امتیاز شما به این مطلب

پس از شیوع همه گیری کرونا بود که کلاب هاوس کم کم پایش به عرصه شبکه های اجتماعی باز شد و با ایده جدیدی که داشت خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. اما آیا برای شما هم سوال پیش آمده که شیوه کار این شبکه اجتماعی به چه صورت است؟ با ما همراه باشید تا با آموزش کلاب هاوس، راهنمای جامع این شبکه اجتماعی را با شما در میان بگذاریم.

راهنمای نصب کلاب هاوس

برنامه ای که بتوان در آن بدون هیچ کار خاصی و تنها با صحبت کردن با کاربران دیگر در ارتباط باشید، برای اولین بار بود که در دنیای شبکه های اجتماعی پا به میدان گذاشته بود. این ایده جدید در دوران همه گیری کرونا انگار به خال زده بود به طوری که افراد زیاد محصور در قرنطینه، کسانی که تا پیش از این هر روز در جامعه و ارتباط با آدم های مختلف بودند، به این شبکه اجتماعی رو آوردند به طوری که به سرعت و در مدت زمانی کوتاه، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به سرعت رو به افزایش می رفت.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع اصطلاحات کلاب هاوس

نصب کلاب هاوس برای آیفون

افزایش کاربران کلاب هاوس با اینکه این شبکه اجتماعی اوایل تنها مختص به سیستم عامل  ios بود، باعث شد تا این کمپانی در زمانی کوتاه به سودی نزدیک به 4 میلیارد دلار دست پیدا کند و این یک پیشرفت کم نظیر در عرصه شبکه های اجتماعی است. اگر شما هم از سیستم عامل ios استفاده می کنید و می خواهید این برنامه را نصب کنید دو راه  پیش رو دارید

  1. از طریق سایت مرجع خود برنامه آن را دانلود کنید
  2. از app store آن را دانلود کنید

پس از دانلود کردن می توانید به کمک دعوتنامه ای که از دوستانتان دریافت کرده اید کلاب هاوس را نصب کنید .

نصب کلاب هاوس برای اندروید

کلاب هاوس در ابتدا تنها برای سیستم عامل ios منتشر شد و تا ماه ها هم به همین روند ادامه داد اما با وجود استقبالی که از این ایده جدید شده بود و به درخواست صاحبان تلفن های همراه اندروید، کم کم ابتدا نسخه آزمایشی اندروید و سپس نسخه نهایی آن وارد بازار شد .

تا پیش از انتشار نسخه اصلی این برنامه برای سیستم عامل اندروید، نسخه های غیر رسمی زیادی از طریق طرفداران این برنامه منتشر شد و افراد زیادی از این برنامه های غیر رسمی استفاده میکردند.

برای نصب نسخه اندروید این برنامه هم نیاز به دعوتنامه دارید . پس از دانلود برنامه از فروشگاه یا سایت مرجع کلاب هاوس، از طریق لینک دعوت وارد کلاب هاوس شوید.

بیشتر بخوانید: مزایا ومعایب خرید فالوور کلاب هاوس

نصب کلاب هاوس برای کامپیوتر

کلاب هاوس هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی قابلیت این را دارد که توسط کامپیوتر وارد آن شوید؛ هرچند این روش توسط خود برنامه کلاب هاوس ارائه نشده است اما راهی است که در اختیارتان قرار دارد تا به وسیله آن می توانید خیلی راحت از این برنامه به وسیله کامپیوتر شخصی استفاده کنید.

پیش از انجام این راه حل باید توجه داشته باشید که نمی توانید هم زمان از کلاب هاوس هم از طریق کامپیوتر و هم از طریق موبایل فعالیت داشته باشید و اگر از طریق کامپیوتر وارد این برنامه شوید، خود برنامه نسخه موبایلی آن را برایتان حذف خواهد کرد؛ این مسئله در مورد دو سیستم گوشی هم صدق می کند.

راه حل پیشنهادی ما برای استفاده از کلاب هاوس در کامپیوتر شبیه ساز اندروید است! شبیه ساز اندرود برنامه ای است که با نصب و راه اندازی آن می توانیم سیستم عامل اندروید را در ویندوز شبیه سازی کنید و از این طریق برنامه های اندروید را بدون هیچ محدودیتی در کامپیوتر خود اجرا کنید. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چطور کلاب هاوس را در کامپیوتر اجرایی کنید.

