2.2/5 - (4 امتیاز)

درآمدی که افراد از طریق اینستاگرام به دست می آورند، ممکن است هر کسی را وسوسه کند تا در این حوزه، حضور پیدا کند. اما واقعا به چه تعداد فالوور نیاز داریم تا بتوانیم درآمد میلیونی از اینستاگرام داشته باشیم؟ کسب درآمد از اینستاگرام نیاز به فالوور برای جلب اعتماد و اعتبار شما نزد مخاطبان دارد بنابراین تا انتهای این مطلب ما را همراه کنید تا متوجه شوید چه میزان فالوور می تواند برای شما منجر به فروش و بازدید بیشتر در اینستاگرام شود.

چرا داشتن فالوور برای کسب درآمد از اینستاگرام اهمیت دارد؟

قطعا از تأثیر تعداد فالوور اینستاگرام در کسب و کار خودتان بی خبر نیستید اما اینکه چه میزان فالوور شما را به فروش و بازدید بیشتر می رساند نکته ای است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فالووری که به صورت هدفمند پیج شما را دنبال می کند، در واقع تنها یک فالوور معمولی نیست! بلکه منبع درآمدی است که شما بایستی آن را برای خود نگه دارید. اگر مدیر پیج بتواند به خوبی اعتماد این دسته از فالوورها را جلب کند، اولین قدم برای کسب درآمد را به درستی برداشته است. حال هر چقدر تعداد این دسته از افراد بیشتر باشد، به طبع شما روزانه بیشتر و بیشتر به کسب درآمد می پردازید.

از طرفی دیگر، تعداد فالوور بالا برای دسته افرادی که به عنوان اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت دارند، بسیار مهم است. قطعا همان طور که بارها مشاهده کرده اید، اغلب بلاگرها یا اینفلونسرها، درآمد اصلی خود را از تبلیغات اینستاگرامی کسب می کنند. حال هرچه تعداد مخاطبان آن ها بیشتر باشد، شانس گرفتن تبلیغات نیز بالاتر می رود.

داشتن فالوور برای کسب درامد

شرط اصلی درآمدزایی از اینستاگرام، داشتن تعداد فالوور بالا است؛ چرا که میزان فالوورهای شما اعتبار و اعتماد مخاطبان به پیج شما را رقم خواهد زد.

راه های بسیاری نیز برای جذب فالوور در اینستاگرام وجود دارند. بسیاری از این راه ها تست شده و پاسخ دهی بسیار خوبی نیز با خود به همراه داشته اند. اما افزایش فالوور نیاز به زمان دارد و این زمان زیاد ممکن است برای برخی به معنی از دست دادن زمان و هزینه باشد از سویی دیگر تا زمانی که میزان فالوور اکانت شما کم باشد کمتر افرادی هستند که ترغیب به خرید، فالو و یا بازدید از اکانت شما شوند پس برای شروع کار چه باید کرد؟

بهترین راه این است که در وهله اول اقدام به خرید فالوور اینستاگرام از سایت های معتبر کنید تا ضمن اینکه فالوورهای پیج شما بیشتر شود امنیت و اعتبار اکانت شما زیر سوال نرود. بله اکانتی که فالوورهایش ویژگی های اکانت های فیک را دارند یا افزایش ناگهانی دارند اکانت معتبری نزد مخاطبان و البته اینستاگرام نیست.

این کاهش اعتبار شما پیش اینستاگرام منجر به بسته شدن و یا حتی محدود شدن اکانت شما می شود پس به این مورد حتما دقت داشته باشید.

چه تعداد فالوور برای افزایش فروش داشته باشیم؟

میزان فالوور مورد نیاز برای فروش در اینستاگرام از هر پیج تا پیج های دیگر متناسب با موضوع آن متفاوت است. بله اگر پیج شما در حوزه یک مورد تخصصی است داشتن فالوور میلیونی کمی عجیب به نظر می رسد! همین طور پیجی که تازه کار است داشتن چند کا فالوور برای آن عجیب است در حالی که پیجی با قدمت زیاد یا فروشگاهی قطعا داشتن فالوور زیاد برایش موضوعی عجیب نیست.

بهترین راهکار این است که ابتدا تعداد کم فالوور تهیه کنید و سپس کم کم و در برنامه ای مستمر میزان فالوورهای خود را افزایش دهید تا علاوه بر روند طبیعی افزایش فالوور پیج شما ویترین اکانت خود را نیز جذاب تر کنید تا افراد زیاد ترغیب به فالو اکانت شما شوند.

بهترین میزان فالوور برای افزایش فروش داشتن حدود ۲ الی ۳ هزار فالوور و به مرور زمان بیشتر از آن برای اکانت شماست. البته در کنار افزایش فالوور نباید از تولید محتوای مستمر و تعامل با مخاطبانتان غافل شوید چرا که این دو موضوع مکمل همدیگر هستند.

دانستن اینکه فالوور چیست و انواع فالوورهای اینستاگرامی به شما کمک می کند تا اگر قصد خرید فالوور دارید بهترین مورد را برای پیج خود انتخاب نمایید.

