4.7/5 - (3 امتیاز)

حفظ و جذب مشتری برای کسب و کار مربوط به پخت کیک و شیرینی دشوار است؛ چرا که مواردی نظیر کیفیت، قیمت مناسب، مدت زمان نگهداری و غیره در فروش این محصولات مهم هستند. اکنون اگر به دنبال جذب مشتری برای کیک خانگی و رونق کسب و کار خود هستید، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

چگونه کیک خانگی را بفروشیم؟!

برای فروش هر محصولی در دنیای امروز روش های مختلف و متنوعی وجود دارد و مثل گزینه فروش و معرفی محصول محدود به موقعیت جغرافیایی و داشتن مغازه نمی شود. در این مطلب به راه ها و روش های جذب مشتری برای کیک خانگی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

۱- پیج فروش کیک خانگی و سایر راه های ارتباطی

یکی از بروزترین و گسترده‌ترین پلتفرم ها برای شروع کسب و کار خانگی اینستاگرام است و الگوریتم‌های جدید اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد تا بهتر از گذشته مشتری جذب کنید. بهترین راه دیده شدن پیج های کسب و کار در بستر اینستاگرام، خرید اعتبار است . هر چه تعداد فالوورهای پیج شما بیشتر باشد، کاربران راحت تر به شما اعتماد می کنندو از محصولات سفارش می دهند. عدد فالوور یک پیج برای دیده شدن کسب و کار بسیار مهم است.

اعتبار یک پیج، همه چیز آن است. بهترین راه افزایش اعتبار برند در بین کاربران فضای مجازی، خرید فالوور از وب سایت های معتبر است.

 همچنین داشتن یک سایت خوب در کنار یک پیج حرفه ای این امکان را می دهد که بیشتر دیده شوید.

سایتی که دارای رنگ و لعاب خوبی باشد به راحتی مشتریان زیادی را به خود جذب می‌ کند. همچنین استفاده از تصاویر با کیفیت و نیز فراهم کردن بستر امن و مناسب جهت خرید ایمن برای مشتریان نیز می‌تواند در جذب مشتری خالی از لطف نیست.

۲- بارگذاری عکس و فیلم های با کیفیت

اینستاگرام یک پلتفرم بسیار قدرتمند در زمینه بازاریابی است که رقابت کسب و کارها در این برنامه با دنیای معمولی بسیار متفاوت است.در این شبکه اجتماعی، محتوا حرف اول را می زند، پس قطعا یکی از فاکتورهای مهم برای جذب خریدار و فروش بیشتر داشتن عکس و فیلم باکیفیت است.

با استفاده از فیلم و عکس به راحتی می توانید فرآیند تولید محصولات خود و همچنین عکس محصولات را که به زیبایی تزیین کرده اید، در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

همین امر تاثیر زیاد و غیر قابل انکاری در جلب اعتماد مخاطبان شما خواهد داشت؛ پس از اهمیت آن غافل نشوید.

جذب مشتری برای کیک خانگی
جذب مشتری برای کیک خانگی

۳- آموزش کیک و شیرینی

تولید محتوای سایت و اینستاگرام شما می تواند گفتن نکات شیرینی پزی و به اشتراک گذاری رسپی کیک و شیرینی باشد که همین موضوع نیز موجب افزایش اعتماد مشتری به شما می شود؛ چرا که شما را یک فرد حرفه ای در زمینه کاریتان نشان می دهد.

هر چه میزان فالوورهای شما بالاتر برود، افراد بیشتری با برند و محصولات شما آشنا می شوند و همین موضوع به جذب فالوور بیشتر نیز کمک خواهد کرد.

به طور کلی برای شروع کار پیج فروش کیک خانگی خود حتما اقدام به خرید فالوور فیک نمایید سپس با انتشار پست های جذاب و تعامل با مخاطبانتان این عدد جادویی را افزایش دهید.

علت اینکه تعداد فالوورها عدد جادویی است این است که تجربه نشان داده میزان فالوور شما تاثیر مستقیمی در میزان فروش و افزایش فالوور شما دارد.

