3/5 - (19 امتیاز)

اگر چه در حال حاضر استفاده از تلگرام در کشور ایران کمی محدود شده و برای ورود به آن نیاز به فیلترشکن یا پروکسی است اما به دلیل قابلیت‌های بسیار زیاد مانند ارسال پیام انبوه در تلگرام در این شبکه مجازی، هنوز هم کارفرمایان در زمینه بازاریابی اینترنتی ترجیح می‌دهند از تلگرام استفاده کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد انواع گروه تلگرام و تفاوت آنها صحبت کرده و قابلیت‌های آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

گروه تلگرام چیست و چه امکاناتی دارد؟

 فرض کنیم که شما تصمیم گرفته‌اید گروهی از مشتریان خود تشکیل داده و از این طریق بتوانید هر روز تعداد کاربران در گروه خود را افزایش دهید. مسلما در چنین شرایطی میزان فروش شما در بازاریابی دیجیتال افزایش پیدا می‌کند چون هر روز جمع بیشتری از کاربران به گروه تلگرام شما پیوسته و می‌توانید آن‌ها را به سایت خود دعوت کنید و یا اینکه خدمات خود را به آن‌ها معرفی نمایید. انواع گروه های تلگرام شامل گروه معمولی و سوپرگروه است.

ساخت گروه در تلگرام یکی از راه های ارسال پیام به تعداد زیادی از افراد و صرفه جویی در وقت و زمان است. می توانید با ایجاد انواع گروه در تلگرام به جای ارسال پیام به تک تک افراد به تعداد زیادی از آنها پیام بفرستید.
انواع گروه تلگرام

مهمترین قابلیت‌هایی که در گروه تلگرام وجود دارد عبارتند از:

–        شما می‌توانید لینک دعوت را در داخل گروه قرار داده و در نتیجه کاربران را تشویق کنید که این لینک را برای دوستان و آشنایان خود بفرستید. بنابراین نیازی نیست که حتماً شماره مخاطبان دیگر را در اختیار داشته باشید بلکه از طریق ساختن لینک دعوت، می‌توانید آن‌ها را وارد گروه کنید.

–        یکی دیگر از امکانات گروه تلگرام این است که شما می‌توانید ارسال پیام توسط اعضای گروه را محدود کنید. برای مثال در گروه‌های کاری که تعداد زیادی از کاربران و مشتریان حضور دارند، اگر بخواهید شرایط را برای چت کردن تمام اعضا فراهم کنید قطعا اصلاً مدیریت خوبی بر روی گروه اجرا نشده و شما نمی‌توانید از این فرصت برای معرفی خدمات و کسب و کار خود استفاده کنید.

بهتر است تنظیمات گروه تلگرام را به گونه‌ای پیش ببرید که امکان ارسال پیام برای افراد عادی وجود نداشته باشد و تنها ادمین‌های گروه بتوانند پیام‌هایی را در داخل گروه قرار دهند. البته در صورتی که در زمان‌های خاص بخواهید گفتگویی با کاربران داشته باشید، می‌توانید گروه را از حالت این تنظیمات خارج نمایید. از طریق تنظیم کردن فاصله زمانی، می‌توانید به کاربران اطلاع دهید در چه زمان‌هایی می‌توانند پیام‌هایی را در داخل گروه تلگرام قرار دهند.

بیشتر بخوانید: 5 روش تضمینی برای کسب درآمد از تلگرام

ارسال پیام در گروه تلگرام

–         همچنین شما می‌توانید از ربات برای مدیریت گروه استفاده کنید. برای مثال فرض کنیم که شما می‌خواهید گروه را به حالت آزاد قرار داده و هیچ محدودیتی برای ارسال پیام توسط اعضا وجود نداشته باشد. اما از سوی دیگر می‌خواهید گروه در برخی از زمان‌ها به حالت راکد در آمده و هیچ پیامی داخل آن ارسال نشود.

