5/5 - (1 امتیاز)

با اینکه اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسان ساخته نشده، اما این روزها حجم انبوهی از پیام‌ ها در اینستاگرام رد و بدل می شود. شاید شما نیز از جمله کسانی هستید که از ازدیاد پیام در اینستاگرام خسته شده اید و به دنبال پاک کردن آنها هستید. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان این پیام ها را پاک کرد؟ ما در این مطلب شما را با پاک کردن چت اینستاگرام در چند مرحله ساده آشنا می کنیم.

استفاده از دایرکت اینستاگرام

در اولین روزهای معرفی برنامه اینستاگرام کاربران تنها می توانستند پست های خود را به اشتراک بگذارند و تنها راه تعامل با دوستان، کامنت های زیر پست بود. به جز این موارد راه دیگری برای پیام نوشتن نبود. با آپدیت اینستاگرام یکی از قابلیت های مهم به آن اضافه شد تا شما و دوستانتان در دایرکت به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشید.

در این قابلیت شما به راحتی این می توانید عکس، فیلم و … را به دوستانتان ارسال کنید. احتمالا شما نیز پس از گذشت مدت زمان مشخصی نمی توانید مخاطب خودتان را در دایرکت پیدا کنید و به فکر پاک کردن چت اینستاگرام می افتید. در ادامه، نحوه پاک کردن چت اینستاگرام در چند مرحله ساده را به شما آموزش می دهیم.

تا به حال به فکر کسب درآمد از اینستاگرام بوده اید؟

اولین قدم در این پلتفرم، داشتن فالوور بالا است که می توان با خرید فالوور به این پروسه را سرعت بخشید.

روش های پاک کردن چت اینستاگرام

حذف پیام های دایرکت به چند روش می تواند انجام شود که به خود شما بستگی دارد. شما می توانید چت اینستاگرام خود را به صورت دو طرفه حذف کنید، یعنی پیام ها هم برای شما و هم برای طرف مقابلتان حذف می شوند.

البته راه دیگری هم وجود دارد و آن هم حذف یک طرفه پیام ها است، یعنی پیام ها تنها برای شما حذف می شود. ما در این مجال مراحل هر دو روش را خدمتتان ارائه می دهیم.

پاک کردن چت دایرکت اینستاگرام

پاک کردن چت اینستاگرام به صورت دو طرفه

برخی مواقع ممکن است شما لازم بدانید تا پیام هایی که شما به دوستانتان ارسال کرده اید را پاک کنید. برای این کار نباید شما عجله کنید تا پیام ها به صورت دو طرفه حذف شوند. مراحل حذف پیام ها به صورت دو طرفه به شرح زیر است:

  • ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • اگر اکانت های مختلفی دارید، اکانت مورد نظر را انتخاب کنید.
  • به قسمت Home در اکانت مربوطه بروید.
  • با انتخاب گزینه ای که در سمت راست صفحه قرار دارد، وارد دایرکت می شوید.
  • چت مورد نظر را که مایل به حذف پیام هستید را باز می کنید.
  • پیام مورد نظر را چند لحظه لمس می کنید تا گزینه unsend برایتان بالا بیاید.
  • با انتخاب گزینه unsend پیام مورد نظر برای شما و طرف مقابل حذف می شود.
پاک کردن چت در اینستاگرام

همانطور که ملاحظه کردید، حذف پیام دایرکت برای دو طرف کار بسیار ساده ای است. اما مشکل اینجاست که نمی توان این کار را به صورت یکجا برای همه پیام ها انجام داد و باید پیام ها را یکی یکی حذف کرد.

اگر حذف پیام برای شما اهمیت ندارد، روش بهتری برای خلاص شدن از حجم انبوه چت ها وجود دارد که در آن پیام ها تنها برای شما حذف خواهد شد. در ادامه پاک کردن چت اینستاگرام در چند مرحله ساده را برای آشنایی بیشتر شما ارائه می کنیم.

پاک کردن چت اینستاگرام به صورت یکطرفه

همانطور که در بالا دیدید، حذف تک تک پیام ها شاید برای شما کار سختی باشد. در این قسمت از مطلب شما با حذف پیام ها البته به صورت یکطرفه آشنا می شوید. مراحل کار به شرح زیر است:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • وارد اکانت مورد نظر خود شوید.
  • از قسمت Home وارد دایرکت شوید.
  • در دایرکت دیگر نیازی نیست وارد صفحه چت شوید و باید روی چت مورد نظر چند لحظه مکث داشته باشید تا انتخاب شود.
  • در بین گزینه های داده شده، برای حذف چت، گزینه delete را میزنید.
  • با این کار پیام ها به صورت یکطرفه حذف می شوند.
روش دوم پاک کردن چت اینستا

از برنامه حذف دایرکت اینستاگرام استفاده کنیم؟

با توجه به امکانات برنامه اینستا فعلا حذف دایرکت امکان پذیر نیست. در برخی مواقع افرادی مدعی می شوند که برنامه حذف دایرکت دارند. با توجه به اینکه این افزونه فعلا به صورت کامل معرفی نشده است، شما نیز از این برنامه ها استفاده نکنید.

اگر می خواهید در اینستاگرام حرفه ای تر باشید، خواندن مقاله صفر تا صد دایرکت اینستاگرام خالی از لطف نیست.

نکات مهم در مورد حذف پیام اینستاگرام

در برخی موارد پیام هایی که از طرف شما ارسال شده است، پاک نشوند. این تنها در صورتی اتفاق می افتد که پیام شما به طرف مقابل نرسیده باشد و دلایل مختلفی مانند کم بودن سرعت اینترنت می تواند دلیل این مشکل باشد. بنابراین در این موارد شما سعی در حذف تکی آن پیام نباشید.

برخی افراد با دیلیت اکانت می خواهند پیام ها را از خود و دیگران حذف کنند. دقت کنید که با دیلیت اکانت هیچ پیامی از شما و از دیگران حذف نمی شود. برای حذف پیام باید از راه هایی که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

پاک کردن چت اینستا

جمع بندی

با آپدیت شدن برنامه اینستاگرام و اضافه شدن دایرکت به آن، افراد زیادی حجم انبوهی از پیام ها را با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

گاهی نیاز به پاک کردن چت اینستاگرام دیده می شود. برای این کار راحت ترین روش، روش پاک کردن یکطرفه پیام ها است که در متن به طور کامل و مرحله به مرحله گفته شد. برای افرادی که حجم دایرکت بالایی دارند، حذف یک طرفه بهترین روش است.

سوالات متداول

آیا با دیلیت اکانت، چت اینستاگرام حذف می شود؟

خیر. تنها به روش های گفته شده در متن بالا حذف چت و پیام در اینستاگرام ممکن است

آیا با حذف پیام های دایرکت، پیام ها برای طرف مقابل حذف می شود؟

خیر. برای حذف دو طرفه پیام باید از داخل چت اقدام کنید. با لمس پیام مورد نظر و انتخاب گزینه unsend حذف دو طرفه پیام امکان پذیر است.