1/5 - (1 امتیاز)

حتما بسیاری از شما می دانید که اینستاگرام تنها پلتفرم اشتراک گذاری عکس و ویدیو نیست. برنامه ها و اپلیکیشن های زیادی هستند که سعی داشته اند کار اینستاگرام را انجام دهند که برخی موفق بوده اند و برخی دیگر ناموفق.

ما در این مقاله از فالوکمپ قصد داریم برنامه های شبیه اینستاگرام را به شما معرفی کنیم و هرکدام را از نظر کارایی مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید از خدمات خرید فالوور اینستاگرام و خرید ویو اینستاگرام برای رشد صفحه خود استفاده کنید.

بهترین برنامه جایگزین اینستاگرام

در ادامه تعدادی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن های اشتراک گذاری عکس را به شما معرفی می کنیم. ممکن است با برخی از آن ها آشنایی داشته باشید و برخی دیگر را تا به حال ندیده باشید. این برنامه ها به اندازه اینستاگرام کامل و پرطرفدار نیستند اما جذابیت ها و طرفداران خود را دارند و در نوع خود نسبتا موفق هستند.

  • اپلیکیشن VSCO

این اپلیکیشن در اصل یک برنامه ادیت عکس و ویدیو است. اما اپلیکیشن VSCO علاوه بر قابلیت ادیت عکس و ویدئو این امکان را به کاربران می دهد که ویدیو ها و عکس های ادیت شده خود را با کاربران دیگر این اپلیکیشن به اشتراک بگذارند.

از امکانات این برنامه می توان به این موارد اشاره کرد: حالت های پیش فرض جذاب برای ادیت عکس ها، امکان تغییر تنظیمات حالت های پیش فرض، دارای ابزار های پیشرفته ویرایش عکس ها، امکان مقایسه تصاویر در حالت قبل و بعد از ویرایش و…

بیشتر بخوانید: چم و خم بلاگر شدن در اینستاگرام

اپلیکیشن VSCO
  • اپلیکیشن اسنپ چت

اپلیکیشن اسنپ چت نیز که عمدتا یک اپلیکیشن ادیت عکس و فیلم است، بیشتر به خاطر فیلتر های جذاب و منحصر به فردش معروف شده است.
احتمالا شما هم تاکنون از این اپلیکیشن استفاده کرده اید یا نام آن را شنیده اید. اما خیلی از افراد هنوز نمی دانند که این اپلیکیشن، به غیر از فیلتر های جذاب و پرطرفدارش، قابلیت های دیگری نیز دارد.

از جمله: امکان ارسال پیام و به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیو ها، قابلیت انتشار استوری و ویدیو زنده، مشاهده پروفایل دوست، اسنپ مپ (مشاهده دوستان بر روی نقشه اسنپ)، ارسال فایل های زمان دار و..

  •  اپلیکیشن فلیکر

فلیکر یک اپلیکیشن ادیت و به اشتراک گذاری عکس است. این اپلیکیشن معمولا مورد علاقه عکاسان حرفه ای است و برخلاف اینستاگرام که یک پلتفرم عمومی است، شما می توانید عکس های منحصر به فرد و حرفه ای را در آن یافت کنید.
اگر به عکاسی و مشاهده هنر عکاسان علاقه مند هستید، می توانید از این اپلیکشن جذاب استفاده کنید.

 اپلیکیشن فلیکر
  • برنامه پینترست

پینترست نیز یکی از پلتفرم های به اشتراک گذاری عکس است که این روز ها بسیار محبوب شده است و نسخه وب آن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


چیزی که پینترست را برای مخاطبان جذاب می کند، دسته بندی حرفه ای عکس ها است. همچنین عکس های موجود در پینترست عموما تصاویر حرفه ای هستند و کمتر عکسی را شما در این شبکه اجتماعی پیدا می کند که کیفیت پایین یا هنر پایین عکاسی داشته باشد.


در این برنامه شما می توانید افرادی را که عکس هایشان را دوست دارید فالو یا دنبال کنید. همچنین قابلیت دانلود عکس و رفتن مستقیم به سایت صاحب عکس وجود دارد.


