5/5 - (2 امتیاز)

کلاب هاوس، شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا که نوبتی هم باشد نوبت اوست تا مخاطب جذب کند و مردم را برای ارتباط با یکدیگر به سمت خود بکشاند. در این مقاله به صورت جامع توضیح می دهیم که کلاب هاوس چیست و چه قابلیت هایی دارد.

برنامه کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس در فروردین سال 1399 به مخاطبان عرضه شد؛ درست در زمانی که شیوع کرونا روز به روز افزایش می یافت و مردم در سراسر دنیا، خانه نشین شده بودند.

این مسئله، یکی از دلایل توجه بیشتر مردم به این اپلیکیشن تازه وارد شد. در واقع کلاب هاوس توانست بیشترین بهره را از شرایط قرنطینه و اوقات بیکاری مردم دنیا ببرد.

این پلتفرم منحصر به فرد، که در ابتدا فقط برای سیستم عامل ios در دسترس بود، پس از مدتی به دلیل استقبال شدید کاربران، به دست کاربران اندروید هم رسید.

زمانی که در این شبکه اجتماعی عضو شدید، با صفحه‌ای روبرو می شوید که اتاق های زیادی با موضوعات گفتگوی مختلف دارد؛ از ورزش گرفته تا فناوری، هنر، ادبیات، روانشناسی، کسب و کار و … شما می توانید وارد هم کدام از این روم ها شوید و به گفتگوی دیگران گوش کنید یا خودتان هم صحبت کنید.

هیچ گونه تصویر، ویدئو، پیام خصوصی و نظر نوشتاری (به غیر از صفحه پروفایل اشخاص) در این شبکه اجتماعی وجود ندارد و تنها موضوعی که در این پلتفرم مورد توجه قرار گرفته است صدای اشخاص می باشد.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس
شبکه اجتماعی کلاب هاوس

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کلاب هاوس، این است که بر خلاف اکثر پلتفرم ها، قابلیت لایک کردن ندارد. در حالی که کاربران پلتفرم هایی مانند اینستاگرام با خرید لایک اینستاگرام، به سرعت خود را در این شبکه های اجتماعی محبوب می کنند.

در واقع این اولین بار است که در یک شبکه اجتماعی تنها راه ارتباطی افراد از طریق صدا است. اما این پلتفرم، قطعا آینده بزرگتری دارد.

اگر به دنبال بهره بردن هرچه بیشتر از این اپلیکیشن هستید، باید بگویم که بهتر است هرچه زود تر فعالیت خود را در آن آغاز کنید؛ زیرا همانطور که بسیاری از کاربران اینستاگرام با خرید فالوور در زمانی درست، پیج خود را مطرح کردند، کاربران کلاب هاوس هم به زودی به این راهکار ها روی می آورند.

معرفی بخش های مختلف اپلیکیشن کلاب هاوس

تالار ورودی یا Hallway

 Hallway یا تالار ورودی همان بخشی است که به محض ورود به اپلیکیشن، در مقابل خود مشاهده می کنید. در تالار ورودی، شما روم های مختلف که در حال برگزاری اند را مشاهده می کنید که می توانید روم مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آن وارد شوید.

موضوع روم، تعداد افراد حاضر در آن و تعداد اسپیکر ها هم قبل از ورود به روم، مشخص است.

تالار ورودی کلاب هاوس
تالار ورودی کلاب هاوس

منو

منو کلاب هاوس Clubhouse، تول باری است که شما در قسمت بالای صفحه hallway مشاهده می کنید. گزینه های مختلفی وجود دارد.

  • قسمت جستجو: با آیکون ذره که در گوشه سمت چپ صفحه قرار دارد نمایش داده می شود. در این قسمت شما می توانید کاربران و کلاب های مختلف را جستجو کنید.
  • قسمت دعوت نامه: با آیکونی به شکل پاکت نامه نمایش داده می شود و برای ارسال دعوت نامه برای افرادی است که در کلاب هاوس عضو نیستند.
  • قسمت زمانبندی: این قسمت که با آیکون تقویم نشان داده می شود، شامل رویدادها و روم های پیش رو است. شما هم می توانید در این قسمت رویدادی را زمانبندی کنید تا کاربران دیگر آن را ببینند و در صورت تمایل، در روم شما شرکت کنند.
  • قسمت نوتیفیکیشن: این قسمت که با آیکون زنگوله نمایش داده می شود، مربوط به اعلان ها و خبر هاست. (مثلا این که کسی شما را فالو کرده یا به کلاب اش دعوت کرده است و…)
  • قسمت پروفایل: آخرین آیکون، که در گوشه سمت راست وجود دارد، مربوط به پروفایل و اطلاعات کاربری شما است. در ادامه این بخش را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

