1/5 - (7 امتیاز)

احتمالا همه شما تا به امروز از هشتگ و کاربرد آن شنیده اید و می دانید از چه اهمیت بالایی برخوردار است. هشتگ ها برچسب هایی برای دسته بندی موضوعات پست و استوری ها هستند که تاثیر زیادی در افزایش اینگیجمنت صفحه شما دارند. در این مقاله شما را با انواع هشتگ ها در اینستاگرام و اهمیت آن ها آشنا خواهیم کرد.

هشتگ ها یکی از مهم ترین عناصر ارتباط در دنیای دیجیتال و همچنین یک راه موثر برای داشتن تعامل بالاتری هستند. بنابراین ایجاد یک استراتژی هشتگ برای رشد صفحه شما بسیار ارزشمند می باشد.

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

هشتگ ها در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی با کمک کاراکتر # قبل از کلمه مورد نظر ایجاد می شوند که می توانند در دسته بندی یک موضوع خاص قرار بگیرند. هشتگ ها باعث افزایش بازدید پیج شما و افزایش فالوور در اینستاگرام می شود و به بهتر دیده شدن پیجتان کمک می کند.

انواع هشتگ ها در اینستاگرام

ساده‌ترین مثالی که می‌توان برای تعریف هشتگ به کار برد، طبقه‌بندی یا Category می باشد.

همان‌طور که در سایت‌ها، پست‌ها دسته‌بندی خاصی دارند (بازی، نرم‌افزار و…) پست‌های اینستاگرام نیز می‌توانند به کمک هشتگ‌‌ها، موضوع خود را مشخص نمایند و در طبقه بندی خاص خود قرار بگیرند و در جستجوها به آسانی پیدا شوند به نمایش درآیند.

برای مثال شما عکسی از یک ماشین قرمز رنگ که متعلق به کمپانی فراری است را منتشر می‌کنید. در متن پست می‌توانید از این هشتگ‌ها استفاده کنید: (#فراری #قرمز #ماشین). به کمک این سه کلمه، شما سه دسته‌ بندی متفاوت برای عکس خود مشخص کرده‌اید.

انواع هشتگ ها در اینستاگرام

شناسایی انواع هشتگ ها در اینستاگرام برای بازاریابان و کسانی که به دنبال بهتر و بیشتر دیده شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند کاملا ضروری می باشد. هرکدام از هشتگ ها ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  1. هشتگ‌های صنعتی (Industry hashtags)
    در اینستاگرام به حوزه های کاری مختلف صنعت گفته می شود. این هشتگ های صنعتی به دلیل محبوبیت خاصی که بین کاربران دارد از رقابت ترین و پر جستجو ترین نوع هشتگ می باشد.
    هشتگ های صنعتی گاها به عنوان هشتگ های اصلی هم نامیده می شود. روزانه میلیون ها نفر از هشتگ های صنعتی استفاده می کنند.
    مثل: #مدلینگ #عکاسی #بازیگر #بلاگر # …

    هشتگ صنعتی
  2. هشتگ‌های خاص (Niche hashtags)
    هشتگ های خاص از مهم ترین نوع هشتگ در اینستاگرام می باشد که کاربران زیادی آن را جستجو می کنند. درست است که این هشتگ ها همانند هشتگ های صنعتی می باشد ولی این هشتگ کمی جزئی تر به یک موضوع نگاه می کند. 
    مثل: #مدلینگ_لباس #عکاسی_طبیعت #بازیگر_سینما #بلاگر_استایل # …
  3. هشتگ های کمپین (Campaign hashtags)
    هشتگ های کمپین برای بازه زمانی مشخصی در یک رویداد ایجاد شده و پس از مدتی از بین می رود. این هشتگ ها به ما کمک می کند تا کمپین های مورد علاقه خود را پیدا کرده و به آن بپیوندیم.
    مثل: #نه_به_خشونت #نهال_بکاریم # … 

