5/5 - (1 امتیاز)

اکانت ریچ اینستاگرام یکی از مولفه هایی است که می تواند موفقیت و دیده شدن شما در اینستاگرام را تضمین کند. در این مقاله بیشتر با اکانت ریچ اینستاگرام آشنا خواهیم شد؛ با ما همراه باشید.

اکانت ریچ چیست؟

ریچ (reach) در لغت به معنای «به دست آوردن» یا «رسیدن» است. در واقع می توان گفت معنای این اصطلاح در اینستاگرام، آن مخاطبانی است که محتوای شما به دست شان رسیده است.

به زبان ساده تر، عدد ریچ پست ها یا استوری های شما، تعداد بازدید آن پست یا استوری را نشان می دهد که قاعدتا هر چه بیشتر باشد، بهتر است.

برخی از افراد ممکن است «ریچ و ایمپرشن» را با هم اشتباه بگیرند و تفاوت این دو را ندانند.  در ادامه توضیح مختصری درباره تفاوت این دو اصطلاح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تمام اصطلاحات اینستاگرام را اینجا یاد بگیرید

تفاوت ریچ و ایمپرشن

اصطلاح ایمپرشن نیز در اینستاگرام، به معنای تعداد بازدید است. اما تفاوت آن با ریچ این است که اگر شخصی n بار پست یا استوری شما را تماشا کند، تنها 1 ریچ به حساب می آید. اما ایمپرشن به اندازه تعداد دفعاتی است که شخص استوری یا پست شما را تماشا کرده است (یا همان n).

در نتیجه اگر تعداد ایمپرشن از تعداد ریچ بیشتر باشد. به این معناست که افرادی که پست یا استوری شما را مشاهده کرده اند، از آن محتوا خوششان آمده و بیش از یک بار آن را تماشا کرده اند.

اکانت ریچ اینستاگرام کجاست؟

اما اکانت ریچ اینستاگرام کجاست و ما چگونه می توانیم بفهمیم چه تعداد افرادی از اکانت یا پست و استوری های ما بازدید کرده اند؟

برای بررسی اکانت ریچ اینستاگرام، شما از دو طریق می توانید به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید:

  1. مسیر اول، این است که ابتدا وارد پروفایل تان شوید و سه خط بالا سمت راست را لمس کنید.
    سپس گزینه Get Insights را انتخاب کنید. در این قسمت شما گزینه  Accounts Reachedرا مشاهده خواهید کرد.
  2. در مسیر دوم، کافیست شما یکی از پست های اینستاگرام تان را باز کنید و سپس دکمه View Insights را در پایین تصویر پست تان لمس کنید.
    سپس کمی صفحه را به سمت بالا بکشید تا به قسمت Accounts Reached برسید. در این قسمت می توانید تعداد افرادی که اکانت شما را مشاهده کرده اند، ببینید.
    اکانت ریچ اینستاگرام
    Insight Instagram اطلاعات جالب دیگری نیز در اختیار شما می‌ گذارد برای مثال، برخی از این افراد از قسمت هوم یا فید اینستاگرام (From Home) به پیج شما آمده اند. برخی دیگر از پروفایل شما (From Profile)، برخی از طریق هشتگ ها (From Hashtags) و در نهایت برخی هم از طریق سایر راه ها (From Others) اکانت شما را مشاهده کرده اند.

اهمیت میزان اکانت ریچ اینستا

نیازی به بازگویی ندارد که اکانت ریچ اینستاگرام چقدر می تواند در افزایش دیده شدن و افزایش درآمد شما در اینستاگرام مهم باشد.

در واقع هرچه اکانت ریچ اینستاگرام شما بیشتر باشد، در درجه اول به این معناست که شما مخاطبان زیادی دارید و تعداد زیاد مخاطبان به خودی خود می تواند محصولات شما را (اگر آنلاین شاپ دارید) به فروش بیشتری برساند.

همچنین تعداد بالای اکانت ریچ، می تواند باعث شود افراد و کسب و کار های دیگر برای تبلیغات پیج شان به سراغ شما بیایند و شما می توانید از این طریق نیز درآمد خود را افزایش دهید.

برای افزایش مخاطبان و به تبع افزایش اکانت ریچ خرید فالوور واقعی اینستاگرام راه حل سریع و کارآمدی محسوب می‌ شود.

چطور اکانت ریچ پیج اینستاگرام را افزایش دهیم؟

برای افزایش اکانت ریچ اینستاگرام، راه های ساده و در عین حال مهمی وجود دارد که شما می توانید از طریق آن ها به تعداد بازدید بیشتری برسید.