اگر میزان لایک و کامنت های محتواها با عدد فالوور پیج هم خوانی نداشته باشد، کاربران به سادگی متوجه خرید فالوور خواهند شد و اعتبار شما در این بین کمتر کمتر می شود.بهترین راه، خرید لایک و کامنت برای چند محتوای آخر پیج است تا فرآیند طبیعی باشد.

۴- داستان سرایی کنید

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و سعی کنید آن ها با شما ایجاد صمیمیت و یک دلی کنند. صمیمیت با مخاطبان منجر به ماندگاری آن ها و تبلیغات دهان به دهان برای برند و محصولات شما خواهد شد.

۵- تزیین جذاب کیک و شیرینی

به طور کلی، کاربران برای تصمیم گیری از خرید یک محصول یا احساس نیاز به آن در زندگی، باید تحت تاثیر قرار بگیرند . شما باید محصول خود را به قدری جذاب ارائه کنید که کاربر توان مقابله با نفس خود را نداشته باشد.

بنابر این، باید محصولی که تولید می کنید، زیبا و چشم فریب باشد تا افراد را ترغیب کند یک گام به سمت محصول شما بردارند و در مورد آن فکر کنند.

۶- ارائه بن خرید به جای تخفیف

یک راهکار بی نظیر برای ترغیب افراد به اینکه محصولات و خدمات شما را خریداری کنند، ارائه بن خرید است. بن خرید بهترین راهکار برای جلب اعتماد مخاطبان شما است.

کلماتی مانند بن خرید، خرید رایگان و … می تواند موجب جذب مشتری و فروش بیشتر کیک و شیرینی شود.

به عنوان مثال می توانید بگویید با خرید 2 کیلو کیک از ما نیم کیلو شیرینی به صورت رایگان دریافت کنید.

ارائه بن خرید برای جدب مشتری برای فروش کیک خانگی در اینستا

۷- شناخت بازار هدف

با شناسایی قشر هدف و تولید محصولی متناسب با ذائقه جامعه هدف می‌توانید بهترین برنامه ریزی را در جهت ارائه محصول خوب و باکیفیت به مخاطبان خود عرضه کنید.

مثلا در صورتی که قشر هدف ما کودکان هستند با تزئین کیک به سبک کودکانه یا تهیه کیک های رژیمی برای افراد سالمندی که خوردن قند و شکر از آنها سلب شده است، تاثیر بسزایی در جهت جذب مشتری داشته باشد.

۸- شراکت با کافی شاپ ها و رستوران های محلی

شراکت با کافی شاپ ها مناسب ترین گزینه برای افزایش فروش کیک و شیرینی در کسب و کار های خانگی است، با فروش کیک و شیرینی خود به کافی شاپ ها همراه با لوگو مخصوص خود و صد البته با طعمی بی نظیر می توانید فروش کیک شیرینی خود را صد چندان کند.

جذب مشتری برای کیک خانگی با مشارکت در کافه و رستوران

۹- حضور فعال در انواع کمپین ها

حضور در موسسات و جشن های مختلف و حتی آموزش مبتدی کیک و شیرینی با مبلغ کم در محیطی مانند کمپین زنان بی سرپرست می تواند علاوه بر ایجاد یک حس خوب در شما، موجب رونق بازار فروش کیک و شیرینی شما شود. آموزش رابطه مستقیمی با جذب مشتری و فروش کیک و شیرینی دارد.

۱۰- تبلیغ دهان به دهان

این نوع از تبلیغ در شهر های کوچک تاثیر به شدت مثبتی در جذب مشتری برای فروش کیک و شیرینی خواهد داشت. مسئله بسیار ساده است، زمانی که شما با مشتریان خود به خوبی تعامل داشته باشید و از طرفی از مواد اولیه عالی در پخت کیک خود استفاده کنید، می توانید موجب تبلیغ دهان به دهان شوید. فراموش نکنید قیمت مناسب، ایجاد طراحی خلاقانه و … می تواند به بطن کسب و کار خانگی شما جانی دوباره ببخشد.

