1/5 - (2 امتیاز)

برنامه اینستاگرام دارای هوش مصنوعی است. زمانی که شما ویدیو‌ها و پست‌های مورد علاقه خود را در اینستاگرام سرچ می‌کنید، این برنامه براساس هوش مصنوعی خود می‌تواند سلیقه شما را تشخیص داده و در نتیجه در اکسپلور اینستاگرام، پست‌های مرتبط با سلیقه شما را ارائه کند.

 قطعاً این موضوع برای شما جذاب خواهد بود چون اینستاگرام مطابق با سلیقه شما عمل می‌کند. اگر تصمیم گرفته‌اید که محتوای اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهید ما راهکار‌هایی را در این مطلب به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ضمن شما می توانید برای خرید فالوور اینستاگرام، خرید فالوور خارجی، خرید بازدید لایو و یا خرید کامنت اینستاگرام از خدمات فالوکمپ استفاده کنید.

محتوای اکسپلور اینستاگرام بر چه اساسی است؟

اجازه دهید ابتدا در مورد این موضوع صحبت کنیم که محتوای اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر بر چه اساسی تنظیم می‌شود. همانگونه که گفته شد در زمانی که شما در حال جستجو کردن موضوعات مورد علاقه خود هستید، بعد از مدتی متوجه می‌شوید که در قسمت اکسپلور اینستاگرام، پست‌های مطابق با سلیقه شما ارائه می‌شود و این سؤال برای شما به وجود می‌آید که چه اتفاقی در این میان رخ داده است.

 اینستاگرام دارای هوش مصنوعی است و می‌توانند عملکرد شما را به طور کامل زیر نظر داشته باشد. بنابراین محتوای اکسپلور اینستاگرام براساس موضوعاتی که بیشتر توسط خود شما سرچ می‌شوند، تنظیم خواهد شد.

اکسپلور اینستاگرام

به طور کلی اینستاگرام چند معیار بسیار مهم را برای تعیین محتوای اکسپلور اینستاگرام هر کاربر در نظر می‌گیرد که عبارتند از:

–         شما بیشتر چه پست‌هایی را لایک کرده و یا اینکه در اینستاگرام خود ذخیره می‌کنید؟

 اینستاگرام این قابلیت را دارد که بتواند براساس تعداد لایک‌های که شما برای پست‌های مختلف انجام می‎دهید، سلیقه شما را تشخیص داد. از طرف دیگر وقتی پستی را ذخیره می‌کنید، اینستاگرام متوجه می‌شود شما به این موضوع علاقه داشته و همین مسئله را معیاری برای تعیین محتوای اکسپلور اینستاگرام در نظر می‌گیرد.

–        چه پست‌هایی را برای دیگران ارسال می‌کنید؟

 دومین معیار در تعیین محتوای اکسپلور اینستاگرام این است که شما چه پست‌هایی را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. مسلما همه ما پست‌هایی را که دوست داریم برای دیگران ارسال می‌کنیم و اینستاگرام از همین عملکرد شما نیز برای تعیین محتوای اکسپلور اینستاگرام استفاده می‌کنند.

–        فالووینگ‌های شما بررسی خواهد شد.

 سومین فاکتور، فالوینگ‌های شما است. زمانی که اینستاگرام در حال بررسی پیج شما استف لیست فالووینگ‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. براساس پیج‌هایی که شما دنبال می‌کنید، تشخیص می‌دهد که شما به چه پیج‌ها و موضوعاتی علاقه داشته و در نتیجه محتوای اکسپلور شما را تعیین می‌کند. برای مثال اگر شما بیشتر به سراغ پیچ‌های روانشناسی رفته باشید، مسلما محتوای اکسپلور اینستاگرام شما نیز براساس همین محتوای روانشناسی تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پاک کردن چت اینستاگرام در چند مرحله ساده


سرچ اکسپلور اینستاگرام

–        در چه منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنید؟

 این فاکتور نیز بر محتوای اکسپلور اینستاگرام شما تأثیر می‌گذارد چون پیج‌های کاری با مشخص کردن موقعیت کاری خود، سعی می‌کنند از این طریق بتوانند کاربرانی که در منطقه آن‌ها حضور دارند را  به سمت خود جذب کنند. بنابراین اینستاگرام از یک سو موقعیت پست‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده و از طرف دیگر موقعیت جغرافیایی شما را نیز بررسی می‌کند و بر این اساس، پست‌هایی را که در محدوده زندگی شما باشد را به شما معرفی خواهد کرد.

روش‌ هایی برای تغییر دادن محتوای اکسپلور اینستاگرام

اکنون که متوجه شدید محتوای اکسپلور اینستاگرام به چه معنا از حتماً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که آیا ما هر دستگاهی می‌توانیم نسبت به تغییرات در محتوای اینستاگرام اقدام کنیم خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد

–        استفاده از See Fewer Post Like This

اولین روش تغییر محتوای اکسپلور اینستاگرام این است که از روش See Fewer Posts Like This استفاده کنید. اگر پستی برای شما به نمایش در می‌آید که آن پست برای شما اصلاً خوشایند نیست یا به سلیقه شما هیچ ارتباطی ندارد می‌توانید آیکون سه نقطه در گوشه بالای پست را لمس کرده و سپس گزینه See Fewer Posts Like This را انتخاب کنید.

