امتیاز شما به این مطلب

آیا شما تا به حال به این فکر کرده اید که از طریق یوتیوب و خود آموز، در خانه به آموزش زبان انگلیسی بپردازید؟ کانال های آموزش زبان در یوتیوب را می شناسید؟ ما در این مقاله سعی کردیم بهترین کانال هایی که در فرایند آموزش زبان به کار شما می آیند را معرفی کنیم . با مشاهده و استفاده از این کانال ها بهتر متوجه خواهید شد که چرا به یوتیوب بهترین دانشگاه جهانی می گویند. در ضمن با خرید واچ تایم یوتیوب می توانید به رشد اولیه کانال آموزش زبان خود کمک کنید.

یادگیری زبان با VOA Learning English

voa یا همان voice of america یک شبکه خبری آمریکایی است که در کنار خبرگزاری، در یوتیوب خود به آموزش زبان نیز می پردازد. این شبکه خبری که هر روزه اخبار جهانی را به 47 زبان زنده اعلام می کند، مقوله زبان را خیلی متفاوت و جذاب تر از آکادمی های متداول آموزش می‌دهد.

یادگیری زبان با VOA Learning English

کانال یوتیوب  voa متشکل از تیم متخصصی است که در کنار آگاهی از زبان های زنده دنیا، بهترین نوع آموزشی که می توانند برای آموزش زبان به مخاطب به کار بگیرند را مورد بررسی قرار می دهند که البته آمار استفاده و رضایت کاربران از این کانال یوتیوبی به خوبی نشان دهنده موفقیت ایده های این کانال یوتیوب است.

شیوه کار این voa که این کانال از دیگر کانال های آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب متفاوت کرده است، سادگی کلمات و روند آموزشی پادکست ها از آسان به سخت است. طبق الگوریتم های آموزشی این کانال، مخاطب می تواند هر پادکست را بنا به سطح زبان خود انتخاب کند، سرعت آن را کم و زیاد کند و شکل تلفظ کلمات را با توجه به حرکت دهان گوینده مشاهده کند.

در آموزش های این کانال معمولا از کلمات روان و راحت استفاده می شود و مانند دیگر خبرگزاری ها جملات سریع و با کلمات سخت نیستند؛ یکی دیگر از قابلیت های این کانال این است که هر کجا متوجه معنی کلمه ای نشدید می توانید ویدئو را متوقف کرده و با توجه به زیرنوس، معنای کلمه ای که متوجه نشده اید را بخوانید و آن را یادداشت کنید.

کانال English Lessons 4U

کانال English Lessons 4U

یکی دیگر از کانال های یوتیوب که در اختیار کاربران مختلف قرار دارد تا به کمک آن بتوانند به آموزش و تقویت زبان خود کمک کنند، کانال English Lessons 4U است. مقصد این کانال کمتر شناخته شده، تورنتو کانادا است که با روشی جدید سعی در آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبان ها دارد. اما همان طور که اسم English Lessons 4U تا به حال به گوش شما کمتر خورده است، این کانال نسبت به کانال های مشابه دیگر کمتر شناخته شده است.

کانال یوتیوب BBC Learning English

به راحتی می توانیم کانال یوتیوبی BBC Learning English را در صدر کانال های یوتیوب آموزش زبان انگلیسی قرار دارد. شما هم می توانید با خرید سابسکرایب جزو کانال های برتر این حوزه باشید. این کانال یوتیوب که توسط کمپانی بزرگ  BBC اداره می شود، یکی از بزرگترین منابع آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب به شمار می رود. در این کانال که هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد پیشرفته آماده شده است چندین متخصص کارکشته تهیه شده و تقسیم بندی شده است.

کانال یوتیوب BBC Learning English

زمانی که شما وارد این کانال شوید با چند بخش مختلف آشنا می شوید که میتوانید بنابر سطح زبا خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. آموزش از طریق داستان های کوتاه شنیداری، مصاحبه و اخبار و همچنین آموزش برای امتحان، گزینه هایی است که در اختیار کاربران قرار دارد تا به کمک آن ها به آموزش زبان بپردازند. این کانال که حالا چیزی حدود 4 میلیون دنبال کننده دارد، یکی از موفق ترین کانال های یوتیوب برای آموزش زبان به شمار می‌رود.

آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب با EnglishClass101

کانال یوتیوبی EnglishClass101 که بیش از 5.5 میلیون دنبال کننده دارد، یکی از محبوب ترین کانال های آموزش زبان در یوتیوب به شمار می رود که هر روزه کاربران زیادی را به خود جذب می کند. این کانال یوتیوبی با روشی جذاب در کنار آموزش زبان انگلیسی، جنبه های مختلف فرهنگ آمریکا و انگلیس را به نمایش میگذارد که این موضوع خود باعث جذابیت بیشتر این کانال می شود.

آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب با EnglishClass101

محتواهای این کانال چیزی حدود 1000 ویدئوی آموزشی هستند که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارند. محتوای این ویدئو ها از مبتدی به حرفه ای تغییر پیدا می کنند که شما با توجه به سطح زبان خود می توانید ویدئوی مناسب خود را انتخاب کرده و از آنجا شروع به اموزش کنید .

علاوه بر آموزش رایگان این کانال، یک گزینه در اختیار شما قرار دارد که می توانید با پرداخت هزینه زبان انگلیسی از طریق این کانال اموزش ببینید؛ هرچند که ویدئوها منتشر شده توسط کانال EnglishClass101 خود کمک راه مناسبی برای شما هستند که به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار گرفته شده اند.