می‌توانید از ربات برای منظور استفاده کنید. اگر می‌خواهید از ساعت ۱۱ شب تا ۸ صبح پیامی در داخل گروه قرار ندهید، کافی است ربات را تنظیم کنید تا اگر در این زمان پیام وارد گروه شد، سریع توسط ربات پاک شود.

سوپر گروه تلگرام چیست؟

 یکی دیگر از انواع گروه تلگرام، سوپر گروه تلگرام نام دارد. حتما این سؤال برای شما به وجود آمده است که چه تفاوتی بین گروه معمولی تلگرام با سوپر گروه وجود دارد؟ مهمترین تفاوت های سوپر تلگرام و گروه معمولی عبارتند از:

–         شما با کمک گروه معمولی تلگرام تنها می‌توانید با ۲۰۰ نفر از کاربران در ارتباط باشید این در حالی است که به کمک سوپر گروه می‌توانید بیش از هزار نفر از کاربران را وارد گروه خود نمایید.

–         یکی از مهمترین برتری‌های سوپر گروه نسبت به گروه معمولی این است که اگر شما تصمیم بگیرید پیامی را در داخل تلگرام حذف کنید، در صورتی که گروه شما معمولی باشد این پیام تنها برای خود شما حذف خواهد شد اما اگر بخواهید پیام را از گوشی تمامی کاربران حذف کنید، مسلما سوپر گروه تلگرام چنین قابلیتی را برای شما فراهم می‌کند. به این معنا که شما می‌توانید از قابلیت Unified history استفاده کرده و در نتیجه پیام را از تلگرام همه کاربران حذف نمایید.

بیشتر بخوانید: ۱۶ راهکار تضمینی برای افزایش ممبر کانال تلگرام

سوپر گروه در تلگرام

–         قابلیت پین کردن یا سنجاق کردن پیام‌ها در سوپر گروه وجود دارد. شما می‌توانید پیام‌ها و متن‌هایی که می‌خواهید بیشتر در معرض دید کاربران باشند را در قسمت بالایی گروه پین کنید. فرض کنیم که یک محصول جدید وارد سایت خود کرده‌اید و می‌خواهید این خبر را به گوش تمامی کاربران در گروه تلگرام خود برسانید.

مسلماً اگر تنها متن تبلیغاتی را در گروه بگذارید، این پیام در لابلای پیام‌های کاربران پنهان می‌شود و ممکن است بسیاری از افراد در گروه، آن را نبینند. شما می‌توانید متن تبلیغاتی مربوط به معرفی کالای جدید را در قسمت بالای گروه پین یا سنجاق کنید. در چنین شرایطی هر کس وارد گروه شود، می‌تواند خبر را مشاهده نماید.

تبدیل گروه به سوپر گروه در تلگرام

 اکنون که متوجه شدید سوپر تلگرام چه برتری‌هایی نسبت به گروه معمولی دارد، حتماً تصمیم گرفته‌اید در حوزه کاری خود، گروه‌های تلگرامی را به سوپر گروه تبدیل کنید. برای این منظور باید طی مراحل زیر پیش بروید:

–         ابتدا وارد گروه مورد نظر خود در تلگرام شوید.

–         در قسمت نام گروه تنظیمات آن را باز کنید.

–         در سمت راست یک آیکون سه نقطه عمود بر هم وجود دارد که با لمس کردن آن می‌توانید وارد تنظیمات گروه شوید.
تنظیمات گروه تلگرام

–         گزینه  Convert to Supergroup را انتخاب نمایید.
تبدیل به سوپر گروه

–         در نهایت گزینه OK را انتخاب کنید.

 در نتیجه به راحتی توانسته‌اید گروه معمولی خود را به سوپر گروه تبدیل کنید.

کانال تلگرام چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

در بین انواع گروه تلگرام، کانال تلگرام یکی از بهترین شرایط را برای مدیریت کسب و کار‌های اینترنتی فراهم می‌کند.