تغییر محتوای اکسپلور

 در این صورت هوش مصنوعی اینستاگرام متوجه می‌شود که این پست و پست‌های مشابه آن به سلیقه و انتظارات شما اصلاً نزدیک نیستند. بنابراین تعداد این پست‌ها را در اکسپلور اینستاگرام شما کاهش خواهد داد.

–        استفاده از روش  Not Interested

در روش بعدی شما به اینستاگرام این موضوع را می‌فهمند که دیدن چنین پست‌هایی اصلاً برای شما جذاب نیست در واقع باید از گزینه Not Interested استفاده کنید. برای این منظور نیز مجدداً باید آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست پست را لمس کنید تا گزینه Not Interested برای شما به نمایش دربیاید.

بیشتر بخوانید: آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام


استفاده از not interested

تفاوت این روش با روش قبلی در این است که وقتی شما گزینه Not Interested را انتخاب می‌کنید یعنی به اینستاگرام می‌فهمانید که به هیچ عنوان علاقه‌ای به دیدن چنین پست‌ها و پست‌های مشابه آن ندارید.

بنابراین هوش مصنوعی اینستاگرام این دسته از محتواها را به طور کامل از اکسپلور اینستاگرام شما حذف خواهد کرد ولی زمانی که شما گزینه See Fewer Posts Like This را انتخاب می‌کنید به این معنا است که تعداد پست‌های مربوط به این موضوع را برای شما کمتر کند. بنابراین این موضوعات به طور کامل حذف نمی‌شوند بلکه تعداد آن‌ها در اکسپلور اینستاگرام شما کاهش پیدا خواهد کرد.

–        فالو کردن هشتگ‌ های دلخواه

یکی از بهترین روش‌ها برای تغییر محتوای اکسپلور اینستاگرام، فالو کردن هشتگ دلخواه است. شما می‌توانید موضوعات مورد علاقه خود را در اینستاگرام سرچ کرده و هشتگ‌های مربوط به آن‌ها را دنبال کنید. در نتیجه اینستاگرام تمامی پست‌های مرتبط با هشتگی که شما فالو کرده باشید را در اکسپلور اینستاگرام نشان می‌دهد.

 قطعا این روش بهترین روش برای تغییر محتوای اکسپلور اینستاگرام خواهد بود چون شما براساس سلیقه خود موضوعی را انتخاب کرده و سپس هشتگ مربوط به آن را دنبال می‌کنید. پس از آن، تمامی پست‌هایی که مربوط به آن موضوع باشند، برای شما به نمایش در می‌آید.
فالو کردن هشتک ها

پاک کردن سرچ اینستاگرام

اگر به دنبال راهکاری برای پاک کردن سرچ اینستاگرام هستید، باید به سراغ گزینه Search History بروید. گاهی اوقات ما از محتوای اکسپلور اینستاگرام خسته می‌شویم و دوست داریم موضوعات کاملاً جدید و متنوع برای ما به نمایش دربیاید یا حتی دوست داریم پست‌های مربوط به کشور‌های خارجی را در اینستاگرام خود داشته باشیم.

در چنین شرایطی باید حافظه سرچ اینستاگرام به طور کامل پاک شود تا شما بتوانید موضوعات جدید را در اینستاگرام تعریف کنید. در این صورت هوش مصنوعی دقیقاً به سراغ پست‌های جدید می‌رود. برای اینکه بتوانید محتوای اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهید باید ابتدا به قسمت Setting  اینستاگرام رفته

بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن پست اینستاگرام
setting اینستاگرام

سپس گزینه Search History را انتخاب کنید.
search history اینستاگرام

بعد از آن گزینه Clear all برای شما به نمایش در می‌آید. با لمس کردن این گزینه، تمامی محتوای اکسپلور اینستاگرام پاک خواهد شد.
پاک کردن هیستوری

سخن پایانی

 ما در این مطلب سعی بر این داشتیم در مورد روش‌های تغییر محتوای اکسپلور اینستاگرام با شما عزیزان صحبت کنیم. آنچه که اهمیت دارد این است که این محتوا براساس سلیقه شما تنظیم شده باشد. شما براساس راهکار‌های ارائه شده در این مقاله می‌توانید برای تغییر دادن محتوای اکسپلور اینستاگرام خود اقدام کنید.

به خصوص اگر تصمیم دارید که یک پیج کاری راه‌اندازی نمایید، حتما دوست دارید پیج‌های مربوط به رقبا را نیز دنبال کنید. بنابراین از طریق تغییر محتوای اکسپلور اینستاگرام می‌توانید‌ پست‌های مرتبط با زمینه کاری خود را در اختیار داشته باشید.