پروفایل در کلاب هاوس

زمانی که از قسمت منو، وارد پروفایل تان می شوید، 7 بخش مختلف را مشاهده می کنید:

  1. تصویر پروفایل: با کلیک روی آن، می توانید عکس تان را تغییر دهید.
  2. نام کاربری تان: این بخش را هم با کلیک کردن روی آن، می توانید به دلخواه تغییر دهید.
  3. تعداد فالوور ها و فالویینگ های شما: اگر به تازگی عضو کلاب هاوس شده اید، می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس راه تان را در این شبکه اجتماعی هموار تر کنید.
  4. بایو: می توانید توضیحات مختصری درباره خودتان بدهید یا جملاتی که دوست دارید را در این قسمت بنویسید.
  5. اکانت های توییر و اینستاگرام تان : در صورت تمایل می توانید این دو اکانت را به کلاب هاوس تان متصل کنید تا راحت تر بتوانید مخاطبان توییتر و اینستاگرام تان را، در کلاب هاوس بیابید.
  6. آیدی کسی که شما را به کلاب هاوس دعوت کرده.
  7. کلاب هایی که در آن ها عضو هستید.
پروفایل در کلاب هاوس
پروفایل در کلاب هاوس

تنظیمات بایو

قسمت بایو (بیو) پروفایل تان که درواقع کوتاه شده کلمه بیوگرافی (Biography) است، قسمتی است برای معرفی خودتان و توضیح درباره فعالیت هایتان. قسمت بیو کلاب هاوس، بر خلاف شبکه های اجتماعی دیگر، محدودیتی برای تعداد کاراکتر ندارد.

تنظیمات کلاب هاوس

اگر روی آیکون چرخ دنده در سمت راست پروفایل تان ضربه بزنید، به تنظیمات دسترسی پیدا می کنید.

در این بخش، می توانید تنظیمات پروفایل تان را تغییر دهید. در این قسمت اطلاعات مربوط به نام کاربری، علاقمندی ها، تنظیمات نوتیفیکیشن و امنیت اکانت شما وجود دارد که می توانید در صورت تمایل آن ها را تغییر دهید.

همچنین در بخش  Interests شما می توانید علاقه مندی های خود را وارد ‌کنید تا بر اساس آن‌‌‌، روم های مرتبط با این علاقه مندی ها نمایش داده شود.

تنظیمات کلاب هاوس
تنظیمات کلاب هاوس

روم و انواع آن در کلاب هاوس

روم ها، بخش اصلی کلاب هاوس هستند. در واقع اپلیکیشن کلاب هاوس همانطور که قبلا گفتیم مبتنی بر صوت است و ارتباط کاربران در این اپلیکیشن، از طریق صوت انجام می شود.

روم ها فضا هایی هستند که شما می توانید در آن ها مکالمه صوتی داشته باشید. شما می توانید برای افزایش بازدید کننده روم کلاب هاوس، از ترفند های مختلف استفاده کنید تا روم هایتان را به مکانی برای دیده شدن تبدیل کنید.

سه نوع روم در کلاب هاوس وجود دارد:

  • closed: خصوصی است و فقط افراد انتخابی شما حضور دارند.
  • social: فقط فالوور های شما می توانند در این روم حضور یابند.
  • open: همه می توانند وارد شوند.

روم های کلاب هاوس، تا حدودی شبیه به یک لایو اینستاگرام هستند. اما دو تفاوت عمده با لایو اینستاگرام دارند. اولا در روم ها تصویر افراد مشخص نیست و در ثانی، در لایو اینستاگرام، فقط یک نفر می تواند صحبت کند. در حالی که در روم های کلاب هاوس، همه اعضا امکان صحبت کردن را دارند.

اما همانطور که اشخاص زیادی با خرید بازدید لایو، صفحه اینستاگرام خود را در معرض دید تعداد زیادی از کاربران قرار می دهند، شما می توانید در کلاب هاوس هم، با خرید بازدید کننده روم، بازدید های خود را به طور شگفت انگیزی افزایش دهید.

روم کلاب هاوس
روم کلاب هاوس

کلاب در کلاب هاوس

کلاب در کلاب هاوس مانند یک گروه است که افرادی در آن عضویت دارند. در کلاب ها به صورت منظم روم برگزار می شود و اعضا با یکدیگر گفتگو می کنند.

سایت کلاب هاوس

شبکه اجتماعی کلاب هاوس، تنها یک اپلیکیشن نیست. شما می توانید از طریق سایت این شبکه اجتماعی ( https://www.clubhouse.com/ ) و نسخه وب آن، به این پلتفرم دسترسی داشته باشید.

