3/5 - (1 امتیاز)

اینستاگرام دارای قابلیت های زیادی است، اما در کنار قابلیت های خود مشکلاتی نیز دارد. یکی از رایج ترین خطاهای اینستاگرام، ارور couldn’t refresh feed است که حتما همه شما چندین بار با آن مواجه شده اید. در ادامه همراه ما باشید تا راه حل هایی برای رفع مشکل رفرش نشدن اینستاگرام، بیان کنیم.

۶ راهکار رفرش نشدن اینستاگرام

اولین موردی که درمورد آن باید اطلاعاتی داشته باشیم، رفرش اینستاگرام است. رفرش به معنای تازه سازی صفحات است و مختص به اینستاگرام نیست و در بیشتر صفحات و اپلیکیشن های فضای مجازی این قابلیت دیده می شود.

زمانی که یک پست نشان داده نمی شود یا از حالت مات به حالت واضح در نمی آید، شما می توانید با رفرش این مشکل را حل کنید و پست را ببینید.

اما زمانی وجود دارد که شما با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به پایین (رفرش) با ارور Couldn’t refresh feed مواجه می شوید. حال سوال این است که برای رفع مشکل رفرش نشدن اینستاگرام چه کاری باید انجام بدهیم.

Couldn’t refresh feed
راهکار رفرش نشدن اینستاگرام

۱- بررسی سیگنال شبکه

اولین موردی که باید برای رفع مشکل این ارور انجام دهید، بررسی سیگنال شبکه است. در ابتدا به سراغ شبکه وای فای و تلفن همراه خود بروید و مطمئن شوید که اینترنت شما متصل است.

اگر اینترنت شما متصل بود و باز هم این پیغام را دریافت کردید، به احتمال بسیار زیاد سیگنال شبکه شما ضعیف است، در این صورت از یک اینترنت دیگر برای رفع مشکل رفرش نشدن اینستاگرام استفاده کنید که از سیگنال شبکه قوی تری برخوردار باشد.

۲- ریستارت کردن

یکی از راهکارهایی که در بیشتر مواقع برای بیشتر مشکلات جوابگو است. شاید با ریستارت کردن تلفن همراهتان مشکل ارور اینستاگرم حل شود. زمانی که شما گوشی خود را ریست می کنید تمام تنظیمات و شخصی سازی های شما از بین می رود، در نتیجه بهتر است قبل از این کار از بکاپ گیری فراموش نکنید.

ارور رفرش اینستاگرام

۳- نصب مجدد برنامه یا بروزرسانی

دو راهکاری که در مورد رفع مشکل رفرش نشدن اینستاگرام، جوابگو است؛ اول نصب مجدد برنامه، تمام تنظیمات و اطلاعات شما پاک خواهد شد و شما باید دوباره وارد اکانت خود شوید.

برای نصب مجدد برنامه بهتر است، ابتدا نسخه قدیمی خود را حذف کنید و سپس نسخه جدید اینستاگرام را دانلود و نصب کنید. 

بروزرسانی، راه دوم است که بهتر است ابتدا این کار را انجام دهید. در بروزرسانی دیگر اطلاعات و تنظیمات شما پاک نمی شود و نیازی نیست دوباره وارد اکانت خود شوید، اگر بروزرسانی جوابگو باشد نیازی به نصب مجدد برنامه نیست.

بیشتر بدانید: حل مشکل ورود به اینستاگرام با ۷ روش کاربردی

۴- پاک کردن پست ها و نظرات نامناسب

یکی دیگر از علل نمایان شدن، ارور رفرش نشدن اینستاگرام، به دلیل وجود پست و عکس و نظر نامناسب در حساب کاربری شما است.

برای حل این موضوع باید به سراغ کامپیوتر خود بروید و سپس با مروگر آن وارد اینستاگرام تان شوید، در ادامه نظرات و پست های نامناسب را پیدا کنید و پاک کنید.

شاید این سوال به ذهنتان آمده باشد که چرا باید با مرورگر کامپیوتر، وارد اینستاگرام شوید؟ زمانی که شما با مروگر خود وارد حساب کاربری اینستاگرامتان می شوید، اینستاگرام اگر یک پست نامناسب را پیدا کند به شما پیغام می دهد که اگر می خواهید این پست را حذف کنید.

حذف پست و کامنت نامناسب

زمانی که افراد یک پست جدید را جایگزین یک پست قدیمی می کنند، این ارور برای آن ها نمایان می شود. در صورتی که مشکل شما پس از انجام این راهکار حل نشد، در نتیجه اکانت شما دچار نقص فنی است.

برای این که مشکل فنی اینستاگرام تان حل شود باید به اینستاگرام گزارش دهید، برای گزارش دادن به اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید.

  1. وارد صفحه پروفایل اینستاگرامتان شوید.
  2. روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
  3. حال باید روی گزینه Setting ضربه بزنید.
  4. در صفحه باز شده روی گزینه Help کلیکی کنید.
  5. حال در صفحه جدید باید روی گزینه Report a problem بزنید و به اینستاگرام مشکل ایجاد شده را گزارش کنید.
help center

۵- تنظیم مجدد APN

یکی از دلایل عمده رفرش نشدن صفحات مجازی همین بخش در گوشی است. تنظیم مجدد نام نقاط دستیابی گوشیتان در رفع مشکل رفرش نشدن اینستاگرام، به شما کمک خواهد کرد.

این اتفاقات بیشتر مربوط به گوشی های اندرویدی است و در استفاده از شبکه های 2G,3G,4G رخ می دهد.

شما برای انجام این کار باید به تنظیمات تلفن همراه خود رفته و APN یا نام نقاط دستیابی را در آنجا پیدا کنید، سپس باید APN قدیمی را حذف و APN جدید را تنظیم کنید.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد نحوه رفع مشکل بلاک شدن توسط اینستاگرام (همراه با آموزش تصویری)

۶- پاک کردن کش و دیتای اینستاگرام

گاهی اوقات بسیاری از برنامه ها در گوشی به دلیل حافظه کش پر آنها کند کار می کنند یا کلا کار نمی کنند.

اینستاگرام نیز از این قاعده مسثنی نیست و ممکن است دلیل نمایان شدن ارور Couldn’t refresh feed، این موضوع باشد.

برای این که کش اینستاگرام را در گوشی خود پاک کنید باید به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود بروید، سپس به بخش Apps بروید.

ارور رفرش اینستا

حال برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و در ادامه کش آن را پاک کنید. نکته ای که اینجا حائز اهمیت است، پاک شدن اطلاعات ورود شما است.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم اگر اطلاعات کش برنامه، فضای زیادی را در بر گرفته است، بهتر است که رمز و اطلاعات لازم برای ورود را به یاد بیاورید و یادداشت کنید.

نتیجه گیری

بیش تر مواقع برای ، باید از یک سیگنال خوب و قوی برای اتصال به اینستاگرام استفاده کرد، زیرا این ارور بیش تر به این دلیل نمایان می شود.

سوالات متداول

ساده ترین راهکار برای مقابله با ارور  Couldn’t refresh feed در اینستاگرام چیست؟

ساده ترین راهکار، ریستارت کردن گوشی است.

زمانی که راهکار ها برای رفع مشکل  Couldn’t refresh feed اینستاگرام جواب نداد، چه باید کرد؟

در این زمان باید به اینستاگرام از طریق،report a problem به اینستاگرام گزارش، داد