بررسی پتانسیل کسب درآمد از اینستاگرام

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که افراد تا چه اندازه می توانند از طریق اینستاگرام درامد داشته باشند. این موضوع را در نظر داشته باشید که پتانسیل درآمدزایی از اینستاگرام، به فاکتورهای مختلفی وابسته است. یکی از مهمترین پارامترها در این بین، کیفیت پست ها، نحوه برقراری تعامل با مخاطبان و تعداد فالوور است.

معمولا کسانی که در قالب اینفلوئنسرها در اینستاگرام فعالیت دارند، اغلب سطح درآمد بسیار بالایی را تجربه می کنند. البته این موضوع را در نیز در نظر داشته باشید که مقدار درآمد این افراد، بستگی به این دارد که چه قراردادهایی را امضا می کنند و چه تبلیغاتی را انجام می دهند.

اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسر هایی که فعالیت خود را به تازگی در اینستاگرام آغاز کرده اند، چندان معروف نیستند و برای این که خود را به دیگران معرفی کنند، نیاز به تبلیغات دارند. آن ها معمولا تبلیغات با هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر اینفلوئنسرها قبول می کنند تا بتوانند تعداد فالوور خود را افزایش دهند.

هرچه تعداد فالوورهای این دسته از افراد افزایش پیدا کند، تعرفه تبلیغات آن ها نیز متفاوت خواهد بود. پس هزینه تبلیغات بسته به تعداد دنبال شوندگان پیج و همچنین بازدید آن متفاوت است. پس شما بایستی به دنبال فالوورهایی باشید که علاوه بر واقعی بودن، بازدهی مناسبی نیز برای پیجتان داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر پیجی با مضمون فروش لباس زنانه دارید، به هیچ عنوان فالوورهای مذکر نمی توانند گزینه مناسبی برای شما باشند؛ زیرا از هر 10 نفر، شاید یک نفر از آن ها مشتری باشد. پس بهتر است تبلیغات خود را در جهت جذب فالوور نیز هدفمند انجام دهید. این گونه می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و موفق شوید.

کسب درامد و تعداد فالوور در اینستاگرام

چه میزان فالوور برای موفقیت تبلیغات پیج ما ضروری است؟

ابتدا بهتر است بدانید تنها مولفه کسب درآمد از اینستاگرام، تعداد فالوور نیست. بلکه در واقع تعامل شما با مخاطبان است. حتی اگر شما تعداد فالوور کمی را با خود به همراه داشته باشید، اما به درستی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، خود باعث کسب درآمد می شود.

اما اگر قصد دارید توسط یک بلاگر یا اینفلوئنسر تبلیغات خود را انجام دهید، بهتر است موارد زیر را در پیج وی بررسی کنید؛ بدون این که مستقیم از خود او بپرسید تا متوجه شوید میزان فالووری که دارد واقعی و فعال هستند تا بهترین بازخورد را بتوانید از تبلیغات خود بگیرید یا نه؟ مثلا:

  • تعداد کامنت یا همان نظرات پست های او را بررسی کنید. اگر وی به خوبی پاسخ نظرات را می دهد و تعداد بالایی را به همراه دارد، پس تعامل تا اینجای کار به خوبی انجام شده است.
  • تعداد لایک های پست این شخص را بررسی کنید. به طور کلی، تعداد لایک ها از فالوورها کمتر است؛ اما اگر این تعداد تفاوت بسیاری با فالوورها داشت، تعامل در پیج این شخص پایین است. به عنوان مثال، اینفلوئنسری که دارای 100 هزار فالوور است، حداقل بایستی بین 30 الی 40 هزار لایک پایه و 60 تا 70 هزار لایک حداکثر داشته باشد.
  • تعداد بازدید ویدئوهای پست شده را بررسی کنید. این کار باعث می شود تا متوجه شوید که مخاطبان این شخص تا چه اندازه به پست های وی اهمیت می دهند.

در صورتی که تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دادید، در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را از طریق استوری تبلیغ کنید، از او بخواهید تا مقدار بازدید استوری هایش را برایتان ارسال کند.

کسب درآمد از اینستاگرام

در انتها نیز اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار قصد دارید تا یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید، موارد زیر در کنار تعداد فالوور بر روی سودآوری و کسب درآمد از اینستاگرام شما تاثیر می گذارند:

  1. کاربران تا چه اندازه به حرف شما گوش می دهند؟
  2. مخاطبان شما تا چه اندازه به کسب و کارتان علاقه مند هستند؟
  3. شما تا چه اندازه روی فالوورهایتان تاثیر گذار هستید؟
  4. مخاطبان تا چه اندازه به محصولات یا خدمات شما احتیاج دارند؟

برای ورود به مرحله کسب درآمد به چه تعداد فالوور نیاز دارید؟

تعداد فالوور برای کسب درآمد از اینستاگرام، قاعده خاصی ندارد!

