امتیاز شما به این مطلب

شاید بارها دیده باشید پیج افراد به دلایلی از دست رفته است . یکی از این دلایل می تواند هک شدن پیج باشد. شاید با توجه به این باور غلط که در جامعه رواج دارد شما هم فکر کنید هکرها به سراغ پیج های پرطرفدار می روند اما متاسفانه بارها پیش آمده که پیج های با فالوور پایین هم مورد حمله هکرها قرار گرفته اند. اگر شما هم به دنبال راه حلی مناسب برای حفظ امنیت پیج خود می گردید در این مقاله 4 روش افزایش امنیت اینستاگرام که یکی از آن ها تایید دو مرحله ای اینستاگرام است، را برایتان توضیح خواهیم داد.

آیا اینستاگرام قابل ردیابی است ؟

یکی از ترفندهایی که در جهت افزایش امنیت اینستاگرام به کار برده شده است، قابلیت ردیابی آن است. برای این کار کافی است ip یا ip address فرد مورد نظر را با استفاده از آیدی فرد پیدا کنید.

اما اینستاگرام با توجه به قوانین سفت و سختی که دارد پیدا کردن ip کاربر را برای افراد دیگر به شدن سخت کرده است.

زمانی ip کاربر اینستاگرام به کار می آید که بخواهیم یک مجرم مجازی را پیدا کنیم . در واقع زمانی که فردی در اینستاگرام مرتکب جرمی شود، با توجه به آدرس ip آن فرد که مختص به همان یک کاربر است می توان او را پیدا کرد.

آیا اینستاگرام قابل ردیابی است

امنیت اینستاگرام چقدر است ؟

امروزه شبکه های اجتماعی به یک منبع اطلاعات شخصی افراد تبدیل شده اند . مسئله امنیت یکی از دغدغه های مهم کاربران تمامی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است . پس از آنکه پیج های بزرگ اینستاگرامی با رعایت مورد حمله هکر ها قرار گرفتند این سوال برای کاربران ایجاد شد که امنیت اینستاگرام چقدر است؟

اگر بخواهیم آمار دقیقی از امنیت اینستاگرام ارائه دهیم باید بگوییم که این کار تقریبا غیر ممکن است . اما در کل اینستاگرام با هر به روز رسانی تلاش کرده تا امنیت خود را بالا ببرد . راهکارهایی مثل تایید دو مرحله ای ، برنامه احراز هویت اینستاگرام یا کمک از مسئول امنیت پیج اینستاگرام و … .

در ادامه 4 روش افزایش امنیت اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد که به کمک آن امنیت پیج خود را بالا ببرید .

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز؛ آموزش کامل اینستاگرام

امنیت اینستاگرام چقدر است

استفاده از روش تایید دو مرحله ای اینستاگرام

یکی از راهکارهای اینستاگرام برای افزایش امنیت کاربران ، استفاده از روش رمز دو مرحله ای اینستاگرام است . در این روش اگر نگران این هستید که فردی جز شما به پیجتان دسترسی پیدا کند یک پیام اطلاع رسانی برای شما ارسال خواهد شد .

این پیام که بیشتر شبیه به یک مجوز است به صورت ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد . در این مرحله کدی برای شما ارسال خواهد شد که از شما می خواهد اگر خودتان قصد ورود به پیج را دارید به کمک آن کد وارد شوید .

با فعال کردن این قابلیت بدون اینکه بدون پرداخت هزینه امنیت پیج اینستاگرام ، امنیت پیجتان را تضمین خواهید کرد.

تخصیص کد دو مرحله ای اینستاگرام

برای فعال كردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام و بهره بردن از فواید آن مراحل زیر را دنبال كنید: 

  1. ابتدا وارد حساب كاربری خود در اینستاگرام شوید.
  2. در پایین صفحه و سمت راست نشان آدمك را لمس كنید تا وارد صفحه كاربری خود شوید. 
  3. در بالای صفحه سمت راست علامت سه خط را انتخاب نمایید .
  4. در پایین صفحه و سمت چپ روی علامت چرخ دنده یا همان Setting ضربه بزنید.
  5. در منوی باز شده گزینه Security را انتخاب نمایید. 
  6. اینجا گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید. 
  7. اکنون کادر آبی رنگ Set Started را لمس نمایید. 
  8. در صفحه باز شده گزینه Text Message را فعال نمایید. 
  9. در این مرحله یك كد از سوی اینستاگرام برای شما پیامك خواهد شد . این كد را وارد كرده و Done یا Next را لمس كنید. 
    لازم به ذكر است كه اگر هنوز شماره موبایل خود را در اکانت اینستاگرام تان فعال نکرده باشید، ابتدا باید به فعال سازی و تایید شماره همراه خود بپردازید تا بتوانید کد امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای را  به صورت اس ام اس دریافت نمایید. 
  10. در آخر، اینستاگرام تعدادی كد با عنوان Recovery Codes ارایه می دهد كه توصیه می كنیم حتما از آن ها اسكرین شات بگیرید. 
    اکنون تایید دو مرحله ای برای شما فعال شده است پس برای ورود به حساب كاربری تان در اینستاگرام باید علاوه بر پسورد، كد پیامک شده توسط اینستاگرام را نیز وارد کنید. 