تبلیغات فرد به فرد برای جذب مشتری برای کیک خانگی

۱۱- بسته بندی

و اما یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب مشتری بسته بندی شیک محصولات است. همه ما چیزی که چشم می پذیرد را خریداری می‌کنیم ؛ بنابراین استفاده از روش‌های مختلف تزیین، زیبایی بصری خاصی را به محصولات می دهد و موجب می‌شود مخاطب به راحتی مجذوب کیک های خوشمزه شود.

 ۱۲- اشتراک گذاری نظرات کاربران

 با اشتراک گذاری نظرات کاربران به مشتریان خود این امکان را می‌دهیم که در خرید کیک و شیرینی  بهتر بتواند اعتماد کنند و یک خرید مطمئنی را داشته باشند. بنابراین باید تلاش کنید تا محصولات خود را با بهترین کیفیت ارائه دهید تا نظر کاربران نسبت به محصولات شما مشتریان جدیدی را خریداران ثابت محصولات شما کند.

از مشتریان خود بخواهید تا در استوری ها،برند شما را به کاربران دیگر معرفی کنند. برای ایجاد انگیزه در مشتریان می توانید هرچند وقت به یک استوری به قید قرعه جایزه بدهید.تاثیر این نوع تبلیغ در فضای مجازی بسیار زیاد است و می تواند سیلی از کاربران جدید و علاقمند به غذا و شیرینی را به پیج شما جاری کند.

با اتصال پیج اینستاگرام خود به اکانت فیسبوک می توانید یک کاتالوگ دیجیتال برای برند خود ایجاد کنید.این کار حرفه ای بودن شما را به رخ رقبا می کشد

۱۳- تبلیغات

 از جمله روش جذب مشتری برای کیک خانگی استفاده از تبلیغات است. بهتر است در تهیه تبلیغات از محیطی منظم و تزئین شده و فیلمبرداری و عکاسی با کیفیت مناسب و زمان کوتاه را در نظر بگیرید . امروزه بستر بزرگی جهت ارائه تبلیغات و جذب راحت مشتری وجود دارد؛ بنابراین این فرصت استثنایی را از دست ندهید.

تبلیغات در فضای اینستا را از اینفلوئنسرهایی با فالوور متوسط شروع کنید تا رفته رفته برند شما در بین کاربران عادی جا بیفتند. سپس با تبلیغات با اینفلوئنسرهای میلیونی می توانید برند خود را مستحکم تر و پر آوازه تر کنید و به اسن شیوه اعتباری مثال زدنی برای خود دست و پا کنید.

جذب مشتری برای کیک خانگی با کمک تبلیغات

 جمع بندی

سپاسگزاریم که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. تمام مطالبی که در بالا عنوان شد، از جمله راه‌ هایی بودند که به کمک آنها می توانید مشتریان دائمی داشته باشید.

به طور کلی فعالیت پیوسته در فضای مجازی و استفاده از تبلیغات و فروش محصولاتی با کیفیت از مهم‌ترین راه هایی است که پیش تر بیان شد.

 توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است؛ اگر چه شما می توانید بهترین کیک ها را تهیه کنید ولی اگر نتوانید آن را به فروش برسانید در واقع هیچ سودی نخواهد داشت و این موضوع در بلند مدت می‌تواند موجب بی انگیزشی شما نسبت به حرفه فروش کیک خانگی شود ؛ بنابراین برای داشتن یک تجارت موفق و متمایز از دیگران به کار گیری نکات بالا را هرگز فراموش نکنید.

سوالات متداول

چگونه در ابتدای کار در اینستا، اعتبار خود را بالا ببریم؟

فالوور های یک پیج،اعتبار آن هستند. می توانید با خرید فالوور از وب سایت های معتبر مثل فالوکمپ، اعتبار بخرید.

آیا پیج کیک خانگی می تواند در اینستاگرام مشتری جذب کند؟

با کمک ترفندهایی مثل تبلیغات، ارائه بن خرید و … به همراه تولید محتوای مستمر می تواند پیج شما را در اینستاگرام متمایز راز همکارانتان کند.