در صورتی که با قابلیت‌های کانال تلگرام آشنا شوید، متوجه می‌شوید که اگر در حوزه کاری خود یک کانال تلگرام در کنار گروه‌های تلگرامی داشته باشید، بهتر می‌توانید تبلیغات و برندسازی اینترنتی را انجام دهیم. کانال تلگرام این امکان را فراهم می‌کند که تنها ادمین‌ها بتوانند پیامی در داخل کانال ارسال کرده و کاربران حاضر در کانال به هیچ عنوان قابلیت پست‌گذاری در داخل کانال را ندارند.

به عبارت دیگر کانال تلگرام یک ارتباط یک طرفه را بین ادمین و کاربران برقرار می‌کند. مهمترین مزیت ‌های کانال تلگرام عبارتند از:

–         شما به کمک کانال می‌توانید تمامی خدمات، کالا‌ها و به طور کلی فعالیت‌های کاری خود را به کاربران معرفی کنید. در هر زمینه کاری ما باید گروه تلگرامی یا سوپر گروه تلگرامی نیز داشته باشیم تا بتوانیم تعامل بیشتری با کاربران برقرار کرده، از نظرات آن‌ها باخبر شویم و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهیم.

اما برای معرفی کالا‌ها و خدمات، بهتر است از کانال تلگرام استفاده کنید چون در این صورت یک مجموعه کاملا مرتب از خدمات خود در اختیار کاربران قرار می‌دهیم و اگر کاربر جدیدی وارد این کانال شود، بدون اینکه با پیام‌های اضافی روبرو شده و وقت او هدر برود، می‌تواند با کسب و کار شما آشنا شود.

بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سال 2021

کانال تلگرام

–         همچنین شما می‌توانید از کانال تلگرام برای خبررسانی استفاده کنید. اگر می‌خواهید محصول جدیدی معرفی کرده و یا اینکه به مناسبت‌های مختلف تخفیفات ویژه‌ای را ارائه کنید، از طریق این کانال می‌توانید خبررسانی را انجام دهید چون هیچ پیام اضافه در لابلای پیام‌های شما قرار نمی‌گیرد و مطمئن خواهید بود که تمامی کاربران آن را مشاهده می‌کنند.

–         می‌توانیم کانال تلگرامی را شبیه یک فروشگاه در نظر بگیرید. اگر شما نمی‌خواهید برای راه‌اندازی سایت هزینه کنید و تصمیم دارید تنها از طریق شبکه‌های مجازی، بازاریابی اینترنتی را انجام دهید، می‌توانید یک کانال تلگرام راه‌اندازی کرده و کالا‌های خود را در آن معرفی نمایید.

–        کانال تلگرام این امکان را فراهم می‌کند که شما از طریق تبلیغات تلگرام بتوانید کسب درآمد کنید. برای مثال در صورت تعامل با رقبا می‌توانید تبلیغات یکدیگر را در کانال خود قرار دهید و به ازای آن هزینه‌ای را دریافت کنید.

تبدیل سوپرگروه به کانال در تلگرام

همانگونه که در این مطلب توضیح داده شد، شما به راحتی می‌توانید گروه‌های معمولی در تلگرام را به سوپر گروه تبدیل کنید. اما شاید شما بخواهید که سوپر گروه خود را به کانال تلگرام تبدیل نمایید.

تبدیل سوپر گروه به کانال

آیا چنین امکانی وجود دارد یا خیر؟ برای این منظور باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

–         ابتدا وارد سوپر گروه مدنظر خود شده و نام آن را انتخاب کنید.

–        در ادامه، گزینه permissions  را لمس کنید.

–         از آنجایی که در کانال تلگرام ما باید ارتباط یک طرفه با کاربران داشته باشیم، بنابراین در ادامه، باید گزینه‌ Send Message را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید. در چنین شرایطی گروه شما به راحتی به کانال تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید فالوور واقعی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم درباره انواع گروه تلگرام به زبان ساده برای شما صحبت کنیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.