف تان را پیدا کند و راه هایی را پیشنهاد دهد که از طریق آن ها بتوانید نقاط ضعف خود را رفع کرده و فالوور هایتان را افزایش دهید. در این بخش می توانید از ابزارهای حرفه ای آنالیز پیج اینستاگرام استفاده کنید.
  • برگزاری لایو
    گاهی اوقات ممکن است شما از ادمین پیج تان بخواهید در مورد موضوعی لایو برگزار کند و با مخاطبان پیج تان به اشتراک بگذارد.
وظایف ادمین اینستاگرام
  • ارسال محصولات برای مشتریان
    اگر شما در اینستاگرام یک آنلاین شاپ دارید، ممکن است نیاز به شخصی داشته باشید که سفارش ها را پیگیری کرده و آن ها را برای مشتریان تان ارسال کند.

ادمین با مدیریت زمان بندی و شناخت دقیق از الگوریتم های اینستاگرام می تواند به افزایش فالوورهای پیج نیز کمک کند. یکی دیگر از راه های افزایش بازدهی پیج، خرید فالوور اینستاگرام است که در صورت لزوم ادمین نیز می تواند در این زمینه صاحب نظر باشد.

اگر افزایش تعداد دنبال کننده ها دغدغه تان شده علاوه بر خرید فالوور واقعی می‌توانید به خرید لایک اینستاگرام و خرید کامنت سفارشی برای افزایش تعامل با مخاطبان نیز فکر کنید.

قرارداد ادمین پیج اینستاگرام را چطور بنویسیم؟

قرارداد ادمین اینستاگرام یک قرارداد خصوصی میان ادمین و صاحب پیج است که به صورت قرارداد پیمانکاری و مطابق با قانون مدنی نوشته می شود.

اگر در قرارداد ماده خلاف قانونی درج نشده باشد، می توانید آن را خودتان به صورت دستی تنظیم کنید و یک نسخه از آن را در اختیار ادمین قرار داده و نسخه دیگر را خودتان داشته باشید.

قرارداد استخدام ادمین پیج اینستاگرام باید بر اساس قانون کار نوشته شود. این قرارداد می تواند به صورت چند ماهه یا چندساله تنظیم شود.

ادمین اینستاگرام
استخدام ادمین اینستاگرام

مواردی که در قرارداد استخدام ادمین اینستاگرام باید ذکر شود، مانند هر قرارداد کاری دیگری شامل موارد زیر است:

  • کار حضوری یا غیر حضوری
  • ساعت کاری
  • وظایف ادمین پیج
  • میزان دستمزد: که می تواند بر اساس تعداد ساعت کاری و یا به ازای هر محتوا باشد.
  • نوع فعالیت درخواستی
  • تعهد به عدم افشای اطلاعات شخصی
  • امکانات وتسهیلاتی که از طرف کارفرما در اختیار ادمین قرار می گیرد
  • مواردی که تخلف در کار به حساب می آید
  • انتظارات ادمین و کارفرما
  • تعداد مرخصی های مجاز ماهانه و یا سالانه برای ادمین
  • و هر نکته دیگری که فکر می کنید نوشتن آن در قرارداد ضروری است.

حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟

میزان حقوق ادمین اینستاگرام ثابت نیست و به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. شما می توانید با توجه به این فاکتور ها، حقوقی را به صورت توافقی برای استخدام ادمین قرار دهید. حقوق یک ادمین اینستاگرام می تواند از 1 میلیون تومان تا 10 میلیون یا حتی خیلی بیشتر باشد. از جمله فاکتور های تعیین حقوق ادمین اینستاگرام، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساعت کاری (پاره وقت یا تمام وقت بودن)
  • سابقه کاری ادمین و میزان تخصص و حرفه ای بودن او در این کار
  • تعداد وظایفی که دارد
  • کیفیت کار
  • میزان درآمدی که ادمین قبلا داشته است (در صورت با سابقه بودن)
  • پیشنهاد خود ادمین
  • میزان سختی یا آسانی محتوایی که ادمین باید تهیه کند
  • میزان درآمدی که پیج اینستاگرام برای شما دارد
  • و…
حقوق ادمین اینستاگرام

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از اینستاگرام

چگونه ادمین اینستاگرام اضافه کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند برای دسترسی دادن به ادمین اینستاگرام در پیج مان، چه راهی امن تر و بهتر است.