این یعنی شما می توانید با تعداد فالوور کم نیز به کسب درآمد از اینستاگرام برسید. به طور کلی، یک حقیقت غیرقابل انکار در دنیای تجارت وجود دارد که می گوید، شما بایستی افرادی که به محصولتان علاقه دارند را جذب خود کنید، نه هر کسی را. حال این تعداد افراد ممکن است در تمامی جهان تنها 5 نفر باشند! اما همان پنج نفر سوددهی عالی و کسب درآمد را برای شما به همراه خواهند داشت.

تعداد فالوور برای کسب درامد

بنابراین شما می توانید با تعداد فالوور کم نیز به درآمد کافی و سودآوری عالی برسید، در صورتی که مخاطبان به شما علاقه داشته باشند، نه صرفا از روی اجبار شما را دنبال کنند. برای رسیدن به این هدف لازم است که برای کاربران خود وقت بگذارید.

بایستی تلاش کنید که پست های سرگرم کننده ای را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند به شما پاسخ مثبت نشان دهند. زمانی که فالوور به لحاظ احساسی با شما ارتباط برقرار کرد، به این معناست که هر زمان شما آن ها به خرید محصولی دعوت کنید، تقریبا 80 درصد آن ها پاسخ مثبت را به شما می دهند.

بنابراین، هرچه مردم بیشتر شما را دوست داشته باشند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیز افزایش پیدا می کند.

شرکت های مختلف تنها به یک دلیل وارد اینستاگرام می شوند؛ آن هم این است کالاها و اجناس خود را به فروش برسانند. آن ها در واقع به دنبال اینفلوئنسر هایی هستند که به خوبی تبلیغات خود را انجام دهند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. پس تعداد فالوور برای کسب درآمد از اینستاگرام با توانایی های بلاگر یا اینفلوئنسر برای ارائه تبلیغات شما متفاوت است.

تبلیغات موفق با تعداد فالوور فعال

بسیاری از صاحبان پیج های اینستاگرام علی رغم این که تعداد فالوور بالایی دارند اما به ندرت می توانند با مشتری ارتباط برقرار کنند. همین موضوع باعث می شود که هم کسب و کار آن ها و همچنین تبلیغاتشان نیز با رکود مواجه شود. در مقابل، بسیاری از بلاگرها یا اینفلوئنسرها با تعداد فالوور پایین، به خوبی می توانند در این زمینه به فعالیت پرداخته و تبلیغات شما را با بازدهی بالا انجام دهند.

اهمیت خرید فالوور ایرانی در کسب درآمد از اینستاگرام

مهم است که برای کسب درآمد از اینستاگرام به خرید فالوور ایرانی بپردازید. فالوور ایرانی در صورتی که واقعی باشد، نه فیک می تواند ویژگی های زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

  • افزایش تدریجی بازدید پیج
  • افزایش تدریجی بازخورد پیج
  • کسب درآمد بیشتر
  • بازدهی بهتر
  • بالا رفتن نرخ تعاملات پیج
خرید فالوور ایرانی از سایتی معتبر
کسب درآمد از اینستاگرام

نکته بعدی که در این بین بایستی به آن توجه کرد، خرید فالوور ایرانی از سایتی معتبر است. در صورتی که فالوور شما از سایتی معتبر خریداری شود، مطابق با الگوریتم های اینستاگرام بوده و از شادوبن شدن اکانت شما جلوگیری می شود. 

نکته حائز اهمیت این است که شما برای این که بازدید خوبی را از پیج خود دریافت کنید و فروش محصولاتتان را انجام دهید، صد در صد نیاز با فالوور ایرانی دارید. در صورتی می توانید از فالوور خارجی نیز در پیج اینستاگرام خود استفاده کنید که محصولات بین المللی داشته باشید. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که فالوورهای خارجی نیاز به تولید محتوای هم زبان خود نیز دارند.

از طرفی دیگر، نیاز به تبلیغات و تعامل با اینفلوئنسرهای خارجی نیز دارید. پس اگر پیج شما بین المللی است، پس تا حدودی کارتان در این بین به مشکل می خورد. از طرفی دیگر، فالوور ایرانی که از طریق سایتی معتبر به فروش برسد، در ابتدا 50 درصد احتمال تبدیل به مشتری را داشته و در ادامه با تعاملات بیشتر، این شانس حتی به 100 درصد نیز افزایش پیدا می کند.

البته زمانی که فالوور ایرانی را برای خود خریداری کردید، حتما به دنبال روشی برای تبلیغات باشید که کاملا مطابق با پیج شما باشد. به عنوان مثال، اگر محصولات مراقبت پوستی دارید، بهتر است تبلیغات شما توسط اینفلوئنسر یا پیجی انجام شود که تعداد فالوورهای آن بیشتر خانم ها هستد.

سوالات متداول

  • آیا کسب درآمد از اینستاگرام ارتباطی با تعداد فالوور در اینستاگرام دارد؟
    در واقع کسب درآمد هیچ ارتباطی با تعداد فالوور در اینستاگرام نداشته و مهم تعاملات در پیج است.
  • چرا باید فالوور صد در صد ایرانی بخریم؟
    مهم است که فالوورهای شما واقعی و صد در صد ایرانی باشند، زیرا باعث افزایش نرخ بازدید و مشتری پیج شما شده و همچنین از بن شدن پیج جلوگیری می شود.