در ادامه 5 تا از راهکار های افزایش اکانت ریچ اینستاگرام را برای شما بازگو خواهیم کرد:

  1. افزایش تعامل
    در واقع مهم ترین کلید افزایش ریچ در اینستاگرام این است که تعامل خود را تا حد امکان با مخاطبان افزایش دهید. به عنوان مثال، بهتر است دایرکت ها و کامنت های مخاطبان تان را به موقع و با لحنی دوستانه پاسخ دهید. همچنین با پرسیدن سوال، اجرای نظر سنجی، دادن هدیه به مخاطبان و… آن ها را وادار به تعامل بیشتر با خودتان کنید.
  1. ساده و صمیمی بنویسید
    مخاطب اینستاگرام، دو ویژگی دارد: اولا عجول است و حوصله خواندن کپشن های طولانی را ندارد. در ثانی برای خواندن کلمات سخت و قلمبه سلمبه وقت ندارد. در نتیجه بهتر است کپشن های خود را به ساده ترین و روان ترین شکل ممکن و تا حد امکان کوتاه بنویسید.
    اگر مجبور شدید کپشن طولانی برای پست خود قرار دهید، بهتر است پس از هر 2-3 خط، فاصله بگذارید تا چشم مخاطبان کمتر اذیت شود و تمایل بیشتری به خواندن کپشن داشته باشند.
  2. استفاده از محتوا های تولید شده توسط مخاطبان
    افراد، دوست دارند درباره خودشان صحبت کنند و درباره خودشان بشنوند. به طور کلی چیز هایی که درباره خودشان باشد را دوست دارند.
    عوامل موثر در ریچ اینستاگرام
    اکنون یکی از راه هایی که شما می توانید بازدید کننده بیشتری داشته باشید، این است که تصاویر، ویدیو ها و به طور کلی محتوا هایی که مخاطبان برای شما ارسال می کنند را، با کسب اجازه از خودشان، در پیج تان به اشتراک بگذارید.
    انجام این کار (به خصوص اگر تعداد فالوور های شما بالا باشد) باعث خوشحالی مخاطبان شما می شود و تعامل شان را با پیج شما افزایش می دهد که در نهایت موجب افزایش ریچ پیج شما خواهد شد.
  3. به پیج اینستاگرام خود  Faq اضافه کنید
    اگر تعداد دایرکت هایی که برای پیج شما ارسال می شود زیاد است، شما می توانید با اضافه کردن سوالات متداول (faq) به دایرکت پیج اینستاگرام تان، بسیاری از سوالات مخاطبان را به صورت اتوماتیک پاسخ دهید.
    زمانی که شما قابلیت سوالات متداول را برای پیج خود فعال می کنید، تعدادی سوال آماده را که زیاد از شما پرسیده می شود، در این قسمت قرار می دهید و پاسخ این سوالات را هم اضافه می کنید. بدین ترتیب هر زمان شخصی آن سوال ها را از شما بپرسد، پاسخ سوال به طور خودکار توسط اینستاگرام برای او ارسال می شود.
    سوالات متداول در اینستاگرام
  4. از سئو کلاه سیاه برای دیده شدن استفاده نکنید
    سئو کلاه سیاه، به روش هایی گفته می شود، که افراد به طور غیر قانونی برای پروموت شدن در گوگل و یا شبکه های اجتماعی از آن ها استفاده می کنند.
    در واقع استفاده از روش های غیر قانونی (مثل نصب ربات بر روی پیج اینستاگرام) شاید در کوتاه مدت باعث دیده شدن بیشتر شما شود. اما پس از مدتی هوش مصنوعی اینستاگرام متوجه کار غیر قانونی شما خواهد شد و این مسئله برای پیج شما دردسر ساز می شود.
    حتی ممکن است اینستاگرام پیج شما را شادوبن یا اکشن بلاک کند. برخی از این روش های غیرقانونی عبارتند از: استفاده از محتوای کپی، استفاده از ربات، تکرار بیش از حد هشتگ ها یا کلمات کلیدی و…

بیشتر بخوانید: 23 راهکار بی نظیر برای افزایش بازدید پست اینستاگرام و افزایش تعامل

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره اکانت ریچ اینستاگرام و راه های افزایش آن اطلاعات مختصر و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اگر شما هم از روش هایی استفاده کرده اید که باعث افزایش ریچ اکانت اینستاگرام شما شده است، می توانید آن را با کاربران دیگر سایت به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود را در این زمینه از ما بپرسید.

سوالات متداول

اکانت ریچ اینستاگرام چیست؟

اکانت ریچ اینستاگرام درواقع عددی است که تعداد بازدید های پیج شما را نشان می دهد. هرچه این عدد بالاتر باشد، نشان دهنده این است که پیج و محتوا های شما برای مخاطبان جذاب تر بوده اند.

اکانت ریچ اینستاگرام کجاست؟

شما از دو طریق می توانید به اکانت ریچ اینستاگرام دسترسی داشته باشید. یکی از طریق Get Insights پیج و راه دیگر از طریق View Insights پست های پیج تان.

چگونه اکانت ریچ اینستاگرام را افزایش دهیم؟

برای افزایش اکانت ریچ اینستاگرام راه های زیادی وجود دارد. مانند: افزایش تعامل با مخاطبان، اضافه کردن سوالات متداول به پیج، استفاده از کپشن های کوتاه و ساده، استفاده نکردن از سئو کلاه سیاه و…