به طور کلی می توان گفت پینترست یک مرجع بزرگ و پرطرفدار عکس است که می توانید با سرچ کردن در نوار جستجوی این برنامه ، هر نوع عکسی را که می خواهید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: تا به حال درباره سئو اینستاگرام شنیده‌اید؟

شبیه اینستاگرام
پینترست، برنامه شبیه اینستاگرام

برنامه فارسی جایگزین اینستاگرام

اپلیکیشین هایی که تا اینجا معرفی کردیم، پلتفرم های خارجی شبیه اینستاگرام بودند که در ایران و جهان محبوب هستند.

اما در ادامه قصد داریم 4 تا از برنامه های ایرانی پرطرفدار شبیه اینستاگرام را به شما معرفی کنیم:

  1. اپلیکیشن فیس نما

اپلیکیشن فیس نما جزو شناخته شده ترین برنامه های اشتراک گذاری عکس ایرانی است که شما می توانید تصاویر خود را در آن با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فیس نما

قابلیت های این اپلیکیشن عبارتند از:

  • امکان مشاهده مطالب و عکس های دیگران
  • امکان عضویت در گروه های مختلف و مشاهده مطالب منتشر شده در آن ها
  • امکان لایک کردن مطالب
  • امکان افزودن مطلب به بخش مورد علاقه ها برای دسترسی سریع تر به آن ها
  • امکان دیدن جزئیات کامل پروفایل دوستان مانند تعداد پست ها، تاریخ تولد، امتیازات، جنسیت، محل سکونت و …
  1. اپلیکیشن نزدیکا

این اپلیکیشن عموما یک شبکه اجتماعی برای یافتن آدم های جدید است که می توانید در آن به دوستان خود پیام دهید یا عکس و ویدیو و ویس به اشتراک بگذارید.

این برنامه بیش از اینکه یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس باشد، یک پلتفرم ارتباطی است که در میان پلتفرم های ایرانی، جزو موارد پرطرفدار به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: راهنمای استاندارد سایز عکس اینستاگرام

نزدیکا
  1. اپلیکیشن ویسگون

شبکه اجتماعی ویسگون که محیطی شبیه به اینستاگرام دارد، یک اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است که قابلیت هایی نظیر ارسال پیام های خصوصی، لایک کردن، فالو کردن دوستان و… را دارد.

  1. برنامه لنزور

لنزور نیز یک شبکه اجتماعی است که محیطی نسبتا شبیه به اینستاگرام دارد و شما می توانید عکس ها و فیلم های خود را در صفحه شخصی تان به اشتراک بگذارید، دوستان خود را در این برنامه دنبال کنید و عکس ها و ویدیو های آن ها را لایک کنید یا برایشان پیام ارسال کنید.

اپلیکیشن لنزور
لنزور معادل فارسی اینستاگرام

دلایل موفقیت اینستاگرام در برابر رقبا

با وجود در دسترس بودن اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی برای انتشار عکس و فیلم، هنوز هم می توان گفت اینستاگرام محبوب ترین پلتفرم اشتراک گذاری عکس و ویدیو است و در رقابت با دیگر برنامه ها، گوی رقابت را از آنان دزدیده است.

علت این امر را می توان در موارد زیر جستجو کرد:

  • کاربری راحت و زیبایی بصری
  • سرعت خوب
  • قابلیت های گسترده تر و جذاب تر نسبت به رقبا
  • در دسترس بودن در همه کشور ها (بین المللی بودن)
  • نسخه وب پیشرفته
  • امنیت بیشتر
  • و…

بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن پست اینستاگرام

سخن پایانی

در این مقاله درباره برنامه های شبیه اینستاگرام صحبت کردیم و تعدادی از آن ها را مورد بررسی قرار دادیم.

اما همانطور که خودتان هم می دانید، اینستاگرام محبوب ترین پلتفرم در میان پلتفرم هایی است که تا اینجا به آن ها پرداختیم.

شما می توانید سوالات خود را درباره کار با اینستاگرام و یا اپلیکیشن هایی شبیه اینستاگرام که در این مطلب معرفی کردیم، در قسمت نظرات از ما بپرسید.