    هشتگ کمپین
  4. هشتگ رویدادهای مختلف (Event hashtags)
    روزانه رویداد های بسیاری اتفاق می افتد که می توان برای آن ها هشتگ گذاشت. هشتگ رویداد ها کمک بسزایی در افزایش بازدید می کند؛ زیرا افراد زیادی برای با خبر شدن از آن رویداد، آن هشتگ را جستجو می کنند.
    این هشتگ ها اصولا رویداد و اتفاقات خاص یا رویدادهای بین المللی را به ما یادآوری میکنند.
    مثل: #ولنتاین #روز_جهانی_دختر #زمستان # … 
  5. هشتگ موقعیت مکانی (Location hashtags)
    یکی دیگر از انواع هشتگ ها، هشتگ موقعیت مکانی می باشد. با استفاده از هشتگ موقعیت مکانی می توانید مکان کسب و کار خود را هشتگ کنید. حتی اگر برای پست خود لوکیشن گذاشته اید، هشتگ لوکیشن در کپشن می تواند راهکار خوبی برای بیشتر دیده شدن باشد. 
    مثل: #مدلینگ_شیراز #عکاسی_تهران # …

    هشتگ موقعیت مکانی
  6. هشتگ عبارات مخفف (Hashtag Abbreviations)
    خیلی از کسب و کارهای موفق برای خودشان عبارت مخفف طراحی کردن که می توانند با سرچ آن در قسمت هشتگ، آن ها را به راحتی پیدا کرد. علاوه بر جذاب بودن این نوع هشتگ به دلیل اختصاری که دارد می تواند به راحتی در ذهن کاربران باقی بماند.
    مثل: #pr (به جای روابط عمومی) #ootd (لباس روز) # …
  7. هشتگ برند (Brand hashtags)
    این نوع هشتگ ها مختص نام برند می باشد و برای برند های شناخته شده اهمیت بسیاری دارد. معمولا کسانی که صاحب برند و یا کسب و کار هستند ایجاد هشتگ نام برندشان می تواند کمک بسزایی در جذب فالوور آن ها داشته باشد.
    مثل: #دیجی_کالا #فالو_کمپ # …

نحوه سرچ هشتگ ها در اینستاگرام

وارد اینستاگرام شوید و در قسمت سرچ، سربرگ (tag) را کلیک کرده و سپس عبارت مورد نظرتان را جستجو کنید. اگر از نسخه وب اینستاگرام استفاده می کنید در قسمت سرچ قبل از نوشتن عبارت مورد نظر خود علامت # را قرار بدید.

سرچ هشتگ در اینستاگرام

انتخاب هشتگ اینستاگرام و ابزارهای مناسب برای آنالیز هشتگ اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام آنقدر ها هم ساده نیست و باید درباره آن تحقیق کرد. هشتگ نویسی هنر خاصی دارد که بهره مندی از آن و بکارگیری درست هشتگ می تواند موجب افزایش بازدید پیج شما شود.  

  • قبل از نوشتن هشتگ، آن را در قسمت هشتگ های اینستاگرام سرچ کرده و ببینید دیگران از چه کلمات بهتری استفاده کرده اند. سپس با الهام گرفتن از کلمات جدید هشتگ خود را خلاصه اما با مفهوم ایجاد کنید.
  • رقبایتان را بررسی کنید و ببینید آن ها از چه طرز هشتگ گذاری استفاده می کنند. بررسی هشتگ های رقبا و دیگر کاربران می تواند به شما در انتخاب هشتگ مناسب کمک کند.
  • از ابزار های آنلاین مثل Hashtagify استفاده کنید. این ابزار ها داده های لازم را برای یافتن بهترین هشتگ به شما می دهند و به ما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از وضعیت هر هشتگ داشته باشیم.
ابزار هشتگیفای

چگونه برای پست اینستاگرام خود هشتگ بسازیم؟

هشتگ هایی که شما استفاده می کنید، باید کاربردی باشد تا در ذهن کاربران نقش ببندد. اکنون شما را با شیوه هشتگ گذاری در پست آشنا می کنم.

وارد اینستاگرام شوید و سپس علامت بعلاوه پنل پایین را بزنید. محتوایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید (عکس یا فیلم) را انتخاب کرده و دکمه Next را بزنید. در قسمت کپشن متن مورد نظر خود را تایپ کرده و در انتهای متن هشتگ مورد نظر خود را ایجاد کنید.

