3.5/5 - (2 امتیاز)

قطعا می دانید در کلاب هاوس نمی توانیم متن ارسال کنیم، مگر اینکه در قسمت بک چنل کلاب هاوس باشیم. با استفاده از قابلیت بک چنل افراد می توانند به صورت گروهی و یا دو نفری با یکدیگر چت کنند. اما اگر در مورد اینکه چگونه در کلاب هاوس دایرکت بدهیم؟ اطلاعاتی ندارید با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را برای شما بازگو کنیم.

امکان ارسال پیام نوشتاری در کلاب هاوس

 فضای جدید اپلیکیشن کلاب هاوس برای نسخه های اندروید و ios در دسترس می باشد و افراد می توانند به صورت گروهی یا فردی با یکدیگر چت کنند.

در حال حاضر در بک چنل کلاب هاوس تنها راه ارتباط برقرار کردن توسط متن می باشد، افراد فقط می توانند بنویسند یا لینک به اشتراک بگذارند، اما نمی توانند تصاویر یا فیلم را با یکدیگر به اشتراک بگذارند‌. مالکان کلاب هاوس اعلام کرده اند که در آینده نه چندان دور قابلیت های دیگری به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد که اشتراک گذاری تصاویر و فیلم و … جز آن می باشند.

بک چنل کلاب هاوس

بک چنل کلاب هاوس طوری طراحی شده است که کاربران می توانند در یک اتاق گفتگوی فعال شرکت کنند و همچنین پس از اتمام یک گفتگو یا رویداد درمورد آن تبادل نظر کنند.

بک چنل در این اپلیکیشن دارای یک صندوق ورودی ثانویه می باشد که در آن ریکوئست ها نگهداری می شوند.

بیشتر بدانید: ۳ روش ضبط صدا در کلاب هاوس

چرا بک چنل کلاب هاوس راه اندازی شد؟

کلاب هاوس یک اپلیکیشن صوتی است که در مارس 2020 راه اندازی شد، در اوایل کار کلاب هاوس دارای محدودیت هایی بود و فقط افراد سرمایه گذار در این اپلیکیشن حضور داشتند.

با گذشت زمان افرادی که آیفون داشتند می توانستند با استفاده از دعوت نامه هایی از کلاب هاوس وارد این اپلیکیشن شوند، افرادی هم که گوشی اندروید داشتند با نصب نسخه های غیر رسمی همچون کلاب هاوز (club houze) وارد این اپلیکیشن شدند، البته پس از گذشت چند ماه نسخه اندروید کلاب هاوس برای همگان عرضه شد.

تعداد افرادی که در کلاب هاوس حضور داشتند، رفته رفته بیش تر می شد و تنها گفتگوی صوتی کافی نبود بنابراین مالکان کلاب هاوس بک چنل کلاب هاوس را راه اندازی کردند.

ارسال دایرکت یک راه افزایش فالوور در کلاب هاوس است؛ اما خرید فالوور کلاب هاوس راهی سریع و کم ریسک تر برای رشد در این شبکه اجتماعی است.

 از دلایل دیگر راه اندازی این فضا، رقبای کلاب هاوس مانند Spaces توئیتر و Facebook Live Audio Room بودند.

نحوه ارسال پیام در کلاب هاوس

این رقبا به غیر از قابلیت چت صوتی که در اختیار کابران می گذاشتند، قابلیت ارسال پیام را نیز داشتند. از طرفی روزانه  به طور میانگین 500 هزار روم در کلاب هاوس ایجاد می شد و کاربران کلاب هاوس برای ارسال مسیج به یکدیگر مجبور بودند به پیام رسان هایی همچون واتساپ و تلگرام بروند.

اما در حال حاضر مالکان کلاب هاوس دغدغه پیام رسانی کاربران خود را با راه اندازی بک چنل کلاب هاوس بر طرف کرده اند. البته با توجه به تمام این مسائل گفته شده، تمرکز و توجه کلاب هاوس بر روی گفتگو های صوتی خود خواهد بود.

بیشتر بدانید: نحوه ساخت روم در کلاب هاوس

نحوه ارسال پیام در کلاب هاوس (دایرکت کلاب هاوس)

هنگام استفاده از بک‌ چنل کلاب هاوس فقط افرادی که فالو کرده اید می توانند برای شما پیام ارسال کنند و این پیام ها در تب اصلی ظاهر می شوند، همانطور که در بالاتر گفته شد کلاب هاوس دارای یک صندوق ورودی ثانویه می باشد، این صندوق برای کسانی است که شما آن ها را نمی شناسید یا فالو نکرده اید، زمانی که این افراد به شما پیام بدهند، پیام آن ها به این صندوق وارد می شود و در واقع جز ریکوئست ها محسوب می شوند.

قابلیت صندوق ورودی ثانویه را می توان برداشت و دیگر فقط افرادی که شما آن ها را فالو دارید، می توانند به شما پیام بدهند.

برای این که این قابلیت را از بین ببرید، باید روی سه نقطه بالای بک چنل کلاب هاوس کلیک کنید. برای این که بک چنل را پیدا کنید باید آیکون موشک کاغذی که در پایین صفحه هوم اسکرین روم قرار دارد را انتخاب کنید تا وارد صفحه بک چنل شوید، در این صفحه اگر بر روی علامت کاغذ و خودکار در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید، می توانید یک چت خصوصی یا گروهی  را ایجاد کنید.

برای ورود به صندوق ریکوئست ها باید به بک چنل بروید و در آن جا در پایین صفحه گزینه ریکوئست را انتخاب کنید تا بتوانید پیام های افراد ناشناس را ببینید، البته محتوای پیام آن ها قبل از باز کردن دیده می شود، در نتیجه می توانید پیام افراد ناشناس را سین نزنید و باز نکنید اما محتوای پیام آن ها را ببینید.

بک چنل کلاب هاوس

نتیجه گیری

بک چنل کلاب هاوس فضایی در این اپلیکیشن است که افراد می توانند، در آن برای یکدیگر پیام متنی ارسال کنند. در این فضا افراد می توانند به صورت گروهی و همچنین فردی با یکدیگر چت کنند و همچنین می توانند، لینک های مختلفی را به اشتراک بگذارند.

در بک چنل افراد نمی توانند ویدئو و تصاویر را به اشتراک بگذراند اما در آینده ای نه چندان دور مالکان کلاب هاوس این ویژگی را به این اپلیکیشن اضافه می کنند.

سوالات متداول

بک چنل کلاب هاوس چیست؟

بک چنل کلاب هاوس فضایی برای چت کردن کاربران این نرم افزار است که می توانند به صورت دو نفره یا گروهی با یکدیگر چت کنند.

آیا بک چنل کلاب هاوس قابلیت ارسال تصاویر و ویدئو را دارد؟

خیر، بک چنل کلاب هاوس قابلیت ارسال تصاویر و ویدئو را ندارد، اما مالکان کلاب هاوس به این قضیه اشاره کرده اند و قرار است در آینده ای نزدیک این ویژگی را در بک چنل قرار دهند.