1. در مرحله اول اگر شما از سیستم عامل ویندوز یا مک استفاده میکنید برنامه بلواستکس و اگر از لینوکس استفاده می کنید جنیموشن را دانلود و روی سیستم خود نصب و اجرایی کنید.

2. در مرحله دوم، برنامه Bluestacks را باز کرده و فروشگاه google play  را اجرایی کنید؛ برای آنکه بتوانید از طریق کامپیوتر وارد فروشگاه google play شوید، تنها کافی است از طریق وارد کردن ایمیل خود وارد این برنامه شوید .

3. پس از ورود به برنامه فروشگاه  google play برنامه کلاب هاوس را دانلود کرده و وارد آن شوید . حواستان باشد برای ورود به کلاب هاوس نیاز به کد تاییدیه ای دارید که به گوشیتان ارسال می شود پس حتما گوشی را در دسترس بگذارید.

راه حل دوم که می توانید از آن برای ورود به کلاب هاوس  استفاده کنید، دانلود برنامه clubdeck است. از آنجایی که اجرایی کردن برنامه های اندروید بر روی ویندوز ممکن است اجرای برنامه را دچار اخلال کند، توصیه می کنیم راه حل دوم را برای استفاده از کلاب هاوس در نسخه ویندوز به کار بگیرید.

clubdeck هم یکی دیگر از برنامه هایی است که به صورت نسخه غیر رسمی و از طریق افرادی منتشر شده است که می خواهند استفاده از کلاب هاوس برای کامپیوتر را راحت تر کنند. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد چطور از این برنامه استفاده کنید .

  1. ابتدا وارد سایت clubdeck.app بشوید و برنامه خود را دانلود کنید .
  2. پس از اجرایی کردن برنامه بر روی سیستم خود، شماره همراه خود را وارد کرده و کد ارسالی به گوشی را وارد کنید .

با این روش شما می توانید کلاب هاوس را از طریق همین برنامه تجربه جذاب استفاده کلاب هاوس را داشته باشید.

دعوت نامه کلاب هاوس

در ابتدا ورود هر فرد به کلاب هاوس چند دعوت نامه در اختیار فرد قرار خواهد گرفت که می تواند با در اختیار قرار دادن این دعوت نامه ها به دوستان خود، آن ها را وارد کلاب هاوس کند. نکته ای که در مورد دعوت نامه های ورود به کلاب هاوس وجود دارد این است که هر کاربر بعد از آنکه مدت طولانی در کلاب هاوس فعالیت کند و در کلاب های مختلف شرکت کند، کم کم دعوت نامه های جدیدی نیز در اختیارش قرار می گیرید که می تواند به کمک آن ها افراد جدیدی را به کلاب هاوس دعوت کند.

ورود به کلاب هاوس بدون دعوت نامه

یکی دیگر از روش های ورود به کلاب هاوس، مشاهده سایت کلاب هوس است؛ در این روش شما به این سایت مشاهده کرده و برنامه را از طریق APP STORE دانلود کرده و نام کاربری خود را رزرو کند . در این روش بسته به اینکه چند تا از دوستانتان در کلاب هاوس فعالیت می کنند، به شما مجوز داده میشود تا بعد از مدتی و بدون دعوت نامه وارد کلاب هاوس شوید.

عضویت در کلاب هاوس

برای ورود به کلاب هاوس در وهله اول شما نیاز به یک دعوتنامه دارید . در صورتی که دعوتنامه هم نداشته باشید هم می توانید در صف انتظار باقی بمانبد تا کلاب هاوس به شما دعوت نامه بدهد .

پس از دریافت دعوتنامه شما وارد کلاب هاوس می شوید . مرحله بعدی تنظیم پروفایل و انتخاب عکس است . فراموش نکنید پروفایل ، معرف شما به کسانی است که تنها صدایتان را می شنوند.   در اینجا شما میتوانید دوستان خود را دنبال کنید یا وارد روم ها بشوید. قابلیت دیگری که در اختیار شما این است که با توجه به علایقی که دارید کلاب مورد نظرتان را پیدا کنید و به عضویت آن در بیاید.