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام

می توانید با طی کردن مراحل زیر تایید دو مرحله ای فعال شده روی اکانت خود را حذف کنید:

  1. ابتدا وارد اكانت اینستاگرام خود شوید. 
  2. سپس وارد صفحه اطلاعات كاربری یا پروفایل خود شوید. 
  3. در سمت راست و بالای صفحه، روی علامت سه خط ضربه بزنید. 
  4. گزینه Setting را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات حساب كاربری تان شوید. 
  5. گزینه Security را انتخاب کنید. 
  6. سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.
  7. در این مرحله در صورت فعال بودن هریک از گزینه های text message  یا Authentication App را انتخاب کنید و گزینه turn off آن را غیر فعال كنید. 

اگر دسترسی به گوشی تلفن خود ندارید یا اکانت شما هک شده و یا به هر دلیل دیگری می خواهید تایید دو مرحله ای را غیر فعال کنید باید ابتدا از صفحه تایید دو مرحله ای اسکرین شات بگیرید، سپس متن زیر را کپی كنید و آن را به ایمیل پشتیبانی اینستاگرام ارسال كنید تا تایید دو مرحله ای را برای شما حذف نمایند: 

Hi, I’m hacked, someone put my number in my account and double-checked the invoice in my account now I can not get the code to login to my page, please remove the two-step confirmation option or a backup Send out.

 نكته: ایمیل پشتیبانی [email protected] است که می توانید به وسیله آن با تیم پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار نمایید. توجه داشته باشید فرایند رسیدگی به ایمیل ها زمان بر است پس صبور باشید.

ویدئو سلفی احراز هویت اینستاگرام

در سال گذشته اینستاگرام یک قابلیت جدید را به برنامه خود افزود . هدف این قابلیت که ویدئوی سلفی احراز هویت اینستاگرام افزایش امنیت اینستاگرام است . کاربرد این برنامه به این صورت است که در بدو ورود از کاربران یک ویدئوی سلفی می خواهد تا هویت آن ها را تایید کند .

ویدئو سلفی احراز هویت اینستاگرام

البته نکته ای که در مورد این برنامه وجود دارد این است که اینستاگرام تضمین کرده این ویدئوها در اختیار هیچکس قرار نخواهند گرفت . همچنین ویدئو ها پس از 30 روز از حافظه کلی اینستاگرام خارج خواهند شد .

برای استفاده از این قابلیت اینستاگرام از کاربران خود می خواهد تا در بدو ورود از زوایای مختلف از خود عکس بگیرند و برای اینستاگرام ارسال کنند . این کار برای آن است که تایید شود افرادی با شخصیت حقیقی اقدام به ساختن حساب کاربری کرده اند .

برای آشنایی با روش بارگذاری عکس یا ویدیو احراز هویت مطلب آموزش ارسال ویدیو و عکس سلفی احراز هویت در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

برنامه امنیت اینستاگرام

برخی از افراد برای امنیت پیج اینستاگرام خود به دنبال برنامه امنیت اینستاگرام هستند که متاسفانه هنوز چنین برنامه ای وجود ندارد. با این حال استفاده از رمز گذاری دو مرحله ای و داشتن رمز پیچیده برای پیج اینستاگرام بهترین روش برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرامی است.

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر رمز عبور اینستاگرام (تغییر پسورد اینستاگرام)

دروغی به اسم متخصص امنیت اینستاگرام!

حتما شما هم دیدید در پروفایل برخی افراد مشهور نوشته شده امنیت اکانت با … این مورد دروغی بیش نیست. باید توجه داشته باشید اینستاگرام خود به تنهایی امنیت اکانت های خود را تضمین کرده است بنابر این با فعال کردن قابلیت تایید دو مرحله ای و قرار دادن رمزهایی پیچیده خودتان به تنهایی می توانید مسئول امنیت پیج تان باشید.

همچنین استفاده از خدمات اینستاگرامی که نیاز به ارسال پسورد اکانت شما داشته باشد قطعا امنیت اکانت شما را زیر سوال می برد.

مراجعه به متخصص امنیت اینستاگرام

توصیه می کنیم برای اینکه اکانت شما به هیچ وجه هک نشود از ربات ها برای افزایش فالوور، لایک و … استفاده نکنید. اگر قصد افزایش لایک یا فالوور برای اکانت خود را دارید از سایت ها و نرم افزارهای معتبری استفاده نمایید که نیازی به دریافت پسورد اکانت شما برای اعمال خدمات به اکانت شما نداشته باشند و همچنین دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند تا از هر لحاظ خیال شما را اسوده کنند.

نکته پایانی

امنیت اینستاگرام مسئله حائز اهمیتی است که مدیران این شبکه اجتماعی در هر به روز رسانی توجه ویژه به آن می کنند. حمله هکرها در چند سال اخیر باعث شده تا امنیت در اینستاگرام به یک دغدغه جدی تبدیل شود. در این مقاله تلاش کردیم تا با چند راهکار ساده به شما کمک کنیم تا امنیت پیج خود را بالا ببرید.

سوالات متداول

  • آیا برای بالا بردن امنیت اینستاگرام نیاز به صرف هزینه است ؟
    همیشه نه ! شما می توانید با کمک راهکارهایی که خود اینستاگرام پیش رویتان قرار داده خودتان و بدون صرف هیچ هزینه امنیت پیج خود را بالا ببرید
  • بازگردانی پیج هک شده ممکن است ؟
    اگر به موقع متوجه این موضوع شوید می توانید به راحتی و با مراجعه به متخصصین امنیت اینستاگرام نسبت به بازگردانی پیج خود اقدام کنید.