سپس پست را منتشر کنید، حال هشتگ هایتان را در زیر کپشن می بینید. اگر هشتگ هایتان را به درستی بکار گرفته باشید رنگ آنها آبی شده و با کلیک بر روی آن ها به صفحه ای شامل تمام پست هایی که با هشتگ مورد نظر منتشر شده اند منتقل می شوید.

یکی از راه های مهم برای دیده شدن بیشتر پست های شما، خرید فالوور است که می تواند در کنار هشتگ گذاری اصولی، به دیده شدن و افزایش درآمد شما کمک کند.

هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام

ابتدا وارد اینستاگرام خود شده و با کشیدن صفحه به سمت راست، وارد استوری اینستاگرام شوید. سپس عکس مورد نظر را انتخاب کرده و از قسمت استیکر ها روی استیکر hashtag# ضربه بزنید و هشتگ مورد نظر خود را تایپ کرده. 

اگر می خواهید که از هشتگ های بیشتری استفاده کنید میتوانید روی علامت Aa کلیک کرده و آن را بصورت متن بنویسید، دقت داشته باشید که علامت # را فراموش نکنید.

مخفی کردن هشتگ در پست اینستاگرام

در اینستاگرام می توان از قسمت های کپشن و کامنت برای هشتگ گذاری پست استفاده کرد ولی باید آنها را نحوی قرار داد که از زیبایی پستمان کم نکند.

  • هشتگ گذاری در کپشن

شما می توانید هشتگ هایتان را با چند نقطه و یا فاصله از متن کپشن جدا کنید.

  • هشتگ گذاری در کامنت

اگر نمی خواهید که در کپشن هشتگ گذاری کنید می توانید هشتگ هایتان را در قسمت کامنت بنویسید. توجه داشته باشید که اگر هشتگ هایتان زیاد می باشد آنها در قالب چند کامنت ارسال کنید.

هشتگ گذاری در کامنت

مخفی کردن هشتگ در استوری اینستاگرام

برخی افراد معتقد هستند که هشتگ گذاری باعث می شود که استوری هایشان دیگر زیبا به نظر نرسد و تصمیم می گیرند که دیگر هشتگ گذاری نکنند. ما به شما می گوییم که چگونه می توانید هشتگ هایتان را در استوری مخفی کنید.

  • رنگ هشتگ را به رنگ بک گراند تغییر دهید تا هم رنگ شوند و دیگر قابل نمایش نباشد.
  • هنگامی که می خواهید فقط یک هشتگ بگذارید از کادر هشتگ در بخش استیکر ها استفاده کنید و رنگ آن را شفاف بگذارید.
  • هشتگ هایتان را زیر المان های استوری قرار دهید مثلا اگر میخواهید پستتان را استوری کنید هشتگ تان را زیر کادر پست قرار دهید و یا در صفحه هشتگ گذاری کنید و روی آن استیکر بگذارید تا قابل نمایش نباشد.
  • می توانید اندازه هشتگ هایتان را کوچک کنید که به چشم نیاید و یا دیگر قابل خواندن نباشد.
  • هشتگ ها را از قاب اصلی استوری خارج کنید تا به هیچ وجه قابل مشاهده نباشد.

سخن آخر 

ما در این مقاله سعی کردیم انواع هشتگ ها در اینستاگرام را به صورت کامل برای شما بازگو کنیم. امیدواریم با رعایت این اصول و قوانین بتوانید بازخورد بالایی در پیج اینستاگرام تان داشته باشید.

اگر شما هم ترفندی از هشتگ گذاری می دانید با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت ارسال دیدگاه مطرح کنید.

سوالات متداول

  1. هشتگ گذاری در اینستاگرام چیست؟
    هشتگ ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایموجی ها می باشد که در کنار علامت (#) قرار می‌گیرند.
  2. چند نوع هشتگ وجود دارد؟
    هشتگ صنعتی، خاص، مخفف، کمپین، رویداد های مهم، موقعیت مکانی و…
  3. حداکثر تعداد هشتگ در اینستاگرام چقدر می تواند باشد؟
    حداکثر تعداد هشتگ در اینستاگرام برای هر پست 30 هشتگ و برای هر استوری 10 هشتگ می باشد. البته این تعداد به این معنی نیست که حتما برای پست تان 30 تا هشتگ بگذارید. باید متناسب با پست تان هشتگ گذاری کنید.