آموزش کار با کلاب هاوس

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مانند شبکه های اجتماعی دیگر است که به سادگی و خیلی سریع می توانید کار با آنن را یاد بگیرید و به کاربران فعال آن تبدیل شوید.

اولین نکته ای که با ان مواجه هستید فالو کردن است! اگر آدرس افرادی که میشناسید را بلد باشید تنها با وارد کردن آی دی می توانید آن ها را به راحتی پیدا کنید و به جمع دوستانتان اضافه شان کنید. در مرحله بعد می توانید کلاب هایی که دوستانتان در آن عضو هستند را در پایین صفحه پروفایل آن ها مشاهده کرده و در صورت تمایل عضو آن ها بشوید .

برای عضو شدن در اتاق های گفتگو راه حل دیگری نیز برایتان وجود دارد که به آن Hallway گفته می شود. برای کار با کلاب هاوس باید بدانید که این Hallway چیست؟ در واقع Hallway یک راهرو شناخته می شود که در ان کلاب های فعال و موضوعاتی که در آن بررسی می شوند، به شما نشان داده شده و در صورت تمایل می توانید عضو هر کدام از آن ها بشوید. این روش در اختیار شماست که تنها با یک جستجو کلاب های مورد عاتقه‌ تان را پیدا کرده و به عضویت آن ها در بیایید.

بیشتر بخوانید: ایده های اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از کلاب هاوس

مهم ترین اصطلاحات کلاب هاوس

کار کردن با هر شبکه اجتماعی نیازمند یادگیری اصطلاحات آن است. کلاب هاوس هم از این قاعده مستثنی نیست . در ادامه چند اصطلاح کلاب هاوس را به شما معرفی میکنیم تا به کمک آن ها حضور پررنگ تری در این برنامه داشته باشید

  • روم room : اتاقی که افراد گرد هم می آیند و با هم صحبت می کنند یا به صحبت های شخص دیگری گوش می دهند .
  • کلاب club: محلی برای گردهمایی افراد با علایق و دغدغه های مشترک
  • رِیز هند raise hand : قابلیتی که به کمک آن می توانید از صاحب روم بخواهید به شما اجازه حرف زدن بدهد
  • سخنور speaker : همن افزاد روم که اجازه حرف زدن پیدا کرده اند
  • شنونده listener: به شنوندگان یک روم که اجازه صحبت کردن ندارند listener گفته می شود.
  • استیج : به محل نمایش اسپیکرهای یک روم گفته میشود
  • مادریتو : به افرادی که در یک روم به مدیر کمک می کنند گفته می شود
  • اینوایت : به دعوت دوستان برای ورود به کلاب هاوس گفته می شود که از طریق دعوتنامه انجام می گیرد
  • ترولینگ : به گزارش دادن افراد خاطی در کلاب هاوس گفته می شود
  • روم پرایوت : یک اتاق خصوصی برای گفتگو است که کسی اجازه جوین شدن به آن را ندارد
  • ptr : به معنای رفرش کردن یک روم است

با خرید فالوور کلاب هاوس، میزان اعتبار روم خود را بالا ببرید.

کلام آخر

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی جدید است که برای اولین بار با این پلتفرم وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است. کار با کلاب هاوس بسیار ساده است و شما تنها با خواندن این مقاله کوتاه می توانید وارد این برنامه شده و تا به  عنوان یکی از کاربران فعال آن تبدیل شوید . حالا شما می توانید بعد از خواندن این مقاله به راحتی با کلاب هاوس کار کنید؟

سوالات متداول

  • آیا می توانیم از طریق کامپیوتر وارد کلاب هاوس شویم؟

هنوز نسخه اصلی برای این امر وجود ندارد اما چندی از طرفداران برنامه کلاب هاوس با طراحی یک برنامه مشابه، این امکان را در اختیارتان قرار دادند تا هر زمان که می خواهید از طریق امپیوتر وارد کلاب هاوس شوید. راه حل دیگر نیز نصب شبیه ساز اندروید بر روی سیستم است.

  •  پروفایل در کلاب هاوس تا چه اندازه اهمیت دارد؟

درست است که کلاب هاوس یک پلتفرم شنیداری است، اما ترتیب دادن یک پروفایل خوب می تواند دیگران برای دوستی و آشنایی با شما ترغیب کند.