برای اضافه کردن ادمین اینستاگرام برخی از افراد به این دلیل که نمی خواهند شخص دیگری از جمله ادمین به اطلاعات شان دسترسی داشته باشد، ممکن است از برخی ربات ها استفاده کنند تا ادمین یا ادمین های پیج از طریق ربات به پیج اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

ما انجام این کار را اصلا به شما توصیه نمی کنیم. چرا که استفاده از ربات یکی از مواردی است که خلاف قوانین اینستاگرام است. در صورتی که هوش مصنوعی اینستاگرام متوجه استفاده شما از ربات شود، ممکن است فعالیت شما را محدود کرده یا شما را شادوبن کند.

از طرفی ممکن است رباتی که استفاده می کنید بدافزار باشد و تلفن همراه یا پیج اینستاگرام تان را به خطر بیندازد.

اضافه کردن ادمین به پیج اینستاگرام

در کل اگر قصد استخدام ادمین اینستاگرام را دارید، بهتر است خودتان و ادمین پیج هردو در پیج اینستاگرام تان لاگین باشید تا راحت تر بتوانید به کار ادمین پیج نظارت کنید.

در صورتی که نگران فاش شدن اطلاعات شخصی خود هستید، بهتر است از ایمیل یا شماره تلفن کاری برای ساخت اکانت اینستاگرام خود کنید.

همچنین اگر نگران امینت پیج تان هستید، می توانید با در نظر گرفتن رمز دوم برای پیج خود، از ورود افراد جدیدی که ممکن است رمز اول پیج تان را به دست بیاورند و هک شدن پیج تان جلوگیری کنید. با قرار دادن رمز دوم، افرادی که می خواهند به پیج شما لاگین کنند، نیاز به تایید شما خواهند داشت.

سخن آخر

در این مقاله نکاتی را درباره استخدام ادمین اینستاگرام برای شما بیان کردیم. اگر قصد استخدام ادمین را دارید، می توانید با جستجو در سایت های کاریابی و یا دادن فراخوان در پیج خودتان، افراد مناسبی را پیدا کنید. اما قبل از هر چیز مطالب مختلف را مطالعه کنید تا بتوانید با یک استخدام درست و اصولی رضایت بیشتری از استخدام ادمین اینستاگرام داشته باشید.

همچنین اگر خودتان ادمین هستید و یا قصد ادمین شدن را دارید، اطلاعات خود را درباره اینستاگرام، الگوریتم های آن و سئوی محتوا در این پلتفرم، به روز نگه دارید تا بتوانید تخصص و درآمد خود را نیز بالاتر ببرید.

ما در قسمت نظرات، پاسخگوی سوالات شما عزیزان درباره نحوه استخدام ادمین اینستاگرام خواهیم بود. اگر نکاتی در این مورد می دانید، برای ما و دیگر همراهان سایت فالوکمپ بنویسید.

سوالات متداول

  • ادمین اینستاگرام کیست؟

به شخصی که یک اکانت را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام مدیریت می کند و برای آن تولید محتوا می کند، ادمین گفته می شود. شما ممکن است خودتان ادمین پیج کاری تان باشید و یا برای پیج تان یک ادمین استخدام کنید.

  • وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

وظایف ادمین اینستاگرام را شخصی که صاحب پیج است، به عنوان کارفرما و با توجه به نیاز های خود تعیین می کند. اما به طور کلی وظایفی که ادمین های اینستاگرام دارند عبارتست از: پاسخ به پیام ها، انتشار محتوا، آنالیز پیج و…