بیشتر بخوانید: چطور با تولید محتوا یوتیوب دیده شوید؟

کانال آموزشی real English

اگر شما خود را یک فرد مبتدی می دانید و می خواهید زبان انگلیسی را از ابتدا و در یوتیوب بیاموزید، کانال یوتیوبی real English بهترین گزینه برای شما است. این کانال یوتیوبی که یک کتابخانه بزرگ برای آموزش زبان انگلیسی به شمار می رود، شامل ویدئو های بسیاری است که از طریق نمایش زندگی معمول مردم سعی دارد زبان انگلیسی را به غیر انگلیسی زبان ها آموزش دهد.

کانال آموزشی real English

نکته جالب در مورد این کانال یوتیوبی این است که در کنار آموزش دروس، تمریناتی در اختیار کاربران قرار می گیرد که به کمک آن هم می توانند زبان خود را تقویت کنند و هم سطح زبانشان را قبل و بعد از آموزش بسنجند. این ویدئوها هم به صورت زیرنویس فارسی و هم بدون زیرنویس در اختیارتان هستند که می توانید با بستن زیرنویس آن متوجه بشوید پس از مشاهده این آموزش ها تا چه اندازه قدرت شنیداری شما بهتر شده است.

این کانال یوتیوبی که بهترین کانال برای آموزش به مبتدیان شناخته می شود، با آموزشی اصولی در تلاش است در کنار تقویت درک مطلب و قدرت شنیداری مخاطب، گرامر و اصول و پایه زبان را نیز آموزش دهد. روش مناسبی که این کانال به کار گرفته است این است که به کمک نمایش اتفاقات روزمره، زبان انگلیسی به افراد مبتدی آموزش دهد.

کانال Rachel’s English

Rachel’s English

یکی دیگر از کانال های آموزش زبان در یوتیوب Rachel’s English است که توسط ریچل، مدرس زبان انگلیسی، آموزش داده می شود. ریچل که یک مربی آموزش زبان انگلیسی است، کارش را از سال 208 شروع کرده و با آپلود ویدئوهای آموزش زبان انگلیسی تلاش می کند به روان ترین شکل ممکن این زبان را به غیر انگلیسی زبان ها آموزش دهد.

ریچل در این کانال هر روز یک ویدئو را به اشتراک میگذارد و در آن زبان گرامر، اصطلاحات و واژگان زبان انگلیسی را به راحت ترین شکل ممکن آموزش می دهد. شما میتوانید با مراجعه هر روزه به این کانال، محتواهای جدیدی را مشاهده کنید.

LinguaMarina

مارینا جزو آن دسته آموزش دهنده هایی است که در کنار آموزش دادن ای انگیزه را به افراد دیگر می دهد تا متوجه شوند آموختن زبان به صورت خودآموز آنقدرها هم کار سختی نیست.

کانال LinguaMarina

مارینا دختری اصالتا روسی است که از سال 2015 به امریکا رفته و چندین سال است که به عنوان شغل دوم زبان انگلیسی را از طریق یوتیوب آموزش می دهد. مارینا چندین بار عنوان کرده که زبان انگلیسی را خودش به صورت خودآموز و بدون هیچ کلاسی آموخته است او حالا به قدری در این زبان حرفه ای است که می تواند به راحتی آن را به علاقه مندان آموزش دهد.

همین غیر بومی بودن ماریا و اینکه زبان انگلیسی را به صورت خودآموز آموخته است باعث می شود تا زبان آموزان برای آموختن زبان به صورت خودآموز انگیزه بیشتری داشته باشند. مارینا در این کانال تلاش میکند در کنار آموزش زبان انگلیسی در مورد کسب و کارهای دیگر هم صحبت کند و همین موضوع باعث شده تا این کانال در کنار آموزش زبان انگلیسی به یک کانال انگیزشی نیز تبدیل شود.

اگر شما هم برای امتحان TOEFL آماده می شوید باید بدانید که این کانال بهترین منبع در اختیار شما است که به کمک آن می توانید به کمک آن با گرامر، اصطلاحات و کلیت زبان انگلیسی آشنا شوید. در کنار آمادگی برای آزمون، این کانال شما را با اصطلاحات و روزمرگی ها در زبان انگلیسی آشنا می کند؛ به طوری که اگر قصد مهاجرت به کشور انگلیسی زبان را دارید، این کانال بهترین منبع رایگان در اختیار شما است که می توانید از آن کمک بگیرید.

بهترین کانال های یوتیوب برای آموزش زبان

بیشتر بخوانید: دانلود موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

نتیجه گیری

آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز، هرچند نسبت به آموزش حضوری کار سخت تری است، اما به این معنا نیست که غیر ممکن باشد. یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی ویدئو محور منبع غنی از انواع آموزش ها به خصوص آموزش زبان انگلیسی است. تعدد منابعی که در اختیارتان قرار دارد این امکان را به شما می دهد که بتوانید بهترین آموزش برای خودتان را انتخاب کرده و به صورت خودآموز زبان انگلیسی را بیاموزید. حالا دیگر می دانید از طریق چه کانال هایی می توان زبان را آموخت؟

سوالات متداول

  • آیا می توان زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد گرفت؟
    وقتی به کانال های یوتیوب مراجعه می کنید متوجه خواهید شد که محتوای این کانال ها به قدری کامل و اصولی هستند که تنها با مشاهده محتوای آنها و صرف تمرین کردن خواهید توانست زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید.
  • کانال های یوتیوب برای آموزش زبان کافی هستند؟
    یوتیوب این روزها منبعی غنی از هزاران نوع آموزش است که شما می توانید از طریق مراجعه به هر کدام از آنها و مشاهده ویدیوهای مختلف زبان خود را تا حد بسیار بالایی برسانید.