برخی از خدمات کلاب هاوس، تنها در سایت آن قابل دسترسی است و در اپلیکیشن موجود نیست. به عنوان مثال امکان افزودن لینک وبسایت از طریق اپلیکیشن ممکن نیست.

سایت کلاب هاوس
سایت کلاب هاوس

دانلود کلاب هاوس

شما با هر نوع دستگاه تلفن همراه هوشمندی که داشته باشید، می توانید این پلتفرم را از سایت های مختلف و یا برنامه های دانلود اپلیکیشن، دانلود کرده و به راحتی نصب کنید.

برای نصب کلاب هاوس کاربران اندرویدی می توانند با مراجعه به کافه بازار یا پلی استور اندروید آن را نصب کنند و کاربران IOS نیز می توانند آن را از اپ استور اپل دانلود و نصب کنند.

دانلود کلاب هاوس برای اندوید

اپلیکیشن کلاب هاوس در گوگل استور در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است می توانید اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را به سادگی از طریق گوگل استور دانلود کنید.

دانلود کلاب هاوس از اپ استور

کاربران IOS می توانند به سادگی این اپلیکیشن را که اول برای آن ها عرضه شده بود از طریق اپ استور دانلود کنند و از آن استفاده کنند.

نصب کلاب هاوس

برای نصب کلاب هاوس، ابتدا باید آن را دانلود کنید. پس از دانلود کلاب هاوس از یک سایت یا برنامه های دانلود اپلیکیشن، به قسمت دانلود های موبایل تان بروید.

با کلیک روی برنامه دانلود شده، به راحتی آن را روی موبایل تان نصب کنید.

آموزش دعوتنامه کلاب هاوس

برای عضویت در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، نیاز به دعوت نامه دارید. دوستان شما که در این اپلیکیشن عضو هستند، با فرستادن یک دعوت نامه به شماره تلفن شما، می توانند از شما برای حضور در این شبکه اجتماعی دعوت کنند.

دعوت نامه کلاب هاوس
دعوت نامه کلاب هاوس
نحوه دریافت دعوتنامه کلاب هاوس

ارسال دعوتنامه کلاب هاوس از طریق شماره موبایل انجام می شود.

اگر قصد دارید برای دوستی، دعوتنامه ورود به کلاب هاوس را بفرستید، کافیست از قسمت تالار ورودی، آیکون پاکت نامه را لمس کنید.

در مقابل شما لیستی از مخاطبین تلفن همراه تان که در کلاب هاوس عضو نیستند را مشاهده می کنید. برای هر کس که مایل بودید می توانید با انتخاب گزینه Invite در جلو اسم آن شخص، دعوت نامه بفرستید.

نحوه استفاده از دعوتنامه کلاب هاوس

زمانی که دعوتنامه به شماره شخص SMS شد، با کلیک روی لینک ارسال شده، فرد می تواند در کلاب هاوس عضو شود.

دریافت دعوتنامه کلاب هاوس
دریافت دعوتنامه کلاب هاوس

در این مقاله، به صورت کامل به آموزش صفر تا صد کلاب هاوس پرداختیم. امیدوارم اکنون به پاسخ این پرسش رسیده باشید که کلاب هاوس چیست و چه امکاناتی دارد.

اگر تا کنون از این شبکه اجتماعی استفاده نکرده اید، نگران نباشید. کار کردن با آن اصلا سخت نیست و کافی ست از دستورالعمل هایی که در این مقاله ذکر کردیم، استفاده کنید. در صورت ایجاد سوال یا ابهام در این زمینه، پرسش خود را در کامنت ها مطرح کنید.

سوالات متداول

  • کلاب هاوس چیست؟
    کلاب هاوس، شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا است که قابلیت هایی همچون ارسال دایرکت متنی – ایجاد روم و کلاب را دارا است.
  • علامت فشفشه در پروفایل Club House چه معنایی دارد؟
    هنگامی که این اپلیکیشن را نصب می کنید تا 7 روز به عنوان تازه کار شناخته می شوید. در این مدت شما تنها امکان راه اندازی روم و شرکت در روم های تشکیل شده توسط دیگران را دارید. تنها محدودیت تازه وارد ها نداشتن امکان راه اندازی کلاب در این مدت 7 روزه است.
  • علامت مربع سبز همراه با ستاره سفید در کلاب هاوس به چه معناست؟
    این علامت در کنار نقش های مدیران در این اپلیکیشن به نمایش در می آید. مدیرانی که این علامت را دارند امکان تعیین مدیر، سخنگو و یا حذف هر یک از این موارد را دارند.